forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 18 Ιουν 2018, 09:51

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 30 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο

Συμφωνείτε με την εφαρμογή του διαχωρισμού μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας?
Ναι. 83%  83%  [ 35 ]
Όχι. 17%  17%  [ 7 ]
Σύνολο ψήφων : 42
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Διάκριση Ρόλων Κράτους & Θρησκείας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Νοέμ 2009, 19:44 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 28 Φεβ 2006, 14:47
Δημοσ.: 1751
Τοποθεσια: Αργυρούπολη
Ασχολούμαι με ένα project τον τελευταίο καιρό, και χρειάζομαι λίγο feedback.

Ποια η άποψή σας με το παραπάνω θέμα?

Να σημειώσω πως η Κοσμικότητα επηρεάζει πάρα πολλούς τομείς μιας κοινωνίας - όπως και η μη επιβολή αυτής (παιδεία, επίσημο θρήσκευμα, προσευχές στα σχολεία, μισθοί των ιερέων, φορολόγηση των θρησκευτικών φορέων, ορκωμοσίες, κτλ).

Θα ήθελα να ακούσω απόψεις.
Thanks!
:)

_________________
"I am the happiest man alive. I have that in me that can convert poverty into riches, adversity into prosperity, and I am more invulnerable than Achilles; fortune hath not one place to hit me."


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διάκριση Ρόλων Κράτους & Θρησκείας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Νοέμ 2009, 20:20 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 14 Νοέμ 2008, 13:03
Δημοσ.: 105
noxteryn έγραψε:
Ασχολούμαι με ένα project τον τελευταίο καιρό, και χρειάζομαι λίγο feedback.

Ποια η άποψή σας με το παραπάνω θέμα?

Να σημειώσω πως η Κοσμικότητα επηρεάζει πάρα πολλούς τομείς μιας κοινωνίας - όπως και η μη επιβολή αυτής (παιδεία, επίσημο θρήσκευμα, προσευχές στα σχολεία, μισθοί των ιερέων, φορολόγηση των θρησκευτικών φορέων, ορκωμοσίες, κτλ).

Θα ήθελα να ακούσω απόψεις.
Thanks!
:)


Οι ρόλοι κράτους και εκκλησίας πρέπει να είναι εντελώς διακριτοί και νομίζω πως και στη χώρα μας έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για την πλήρη απαλλαγή του Κράτους απ' τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του απ' την εκκλησία.

Ήδη το Ευρωπαϊκό δικαστήριο αποφάσισε πως η ανάρτηση των σταυρών στις σχολικές αίθουσες παραβιάζει και τραυματίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα. Απ' τα σημερινά "ΝΕΑ" παραθέτω το ακόλουθο δημοσίευμα:

«Δεν έχει θέση ο σταυρός στις σχολικές αίθουσες»

Θύελλα στην Ιταλία μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Περικλής Δημητρολόπουλος

Η ανάρτηση των σταυρών στις σχολικές αίθουσες «αποτελεί παραβίαση της ελευθερίας των γονέων να εκπαιδεύσουν τα παιδιά τους σύμφωνα με τις πεποιθήσεις τους, καθώς και της ελευθερίας της θρησκευτικής επιλογής για τους μαθητές». Αυτό αποφάσισε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων προκαλώντας αναστάτωση στην καθολική Ιταλία αλλά και σε όλη την Ευρώπη.

Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο προσέφυγε το 2002 η Σόιλε Λάουτσι, Ιταλίδα πολίτις φινλανδικής καταγωγής. Τη χρονιά εκείνη είχε ζητήσει από τη διεύθυνση του σχολείου «Βιτορίνο ντα Φέλτρε» στην Πάντοβα, όπου φοιτούσαν τα δύο παιδιά της, να κατεβάσει τον σταυρό από τον τοίχο της τάξης. Η διεύθυνση αρνήθηκε και η Σόιλε Λάουτσι κατέφυγε στην ιταλική Δικαιοσύνη αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
Πέρασαν επτά χρόνια για να δικαιωθεί από το Δικαστήριο του Στρασβούργου, το οποίο καλεί το ιταλικό κράτος να την αποζημιώσει με 5.000 ευρώ για ηθική βλάβη.

Στο σκεπτικό της απόφασής τους, της πρώτης για την παρουσία θρησκευτικών συμβόλων στις σχολικές αίθουσες, οι επτά δικαστές του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου αναφέρουν ότι οι μαθητές κάθε ηλικίας ενδέχεται να προσλάβουν τον σταυρό ως «θρησκευτικό σύμβολο», γεγονός που μπορεί να επηρεάσει τις θρησκευτικές πεποιθήσεις τους. Αν όμως για τους καθολικούς μαθητές αυτό μπορεί να θεωρηθεί ενθάρρυνση, για τους μαθητές άλλων δογμάτων ή άθεους μπορεί να εκληφθεί ως ενόχληση.

Η απόφαση του Δικαστηρίου προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στην Κεντροδεξιά και τους κύκλους των καθολικών, ενώ δεν βρίσκει σύμφωνη ούτε την Κεντροαριστερά. Η υπουργός Παιδείας Μαριαστέλα Τζελμίνι υποστήριξε ότι «ο σταυρός στις σχολικές αίθουσες δεν αποτελεί κατήχηση στον καθολικισμό αλλά σύμβολο της παράδοσής μας». Στην ίδια γραμμή κινήθηκαν και άλλοι υπουργοί, ενώ ο πρόεδρος της Βουλής Τζιανφράνκο Φίνι υποστήριξε ότι «ο κοσμικός χαρακτήρας των θεσμών έχει διαφορετική αξία από την άρνηση του ρόλου που έχει ο Χριστιανισμός στην ιταλική κοινωνία και ταυτότητα». Προσεκτική ήταν πάντως και η αντίδραση του νεοεκλεγέντος ηγέτη του κεντροαριστερού Δημοκρατικού Κόμματος Πιερλουίτζι Μπερσάνι. «Μια παλιά παράδοση δεν μπορεί να αποτελεί προσβολή για κανέναν. Νομίζω ότι σε ευαίσθητα ζητήματα όπως αυτό, μερικές φορές η κοινή λογική πέφτει θύμα του δικαίου», ήταν το σχόλιό του. Αντίθετα, την πλήρη ικανοποίησή του εξέφρασε ο ηγέτης της Κομμουνιστικής Επανίδρυσης Πάολο Φερέρο. Όπως υποστήριξε, «ένα λαϊκό κράτος πρέπει να σέβεται τις διάφορες θρησκείες, αλλά να μην ταυτίζεται με καμία».


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διάκριση Ρόλων Κράτους & Θρησκείας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Νοέμ 2009, 22:12 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 28 Φεβ 2006, 14:47
Δημοσ.: 1751
Τοποθεσια: Αργυρούπολη
Χμμ...

Το χαρτί της "παράδοσης" έχω παρατηρήσει ότι παίζεται αρκετά συχνά. Προσωπικά, το βρίσκω λιγάκι αφελές. Αυτό το "έτσι το κάνουμε εδώ και χρόνια, έτσι θα το κάνουμε για πάντα" μου ακούγεται πολύ αντιδραστικό και οπισθοδρομικό. (Κάποτε ήταν παράδοση να μην ψηφίζουν οι γυναίκες.) Θεωρώ πως οι παραδόσεις οφείλουν να προσαρμόζονται στις ανάγκες και επιθυμίες της κοινωνίας, όχι το αντίστροφο.

Πάντως, βρίσκω ενδιαφέρον το πώς αποτυπώνονται κάποια σύμβολα ή ιδέες στο νου των ανθρώπων σε τέτοιο βαθμό, ώστε να θεωρούνται δεδομένα. Θυμάμαι το καλοκαίρι που είχε προκληθεί διχογνωμία στην Αμερική για ένα μνημείο προς τιμήν των πεσόντων του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, το οποίο είχε το σχήμα ενός σταυρού. Ο Ανώτατος Δικαστής Scalia είχε δηλώσει χαρακτηριστικά πως το σύμβολο του σταυρού είναι διεθνές και αντιπροσωπεύει όλους τους λαούς, όχι μόνο τους Χριστιανούς. (Περιττό να διευκρινίσω ότι κάτι τέτοιο απλούστατα δεν ισχύει.)

_________________
"I am the happiest man alive. I have that in me that can convert poverty into riches, adversity into prosperity, and I am more invulnerable than Achilles; fortune hath not one place to hit me."


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διάκριση Ρόλων Κράτους & Θρησκείας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Νοέμ 2009, 22:23 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 14 Νοέμ 2008, 13:03
Δημοσ.: 105
noxteryn έγραψε:
Χμμ...
...
Θυμάμαι το καλοκαίρι που είχε προκληθεί διχογνωμία στην Αμερική για ένα μνημείο προς τιμήν των πεσόντων του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, το οποίο είχε το σχήμα ενός σταυρού.


Κι αν ο Χριστός (λέμε τώρα...) είχε πεθάνει αντί στον σταυρό σε μια κρεμάλα, το μνημείο θά 'χε την μορφή της αγχόνης?

Και στους τοίχους των σχολείων και των δικαστηρίων θα βλέπαμε κρεμάλες?

:?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διάκριση Ρόλων Κράτους & Θρησκείας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Νοέμ 2009, 22:34 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 25 Σεπ 2007, 17:31
Δημοσ.: 4274
Και απο την αλλη μερια αμα το δεις οι περισσοτεροι (δε ξερω πως να το πω ας τους πω) δημιουργοι των διαφορων θρησκευτικων πιστευω(Χριστος ,Βουδας κλπ) δε νομιζω οτι πολυπιστευαν στο ρολο και στην υπαρξη του κρατους αρα κι απ'αυτην την αποψη κανονικα δε θα πρεπε να συνδεονται

(ενδεχομενως αυτο παει κι αλλου,οτι παλι καποιοι δημιουργοι θρησκευτικων πιστευω δε πολυπιστευαν στην υπαρξη θρησκειας δηλαδη ιεραρχικης δομης των πιστευω ή κατι τετοιο αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα)

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=wbZuBDJVHEI


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διάκριση Ρόλων Κράτους & Θρησκείας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 05 Νοέμ 2009, 13:30 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 05 Ιούλ 2006, 10:43
Δημοσ.: 283
Τοποθεσια: Boston
Προσωπικά είμαι υπέρ του διαχωρισμού τους. Σαν ιδεολογία. Στην πράξη, δεν ξέρω αν αυτό είναι το καλύτερο που μπορεί να κάνει μία χώρα. Συζητώντας σχετικά με μία φίλη μου Γαλλίδα, και σύμφωνα με όσα εκείνη υποστήριζε, η Γαλλία έχει διαχωρίσει πλήρως το ρόλο του κράτους και της θρησκείας. Το κράτος μάλιστα λέει πως "Δε με ενδιαφέρει τί πιστεύεις, αρκεί να μην είσαι υπερβολικός στο πώς το δείχνεις ότι πιστεύεις".

Αυτό σημαίνει πως έχουν κάποιους νόμους, σύμφωνα με τους οποίους δεν επιτρέπεται να φοράς κάποιον τεράστιο σταυρό στο λαιμό ή το μαντήλι στο κεφάλι, όταν βρίσκεσαι σε δημόσια κτίρια. Αυτό περιλαμβάνει και τα σχολεία. Το αποτέλεσμα όμως, σύμφωνα και πάλι με τη συγκεκριμένη κοπέλα, είναι αρνητικό. Οι διαφορές ανάμεσα στα παιδιά, λόγω καταγωγής ή θρησκείας γίνονται ακόμα εντονότερες, επειδή οι γονείς από το σπίτι γίνονται ακόμα πιο πιεστικοί, καθώς θεωρούν πως προσβάλονται τα δικαιώματά τους. Αυτό, κυρίως στις μειονότητες (που όμως δεν είναι και τόσο μειονότητες).

Όπως πολλά πράγματα δηλαδή, έτσι κι η συγκεκριμένη διάκριση ρόλων, θέλει ωριμότητα και σεβασμό παγκοσμίως, σα να έρθει δηλαδή μία μέρα, που θα ξυπνήσουμε όλοι διαφορετικοί. Αισιόδοξη σκέψη, ε; :P Δηλαδή, η συγκεκριμένη διάκριση θα μπορέσει να λειτουργήσει όπως πρέπει, όταν πλέον θα έχουμε διαμορφωθεί έτσι που να μην είναι απαραίτητη. Κι ενώ θεωρητικά το στηρίζω, πρακτικά βλέπω πως χρειάζεται πολλή δουλειά όσον αφορά στην παιδεία μας, πριν την εφαρμογή του. Κι ως συνήθως, το θέμα κατέληξε και πάλι στην παιδεία.

_________________
Αυτός ο κόσμος μαστίζεται από την αδιαφορία... αλλά τί με νοιάζει εμένα!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διάκριση Ρόλων Κράτους & Θρησκείας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 05 Νοέμ 2009, 14:04 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 28 Φεβ 2006, 14:47
Δημοσ.: 1751
Τοποθεσια: Αργυρούπολη
Vicky έγραψε:
Οι διαφορές ανάμεσα στα παιδιά, λόγω καταγωγής ή θρησκείας γίνονται ακόμα εντονότερες, επειδή οι γονείς από το σπίτι γίνονται ακόμα πιο πιεστικοί, καθώς θεωρούν πως προσβάλονται τα δικαιώματά τους.

Αυτό είναι αλήθεια, και το θεωρώ τελείως ηλίθιο (και φυσικά φταίνε οι γονείς). Είναι εγκληματικό να θρησκεύονται και να φανατίζονται άνθρωποι που δεν έχουν ακόμα αναπτύξει ανεξάρτητο κριτικό νου ή την ικανότητα να κατανοούν τι σημαίνει ιδεολογία. Η προπαγάνδιση από το σπίτι είναι προφανώς εξίσου κατακριτέα με την προπαγάνδιση από την κοινωνία.

Όπως είπα νωρίτερα, υπάρχουν πολλά στοιχεία στην κοινωνία μας τα οποία έχουμε "συνηθίσει" να βλέπουμε και δε δίνουμε πλέον σημασία. Ωστόσο, το να ακούς ένα 8χρονο να λέει πως είναι Χριστιανός Ορθόδοξος είναι τόσο γελοίο όσο το να το ακούς να λέει πως είναι Διαλεκτικός Υλιστής.

_________________
"I am the happiest man alive. I have that in me that can convert poverty into riches, adversity into prosperity, and I am more invulnerable than Achilles; fortune hath not one place to hit me."


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διάκριση Ρόλων Κράτους & Θρησκείας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Νοέμ 2009, 15:03 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 06 Οκτ 2009, 17:40
Δημοσ.: 2
Εγώ διαφωνώ.

Με το διαχωρισμό αυτό πολύς κόσμος απομακρύνεται από την εκκλησία και τον λόγο του Κυρίου, πράγμα καταστροφικό για την κοινωνία. Η Εκκλησία, όχι μόνο στην πατρίδα Ελλάδα αλλά και παντού, θα πρέπει να χειρίζεται την κυβέρνηση και να επιβάλλει το πρέπον μέσω αυτής. Όπως είπε ο noxteryn, "παιδεία, επίσημο θρήσκευμα, προσευχές στα σχολεία, μισθοί των ιερέων, φορολόγηση των θρησκευτικών φορέων, ορκωμοσίες, κτλ", θεωρώ ότι είναι αναγκαία για την κοινωνία.

Αν πιστεύετε το αντίθετο, είστε faggots.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διάκριση Ρόλων Κράτους & Θρησκείας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Νοέμ 2009, 19:05 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Σεπ 2007, 13:25
Δημοσ.: 838
Τοποθεσια: πειραιάς
Να ρωτήσω και εγώ κάτι!
Οι περισσότεροι συνηγορούν στο ότι το μάθημα των θρησκευτικών πρέπει να αλλάξει(ή και να "βγει" τελειώς από τα σχολεία)λόγω του προσηλυτιστικού χαρακτήρα που διαθέτει!Αφού πολλά παιδιά διαφορετικού θρησκευματος είναι "αναγκασμένα" να ακούν κάτι άλλο από αυτό που πιστέυουν ή ακόμα να βιώνουν την διαφορετικότητα και τον ρατσισμό(θρησκευτικό έστω)!
Επίσης διότι
noxteryn έγραψε:
Είναι εγκληματικό να θρησκεύονται και να φανατίζονται άνθρωποι που δεν έχουν ακόμα αναπτύξει ανεξάρτητο κριτικό νου ή την ικανότητα να κατανοούν τι σημαίνει ιδεολογία.


Ρώταω με τη σειρά μου γιατί να γίνεται το μάθημα της Ιστορίας έτσι όπως γίνεται!Εννοώ γιατί να "αναγκάζονται" να ακούν την Ελληνική Ιστορία τα παδιά διαφορετικής καταγωγής ή ακόμη περισσότερο να βιώνουν τον ρατσιμό(Τούρκοι,Αλβανοί,Βούλγαροι κτλ)?
Επίσης δεν είναι εγκληματικό να μαθαίνουμε και να φανατιζόμαστε ενώ δεν έχουμε αναπτύξει κριτικό νου ή την ικανότητα να κατανοούμε τι σημαίνει μια ιδεολογία?Δλδ πώς μπορούμε να κρίνουμε τον Αττίλα,το 1821,την αρχαία Ελλάδα και τους "Βαρβάρους"?
Θέλω να πω γιατί δεν αναφερόμαστε ή γιατί δε μελετάμε και την οπτική των Τούρκων,Αλβανών,Γερμανών,Βουλγάρων,Αμερικάνων και τα εξετάζουμε αυτά σαν κεφάλαιο "Διεθνή"(το λέω μπακαλίστικα)

Μήπως γιατί έτσι ορίζει το Σύνταγμα μας?
Το συμπέρασμα είναι ότι ΠΡΕΠΕΙ να σεβόμαστε τις μειονότητες,τους λίγους και τα θρησκευτικόπολιτικά τους χαρακτηρηστικά,χωρίς δόσεις ρατσισμού ή ξενόφοβίας(ναι υπάρχει και η λύση χωρίς φανατισμούς και χωρίς παγκοσμιοποιημένη οπτική αν και σε μερικούς δε είναι και πολύ φανερό)ΑΛΛΑ δυστυχώς ή ευτυχώς έχουμε δημοκρατία,όπου ξέρετε επικρατεί η γνώμη των πολλών!Δικτακτορία των πολλών...


Υ.Γ.Σορρυ αν είμαι οφ τόπικ,αλλά το αναφέρω εδώ για το "μάθημα της Ιστορίας στα σχολεία" γιατί υπάρχει το ίδιο επιχείρημα!
Αφού υπάρχουν παιδιά με διαφορετική θρησκεία ή επειδή τα παιδιά δεν έχουν ακομα κριτικό νου=>να καταργηθεί το μάθημα των θρησκευτικών!
Μου φαίνεται ισοδύναμο με το ότι
"αφού υπάρχουν παιδιά με διαφορετική καταγωγή ή επειδή τα παδιά δεν έχουν κριτικό νου=>να καταργηθεί το μάθημα της Ιστορίας στην μορφή που είναι(δλδ με επίκεντρο την Ελληνική Ιστορία και ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΠΤΙΚΗ για κάθε ιστορικό γεγονός,γιατί όπως ξέρετε ένα γεγονός μπορείς να το δεις και να το αντιλειφθείς από πολλές οπτικές)!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διάκριση Ρόλων Κράτους & Θρησκείας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Νοέμ 2009, 20:35 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 28 Φεβ 2006, 14:47
Δημοσ.: 1751
Τοποθεσια: Αργυρούπολη
lazkan έγραψε:
Μήπως γιατί έτσι ορίζει το Σύνταγμα μας?
Το συμπέρασμα είναι ότι ΠΡΕΠΕΙ να σεβόμαστε τις μειονότητες,τους λίγους και τα θρησκευτικόπολιτικά τους χαρακτηρηστικά,χωρίς δόσεις ρατσισμού ή ξενόφοβίας(ναι υπάρχει και η λύση χωρίς φανατισμούς και χωρίς παγκοσμιοποιημένη οπτική αν και σε μερικούς δε είναι και πολύ φανερό)ΑΛΛΑ δυστυχώς ή ευτυχώς έχουμε δημοκρατία,όπου ξέρετε επικρατεί η γνώμη των πολλών!Δικτακτορία των πολλών...

Θα ήθελα να σε διορθώσω σε αυτό. Ούτε το Σύνταγμά μας ούτε η Δημοκρατία υπαγορεύουν κάτι τέτοιο, άσχετα με το αν έτσι γίνεται στην πραγματικότητα.

Ένας από τους ιδρυτές των ΗΠΑ είχε πει: "Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για μια Δημοκρατία είναι ο ανεπαρκής σεβασμός της πλειοψηφίας προς τη μειοψηφία." Επεκτείνοντάς το, πιστεύω πως η αξία και η ποιότητα μιας Δημοκρατίας χαρακτηρίζεται κατά μεγάλο βαθμό από το πώς αντιμετωπίζει τις μειονότητες.

Πάντως, πολύ σωστά αναφέρεις το μάθημα της Ιστορίας, γιατί και εγώ θυμάμαι ξεκάθαρα ότι μου είχε σχηματίσει το Δημοτικό την εντύπωση πως οι Μουσουλμάνοι είναι "κακοί". Στο Γυμνάσιο, θυμάμαι τη φιλόλογο να μας λέει ότι πρέπει να υποστηρίζουμε τους Σέρβους στον Πόλεμο για το Kosovo, επειδή "είναι Χριστιανοί σαν εμάς".

_________________
"I am the happiest man alive. I have that in me that can convert poverty into riches, adversity into prosperity, and I am more invulnerable than Achilles; fortune hath not one place to hit me."


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διάκριση Ρόλων Κράτους & Θρησκείας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Νοέμ 2009, 21:02 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 08 Απρ 2009, 21:27
Δημοσ.: 27
Από πότε οι διδασκαλίες του Ιησού περί αγάπης και συμπόνιας αποτελούν πρόβλημα για το Κράτος?

Η εκκλησία προσπαθεί. Η εκκλησία πολεμά για να διατηρήσει το καλό στις ψυχές των ανθρώπων και να φέρει το καλό στις ψυχές αυτών που δεν το έχουν. Ανοίγει τα πόδια της και κάνει σπαγκάτο στον συμβολικό χορό που ονομάζεται χορός της ζωής. Στήνεται στα τέσσερα όπως τα τετράποδα που έχουν πίστη στα αφεντικά τους, συμβολίζοντας έτσι την πίστη στον Παντοδύναμο και Πανάγαθο Θεό που μόνο το καλό μας θέλει και εσείς θέλετε να τον βγάλετε από την ζωή των παιδιών σας?

Aποποιείστε τα των ευθύνων σας απέναντι στα παιδιά σας και την απαραίτητη θρησκευτική διαπαιδαγώγησή τους. Η Χριστιανική πίστη της εκκλησίας, αποτελεί τη μόνο συνεπή θεϊστική θέση. Έχει για τον Θεό συγκεκριμένα δόγματα, συγκεκριμένες μαρτυρίες, συγκεκριμένη μέθοδο γνωριμίας μαζί Του. Έχει μια πλήρη και συνεπή διατύπωση για το κάθε τι σχετικά με Αυτόν. Τι είναι αυτό που τόσο φοβάστε?

Μήπως, λέω μήπως, φοβάστε τον ίδιο τον Θεό?

_________________
nothing is true, everything is permitted.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διάκριση Ρόλων Κράτους & Θρησκείας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Νοέμ 2009, 21:22 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Σεπ 2007, 13:25
Δημοσ.: 838
Τοποθεσια: πειραιάς
noxteryn έγραψε:
lazkan έγραψε:
Μήπως γιατί έτσι ορίζει το Σύνταγμα μας?
Το συμπέρασμα είναι ότι ΠΡΕΠΕΙ να σεβόμαστε τις μειονότητες,τους λίγους και τα θρησκευτικόπολιτικά τους χαρακτηρηστικά,χωρίς δόσεις ρατσισμού ή ξενόφοβίας(ναι υπάρχει και η λύση χωρίς φανατισμούς και χωρίς παγκοσμιοποιημένη οπτική αν και σε μερικούς δε είναι και πολύ φανερό)ΑΛΛΑ δυστυχώς ή ευτυχώς έχουμε δημοκρατία,όπου ξέρετε επικρατεί η γνώμη των πολλών!Δικτακτορία των πολλών...

Θα ήθελα να σε διορθώσω σε αυτό. Ούτε το Σύνταγμά μας ούτε η Δημοκρατία υπαγορεύουν κάτι τέτοιο, άσχετα με το αν έτσι γίνεται στην πραγματικότητα.

Ένας από τους ιδρυτές των ΗΠΑ είχε πει: "Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για μια Δημοκρατία είναι ο ανεπαρκής σεβασμός της πλειοψηφίας προς τη μειοψηφία." Επεκτείνοντάς το, πιστεύω πως η αξία και η ποιότητα μιας Δημοκρατίας χαρακτηρίζεται κατά μεγάλο βαθμό από το πώς αντιμετωπίζει τις μειονότητες.

Πάντως, πολύ σωστά αναφέρεις το μάθημα της Ιστορίας, γιατί και εγώ θυμάμαι ξεκάθαρα ότι μου είχε σχηματίσει το Δημοτικό την εντύπωση πως οι Μουσουλμάνοι είναι "κακοί". Στο Γυμνάσιο, θυμάμαι τη φιλόλογο να μας λέει ότι πρέπει να υποστηρίζουμε τους Σέρβους στον Πόλεμο για το Kosovo, επειδή "είναι Χριστιανοί σαν εμάς".


Όχι δεν εννούσα αυτό αν και είναι εύκολο να μπερδευτεί κάποιος έτσι όπως το έγραψα!
Αυτο που ήθελα να πω είναι το εξής:
Άρθρο 16
"2.Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."

Εννοώ ότι το σύνταγμα ορίζει την "εθνική και θρησκευτική συνείδηση"!Και άρα σε αυτό "δικαιολογείται" και το περιεχόμενο των βιβλίων ιστορίας και θρησκευτικών(δε δικαιολογείται βέβαια η προσηλυτιστική διαπαιδαγώγηση των μαθημάτων είτε από τους καθηγητές είτε από τους συγγραφείς των βιβλίων),για το οποίο άρθρο είχαν "παλέψει" τόσοι φοιτητές πριν λίγο καιρό!(Είμαι σίγουρος ότι δεν το γνώριζαν όλο το άρθρο :) )
Και όσο για την δημοκρατία(δικτακτορία των πολλών)συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ΑΛΛΑ οι πολλοί θα απόφασίσουν τι παιδεία θέλουν(δεν είναι ο ορισμός της δημοκρατίας αυτό?Και ας μην μας αρέσει...)

Βέβαια υποθετική είναι η συζήτηση μας γιατί ανέκαθεν δεν αποφάσιζαν οι πολλοί,μεταξύ μας :wink:
Και η δημοκρατία-όπως σωστά λες-κρίνεται κατά πόσο οι πολλοί μπορούν να σεβαστούν τους λίγους!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διάκριση Ρόλων Κράτους & Θρησκείας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Νοέμ 2009, 21:40 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 06 Μάιος 2009, 18:51
Δημοσ.: 103
Καλησπέρα σας

Αρκετά ενδιαφέρον το θέμα που αναπτύσσετε.Αρχικώς δεν θεωρώ πως ο άνθρωπος φοβάται το Θεό,αντιθέτως Τον έχει ανάγκη και έχει αμοιβαία σχέση μαζί Του.
Όμως πολύ σωστά έθεσαν οι προηγούμενοι,αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να υποχρεώνουμε άτομα διαφορετικής θρησκείας
να ακούν για κάτι που τους είναι τελείως αδιάφορο!Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για μικρά παιδία που δέν έχουν ανακαλύψει το πραγματικό κόσμο γύρω τους.Επιπροσθέτως πολύ σωστά (κατ εμένα) o lazkan ανέφερε το θέμα της ιστορίας που ακριβώς για το ρόλο που έχει σε ένα λαό,πρέπει να διδάσκεται από τουλάχιστον 2 διαφορετικές γωνίες (''η αλήθεια έχει περισσότερα από ένα πρόσωπα'')!
Βέβαια όταν δεν έχουμε ξεκαθαρίσει ακόμα θέματα όπως ο εμφύλιος και την ''καταστροφή της Μικράς Ασίας'',μικρές οι προσδοκίες των ανθρώπων!
Υ.Γ: όσο θα επιτρέπει η κοινωνία σε ''κόμματα'' να κάνουν λογοκρισίες σέ ταινίες λόγω της ιδεολογίας τους ή επειδή υπάρχει φόβος να αποκαλυφθούν ''αλήθειες'',τότε η θέση της κοινωνίας θα αμφιταλαντεύεται,ένα βήμα μπροστά ένα βήμα πίσω!

Καληνύχτα σας


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διάκριση Ρόλων Κράτους & Θρησκείας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Νοέμ 2009, 21:43 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 28 Φεβ 2006, 14:47
Δημοσ.: 1751
Τοποθεσια: Αργυρούπολη
(Το παρακάτω post απευθύνεται στο lazkan. Ο Paris Tsolakis με πρόλαβε.)

Όντως, το παρερμήνευσα, sorry. Έχεις δίκιο για το Άρθρο 16, και ήταν ένας από τους λόγους που ήμουν υπέρ της αναθεώρησής του.

Όσο για τους "πολλούς", μου κάνει εντύπωση το μέχρι τώρα αποτέλεσμα του poll. Ομολογώ πως περίμενα να ήμουν ο μοναδικός που θα ψήφιζε "ναι". Ίσως θα άξιζε τον κόπο να ιδρυθεί κάποια επίσημη ομάδα πίεσης με σκοπό την επίτευξη της κοσμικότητας...

Anyway, θα παρακαλούσα τα άτομα που έχουν ψηφίσει "όχι" να προσφέρουν κάποιες αιτιολογήσεις και επιχειρήματα, ώστε να έχουμε κάποια πολυφωνία και να μην ευλογούμε τα γένια μας.

EDIT:
Παράθεση:
όσο θα επιτρέπει η κοινωνία σε ''κόμματα'' να κάνουν λογοκρισίες σέ ταινίες λόγω της ιδεολογίας τους ή επειδή υπάρχει φόβος να αποκαλυφθούν ''αλήθειες'',τότε η θέση της κοινωνίας θα αμφιταλαντεύεται,ένα βήμα μπροστά ένα βήμα πίσω!

Θα ήθελες να το επεξηγήσεις λιγάκι αυτό?
Δεν είμαι ενημερωμένος για το θέμα...

_________________
"I am the happiest man alive. I have that in me that can convert poverty into riches, adversity into prosperity, and I am more invulnerable than Achilles; fortune hath not one place to hit me."


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διάκριση Ρόλων Κράτους & Θρησκείας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Νοέμ 2009, 11:22 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 14 Νοέμ 2008, 13:03
Δημοσ.: 105
Eon έγραψε:
Από πότε οι διδασκαλίες του Ιησού περί αγάπης και συμπόνιας αποτελούν πρόβλημα για το Κράτος?

Η εκκλησία προσπαθεί. Η εκκλησία πολεμά για να διατηρήσει το καλό στις ψυχές των ανθρώπων και να φέρει το καλό στις ψυχές αυτών που δεν το έχουν.



Δες εδώ γιατί πολεμά και τι προσπαθεί η εκκλησία...

Παράθεση:

Τα κατ’ εξακολούθησιν «σάπια» πεπραγμένα της «Αλληλεγγύης»

Τα τέσσερα πορίσματα, ο καταλογισμός ευθυνών και η μαύρη τρύπα των 14 εκατ. ευρώ στα οικονομικά της εκκλησιαστικής οργάνωσης

Του Νικου Παπαχρηστου

Η «Αλληλεγγύη», η Μη Κυβερνητική Οργάνωση της Εκκλησίας της Ελλάδος που ευεργετήθηκε όσο καμία άλλη ΜΚΟ από τα κρατικά ταμεία και την Υπηρεσία Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας του υπ. Εξωτερικών, η αλλοτινή κορωνίδα της εκκλησιαστικής «φιλανθρωπίας» που από τα χέρια των ανθρώπων που την διηύθυναν «πέρασαν» σχεδόν 60 εκατομμύρια ευρώ σε διάστημα 6 χρόνων, σήμερα αναζητεί τους υπευθύνους που την χρέωσαν με περίπου 14 εκατομμύρια ευρώ. Ταυτόχρονα, όπως υποστηρίζουν στελέχη της, αναζητεί νέο όνομα για να αποσυνδεθεί από το παρελθόν των σάπιων πουλερικών και των «οικονομικών αλχημειών».

Ηδη, από την περασμένη Τρίτη ξεκίνησε η διαδικασία «καταθέσεων» ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής Ακροάσεων που συνέστησε η Ιερά Σύνοδος. Για την προσεχή Τρίτη έχει κληθεί να παρουσιαστεί ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της «Αλληλεγγύης» κ. Δημήτρης Φουρλεμάδης, ο «ιθύνων νους» τουλάχιστον των ελλειμματικών πράξεων – έτσι τον χαρακτηρίζουν στο πόρισμά τους οι οικονομικοί ελεγκτές της εκκλησιαστικής ΜΚΟ. Εως τώρα στην Επιτροπή έχουν «καταθέσει» κληρικοί και λαϊκοί που συνδέθηκαν κατά το παρελθόν με την «Αλληλεγγύη» προσθέτοντας τις δικές τους πληροφορίες προκειμένου να ολοκληρωθεί το ψηφιδωτό της οικονομικής διαχείρισης του Οργανισμού από την ίδρυσή του, το 2002. Η έρευνα των μελών της Επιτροπής περιστρέφεται γύρω από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται σε 4 εκθέσεις-πορίσματα που αφορούν τα οικονομικά της ΜΚΟ. Η πρώτη που έχει τη μορφή «υπομνήματος παραλαβής» συντάχθηκε την άνοιξη του 2008 από τον Μητροπολίτη Ηλείας Γερμανό, λίγο μετά τον διορισμό του στη θέση του προέδρου του Δ.Σ. της ΜΚΟ. Ακολούθησε, το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς, η λεπτομερέστατη πολυσέλιδη έκθεση του Μητροπολίτη Φιλίππων Προκοπίου, που συντάχθηκε κατόπιν σχετικής εντολής της Συνόδου. Αυτές οι δύο εκθέσεις αποτέλεσαν την αφορμή να πραγματοποιηθεί από δύο οικονομικούς ελεγκτές της Συνόδου οικονομικός και διαχειριστικός έλεγχος στη ΜΚΟ καθώς επίσης και ανεξάρτητος ειδικός έλεγχος από ορκωτό λογιστή στα οικονομικά της θυγατρικής εκδοτικής εταιρείας της «Αλληλεγγύης». Τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στις δύο πρόσφατες εκθέσεις, κυρίως σε αυτήν των ελεγκτών της Συνόδου, είναι αποκαλυπτικά για τον τρόπο λειτουργίας της εκκλησιαστικής ΜΚΟ, ενώ αποδίδονται συγκεκριμένες ευθύνες στην προηγούμενη διοίκησή της.

Στοιχεία

«Ελέγξαμε τη νομιμότητα και ακρίβεια των λογιστικών εγγράφων καθώς και την ύπαρξη των απαραίτητων δικαιολογητικών. Δεν διαπιστώσαμε την ύπαρξη κανονισμού Εσωτερικού Ελέγχου από συστάσεως της εταιρείας στις 23 Μαρτίου 2002. Επιπρόσθετα, στις 27 Σεπτεμβρίου 2004 με την τροποποίηση του καταστατικού μεταβιβάζονται όλες οι εξουσίες διαχείρισης και εκπροσώπησης της εταιρείας σε τρίτο πρόσωπο (Φουρλεμάδη Δημήτριο) με μοναδικό περιορισμό τη δέσμευση της εταιρείας με την υπογραφή του για πληρωμές έως και το ποσό των 10.000 ευρώ» αναφέρουν για την «Αλληλεγγύη» οι ελεγκτές κ. Δημήτριος Τίκας, διευθυντής Διευθύνσεων Εκκλησιαστικής Κεντρικής Υπηρεσίας Οικονομικών (ΕΚΥΟ) και Ιωάννης Τσομπανάκης, προϊστάμενος Γραφείου Εσωτερικού Ελέγχου ΕΚΥΟ. Στην έκθεσή τους, που φέρει τον χαρακτηρισμό «εμπιστευτική», οι δύο ελεγκτές σημειώνουν πως οι περισσότερες δαπάνες πραγματοποιούνταν με απευθείας ανάθεση. «Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ανωτέρω έλλειψης είναι η χρήση υπηρεσιών μεταφορών από την ομόρρυθμη εταιρεία «Κατσαμπέκης Κ. & Φίλη Ε. & Σια Ο.Ε.» και η καταβολή σ’ αυτήν υπέρογκων αμοιβών, χωρίς σε ορισμένες περιπτώσεις να προκύπτει ότι έχει προηγηθεί η λήψη προσφορών από άλλους προμηθευτές. Οι αμοιβές που καταβλήθηκαν στον ανωτέρω προμηθευτή για τις χρήσεις 2003 έως και 2007 ανέρχονται σε 4 εκατ. ευρώ περίπου! Σημειώνεται ότι από το 2002 αποτελούσε τον αποκλειστικό συνεργάτη της εταιρείας «στον τομέα των μεταφορών» επισημαίνουν.

Σε άλλο σημείο της απόρρητης έκθεσής τους οι δύο ελεγκτές υπογραμμίζουν: «Δεν διαπιστώσαμε να τηρούνται οι διαδικασίες δωρεών στην πλειονότητα των περιπτώσεων π.χ. Δωρεά της Ιεράς Συνόδου ποσού 155.000 ευρώ & 190.000 ευρώ στις 25/8/2006 & στις 5/10/2006 αντίστοιχα, προς την “Αλληλεγγύη” για συγκεκριμένο σκοπό (βοήθεια για τα θύματα του Λιβάνου), η οποία όμως χρησιμοποιήθηκε για άλλους σκοπούς, παρατύπως, με παραποίηση του παραστατικού είσπραξης των επιταγών, ειδικότερα: 1) Απόδειξη είσπραξης μετρητών-επιταγών “Αλληλεγγύη” Νο 4850 5/10/2006 ποσού 190.000 ευρώ με αιτιολογία Οικονομική ενίσχυση των θυμάτων του Λιβάνου, διεγράφη η φράση “των θυμάτων του Λιβάνου” & 2) Απόδειξη είσπραξης μετρητών-επιταγών Νο 4798 “Αλληλεγγύη” 25/8/2006 ποσού 155.000 ευρώ με αιτιολογία Οικονομική ενίσχυση από τον λογαριασμό για τον Λίβανο, διεγράφη η φράση “για τον Λίβανο”. Και οι δύο εισπράξεις των επιταγών έγιναν στον λογαριασμό όψεως της εταιρείας στην Τράπεζα Πειραιώς Νο 504—————— ».

Σύμφωνα με πληροφορίες ανάλογες περίεργες μετακινήσεις χρηματικών ποσών περιγράφονται λεπτομερώς και σε άλλα σημεία της έκθεσης. Ωστόσο, ένα μεγάλο μέρος της καλύπτουν τα προγράμματα αποστολής επισιτιστικής βοήθειας σε τρίτες χώρες. Είναι η γνωστή υπόθεση των σάπιων κοτόπουλων για την οποία το υπουργείο Εξωτερικών ζητεί να του επιστραφούν περίπου 6,2 εκατομμύρια ευρώ. Οι δύο ελεγκτές εκτιμούν πως το Ελληνικό Δημόσιο οφείλει να διεκδικήσει τα χρήματα από τα μέλη του προηγούμενου Δ.Σ. της ΜΚΟ, Επίσκοπο Θερμοπυλών Ιωάννη, Μητροπολίτη Βελεστίνου Δαμασκηνό και κ. Δημήτριο Φουρλεμάδη, «οι οποίοι ως δημόσιοι υπόλογοι το διέθεσαν σε ανοίκειες πληρωμές, που δεν είχαν σχέση με την εκτέλεση των Προγραμμάτων».

Σύμφωνα με πληροφορίες οι εκδοτικές δραστηριότητες της θυγατρικής εταιρείας της «Αλληλεγγύης» προκάλεσαν χρέη μεγαλύτερα του μισού εκατομμυρίου ευρώ.

Οι ευθύνες

«Με βάση τα παραπάνω και τα εν γένει σχόλια που παραθέτουμε στο πόρισμά μας, ευθύνες για ελλειμματικές τουλάχιστον πράξεις θα πρέπει να καταλογιστούν, κατά την άποψή μας, στον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Δημήτριο Φουρλεμάδη, ο οποίος κατά τις ενδείξεις θα πρέπει να ήταν ο “ιθύνων νους”. Οι άστοχες και πολλές μεθοδευμένες ενέργειες εζημίωσαν την εταιρεία με 13.355.805,92 ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των υποχρεώσεων προς τράπεζες, και ενδεχομένως τον κ. Ν. Φράγκο), ποσό το οποίο μπορεί να αυξηθεί και από άλλα μη ολοκληρωμένα ή μη παραληφθέντα από την ΥΔΑΣ Προγράμματα», υποστηρίζουν οι δύο οικονομικοί ελεγκτές.

Κατά την εκτίμηση των ελεγκτών ευθύνες θα πρέπει να καταλογιστούν στον επίσκοπο Θερμοπυλών Ιωάννη, τον Μητροπολίτη Βελεστίνου Δαμασκηνό αλλά και σε «υπαλλήλους και συνεργάτες της εταιρείας».

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_art ... 009_319423



Eon έγραψε:

Μήπως, λέω μήπως, φοβάστε τον ίδιο τον Θεό?


Πώς να φοβηθείς κάτι που υπάρχει μόνο στη φαντασία ενός μικρού ποσοστού εκ του ονομαζόμενου "ποιμνίου της εκκλησίας"?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 30 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group