forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 26 Σεπ 2018, 05:00

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 9 δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Παπαγαλισμός και εφαρμοσμένα μαθηματικά
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Νοέμ 2016, 13:35 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 03 Νοέμ 2016, 11:06
Δημοσ.: 11
Τοποθεσια: Αγία Παρασκευή Αττική
Σύμφωνα με τον ορισμό του συστήματος (βλ. ιστολόγιο, εισαγωγή στα ΜτΜ (http://mmathimatika.blogspot.gr/p/blog-page_22.html)) ο κάθε ένας μπορεί να προτείνει ένα σύστημα.

Για να καταστεί όμως ένα σύστημα λειτουργικό πρέπει να το αποδεχτούν τουλάχιστον δύο (δυαδική συμφωνία - όχι κατ ανάγκη ατόμων αλλά π.χ. ομάδων – εξαρτάται από τις μονάδες μέτρησης) και για να είναι δημοκρατικό να το υπηρετούν τουλάχιστον τρεις (επικοινωνία, παραγωγή, έλεγχος – διάκριση εξουσιών - τριαδικότητα), άσε που χρειάζεται και αποδέκτες (επενδυτές, εργαζομένους, χρήστες, καταναλωτές, ψηφοφόρους, πιστούς…)

Επιπλέον αν το σύστημα οριστεί μοναδιαίο ως προς το σκοπό του (εφαρμοσμένο), τότε πρέπει να καθοριστούν οι μονάδες μέτρησης μεγεθών (παραμέτρων – μεταβλητών) και μάλιστα με τρόπο που οι μεταβολές τους να μην επηρεάζουν τα αποτελέσματα - συμπεράσματα. Ένα τέτοιο σύστημα είναι ο μοναδιαίος κύκλος των ΜτΜ που θα παρουσιάσω όταν και αν ποτε μου δοθεί η δυνατότητα.

Μαθηματικά είναι το σύστημα ανάλυσης των σχέσεων (και των μεταβολών τους) όλων των μονάδων μέτρησης (μ.μ.). Όταν παραλείπονται οι μ.μ. δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν, αλλά ότι μπορούν να πάρουν οποιαδήποτε μορφή θέλουμε.

Εφαρμοσμένα (τμήμα των λειτουργικών υποσυστημάτων) είναι τα μαθηματικά που μπορούν να εφοδιαστούν με μονάδες μέτρησης μεγεθών (ιδιοτήτων). Τα άλλα είναι θεωρητικά.

Για μένα τον εφευρέτη (δηλ. τον μη μαθηματικό) οι αριθμοί είναι ποσοτικοποίηση της σχέσης ενός μεγέθους (ιδιότητας) ως προς μια μονάδα μέτρησης. Αυτό σημαίνει η πρόταση: κάθε αριθμός μπορεί να διαιρεθεί με τη μονάδα. Η μονάδα δεν είναι ο αυθύπαρκτος αριθμός ένα, αλλά ο λόγος (ratio) μονάδα μέτρησης προς μονάδα μέτρησης. Έτσι το σύνολο των αριθμών είναι το σύνολο των σχέσεων όλων των μονάδων μέτρησης.

Τα εφαρμοσμένα μαθηματικά θα έπρεπε να κυριαρχούν στη διδασκαλία όλων των σχολικών βαθμίδων. Αυτό σημαίνει ότι:

ξεκινάς την εισαγωγή μαθηματικών κεφαλαίων απαριθμώντας ένα σύνολο προβλημάτων, που με μεγάλη πιθανότητα θα πρέπει να αντιμετωπίσει ένας μαθητής στη διάρκεια της ζωής του και ολοκληρώνεις επιλύοντάς τα σύμφωνα με τη διδαχθείσα ύλη (αντί αυτού βρίθουν ανεφάρμοστων ασκήσεων τα σχολικά βιβλία)

Η γραμματική και συντακτική εξέλιξη & διδασκαλία των μαθηματικών ελάχιστα διαφέρει από αυτήν της γλώσσας. Μόνο που, όταν οι Aλεξανδρινοί ανέλαβαν αυτή τη μεταβολή (και διδασκαλία) της Ελληνικής γλώσσας (στην κοινή με ψιλή, δασεία, οξεία, περισπωμένη και ένα σύμπλεγμα γραμματικών και συντακτικών κανόνων και εννοιών) σταμάτησαν να γράφονται τραγωδίες και άρχισε η παρακμή (ή μήπως ήταν η παρακμή που αύξησε τους κανόνες; βλ. Καβάφης).

Ποια γραμματική άραγε διδάχθηκε ο Αισχύλος, ο Σοφοκλής, ο Ευριπίδης, ο Ισοκράτης, ο Σωκράτης, ο Ευκλείδης κ.ο.κ. ;

Στην ερώτηση: δεν πρέπει να διδάσκεται η γραμματική, το συντακτικό και γενικά οι κανόνες οργάνωσης; η απάντηση είναι θετική με τη διαφορά της μεταβολής μερικών κανόνων (όρια ορισμών) και θέσπιση του κανόνα αποφυγής της αποστήθισης:

• Για την επίλυση προβλήματος (και στα διαγωνίσματα) θα πρέπει να επιτρέπονται τα βιβλία που περιέχουν τις σχετικές πληροφορίες

Κύριος στόχος (έργο) του εκπαιδευτικού συστήματος θα έπρεπε να είναι ο τρόπος αξιοποίησης και όχι συσσώρευσης (αποθήκευσης) γνώσεων. Το ρόλο της αποθήκης ανέλαβαν προ πολλού τα κομπιούτερ.

Γιατί όμως, ενώ όλοι γνωρίζουν τη λύση στο πρόβλημα του παπαγαλισμού, δεν αλλάζει το εκπαιδευτικό σύστημα;

Η απάντηση είναι απλή (αλλά η απλότητα δε σημαίνει και ευκολία στην κατανόηση): Η συνήθεια είναι εύκολη στην υλοποίηση και δύσκολη στη μεταβολή της.

(Είναι εύκολη η επιλογή και διόρθωση ανεφάρμοστων ασκήσεων από μια τράπεζα θεμάτων, άσε που: αφού εγώ υπέστην την τυραννία της αποστήθισης και τα κατάφερα γιατί να την αποφύγεις εσύ μαθητούδι μου;)

Υπάρχουν τουλάχιστον δύο δρόμοι για να αναλύσει κανείς το πρόβλημα. Ο ένας μου φαίνεται ανέφικτος:

Η μαθηματική ανάλυση της συνήθειας (φαντάζομαι) είναι ένας συνδυασμός δύο δύσκολων κεφαλαίων: των ταλαντώσεων με ελλειπτικές παραμέτρους και των τανυστών της μηχανικής των ρευστών (αντίσταση οριακού στρώματος ροής). Το μέγεθος που θα μπορούσε να συνδέσει τους δύο υπολογισμούς είναι η εξίσωση του απαιτούμενου έργου μεταβολής.

Ο άλλος είναι να αντιγράψουμε τη χρυσή δεκαετία της πάλαι ποτέ Δυτικής Γερμανίας (1975-1985) που τον εφάρμοσε και να εξαναγκαστούν οι εκπαιδευτικοί να εργάζονται για την προετοιμασία του μαθήματος.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Παπαγαλισμός και εφαρμοσμένα μαθηματικά
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Νοέμ 2016, 14:37 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 20 Φεβ 2007, 16:28
Δημοσ.: 309
Θα σας πρότεινα σθεναρά να δαπανήσετε ένα μικρό χρηματικό ποσό, για να διαφημίσετε το βιβλίο σας σε έναν ηλεκτρονικό -ή μη- τόπο που να προορίζεται για έναν τέτοιο σκοπό.
Κάνετε κατάχρηση του forum που σας φιλοξενεί προβαίνοντας σε έμμεση διαφήμιση του πνευματικού σας υποπροϊόντος, και αποπροσανατολίζετε νέους ανθρώπους με "άμπρα κατάμπρα" και μαγγανείες.

Καλό απόγευμα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Παπαγαλισμός και εφαρμοσμένα μαθηματικά
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Νοέμ 2016, 14:45 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 03 Νοέμ 2016, 11:06
Δημοσ.: 11
Τοποθεσια: Αγία Παρασκευή Αττική
Το βιβλίο δεν πωλείται (μέχρι να γίνουν δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά), το ιστολόγιο δεν έχει διαφημίσεις άρα δεν αποσκοπώ στο κέρδος.

Οι κατηγορίες άμπρα κατάμπρα και μαγγανίες περιμένω να γίνουν με ονοματεπώνυμο και μαθηματική τεκμηρίωση στις εφαρμογές του ιστολογίου μου (έχετε τη δυνατότητα συγγραφής).

Εδώ το θέμα είναι ο παπαγαλισμός που ταλανίζει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Είστε εκτός θέματος. Γιατί άραγε;


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Παπαγαλισμός και εφαρμοσμένα μαθηματικά
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Νοέμ 2016, 16:05 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 20 Φεβ 2007, 16:28
Δημοσ.: 309
Νίκος Παπαγεωργίου έγραψε:
Το βιβλίο δεν πωλείται (μέχρι να γίνουν δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά), το ιστολόγιο δεν έχει διαφημίσεις άρα δεν αποσκοπώ στο κέρδος.


Λέτε ψέματα. Σας παραπέμπω στο ίδιο σας το ιστολόγιο : http://mmathimatika.blogspot.gr/p/blog-page_21.html

Στις 8 Φεβρουαρίου 2014 και ώρα 12:43, ανώνυμος επισκέπτης του ιστολογίου σχολίασε ως εξής:

" Προσπάθησα να αποκρυπτογραφήσω τις λύσεις που προτείνετε και δεν τα κατάφερα παρόλη την εμπειρία μου ως μέσος ασχολούμενος με τα Μαθηματικά.
Νομίζω ότι πρέπει να δώσετε μεγαλύτερη σημασία στην διαύγαση των όσων εκθέτετε."


Λίγο αργότερα του απαντάτε:

"Το σκοπό αυτό υπηρετεί το βιβλίο ΜτΜ. [....] Το βιβλίο μπορείτε να το αγοράσετε ως κλειδωμένο αρχείο pdf στην τιμή των 22,00€ (τυπωμένο θα κοστίζει 34,80€) στέλνοντας μήνυμα στην: np@disKopter.org"

Νίκος Παπαγεωργίου έγραψε:
Οι κατηγορίες άμπρα κατάμπρα και μαγγανίες περιμένω να γίνουν με ονοματεπώνυμο και μαθηματική τεκμηρίωση στις εφαρμογές του ιστολογίου μου (έχετε τη δυνατότητα συγγραφής).


Θα χρησιμοποιούσα κι εγώ το επώνυμό μου, δυστυχώς όμως δεν φιλοδοξώ να αυτοδιαφημιστώ ως συγγραφέας. Κι εσείς πάντως, που εκφράζεστε επώνυμα, δεν βλέπω να τεκμηριώνετε ιδιαίτερα αυτά τα οποία ισχυρίζεστε. Α, ξέχασα....οι αποδείξεις είναι στο βιβλίο που πρέπει να αγοράσω.

Νίκος Παπαγεωργίου έγραψε:
Εδώ το θέμα είναι ο παπαγαλισμός που ταλανίζει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Είστε εκτός θέματος. Γιατί άραγε;


Είμαι τόσο εκτός θέματος, όσο και η έμμεση διαφήμιση που επιχειρείτε. Χρησιμοποιείτε ένα άρθρο, δήθεν για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, ως δούρειο ίππο για να κερδίσετε επισκέπτες για το ιστολόγιό σας, και κατ'επέκταση αγοραστές για το βιβλίο σας. Εύχομαι ολόψυχα να μην έχετε καμμία σχέση με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, θα το ταλανίζατε πολύ περισσότερο από τον "παπαγαλισμό" τον οποίο καυτηριάζετε.

Περαστικά σας.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Παπαγαλισμός και εφαρμοσμένα μαθηματικά
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Νοέμ 2016, 17:12 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 03 Νοέμ 2016, 11:06
Δημοσ.: 11
Τοποθεσια: Αγία Παρασκευή Αττική
Δυστυχώς με αναγκάζετε να βγω κι εγώ εκτός θέματος.

Η συνομιλία που αναφέρεται στο ιστολόγιο έγινε τον Φεβρουάριο 2014. Πήρα ISBN όμως δεν έστειλα αντίγραφο στη βιβλιοθήκη.

Δεν θα βρείτε κανέναν που να αγόρασε το βιβλίο, διότι θέλω να κάνω σημαντικές αλλαγές. Για το σκοπό αυτό και η πρόταση
http://forum.math.uoa.gr/viewtopic.php?f=37&t=18689 δημιουργίας ομάδων εργασίας.

Επίσης ενημέρωσα και την ιστοσελίδα https://mmathimatika.blogspot.gr/p/blog ... 8448957124

Η τεκμηρίωση μιας θεωρίας ελέγχεται από τις εφαρμογές της. Και εφαρμογές μπορείτε να βρείτε στο ιστολόγιο.

Είναι μαγγανεία οι εφαρμογές που παρουσιάζω; Έχετε καλύτερη πρόταση για τον υπολογισμό αερίου υπό συμπίεση; Μπήκατε στο κόπο να δείτε την ακρίβεια των αποτελεσμάτων π.χ. στον υπολογισμό της περιφέρειας έλλειψης;

Προφανώς εννοείτε τη δημοσίευση της θεωρίας (την προέλευση των μαθηματικών τύπων). Ευχαρίστως να τη δημοσιοποιήσω. Κάθε άλλο παρά κρυφή τη θέλω. Δώστε μου δύο φοιτητές να με βοηθήσουν στην προετοιμασία παρουσίασης (οπτικοακουστικό υλικό) και ευχαρίστως να έρθω στη μαθηματική σχολή για μια ημερίδα παρουσίασης. Και το βιβλίο θα το δημοσιεύσω δωρεάν (εσείς μπορείτε να το χρησιμοποιείτε ως παράδειγμα προς αποφυγή).

Τώρα που ξεκαθάρισε η παρένθεση, ας μιλήσουμε για την αποστήθιση (το θέμα) και πως θα καταργηθεί, διότι έχω τρία ανήλικα παιδιά στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Παπαγαλισμός και εφαρμοσμένα μαθηματικά
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Νοέμ 2016, 18:27 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 20 Φεβ 2007, 16:28
Δημοσ.: 309
Εξακολουθείτε να μην με πείθετε, αλλά νομίζω πως αυτό έχει μικρή σημασία και για τους δυό μας.

Δεν έχω να πω κάτι άλλο, αρκετά σας έγινε διαφήμιση (έστω και αρνητική) και αρκετά κουράστηκαν όσοι μας διαβάζουν.

Ζητώ συγγνώμη απ'τους συντονιστές που βγήκα εκτός θέματος, ας επιληφθούν οι ίδιοι όπως νομίζουν.

(Κάπου είχε πάρει το μάτι μου στο ιστολόγιό σας -πριν αρχίσετε να κόβετε και να ράβετε τα posts- ότι με την αγορά του βιβλίου προσφέρονται και υπηρεσίες "elearning". Αν εκτός από συγγραφέας σκοπεύετε να γίνετε και ιδιοκτήτης διαδικτυακού φροντιστηρίου, να ξέρετε πως το "μαγαζί" δεν στήνεται έτσι.)


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Παπαγαλισμός και εφαρμοσμένα μαθηματικά
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Νοέμ 2016, 18:36 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 03 Νοέμ 2016, 11:06
Δημοσ.: 11
Τοποθεσια: Αγία Παρασκευή Αττική
scripta manent


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Παπαγαλισμός και εφαρμοσμένα μαθηματικά
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Νοέμ 2016, 18:41 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 20 Φεβ 2007, 16:28
Δημοσ.: 309
Κι εσείς φροντίσατε να τα εξαφανίσετε.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Παπαγαλισμός και εφαρμοσμένα μαθηματικά
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Νοέμ 2016, 18:57 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 03 Νοέμ 2016, 11:06
Δημοσ.: 11
Τοποθεσια: Αγία Παρασκευή Αττική
Με την υπόθεση ότι είστε φροντιστής μαθηματικών, μπορούμε να συζητήσουμε το θέμα στην ουσία του.

Πολλοί ισχυρίζονται ότι τα φροντιστήρια είναι σε μεγάλο βαθμό υπαίτια για την αποστήθιση στα σχολεία, διαφορετικά δεν θα είχαν λόγο ύπαρξης.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 9 δημοσιεύσεις ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group