forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 22 Σεπ 2017, 13:51

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 77 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Ιστορία
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 02 Δεκ 2007, 16:29 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 01 Δεκ 2006, 00:05
Δημοσ.: 2268
Δεκεμβριανα


Παράθεση:
Δολοφονία εν ψυχρώ στο Σύνταγμα, Της ΕΦΗΣ ΜΑΡΙΝΟΥ
Κυριακατικη Ελευθεροτυπια

Τριάντα νεκροί και δεκάδες τραυματίες στην πλατεία Συντάγματος! Στην ίδια πλατεία απ' όπου σήμερα περνούν οι πορείες και δίπλα στον Αγνωστο Στρατιώτη, με τους τουρίστες και τα περιστέρια! Στις 3 Δεκεμβρίου 1944 -σαν αύριο, πριν από 63 χρόνια- η πρώτη μεταπολεμική συγκέντρωση πνίγεται στο αίμα. Είναι το σημείο απ' όπου αρχίζει η μάχη της Αθήνας. Ο Γεώργιος Παπανδρέου είναι πρωθυπουργός, αλλά ο αγγλικός στρατός λύνει και δένει στην πρωτεύουσα...

Ο Τσόρτσιλ και ο Στάλιν, πάνω σε μουντζουρωμένα χαρτάκια, έχουν ήδη μοιράσει την Ευρώπη και η Ελλάδα περνάει στη σφαίρα επιρροής της Μ. Βρετανίας, όσο κι αν η ηγεσία της αριστεράς μιλάει για «κατασκεύασμα» της αστικής προπαγάνδας...

Ο Στάλιν, πιστός στη συμφωνία του, δεν «βλέπει» τι γίνεται στην Αθήνα. Οπως αναφέρει στα απομνημονεύματά του ο Τσόρτσιλ, στη διάρκεια των Δεκεμβριανών, «καμμία μομφή δεν αναφέρθηκε εις βάρος των Αγγλων», ούτε στην «Πράβντα», ούτε στην «Ισβέστια». Ακολουθούν κι άλλες συμφωνίες... Του Λιβάνου και της Καζέρτας, (26 Σεπτεμβρίου 1944), όπου η Ελλάδα αντιμετωπίζεται από τους βρετανούς συμμάχους ως κατεχόμενη χώρα, με το αγγλικό αρχηγείο πάνω από την ελληνική κυβέρνηση...

*Οι Αθηναίοι πανηγυρίζουν την απελευθέρωση απ' τους Γερμανούς, όταν στις 15 Οκτωβρίου ο στρατηγός Σκόμπι αμέσως πιάνει δουλειά...
Στις 18 του ίδιου μήνα έρχεται από την Ιταλία κι ο Γ. Παπανδρέου επικεφαλής της λεγόμενης «κυβέρνησης εθνικής ενότητας» στην οποία, ύστερα από άπειρες διαβουλεύσεις, συμμετέχουν, τελικά, και έξι εαμικοί υπουργοί. Το πρώτο φιρμάνι του Σκόμπι; Απαγορεύεται η είσοδος του ΕΛΑΣ στην Αθήνα, όπου αλωνίζουν οι «Χίτες». Οι δωσίλογοι και ταγματασφαλίτες της κατοχής αντί να δικαστούν φυγαδεύονται στη Μ. Ανατολή και επιστρέφουν με αγγλικές στολές ως εθνοφύλακες... Ο Γ. Παπανδρέου τηλεγραφεί στον Τσόρτσιλ: «Τα πολιτικά μέτρα είναι ανεπαρκή για την εξουδετέρωση του ΕΑΜ».

*Στις 26 Νοεμβρίου ο Σκόμπι καλεί τον αρχηγό του ΕΛΑΣ Στ. Σαράφη να συζητήσουν τον αφοπλισμό όλων των αντάρτικων στρατών. Προτείνει τη διάλυση του ΕΛΑΣ με αντίτιμο μισή λίρα στον κάθε Ελασίτη πριν παραδώσει το όπλο του και μισή μετά...


Ο Σαράφης απαντά ότι ο ΕΛΑΣ δεν είναι μισθοφορικός αλλά απελευθερωτικός στρατός, τονίζοντας ότι η συγκρότηση καινούριου στρατού είναι υπόθεση της ελληνικής κυβέρνησης. Ο άγγλος στρατηγός επιμένει: τον ρωτά πόσα περισσότερα χρήματα νομίζει ότι πρέπει να δοθούν για κάθε τουφέκι...

*Οι Αγγλοι πιέζουν για διάλυση του ΕΛΑΣ, όχι όμως της Ορεινής Ταξιαρχίας Ρίμινι, και του Ιερού Λόχου, προφασιζόμενοι ότι πρόκειται περί τακτικού στρατού (ήταν εθελοντικός στρατός συγκροτημένος στη Μ. Ανατολή). Οι πιέσεις εξαναγκάζουν τον κοινής αποδοχής υποψήφιο αρχιστράτηγο του νέου εθνικού στρατού, Οθωναίο, σε παραίτηση.

*Η τελευταία εβδομάδα του Νοέμβρη διαλύει κάθε αυταπάτη. Η ένοπλη αναμέτρηση είναι προ των πυλών και η κυβέρνηση Παπανδρέου προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στις πιέσεις των Αγγλων και τις διαμαρτυρίες του ΕΑΜ. Ο Τσόρτσιλ θα τηλεγραφήσει στον πρεσβευτή Λίπερ: «Αν παραιτηθεί -ο Παπανδρέου-, φυλακίστε τον έως ότου συνέλθει, όταν πια θα έχουν τελειώσει οι μάχες. Αλλωστε, θα μπορούσε το ίδιο καλά ν' αρρωστήσει και να μην μπορεί να τον πλησιάσει κανείς»...

*Η 1η Δεκέμβρη ξημερώνει με δυο «διαγγέλματα»: του Σκόμπι και της Κεντρικής Επιτροπής του ΕΑΜ. Το πρώτο εξηγεί την παρουσία των βρετανικών στρατευμάτων: «Ηρθαμε να σας βοηθήσουμε να διώξετε τον κατακτητή, να σας φέρουμε τρόφιμα, να σας βοηθήσουμε να αναστήσετε τη χώρα σας στο πρώτο της μεγαλείο... Η Μ. Βρετανία επιθυμεί να δει την Ελλάδα μίαν ελευθέραν, ευτυχή χώρα».

Το δεύτερο «διάγγελμα», το εαμικό, καλεί σε παλλαϊκή συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα και στις 4 Δεκεμβρίου σε πανεργατική απεργία. Οι Εαμικοί υπουργοί έχουν παραιτηθεί μετά την απόφαση του Σκόμπι να διαλυθεί η πολιτοφυλακή του ΕΑΜ και να αφοπλιστεί ο ΕΛΑΣ.

*Μια ειρηνική λαοθάλασσα 500.000 Αθηναίων απλώνεται στο κέντρο το πρωί της 3ης Δεκεμβρίου. Με υψωμένες γροθιές ζητούν την αποδοχή των αιτημάτων της ηγεσίας ΚΚΕ-ΕΑΜ. Τα κυρίαρχα συνθήματα: «ανεξαρτησία, όχι κατοχή», «να δικαστούν οι δωσίλογοι», «να φύγουν οι Αγγλοι».

Η συγκέντρωση πυκνώνει κοντά στα γραφεία του «Ριζοσπάστη» στην Οθωνος, εκεί που πρόκειται να μιλήσουν οι αντιπρόσωποι του ΕΑΜ. Στις 10.45 ακούγεται ο πρώτος πυροβολισμός. Κάποιος με πολιτικά φεύγει τρέχοντας από το κτίριο της αστυνομικής διεύθυνσης (Πανεπιστημίου και Β. Σοφίας), περνά τη λεωφόρο, ταμπουρώνεται πάνω από τον Αγνωστο Στρατιώτη και πυροβολώντας ουρλιάζει «πυρ». Οι αστυφύλακες αρχίζουν ομαδικό πυρ. Δεκάδες νεκροί και τραυματίες σωριάζονται στο πλακόστρωτο. Ολοι οι πυροβολισμοί έρχονται από ψηλά, από τα Ανάκτορα. Το συγκλονιστικό είναι ότι η συγκέντρωση δεν διαλύεται. Οι νεκροί σκεπάζονται με λουλούδια από τα παρακείμενα της Βουλής ανθοπωλεία. Φτάνουν νεκροφόρες, ασθενοφόρα, αλλά οι ομιλίες γίνονται έτσι, γύρω στις 3 μ.μ.

Ποιος έδωσε εντολή για τη σφαγή; Ο αστυνομικός διευθυντής εκείνων των ημερών Αγγελος Εβερτ, σε συνέντευξή του το 1958, δήλωσε ότι -κατόπιν ενημερώσεως του Γ. Παπανδρέου «περί καταλύσεως του κράτους»- αυτός ήταν που διέταξε πυρ...

*Αλλά νέα αιματοχυσία ακολουθεί τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου. Οι δυνάμεις ασφαλείας... τρομοκρατούνται ξανά από τους άοπλους που κηδεύουν τους νεκρούς της Κυριακής. Η δεύτερη εν ψυχρώ δολοφονία συντελείται από αστυνομικούς και Χίτες οχυρωμένους στη Γενική Ασφάλεια (Πατησίων και Στουρνάρη), το 4ο αστυνομικό τμήμα της Πατησίων και το ξενοδοχείο «Μητρόπολη» στην Ομόνοια.

*Οσο κι αν ακούγεται περίεργο, οι προβλέψεις για τα Δεκεμβριανά δεν προέρχονται από το ΕΑΜ και το ΚΚΕ, τα οποία υπέγραφαν συμφωνίες, συναινούσαν στην εθνική ενότητα, διαδήλωναν ειρηνικά και, απ' ό,τι φάνηκε, ούτε περίμεναν τη δολοφονική επίθεση στις 3 Δεκεμβρίου... Φόβους εξέφραζαν οι πολιτικοί των αστικών κομμάτων στο Κάιρο, στη διάρκεια των διαπραγματεύσεων με τους Αγγλους, ανησυχούντες σοβαρά για τη «δύναμη του ΕΑΜ». Από τον Αύγουστο ακόμα ο Α. Μυλωνάς, υπουργός Ναυτικών στην κυβέρνηση Παπανδρέου, προειδοποιούσε τον άγγλο επιτετραμμένο Ουίλσον:

«... Μου είπατε ότι αναλαμβάνετε -ευτυχώς- την τήρησιν της τάξεως διά βρετανικών δυνάμεων. Αν επιτευχθεί ούτω η αναίμακτος απελευθέρωσις και αποφευχθεί η εμφύλιος σύρραξις εις τα πόλεις και καθ' όλην την ύπαιθρον -έχω αρκετάς αμφιβολίας- τούτο θα είναι μέγα αγαθόν. Αλλά θα ήτο επικίνδυνος η αντίδρασις του ΕΑΜ -του οποίου την δύναμιν ουδέ η αγγλική κυβέρνησις παρεγνώριζε προσφάτως- ως και η εκμετάλλευσις της μοιραίας φθοράς της κυβερνήσεως εκ των στρατιωτικών μέτρων και των απείρων δυσχερειών της διοικήσεως. Εκτός των άλλων κινδύνων εσωτερικών ανωμαλιών, θα διεταράσσετο ιδία η ομοφωνία του Λαού υπέρ της φιλικής προς την Μ. Βρετανίαν πολιτικής».

*Με τη βίαιη καταστολή μιας ειρηνικής συγκέντρωσης άρχισαν οι μάχες της Αθήνας και του Πειραιά. Ο μαρτυρικός Δεκέμβρης ο λεγόμενος «πρώτος εμφύλιος», θα οδηγήσει στην εμφύλια σύρραξη διχάζοντας την Ελλάδα από το 1946 μέχρι το 1949.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 02 Δεκ 2007, 17:36 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 25 Σεπ 2007, 17:31
Δημοσ.: 4228
Να αναφερω απλα πως οι αγγλικες παρεμβασεις στη ιστορια της Ελλαδας αλλα και της Κυπρου(οπου ηταν προφανης-με απαγχωνισμους ανθρωπους κλπ) σχεδον δεν αναφερονται στα εκπαιδευτικα βιβλια(καλυπτονται πολυ καλα)

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=wbZuBDJVHEI


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 02 Δεκ 2007, 18:33 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 01 Δεκ 2006, 00:05
Δημοσ.: 2268
Η Ιστορια στα σχολεια ειναι μια απο τις τραγικες συνιστωσες της Παιδειας στην ελλαδα..
Ειναι αισχος να μαθαινουμε, οχι μονο ελλιπη την ιστορια, αλλα και ψεματα, επι της ουσιας


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 02 Δεκ 2007, 19:10 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 04 Ιούλ 2007, 10:04
Δημοσ.: 1205
Τοποθεσια: Παλαιό φάληρο
Συγγνώμη που θα βγώ λίγο offtopic αλλά είναι γενικότερα απαράδεκτο να μαθαίνουμε απ'έγω την ιστορία του Ισραήλ (Παλαιά Διαθήκη στα θρησκευτικά δε θυμάμαι σε ποιά τάξη) και να μη μαθαίνουμε τη δικιά μας...

_________________
A \spadesuit \hspace{5} \ K \spadesuit \hspace {5} Q \spadesuit  \hspace {5} J \spadesuit \hspace {5} 10\spadesuit
Αν δεν έχεις καταλάβει τα πρώτα 10 λεπτά ποιός είναι το θύμα...
Καλύτερα να φύγεις.. Το θύμα είσαι εσύ..


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 05 Δεκ 2007, 03:27 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 12 Δεκ 2006, 17:32
Δημοσ.: 2095
Τοποθεσια: Somewhere in Time The Final Frontier
Η ιστορία είναι το όπλο να διαστρευλώνουν κατά πως γουστάρουν κάποιοι τα αθώα μυάλα των παιδίων και των ανθρώπων που πιστεύουν δογματικά το πίστευε και μη ερεύνα η ιστορία δεν διδάσκεται η ιστορία μαθαίνεται απο προσωπική περιέργεια

_________________
Η αυλαία έπεσε ευχαριστώ που ήρθατε στην παράσταση


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 05 Δεκ 2007, 17:11 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 23 Νοέμ 2007, 21:39
Δημοσ.: 130
Τοποθεσια: ΝΙΚΑΙΑ
Crube έγραψε:
Η ιστορία είναι το όπλο να διαστρευλώνουν κατά πως γουστάρουν κάποιοι τα αθώα μυάλα των παιδίων και των ανθρώπων που πιστεύουν δογματικά το πίστευε και μη ερεύνα


Διαφωνώ. Η ιστοριογραφία ειναι επιστήμη. Και όπως κάθε επιστήμη καταγράφει συγκεκριμένα γεγονότα. Τώρα, η ανάλυση αυτών των γεγονότων ίσως να είναι διαφορετική, όμως αυτό δεν έχει σχέση με την ιστορία.

Crube έγραψε:
η ιστορία δεν διδάσκεται η ιστορία μαθαίνεται απο προσωπική περιέργεια


Σ' αυτό συμφωνώ. Αν και τίθεται θέμα αξιολόγησης των πηγών.

_________________
Ανάθεμα το θέαμα στην Κόλαση της Δύσης,
που κάνει ανταλλακτική κάθε αξία χρήσης


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 05 Δεκ 2007, 19:26 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Σεπ 2007, 13:25
Δημοσ.: 837
Τοποθεσια: πειραιάς
δεν πιστευω οτι η ιστοριογραφια-ιστορια ειναι επιστημη.καθε γεγονος ειναι δεδομενο κ υπαρκτο,ΟΜΩΣ ο καθενας το βλεπει απο την δικη του οπτικη γωνια,το δικο του σημειο αναφορας,τις δικες του πεποιθησεις ειτε ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ(οι αριστεροι ενα γεγονος το ερμηνευουν με την "αριστερη" τους ματια ενω οι δεξιοι αντιστοιχα με "δεξια" οπτικη γωνια)ειτε κοινωνικες.θελω να πω εξ ορισμου δεν μπορει να υπαρξει αντικειμενικοτητα στον τροπο που κανεις παρατηρει κ ερμηνευει καποιος ενα γεγονος γιατι εκ δεδομενου ολοι οι ανθρωποι εχουν διαφορετικα κριτηρια.δεν ειναι μαθηματικα που ενα γεγονος ειναι αληθες η ψευδες!εδω υπαρχουν διαβαθμισεις αληθειας κ ψευδους.και στον χωρο της φυσικης υπαρχουν αντιγνωμιες αλλα εκει υπαρχουν τεκμηριωμενες ενδειξεις,πειρματισμοι,αποδειξεις.εδω προσπαθουμε να ερμηνευσουμε ενα γεγονος πχ που εγινε πριν 2000 χρονια το οποιο δεν το εχουμε δει αλλα ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΜΕ(αρα η ερμηνεια του καθενος ιστορικου ειναι υποκειμενικη)διαφορα κειμενα απο διαφορους συγγραφεις οι οποιοι μερικοι ειναι μεταγενεστεροι των γεγονοτων(ο Πλουταρχος νομιζω δεν ηταν παρων οταν εγραφε για τον Μ.Αλεξανδρο αλλα ηταν μεταγενεστερος κατα 50-100 χρονια?καπου εκει)πως μπορω να μαθω αν ηταν κουνιστος ο Αλεξανδρος,ενω δεν ξερω τωρα σιγουρα για τον ψινακη(γκου χου γκου χου) για τον ρουβα!θα ξερω τι εκανε ο αλλος πριν 3000 χρονια ο αλλος στο κρεβατι του η τι ειχε στο μυαλο του κ εκανε την εκστρατεια στην περσια?εδω δεν ξερω τι ειχε στο μυαλο του ο ρεχαγκελ κ μου βαζει το χαριστεα...
στο δια ταυτα τελος αυτοι που γραφουν ιστορια την γραφουν απο την δικη τους οπτικη γωνια κ βαση των δικων τους συμφεροντων!ευκολα η πολιτικη(πολιτικοι)να αλλοιωσει την ιστορια αφου ΠΟΤΕ κανεις δε θα ειναι σιγουρος για κατι που ελαβε χωρα πριν 3000 χρονια κ θα επιρεαζει αυτο το γεγονος εμας κ αυτους που γραφουν την ιστορια...προσωπικη αποψη!!!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 05 Δεκ 2007, 19:51 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 23 Νοέμ 2007, 21:39
Δημοσ.: 130
Τοποθεσια: ΝΙΚΑΙΑ
Αυτό που ορίζεται ως ιστοριογραφία δεν είναι η ερμηνεία, αλλά η καταγραφή των γεγονότων. Δηλαδή, προφανώς, δεν υπάρχει σωστό ή λάθος. Αλλά υπάρχει το καταγεγραμμένο γεγονός. Και ακριβώς αυτή ειναι η δουλεία του ιστορικού να αναλύει τις πηγές και να βρίσκει ποιές ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και ποιές όχι. Σίγουρα μπορεί να κάνουν λάθη, αλλά αυτό δεν σημαίνει κάτι (π.χ. και στην φυσική έχουν κάνει).
Εντάξει, ο ιστορικός του μέλλοντος πιο εύκολα θα καταλάβει τι ήταν ο Μ. Αλέξανδρος παρά γιατί βάζει τον Χαριστέα ο Ρεχάγκελ... :twisted:
Όποιος κάνει επιστήμη βάσει της πολιτικής(πχ βιολογία-Χίτλερ) η βάσει συμφερόντων απλά δεν είναι επιστήμονας.

_________________
Ανάθεμα το θέαμα στην Κόλαση της Δύσης,
που κάνει ανταλλακτική κάθε αξία χρήσης


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ιστορία
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Ιουν 2009, 01:42 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 01 Δεκ 2006, 00:05
Δημοσ.: 2268
To πραξικοπημα στην Κυπρο και η εισβολη του Αττιλα 1974

Το καλοκαιρι του 1974 στην ελλαδα ο Ιωαννιδης εχει ανατρεψει τον Παπαδοπουλο με αφορμη τα γεγονοτα του πολυτεχνειου, αλλα κυριως γιατι θεωρουσε οτι το καθεστος του Παπαδοπουλου ειχε γινει πολυ "φιλελευθερο" και ηθελε να γινει αυτος το μεγαλο μυαλο που θα ξαναφερει την σκληροπυρηνικη δικτατορια των πρωτων χρονων. Ταυτοχρονα, και σε συνενοηση με τους Αμερικανους και τους Αγγλους ετοιμαζε σιγα σιγα πραξικοπημα στην κυπρο για ανατροπη του λαοπροβλητου Μακαριου. Ο Μακαριος εκτος του οτι συνεργαζοταν με τη ρωσσια, ηθελε Κυπρο ανεξαρτητη, ενω φυσικα οι δικτατορες ηθελαν να ελεγχουν απολυτα τη νησο και ηλπιζαν σε μελλοντικη ενωση με την ελλαδα. Πλεον ειναι γνωστο (παραπεμπω στο "2650 μερες συνομωσιας" του κακαουνακη που γραφτηκε λιγα χρονια μετα τη χουντα, κι επειτα απο μεγαλη ερευνα του συγγραφεα) οτι η χουντα ανεμενε την εισβολη και περιμενε οτι θα διχοτομηθει η κυπρος, οχι τοσο βαθια οσο τελικα διχοτομηθηκε, και το δυτικο κομματι θα εννωθει με την ελλαδα.
Για την επιτυχια του πραξικοπηματος η χουντα στηριζε την ΕΟΚΑ 'Β (παραστρατιωτικο απομειναρι της απελευθερωτικης ΕΟΚΑ που ειχε δρασει για την απελευθερωση της κυπρου απο τους αγγλους στα τελη του '50), του στρατηγου Γριβα. Παροτι στις αρχες του '74 ο Γριβας πεθαινει, η ΕΟΚΑ Β συνεχιζει τη δραση της (προβοκατσιες, σαμποταζ κλπ) και με τη βοηθεια ανθρωπων της χουντας των αθηνων τον Ιουλιο του '74 προχωρει στο πραξικοπημα.
Η τουρκια, προετοιμασμενη εδω και καιρο για εισβολη, μεσα σε λιγες μερες εχει καταλαβει το μισο σχεδον νησι.
Η αθηνα τις πρωτες και πιο κρισιμες ωρες της αποβασης της τουρκιας δεν κανει τιποτε απολυτως. Οι φανταροι της εθνικης φρουρας διαταζονται να μην πυροβολουν τους τουρκους αλεξιπτωτιστες! Μιαμιση μερα μετα αποφασιζεται "αντιδραση".

Λιγες μερες προ της αποβασης, Αγγλοι και Αμερικανοι γνωριζουν τις προθεσεις της τουρκιας αλλα δηλωνουν "ολα καλα, ολα ηρεμα, τιποτα δεν θα συμβει". Η χουντα των αθηνων γνωριζει τα σχεδια του Αττιλα 1 (ισως οχι του 2 που προεβλεπε παραπερα καταληψη του νησιου, οπερ και εγενετο) και παρ'ολα αυτα δεν προετοιμαζεται και αφηνει 1-2 μερες στην τουρκια να σιγουρεψει τις θεσεις της στο νησι.

Αυτη ηταν λοιπον η Προδοσια της Κυπρου. Και ποιός δεν την προδωσε!

Διαβαστε
http://archive.enet.gr/online/online_th ... p=T&id=106
(εδω ο συντακτης διαφωνει με την αποψη οτι ο Ιωανιδης γνωριζε τα σχεδια για αποβιβαση των τουρκων)
επισης τα αρθρα στην wikipedia ειναι αρκετα καλα

_________________
Of Mice anf Jazz


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ιστορία
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Ιουν 2009, 23:56 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 01 Δεκ 2006, 00:05
Δημοσ.: 2268
Καταδικασμενος δολοφόνος και πραξικοπηματίας υποψηφιος ευρωβουλευτης

Ξημερωματα 21ης Απριλιου 1967 ο στρατηγος (εχω αμφιβολιες για τον βαθμο) Ν. Ντερτιλης, διοικητης μηχανοκινητου ταγματος στην Αθηνα, καταλαμβανει 28 σημαντικα ποστα (δημοσιες υπηρεσιες, ανακτορα κλπ) στην Αθηνα. Καθ'ολη τη διαρκεια της 7ετιας διατηρει σημαντικες θεσεις και βγαζει ασπροπροσωπους τους δικτατορες. Μια μερα μετα τα γεγονοτα του πολυτεχνειου, 18 νοεμβριου 1973, βγαινει απο το τζιπ του στην οδο πατησιων, κατευθυνεται προς ενα νεαρο, τον 20χρονο Μιχάλη Μυρογιάννη, που προσπαθουσε να ξεφυγει απο τους αστυνομικους που τον δερνανε, βγαζει το οπλο του και τον εκτλει εν ψυχρω. Επειτα γυρναει ψυχραιμος στο τζιπ του και λεει στον 21χρονο οδηγο του "Με παραδέχεσαι ρε; Σαράντα πέντε χρονών άνθρωπος και με τη μία στο κεφάλι!"
Η φρικαλεοτητα του δεν ηταν πρωτοφανης. Το '64 ωντας ταγματαρχης στην Κυπρο, μεχρι και ο στρατηγος Γριβας τον ειχε επιπληξει για την αγριοτητα με την οποια φερονταν οι στρατιωτες του σε τουρκοκυπριους αμαχους κατα την εκκαθαριση τουρκοκυπριακου χωριου.

Το 2002 το Γενικο Επιτελειο Στρατου, επι υπουργειας Γιαννου Παπαντωνιου, ανακοινωνει οτι προτιθεται μεταξυ αλλων να παρασημοφορησει τον Ν. Ντερτιλη για τις υπηρεσιες του προς την πατριδα κατα τον απελευθερωτικο αγωνα της Κυπρου. Φυσικα ο κοσμος αντιδραει και η παρασημοφορηση ακυρωνεται.
7 χρονια μετα, το κομμα Ελληνικη Ενοτητα, ιδεολογικος απογονος της ΕΠΕΝ που ειχε δημιουργηθει τη δεκαετια του 80 απο πραξικοπηματιες φυλακισμενους απριλιανους με πρωτο και καλυτερο τον Παπαδοπουλο, και μελος του οποιου ηταν ο νυν βουλευτης Μακης Βοριδης, ανακοινωνει το ψηφοδελτιο του για τις ευρωεκλογες με πρωτο ονομα τον Ν.Ντερτιλη.
Ο πρωην στρατηγος ομως βρισκεται φυλακισμενος στον κορυδαλο, καταδικασμενος σε ισοβια καθηρξη για την δολοφονια του Μ.Μυρογιαννη, και στερειται του δικαιωματος εκλεγειν κι εκλεγεσθαι. Ο Αρειος Παγος ακυρωνει την υποψηφιοτητα (για τον προαναφερθεντα λογο, αλλα και γιατι δεν ειχε υπογραψει ο ιδιος ο Ντερτιλης τα απαραιτητα χαρτια), αλλα παρ'ολα αυτα το υπουργειο εσωτερικων διανεμει κανονικα στην επικρατεια το ψηφοδελτιο της ΕΛ.ΕΝ, και η οποια τελικα καταληγει με 3000 ψηφους (!)
Το αστειο μαλιστα ειναι οτι ο Ντερτιλης δεν ηθελε και ουτε γνωριζε τιποτα για την επικειμενη υποψηφιοτητα του (το ξεκαθαριζει σε γραμμα του προς τον Αρειο Παγο)
Γραμμα 1ο μερος
Γραμμα 2ο μερος

Αυτο που ειναι αξιοθαυμαστο ειναι η δυνατοτητα καποιων (πολλων) για επιλεκτικη μνημη, παραχαραξη της ιστοριας και διαστρευλωτικη ερμηνεια της. Δεκαδες, ίσως εκατονταδες σαιτ και μπλογκ εκθειαζουν τους Απριλιανους, και πιο συγκεκριμενα τον Ντερτιλη. Παραβλεποντας οτι καταδικαστηκε για εν ψυχρω δολοφονια κανουν λογο για "πολιτικο κρατουμενο" που παραμενει 35 χρονια φυλακισμενος, κατι πρωτοφανες για την "δημοκρατια τους". Κι επειτα ακολουθουν διαφορα ανιστορητα παραληρηματα και παρουσιαζεται η υποθεση σε αντιδιαστολη με "ευνοικες μεταχειρησεις κομμουνιστων αιμοσταγων δολοφονων", οπως ο Φλωρακης (!), ή αγωνιστων οπως ο Ν.Μαντελα (τί Παττακος, τί Μαντελα), απο τα δημοκρατικα καθεστωτα ανα τον κοσμο.
Η διαστρευλωση της ιστοριας παει συννεφο στο διαδικτυο..
http://www.thermopilai.org/content/phainomeno-ntertile
http://www.freeforums.gr/index.php?topic=878.0
http://arisdeslis.blogspot.com/2008/11/ ... st_30.html

_________________
Of Mice anf Jazz


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ιστορία
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2009, 10:13 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 23 Δεκ 2008, 12:51
Δημοσ.: 1739
Τοποθεσια: Καφενειο
Απο οτι ειχα ακουσει,αν καταφερνε και εβγαινε ευρωβουλευτης ο Ντερτιλης υπαρχει καποιο παραθυρακι στο νομο και θα αποφυλακιζοταν,αλλα δεν βαζω και το χερι μου στη φωτια οτι ισχυει

_________________
I have come here to chew bubblegum and kick ass...and I'm all out of bubblegum
Sometimes I throw my books in the air singing "Ayo,I'm not gonna get my degree"


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ιστορία
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2009, 12:33 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 01 Δεκ 2006, 00:05
Δημοσ.: 2268
Ετσι κι αλλιως εδω και χρονια προσπαθει το ιδιο το κρατος να τον αποφυλακισει, αλλα δεν δεχεται χαρη ή να δηλωσει ανηκεστο βλαβη (οπως ο Παττακος για παραδειγμα). Κακο δικο του.

_________________
Of Mice anf Jazz


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ιστορία
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Αύγ 2009, 11:46 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 06 Δεκ 2008, 13:17
Δημοσ.: 3210
Τοποθεσια: Μακριά, πολύ μακριά
Κείμενο του Κώστα Κετσετζόγλου

Σήμερα είναι 6 Αυγούστου. Δεν θα είμαι στις Αλώνες Ρεθύμνου. Λίγα χιλιόμετρα από το χωριό μου κι ακόμη λιγότερα από τις ωραιότερες παραλίες της γης που ζούμε. Κάποια αδέρφια θα είναι εκεί και σίγουρα θα είναι οι χωριανοί που ζουν στον τόπο ενός ήρωα από αυτούς που δεν γνωρίζουν αυτό που λέμε δόξα ζωής γιατί πολύ απλά δεν ήταν αυτός ο σκοπός τους. Γιατί αυτό που εμείς ονομάζουμε από ηρωισμό μέχρι τρέλα είναι για αυτούς μια συνηθισμένη μέρα. Οχι στην δουλειά. Στο ΚΑΘΗΚΟΝ. Είμαι βέβαιος πως πολλοί κι από εσάς δεν γνωρίζετε μέχρι να διαβάσετε τις παρακάτω γραμμές πως η τελευταία λειτουργία στην ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ δεν έγινε τον Μάιο του 1453 αλλά πολύ αργότερα. Το 1919. Ενας Κρητικός παπάς και ούτε μια χούφτα αξιωματικοί ζωντάνεψαν τον ΝΑΟ ΤΩΝ ΝΑΩΝ. Που πάντα ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ θα' ναι. Κάθε χρόνο τέτοια μέρα σαν ελάχιστο φόρο τιμής στην επέτειο του θανάτου του Πάτερ ΛΕΥΤΕΡΗ ΝΟΥΦΡΑΚΗ θα δημοσιεύω όπου και όπως μπορώ το παρακάτω κείμενο. Είναι από ένα περιοδικό του Ηρακλείου και είναι από τα πιο συγκηνητικά κείμενα που έχω διαβάσει ποτέ. περιγράφει το ηρωικό κατόρθωμα του παπά Νουφράκη που σαν σήμερα έφυγε από την ζωή. Ειχα την τύχη το καλοκαίρι του 2007 να είμαι εκεί μαζί με τα αδέρφια από το club του Ηρακλείου, τον Δημήτρη από το Ρέθυμνο και τον Τάκη από τα Χανιά. Στις Αλώνες, στην επιμνημόσυνη δέηση για αυτόν τον μεγάλο παπά, κρητικό και ΑΝΤΡΑ. Ξοδέψτε δυο λεπτά για να διαβασετε την ιστορία. Αξίζει τον κόπο να μην ασχοληθούμε σήμερα με τίποτε άλλο. Πάμε:

Κάποτε μου μίλησε ο παππούς μου για ένα Κρητικό παπά, αληθινό παλικάρι, που το Γενάρη του 1919 λειτούργησε κάτω από τους χιλιόχρονους θόλους της Αγια-Σοφιάς!!
Τον γνώριζε καλά, γιατί ήταν στρατιωτικός ιερέας στη Μεραρχία που ανήκε και ο ίδιος, στη Μεραρχία εκείνη που αργότερα συμμετείχε στη Μικρασιατική Εκστρατεία κι έφτασε ως τις πύλες της Αγκυρας, ήπιε νερό από το Σαγγάριο!... Όμως αλίμονο! αυτό το δροσερό νερό μετατράπηκε λίγο αργότερα σε καυτό πύρινο ποτάμι πόνου και οδύνης, που έκαψε τις καρδιές όλων των Ελλήνων.
Στα λόγια του παππού μου δεν έδωσα τότε μεγάλη σημασία. Μου φάνηκε αυτό που μου 'λεγε απίθανο, το θεώρησα σαν ένα παραλήρημα, απομεινάρι εκείνου του αβάσταχτου, του αφάνταστου πόνου που ένιωθε ο παππούς μου, όταν αναθυμόταν τα περασμένα, όταν άκουγε τις λέξεις Ιωνία, Σμύρνη, Πέργαμος, Αϊβαλί, Τραπεζούντα, Κερασούντα, Σαγγάριος, Εσκί Σεχήρ, Αφιόν Καραχισάρ, Πόλη, Αγια Σοφιά!! Οι λέξεις αυτές είχαν πάρει στο νου και στην καρδιά του παππού μου τη θέση ό,τι πιο ιερού και πιο νοσταλγικού είχε σ' αυτή τη ζωή, ακόμη πιο ιερού και από τα ίδια τα παιδιά του, τα εγγόνια του, την ίδια του τη ζωή!
Δεκάδες φορές τον αντίκρισα με τα παιδικά μου μάτια να κλαίει - πολλές φορές ξεσπούσε σε γοερούς λυτρωτικούς λυγμούς - προσφέροντας αυτά τα άγια ονόματα, που ταυτίζονται με τη διαχρονική ιστορική πορεία και παρουσία του Γένους μας πάνω στη γη. Τότε δεν καταλάβαινα τίποτε ή σχεδόν τίποτε. Μονάχα μια ακαθόριστη απορία κυριαρχούσε στην ψυχή μου απ' αυτή την ξεχωριστή στάση του παππού μου. Λίγο αργότερα κατάλαβα την καθοριστική επίδραση αυτών των δακρύων, αυτών των λυγμών στην δική μου ψυχή. Την καταλαβαίνω τώρα, θα την αισθάνομαι πάντα να κυριαρχεί σ' όλο το είναι μου.
Ο παππούς μου βέβαια είχε δίκιο, όταν έλεγε πως τον Ιανουάριο του 1919 λειτουργήθηκε η Αγια-Σοφιά! Πρωταγωνιστής αυτού του συγκλονιστικού γεγονότος της εθνικής μας ζωής, το οποίο δυστυχώς αγνοούν πολλοί Έλληνες, ήταν ένα αληθινό παλικάρι, ένα βλαστάρι της λεβεντογέννας Κρήτης της οποίας τα ανδρεία παιδιά έδωσαν πάντα το μεγάλο παρόν σ' όλους τους αγώνες του Γένους, από τα πανάρχαια χρόνια (Ιδομενέας, Νέαρχος κ.α.) ως τις μέρες μας (Μακεδονικός Αγώνας, Δρίσκο της Ηπείρου κ.α.) Αναφερόμαστε στον παπα-Λευτέρη Νουφράκη από τις Αλώνες Ρεθύμνου, ο οποίος υπηρετούσε ως στρατιωτικός ιερέας στη Β' Ελληνική Μεραρχία, μια από τις δύο Μεραρχίες που συμμετείχαν στις αρχές του 1919 στο "συμμαχικό" εκστρατευτικό σώμα στην Ουκρανία. Η Μεραρχία αυτή στο δρόμο προς την Ουκρανία στάθμευσε για λίγο στην Κωνσταντινούπολη, την Πόλη των ονείρων του ελληνικού λαού, η οποία βρισκόταν τότε υπό "συμμαχική επικυριαρχία", ύστερα από το τέλος του Α' Παγκοσμίου Πολέμου.
Μια ομάδα Ελλήνων αξιωματικών με επικεφαλής το γενναίο κρητικό και μαζί του τον ταξίαρχο Φραντζή, τον Ταγματάρχη Λιαρομάτη, το Λοχαγό Σταματίου και τον Υπολοχαγό Νικολάου αγνάντευαν από το πλοίο την πόλη και την Αγια-Σοφιά, κρύβοντας βαθιά μέσα στην καρδιά τους το μεγάλο μυστικό τους, τη μεγάλη απόφαση που είχαν πάρει το περασμένο βράδυ, ύστερα από πρόταση και έντονη επιμονή του λιονταρόψυχου Κρητικού παπα-Λευτέρη Νουφράκη. Να βγουν δηλαδή στην πόλη και να λειτουργήσουν στην Αγια-Σοφιά.
Όλοι τους ήταν διστακτικοί, όταν άκουσαν τον παπα - Λευτέρη να τους προτείνει το μεγάλο εγχείρημα. Ήξεραν ότι τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα.Η Αγια-Σοφιά, ήταν ακόμη τζαμί, σίγουρα κάποιοι φύλακες θα ήταν εκεί, κάποιοι άλλοι θα πήγαιναν για προσευχή, δεν ήταν δύσκολο από τη μια στιγμή στην άλλη να γεμίσει η εκκλησία. Ύστερα ήταν και οι ανώτεροί τους που δεν θα έβλεπαν με καλό μάτι αυτή την ενέργεια, η οποία σίγουρα θα προκαλούσε θύελλα αντιδράσεων από τους "συμμάχους" για την "Προκλητικότητα" της. Ίσως μάλιστα να δημιουργείτο και διπλωματικό επεισόδιο που θα έφερνε σε δύσκολη θέση την Ελληνική κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό Ελευθέριο Βενιζέλο. Όμως ο παπα-Λευτέρης έχει πάρει την απόφασή του, ήταν αποφασιστικός και κατηγορηματικός.
- Αν δεν έρθετε εσείς, θα πάω μοναχός μου! Μόνο ένα ψάλτη θέλω. Εσύ, Κωνσταντίνε (Λιαρομάτη), θα μου κάνεις τον ψάλτη;
- Εντάξει, παππούλη, του απάντησε ο Ταγματάρχης, που πήρε και αυτός την ίδια απόφαση, κι όλα πια είχαν μπει στο δρόμο τους.
Τελικά, μαζί τους πήγαν και οι άλλοι.
Το πλοίο που μετέφερε τη Μεραρχία είχε αγκυροβολήσει στ' ανοιχτά, γι αυτό επιβιβάστηκαν σε μια βάρκα στην οποία κωπηλατούσε ένας Ρωμιός της Πόλης και σε λίγο αποβιβάστηκαν στην προκυμαία. Ο Κοσμάς, ο ντόπιος βαρκάρης, έδεσε τη βάρκα και τους οδήγησε από το συντομότερο δρόμο στην Αγια-Σοφιά. Η πόρτα ήταν ανοιχτή λες και τους περίμενε. Ο Τούρκος φύλακας κάτι πήγε να πει στη γλώσσα του, όμως τον καθήλωσε στη θέση του και τον άφησε άφωνο ένα άγριο κι αποφασιστικό βλέμμα του Ταξίαρχου Φραντζή. Όλοι μπήκαν μέσα σε ευλάβεια και προχώρησαν κάνοντας το σταυρό τους. Ο παπα-Λευτέρης ψιθύρισε με μεγάλη συγκίνηση: "Εισελεύσομαι εις τον οίκον σου, προσκυνήσω προς Ναόν Αγίον σου εν φόβω...".
Προχωρεί γρήγορα, δεν χρονοτριβεί. Εντοπίζει το χώρο στον οποίο βρισκόταν το Ιερό και η Αγία Τράπεζα. Βρίσκει ένα τραπεζάκι, το τοποθετεί σ' αυτή τη θέση, ανοίγει την τσάντα του, βγάζει όλα τα απαραίτητα για τη Θεία λειτουργία, βάζει το πετραχήλι του και αρχίζει
- Ευλογημένη η Βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων.
- Αμήν, αποκρίνεται ο Ταγματάρχης Λιαρομάτης και η Θεία Λειτουργία στην Αγια-Σοφιά έχει αρχίσει. Μακάρι να μας αξιώσει ο Θεός να την ολοκληρώσουμε, σκέφτονται όλοι, και σταυροκοπιούνται με κατάνυξη. Οι αξιωματικοί μοιάζουν να τα 'χουν χαμένα, όλα έγιναν τόσο ξαφνικά και φαίνονται απίστευτα.
Η Θεία Λειτουργία προχωρεί κανονικά. Η Αγια-Σοφιά ύστερα από 466 ολόκληρα χρόνια ξαναλειτουργείται!! Ο παπα-Λευτέρης συνεχίζει. Όλα γίνονται ιεροπρεπώς, σύμφωνα με το τυπικό της Εκκλησίας. Ακούγονται τα "ειρηνικά", το "Κύριε ελέησον", "ο Μονογενής Υιός και Λόγος του Θεού...", που γράφτηκε από τον ίδιο τον Ιουστινιανό με την προσταγή και την φροντίδα του οποίου χτίστηκε και η Αγια - Σοφιά. Ακολουθεί η Μικρή Είσοδος, το "Τη Υπερμάχω Στρατηγώ...", ο Απόστολος από τον Ταξίαρχο Φραντζή και το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα από τον παπα-Λευτέρη. Χρέη νεωκόρου εκτελεί ο Υπολοχαγός Νικολάου.Στο μεταξύ η Αγια-Σοφιά αρχίζει να γεμίζει με Τούρκους. Ο παπα-Νουφράκης δεν πτοείται και συνεχίζει. Οι άλλοι κοιτάζουν σαστισμένοι πότε τον ατρόμητο παπά και πότε τους Τούρκους που μέχρι εκείνη τη στιγμή παρακολουθούν σιωπηλοί μη μπορώντας ίσως να πιστέψουν στα μάτια τους, γιατί αυτό που γινόταν εκείνη την ώρα μέσα στην Αγια-Σοφιά, ήταν πραγματικά κάτι το απίστευτο.
Μετά το Ευαγγέλιο ακολουθεί το Χερουβικό από τον Ταγματάρχη Λιαρομάτη, ενώ ο παπα-Λευτέρης τοποθετεί το αντιμήνσιο πάνω στο τραπεζάκι, για να κάνει την Προσκομιδή. Οι Τούρκοι συνεχώς πληθαίνουν. Οι ώρες είναι δύσκολες, αλλά και ανεπανάληπτες, επικές. Ο παπα-Νουφράκης συνεχίζει. Βγάζει από την τσάντα ένα μικρό Αγιο Ποτήριο, ένα δισκάριο, ένα μαχαιράκι, ένα μικρό πρόσφορο κι ένα μικρό μπουκαλάκι με νάμα. Με ιερή συγκίνηση και κατάνυξη κάνει την προσκομιδή, ενώ ο Λιαρομάτης συνεχίζει να ψάλει το Χερουβικό. Όταν ολοκλήρωσε την Προσκομιδή, στρέφεται στον Υπολοχαγό Νικολάου, του λέει ν' ανάψει το κερί για να ακολουθήσει η Μεγάλη Είσοδος. Ο νεαρός Υπολοχαγός προχωρεί μπροστά με το αναμμένο κερί και ακολουθεί ο παπάς βροντοφωνάζοντας: "Πάααντων ημών μνησθείη Κύριος ο Θεός..."
Στη συνέχεια ακολουθούν οι "Αιτήσεις" και το "Πιστεύω", το οποίο είπε ο Φρατζής .Στο μεταξύ η Αγια-Σοφιά, έχει γεμίσει με Τούρκους κι ανάμεσά τους υπάρχουν και πολλοί Έλληνες της Πόλης, που βρέθηκαν εκεί αυτή την ώρα και παρακολουθούν με συγκίνηση τη λειτουργία, χωρίς να τολμούν να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους "δια τον φόβον των Ιουδαίων" δηλαδή των Τούρκων. Μόνο κάποιες στιγμές δεν μπορούν να συγκρατήσουν τα δάκρυα που τρέχουν από τους οφθαλμούς τους και για να μην προδοθούν φροντίζουν και τα σκουπίζουν πριν γίνουν "πύρινο" ποτάμι και τότε ποιός θα μπορούσε να τα συγκρατήσει.

Η Λειτουργία στο μεταξύ φτάνει στο ιερότερο σημείο της, την Αναφορά. Ο παπα-Λευτέρης με πάλλουσα από τη συγκίνηση φωνή λέει: "Τα σα εκ των Σω, Σοι προσφέρομεν κατά πάντα και δια πάντα". Όλοι οι αξιωματικοί γονατίζουν και η φωνή του Ταγματάρχη Λιαρομάτη ακούγεται να ψέλνει το "Σε υμνούμεν, Σε ευλογούμεν, Σοι ευχαριστούμεν Κύριε και δεόμεθά Σου ο Θεός ημών"., Σε λίγη ώρα η αναίμακτη θυσία του κυρίου μας έχει τελειώσει στην Αγια-Σοφιά, ύστερα από 466 ολόκληρα χρόνια!! Ακολουθεί το "Αξιον Εστί", το "Πάτερ ημών"... το "Μετά φόβου Θεού πίστεως και αγάπης προσέλθετε" και όλοι οι αξιωματικοί πλησιάζουν και κοινωνούν τα Αχραντα Μυστήρια. Ο παπα-Λευτέρης λέει γρήγορα τις ευχές και ενώ ο Λιαρομάτης ψέλνει το "Ειη το όνομα Κυρίου ευλογημένον..." καταλύει το υπόλοιπον της Θείας Κοινωνίας και απευθυνόμενος στον Υπολοχαγό Νικολάου του λέει: "Μάζεψέ τα γρήγορα όλα και βάλτα μέσα στην τσάντα". Υστερα κάνει την Απόλυση!
Η Θεία Λειτουργία στην Αγια-Σοφιά, έχει ολοκληρωθεί. Ένα όνειρο δεκάδων γενεών Ελλήνων έχει γίνει πραγματικότητα. Ο παπα-Νουφράκης και οι τέσσερις αξιωματικοί είναι έτοιμοι να αποχωρήσουν και να επιστρέψουν στο πλοίο. Η Εκκλησία όμως είναι γεμάτη Τούρκους, οι οποίοι έχουν αρχίσει να γίνονται άγριοι, επιθετικοί συνειδητοποιώντας τι ακριβώς είχε συμβεί. Η ζωή τους κινδυνεύει άμεσα. Όμως δε διστάζουν, πλησιάζει ο ένας τον άλλο, γίνονται "ένα σώμα", μια γροθιά και προχωρούν προς την έξοδο.
Οι Τούρκοι είναι έτοιμοι να τους επιτεθούν, όταν ένας Τούρκος αξιωματούχος παρουσιάζεται με την ακολουθία του και τους λέει: "Ντουρούν χέμεν.. (Αφήστε τους να περάσουν). Το είπε με μίσος. Θα ήθελε να βάψει τα χέρια του στο αίμα τους, όμως εκείνη τη στιγμή έτσι έπρεπε να γίνει, αυτό επέβαλαν τα συμφέροντα της πατρίδας του, δεν ήταν χρήσιμο γι αυτούς να σκοτώσουν τώρα πέντε Ρωμιούς αξιωματικούς μέσα στην Αγια-Σοφιά.Δεν ξεχνά ότι στ' ανοιχτά της Πόλης βρίσκονται δύο ετοιμοπόλεμες Ελληνικές Μεραρχίες κι ακόμη ότι η Κωνσταντινούπολη βρίσκεται ουσιαστικά υπό την επικυριαρχία των νικητών του Α' Παγκοσμίου Πολέμου στους οποίους βέβαια δεν συμπεριλαμβάνονται οι Τούρκοι.
Στο άκουσμα αυτών των λόγων οι Τούρκοι υποχωρούν. Ο παπα-Νουφράκης και οι άλλοι αξιωματικοί βγαίνουν από την Αγια-Σοφιά και κατευθυνόμενοι προς την προκυμαία, όπου τους περιμένει η βάρκα.
Ένας μεγαλόσωμος Τούρκος τους ακολουθεί, σηκώνει ένα ξύλο και ορμά για να χτυπήσει τον παπα-Νουφράκη. Διαισθάνεται, ξέρει ότι αυτός ο παπάς είναι ο εμπνευστής, ο δημιουργός αυτού του γεγονότος.
Ο ηρωικός παπάς σκύβει για να προφυλαχθεί, αλλά ο Τούρκος καταφέρνει και τον χτυπά στον ώμο. Λυγίζει το σώμα του από τον αβάσταχτο πόνο, όμως μαζεύει τις δυνάμεις του, ανασηκώνεται και συνεχίζει να προχωρεί. Στο μεταξύ ο Ταγματάρχης Λιαρομάτης και ο Λοχαγός Σταματίου αφοπλίζουν τον Τούρκο, που είναι έτοιμος για να δώσει το πιο δυνατό κι ίσως το τελειωτικό χτύπημα στον παπά.
Ήδη, πλησιάζουν στη βάρκα. Μπαίνουν όλοι μέσα. Ο Κοσμάς μαζεύει τα σχοινιά και αρχίζει γρήγορα να κωπηλατεί. Σε λίγο βρίσκονται πάνω στο ελληνικό πολεμικό πλοίο ασφαλείς και θριαμβευτές. Βέβαια ακολούθησε διπλωματικό επεισόδιο και οι "σύμμαχοι" διαμαρτυρήθηκαν έντονα στον πρωθυπουργό Ελευθέριο Βενιζέλο, ο οποίος αναγκάστηκε να επιπλήξει τον παπα-Λευτέρη Νουφράκη. Όμως κρυφά επικοινώνησε μαζί του και "τον επαίνεσε και συνεχάρη τον πατριώτη ιερέα, που έστω και για λίγη ώρα ζωντάνεψε μέσα στην Αγια-Σοφιά τα πιο ιερά όνειρα του Έθνους μας".

Αυτό ήταν σε γενικές γραμμές το ιστορικό της Θείας Λειτουργίας που έγινε ύστερα από 446 χρόνια στην Αγια-Σοφιά από τον ηρωικό παπα - Λευτέρη Νουφράκη. Σίγουρα οι περισσότεροι Νεοέλληνες το αγνοούμε. Το όνομα του λιονταρόψυχου Κρητικού δε λέει τίποτε στο νου και στην καρδιά μας. Κι όμως αυτός ο απλός παπάς από τις Αλώνες Ρεθύμνου σήκωσε πάνω στους ώμους του και ζωντάνεψε, έστω και για λίγο, ένα από τα πιο επικά, πιο ιερά, πιο άγια όνειρα του Γένους.
Όσο κι αν έψαξα δε βρήκα πουθενά τίποτε που να θυμίζει στους Νεοέλληνες τον ηρωικό παπά και την παράτολμη ηρωική πράξη του. Δεν υπάρχει καμία προτομή του στο χωριό του, στην πόλη του Ρεθύμνου, στον περίβολο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης ή σε κάποια πλατεία της πρωτεύουσας της Ελλάδας. Κανένας δρόμος, έστω και ο πιο ασήμαντος, δε φέρει το επικό όνομά του. Καμία αναφορά δε γίνεται στη ζωή και στη δράση του στα πλαίσια της τοπικής ή της εθνικής μας ιστορίας. Τίποτε απ' όλα δεν έχει γίνει! Όχι γι αυτόν.
Αυτός το χρέος του το έκαμε χωρίς να αποβλέπει σε κανενός είδους ανταπόδοση. Αλλά για μας, για μας που έχουμε ανάγκη από τέτοια ηρωικά πρότυπα, από ισχυρά στηρίγματα, για να, μπορέσουμε να κρατήσουμε και να διασώσουμε ό,τι είναι δυνατόν από την ταυτότητά μας, από τα ιδανικά του γένους μας, από την ίδια την ψυχή μας."

_________________
77...


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ιστορία
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Οκτ 2009, 23:46 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 28 Μαρ 2009, 01:55
Δημοσ.: 164
Τοποθεσια: βριλησσια
φιλη μας ζοζεφ τον δεκεμβριο του 1944,τα δεκαμβριανα,ηταν ξενοκινητη ανταρσια.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ιστορία
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Οκτ 2009, 00:20 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 23 Οκτ 2008, 09:49
Δημοσ.: 715
Τα ξένα κέντρα εξουσίας που οδήγησαν το έθνος στον κρημνόν

_________________
Tired of me


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 77 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group