forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 23 Νοέμ 2017, 00:27

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 44 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προτάσεις του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευν
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 10 Σεπ 2010, 21:28 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
1. Σχετικά με το ποσοστό αποφοιτούντων: Σύμφωνα με όσα έχουν γραφεί μέχρι τώρα, τα τελευταία 6 χρόνια το ποσοστό εκροών είναι το 56% των εισροών. Με κινητούς μέσους, παίρνοντας υπόψη το "μέσο χρόνο φοίτησης" διαπιστώνουμε ότι το ποσοστό των αποφοιτούντων σε σχέση με τους αναμενόμενους να αποφοιτήσουν χειροτερεύει. Αυτό όντως μπορεί να εξηγηθεί από την επιμήκυνση του χρόνου φοίτησης. Το πιθανότερο είναι ότι εδώ παρουσιάζεται έντονο "στράβωμα" (skewness) της κατανομής, δηλαδή ότι όλο και μεγαλύτερα ποσοστά φοιτητών μένουν πίσω πολύ περισσότερο από τα 6 ή 7 έτη του αναμενόμενου χρόνου φοίτησης. Προφανώς, αν το 56% των εκροών ως προς τις εισροές είναι steady state (και όλα δείχνουν ότι είναι), τότε πράγματι, μπορεί μετά από δέκα και πάνω έτη να πέφτει το ποσοστό αυτών που "περιμένουν" πτυχίο κάτω από το 50% για τα αρχαία έτη, αλλά το συμπέρασμα που ενδιαφέρει τον Τομέα ΣΕΕ παραμένει στο ακέραιο: Οι σπουδές στο Τμήμα Μαθηματικών δεν είναι ελκυστικές και απέχουν πολύ από το να κατοχυρώνουν τους αποφοίτους στην αγορά εργασίας, διότι διαφορετικά δε θα υπήρχαν αυτές οι ουρές, όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλα τα τμήματα Μαθηματικών στο εξωτερικό, όπου η έυρεση εργασίας είναι εξασφαλισμένη.

Τα στοιχεία που παραθέτει ο κ. Γιαννόπουλος δεν ξέρω αν αφορούν αυτούς που κάνουν δήλωση μαθημάτων ή όλους. Αν όμως αφορούν μόνο όσους κάνουν δήλωση μαθημάτων, τότε είναι άσχετα με το ζήτημα που μπήκε, πόσοι δηλαδή από όσους μπαίνουν τελικά βγαίνουν. Αλλά και το ζήτημα αυτό είναι περιφερειακό σε σχέση με το θέμα μας, που όσο αφορά την ενότητα Α, είναι η αγορά εργασίας και τα εφόδια που προσφέρει το τμήμα γι' αυτήν.

Τελικά όμως ποια ακριβώς γνώμη έχουμε για το (εκτιμούμενο) ποσοστό των 43% αποφοιτούντων στο χρόνο φοίτησης των 7 ετών, που ήδη είναι δραματικά επιμηκυμένος σε σχέση με τον υποτιθέμενο χρόνο σπουδών των 4 ετών? Δηλαδή, έστω ότι είναι λάθος ο ισχυρισμός του 50% μη αποφοιτούντων και είναι σωστό ότι πλέον απαιτούνται 10 ή παραπάνω έτη για αυτό το 50% (που δεν είναι έτσι, αλλά χάριν της συζήτησης...). Ε και? Σε τι αλλάζουν τα συμπεράσματά μας?

2. Δε μπορεί κάποιος να αλλάξει σχολή χωρίς να το δηλώσει. Αλλά, όπως είπα, δεν αξίζει να παίζουμε την κολοκυθιά για τον αριθμό αυτών που αλλάζουν σχολή. Θα απευθυνθούμε στη Γραμματεία που διεκπεραιώνει τις σχετικές διαγραφές και θα το λύσουμε.

3. Όταν λέω ότι η επιχειρηματολογία μας ενδιαφέρεται για όλους τους φοιτητές που μπαίνουν στο Μαθηματικό και ότι "νομίζω ότι όποιος κάνει τον κόπο να διαβάσει το κείμενό μας θα αντιληφθεί εύκολα το λόγο", εννοώ ακριβώς αυτό που λέω, ότι δηλαδή δε σκοπεύω εδώ να ξαναγράψω το κείμενο του τομέα για να εκθέσω τη συλλογιστική μας. Προφανώς και η διατύπωση αυτή "δεν μπορεί να αποτελεί τη βάση σοβαρών ισχυρισμών", όπως εκτιμά ο κ. Γιαννόπουλος. Αλλά το κείμενο στο οποίο παραπέμπει η διατύπωση αποτελείται από σοβαρούς ισχυρισμούς, αλλιώς γιατί να το συζητάμε. Είναι σα να με ρωτάτε την απόδειξη ενός θεωρήματος και εγώ να σας παραπέμπω εκεί που θα τη διαβάσετε κι εσείς να μου λέτε: "Δεν απέδειξες το Θεώρημα!"

4. Ποια ακριβώς αφετηρία είναι εσφαλμένη? Νομίζω ότι αυτός ο ισχυρισμός είναι όντως γενικόλογος και πραγματικά δε μπορεί να αποτελέσει βάση συζήτησης. Όσο για τις απόψεις μου από άλλο thread που παρατίθενται, αν και δε βλέπω σε τι κάνουν λάθος, δε σκοπεύω να τις συζητήσω εδώ αλλά στο αντίστοιχο thread, αν τεθεί εκεί το θέμα. Στο κάτω κάτω εδώ δε συζητάμε τις προσωπικές μου απόψεις (αν και διαβλέπω μια προσπάθεια ντε και καλά να οδηγηθούμε εκεί--βλ. την ερώτηση για το αν ο τομέας συμφωνεί με επίσημο κείμενό του απεσταλμένο στα αρμόδια όργανα του τμήματος).

5. Δεν είναι η εικόνα ζοφερή? Όχι μόνο σε σχέση με το επί μέρους ζήτημα του αν αποφοιτά το 50% ή το 40% ή το 70%. Αλλά η συνολική εικόνα του τμήματος, σε σχέση με τις πραγματικότητες της αγοράς εργασίας, των διδακτικών συνθηκών, και, τέλος, σε σχέση με την πραγματικότητα των μαθηματικών την εποχή μας.

6. Τις διπλωματικές εργασίες που αφορούν τη δειγματοληπτική έρευνα δε μπορώ να τις κοινοποιήσω, διότι δεν τις διαθέτω σε ηλεκτρονική μορφή. Βρίσκονται στη βιβλιοθήκη (ως γνωστόν) για κάθε ενδιαφερόμενο, και όλοι ξέρουμε ότι αυτός είναι ο τρόπος να ανατρέχουμε σε μια διπλωματική εργασία. Οι παραπομπές του κ. Γιαννόπουλου γίνονται σε επιγραμματικές παρουσιάσεις αυτών των διπλωματικών, από τις οποίες δε μπορούν να βγουν αναλυτικά συμπεράσματα. Και αυτό δεν είναι αναπάντεχο, αφού οι παρουσιάσεις αυτές αφορούν αναφορές για την αιτιολόγηση της απορρόφησης χρημάτων από προγράμματα με τα οποία χρηματοδοτήθηκαν. Δεν ξέρω αν ανάλογες αναφορές-αιτιολογήσεις σε διπλωματικές που γνωρίζει ο κ. Γιαννόπουλος είναι πιο διαφωτιστικές. Και εν πάσει περιπτώσει, η παράθεση των σχετικών στοιχείων γίνεται διεξοδικά στο κείμενο του τομέα. Επίσης διαβλέπω μια ειρωνία σε βάρος των εργασιών αυτών, που περιέχουν τα μοναδικά στοιχεία που διαθέτει το τμήμα πάνω σε εξαιρετικά καυτά θέματα. Δε βρίσκω να συνάδει μια τέτοια αντιμετώπιση (αν δεν κάνω λάθος) με την προσπάθεια που όλοι κάνουμε για να ερευνήσουμε την πραγματικότητα των συνθηκών επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων του Τμήματός μας.

7. Δυστυχώς, σοβαροί προσωπικοί λόγοι κάνουν αδύνατη την παραπέρα συνέχιση της συζήτησης από εμένα για τις επόμενες 10 μέρες. Και μάλιστα από την Τρίτη θα είμαι εκτός Αθηνών και δίχως πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Επομένως, θα χαρώ να συνεχίσω, αλλά μετά τις 23/9.

P.S. Νομίζω ότι τώρα που το ξεκαθαρίσαμε, μπορείτε να χρησιμοποιείτε πληθυντικό.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προτάσεις του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευν
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 10 Σεπ 2010, 21:32 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2905
Πες μας λίγο Κωστή τι γίνεται με τους αριθμούς του κου Άννινου, και τα λέμε αναλυτικά αργότερα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προτάσεις του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευν
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 10 Σεπ 2010, 21:34 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 27 Σεπ 2007, 18:07
Δημοσ.: 1920
apgiannop έγραψε:
Κάτι δεν πάει καλά, ειδικά όταν σχόλια-συμπεράσματα-ισχυρισμοί βασίζονται σε αυτούς τους αριθμούς.


τα αποτελεσματα που παραθετετε δεν προεκυψαν απο την εργασια Β αλλα απο την Α


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προτάσεις του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευν
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 10 Σεπ 2010, 21:35 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2905
Και ποιά να πιστέψω Πάνο; Καληνύχτα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προτάσεις του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευν
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 10 Σεπ 2010, 21:45 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Σχετικά με την αμφιβολία που εκφράζει ο κ. Γιαννόπουλος για την ακρίβεια των στοιχείων στη σελ. 5 του κειμένου, αυτά αναφέρονται στην εργασία Α, ενώ ο κ. Γιαννόπουλος, για να τα αμφισβητήσει παραθέτει στοιχεία απο την αναφορά-αξιολόγηση της εργασίας Β. Αν διάβαζε πιο υπομονετικά το κείμενο, ώστε να το σχολιάσει αφού πρώτα το είχε διαβάσει ολόκληρο, θα έβλεπε λίγο παρακάτω (πάνω μέρος της σελ. 7) τα σχετικά στοιχεία της Β, και μάλιστα σχολιασμένα σε αντιπαράθεση με εκείνα της Α.

Αντιφάσεις υπάρχουν στις δύο εργασίες, και το αντίθετο θα ήταν παράλογο αφού αφορούν διαφορετικά δείγματα και διαφορετικούς πληθυσμούς. Κάποιες αντιφάσεις επιπλέον αντανακλούν αδυναμίες στον τρόπο που τέθηκαν ή δεν τέθηκαν ορισμένα ερωτήματα. Αλλά έχει γίνει διεξοδική επεξεργασία, ώστε να δώσουν οι εργασίες αυτές, συγκρινόμενες μεταξύ τους, το μέγιστο δυνατό σε συμπεράσματα. Η επεξεργασία εξηγείται αναλυτικά στις υποσημειώσεις του κειμένου του τομέα. Έτσι γίνεται πάντα στις στατιστικές μελέτες, και αν υπάρχει κριτική, αυτή θα πρέπει να κατευθυνθεί στον τρόπο επεξεργασίας, αλλά θα πρέπει τότε να απαντά σε συγκεκριμένα ζητήματα.

Πάντως, επειδή οι αναφορές που διαβάζει ο κ. Γιαννόπουλος δεν είναι πάντα ακριβείς αποτυπώσεις των δύο εργασιών, θερμά συστήνω σε όποιον θέλει να ελέγξει την ακρίβεια όσων αναφέρει ο τομέας ΣΕΕ, να πάρει στα χέρια του τις δύο εργασίες.

Τέλος τώρα για τις επόμενες δέκα μέρες.


Τελευταία επεξεργασία απο Κων/νος Μηλολιδάκης την 10 Σεπ 2010, 21:50, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.

Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προτάσεις του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευν
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 10 Σεπ 2010, 21:49 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 27 Σεπ 2007, 18:07
Δημοσ.: 1920
τα ερωτηματα αυτα κυριε Γιαννοπουλε τεθηκαν σε μορφη γκαλοπ και ως γνωστον οι απαντησεις μπορει να διαφοροποιουνται απο ερευνα σε ερευνα (ε ρε τι μας εμαθε ο κυριος Δαμιανου!!!)και μαλιστα η μια πραγματοποιηθηκε το 2003 και η αλλη το 2008...πολλα μπορει να εχουν αλλαξει μεσα σε 5 χρονια...και επισης μην παραβλεπεται και το εξης


Παράθεση:
3 Εδώ πρέπει να αξιολογήσουμε το γεγονός ότι στην έρευνα τελικά απαντά ποσοστό λιγότερο του 50% από
τους ερωτηθέντες. Θεωρούμε, χωρίς παραπέρα επεξεργασία, ότι αυτό εισάγει μια θετική μεροληψία στις
απαντήσεις, οι οποίες θα ήταν χειρότερες, αν είχαν απαντήσει και οι υπόλοιποι. Δηλαδή, ένας ο οποίος
ασχολείται με αντικείμενο παντελώς άσχετο με το πτυχίο του (π.χ. ταξιτζής) θα έχει την έφεση να μην
απαντήσει στην έρευνα, αλλά, αν απαντούσε, θα αξιολογούσε τα επαγγελματικά εφόδια που απέκτησε από
τις σπουδές του στο Τμήμα Μαθηματικών πιο αρνητικά από το μέσο όρο εκείνων που τελικά απάντησαν
στην έρευνα. Αυτό πρέπει να το συγκρατούμε στην αξιολόγηση των συμπερασμάτων μας ως ενισχυτικό
μάλλον των απόψεων που θα αναπτύξουμε. Πιθανότατα, τα πραγματικά συμπεράσματα όσον αφορά τα
εφόδια που παρέχει το Τμήμα για επαγγελματική αποκατάσταση να ήταν δραματικά χειρότερα, αν είχαμε τα στοιχεία από το σύνολο του δείγματος μας.


καληνυχτα και σε εσας


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προτάσεις του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευν
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 10 Σεπ 2010, 21:53 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2905
Τότε, απαντώ κι εγώ ότι δεν υπάρχει κανένα συμπέρασμα. Έχει μήπως η πιο πρόσφατη κάποιο προβάδισμα; Ρωτάω από απλή περιέργεια.

Πάντως ο Τομέας αποφαίνεται: "Στην αξιολόγηση των προσφερομένων μαθημάτων σε σχέση με την επαγγελματική αποκατάσταση ο Τομέας Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας εμφανίζεται σταθερά πρώτος, ο Τομέας Μαθηματικής Ανάλυσης δεύτερος, ο Τομέας Άλγεβρας-Γεωμετρίας τρίτος και τελευταίος ο Τομέας της Διδακτικής των Μαθηματικών".

Να σας χαιρετήσω, θα είχα πολλά να προσθέσω (έχω διορθώσει τα γραπτά μου και το εξάμηνο δεν έχει αρχίσει ακόμα) αλλά ας διακόψουμε εδώ αφού κάποιοι θα λείπουν.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προτάσεις του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευν
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 10 Σεπ 2010, 22:17 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 27 Σεπ 2007, 18:07
Δημοσ.: 1920
κυριε Γιαννοπουλε δειτε το εξης:

Παράθεση:
Οι απαντήσεις που δίνονται συμβαδίζουν με την
ιεράρχηση της (Α)—λιγότερο σημαντικά τα μαθήματα Διδακτικής των Μαθηματικών,
μετά Άλγεβρας-Γεωμετρίας, μετά Μαθηματικής Ανάλυσης και τέλος, πλέον σημαντικά
εκείνα του τομέα Στατιστικής-Επιχειρησιακής Έρευνας, αλλά τώρα η θετική άποψη
υπερτερεί της αρνητικής για κάθε τομέα
.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προτάσεις του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευν
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Σεπ 2010, 07:41 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2905
Δίνω μερικές σύντομες απαντήσεις και επανερχόμαστε αργότερα.

Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Με κινητούς μέσους, παίρνοντας υπόψη το "μέσο χρόνο φοίτησης" διαπιστώνουμε ότι το ποσοστό των αποφοιτούντων σε σχέση με τους αναμενόμενους να αποφοιτήσουν χειροτερεύει. Αυτό όντως μπορεί να εξηγηθεί από την επιμήκυνση του χρόνου φοίτησης. Το πιθανότερο είναι ότι εδώ παρουσιάζεται έντονο "στράβωμα" (skewness) της κατανομής, δηλαδή ότι όλο και μεγαλύτερα ποσοστά φοιτητών μένουν πίσω πολύ περισσότερο από τα 6 ή 7 έτη του αναμενόμενου χρόνου φοίτησης.

Έχω δώσει αριθμούς και την εξήγησή μου για τα μειωμένα ποσοστά που ανακαλύπτετε. Να παρακολουθείτε τους αριθμούς επιτυχόντων και θα διαπιστώσετε ότι οι ρυθμοί έχουν βελτιωθεί πολύ.

Παράθεση:
Τα στοιχεία που παραθέτει ο κ. Γιαννόπουλος δεν ξέρω αν αφορούν αυτούς που κάνουν δήλωση μαθημάτων ή όλους. Αν όμως αφορούν μόνο όσους κάνουν δήλωση μαθημάτων, τότε είναι άσχετα με το ζήτημα που μπήκε, πόσοι δηλαδή από όσους μπαίνουν τελικά βγαίνουν.

Έχω την πλήρη κατάσταση όλων των φοιτητών του Τμήματος.

Παράθεση:
Αλλά και το ζήτημα αυτό είναι περιφερειακό σε σχέση με το θέμα μας, που όσο αφορά την ενότητα Α, είναι η αγορά εργασίας και τα εφόδια που προσφέρει το τμήμα γι' αυτήν.

Η αξιολόγηση που κάνουν οι πτυχιούχοι για τα εφόδια που τους πρόσφερε το Τμήμα, αλλά και οι τομείς στους οποίους αυτοί απασχολούνται δεν δικαιολογούν τις συγκρίσεις σας.

Πάνο, στο μπάσκετ κάποιος μπορεί να κερδίσει και με έναν πόντο διαφορά.

Παράθεση:
Δηλαδή, έστω ότι είναι λάθος ο ισχυρισμός του 50% μη αποφοιτούντων και είναι σωστό ότι πλέον απαιτούνται 10 ή παραπάνω έτη για αυτό το 50% (που δεν είναι έτσι, αλλά χάριν της συζήτησης...). Ε και?

Υπερβολές.

Παράθεση:
2. Δε μπορεί κάποιος να αλλάξει σχολή χωρίς να το δηλώσει. Αλλά, όπως είπα, δεν αξίζει να παίζουμε την κολοκυθιά για τον αριθμό αυτών που αλλάζουν σχολή. Θα απευθυνθούμε στη Γραμματεία που διεκπεραιώνει τις σχετικές διαγραφές και θα το λύσουμε.

Σας δίνω ακόμα και τους αριθμούς μητρώου.

Παράθεση:
6. Τις διπλωματικές εργασίες που αφορούν τη δειγματοληπτική έρευνα δε μπορώ να τις κοινοποιήσω, διότι δεν τις διαθέτω σε ηλεκτρονική μορφή. Βρίσκονται στη βιβλιοθήκη (ως γνωστόν) για κάθε ενδιαφερόμενο, και όλοι ξέρουμε ότι αυτός είναι ο τρόπος να ανατρέχουμε σε μια διπλωματική εργασία. Οι παραπομπές του κ. Γιαννόπουλου γίνονται σε επιγραμματικές παρουσιάσεις αυτών των διπλωματικών, από τις οποίες δε μπορούν να βγουν αναλυτικά συμπεράσματα. Και αυτό δεν είναι αναπάντεχο, αφού οι παρουσιάσεις αυτές αφορούν αναφορές για την αιτιολόγηση της απορρόφησης χρημάτων από προγράμματα με τα οποία χρηματοδοτήθηκαν. Δεν ξέρω αν ανάλογες αναφορές-αιτιολογήσεις σε διπλωματικές που γνωρίζει ο κ. Γιαννόπουλος είναι πιο διαφωτιστικές. Και εν πάσει περιπτώσει, η παράθεση των σχετικών στοιχείων γίνεται διεξοδικά στο κείμενο του τομέα. Επίσης διαβλέπω μια ειρωνία σε βάρος των εργασιών αυτών, που περιέχουν τα μοναδικά στοιχεία που διαθέτει το τμήμα πάνω σε εξαιρετικά καυτά θέματα. Δε βρίσκω να συνάδει μια τέτοια αντιμετώπιση (αν δεν κάνω λάθος) με την προσπάθεια που όλοι κάνουμε για να ερευνήσουμε την πραγματικότητα των συνθηκών επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων του Τμήματός μας.

Δεν βλέπω τη δυσκολία. Όπως μας κοινοποιήσατε το κείμενο αυτό, να μας κοινοποιήσετε και τις σχετικές διπλωματικές εργασίες.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προτάσεις του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευν
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Σεπ 2010, 10:34 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Θα επανέλθω σε δέκα μέρες, αλλά τώρα δυο γραμμές για τα γραφόμενα του κ. Γιαννόπουλου. Όλα όσα λέει έχουν απαντηθεί, αλλά για μια ακόμη φορά και τέλος:

1. Αν σταθερά βγαίνει το 50% από όσους μπαίνουν, όπως έχει δειχτεί, τότε ένα από τα δύο μπορεί να συμβαίνει (ή έστω συνδυασμός τους). Ή το 50% αποχωρεί ή η ουρά αυτών που συσσωρεύονται για να πάρουν πτυχίο μεγαλώνει σταθερά. Το δεύτερο αναπόφευκτα οδηγεί στην αύξηση του μέσου αριθμού ετών αποφοίτησης και μάλιστα σε εξωπραγματικά νούμερα. Απλά πράγματα.

2. Η άποψη ότι οι επιχειρηματολογία μας δεν δικαιολογείται, είναι αυτό ακριβώς: μία άποψη. Η επιχειρηματολογία και τα στοιχεία βρίσκονται στο κείμενο, και ο κάθε ένας μπορεί να σχηματίσει τη δική του άποψη. Για το μπάσκετ άσχετο.

3. Για τον αριθμό αυτών που αλλάζουν τμήμα θα επανέλθουμε. Τόπαμε ότι η Γραμματεία θα ξεκαθαρίσει το θέμα. Γιατί να γράφουμε και να ξαναγράφουμε για κάτι που θα λυθεί σύντομα?

4. Για τις διπλωματικές μαζί μιλάμε και χωριστά καταλαβαίνουμε. Δεν υπάρχουν σε ηλεκτρονική μορφή, αλλά υπάρχουν στη βιβλιοθήκη. Όποιος το βρίσκει αυτό δύσκολο, ας έλθει στο γραφείο μου να του τις δώσω να τις φωτοτυπήσει.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προτάσεις του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευν
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Σεπ 2010, 10:51 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2905
Ίσως μπορούν να μας βοηθήσουν οι επιβλέποντες. Από την εργασία του κου Άννινου:

1. Από 126 ερωτηθένες, οι 77 απασχολούνται στην εκπαίδευση, οι 32 σε τράπεζες-ασφαλιστικές εταιρείες-στατιστική-οικονομικά, 7 σε πληροφορική-τηλεπικοινωνίες κλπ.

2. Σαν παράγοντες που έπαιξαν βασικό ρόλο στην πρόσληψή τους αναφέρουν (συχνότητα):
Το πτυχίο του μαθηματικού: 98
Γνώσεις Η/Υ: 51
Μεταπτυχιακές σπουδές: 40
Ξένες γλώσσες: 29
Κοινωνικές ή πολιτικές γνωριμίες: 28
Βαθμό πτυχίου: 28
Προϋπηρεσία: 23
Άλλο: 19
Γνώσεις οικονομικών-χρηματοοικονομικών: 12
Κατεύθυνση στο πλαίσιο του πτυχίου: 11
Επιμορφωτικά σεμινάρια: 9
Γνώσεις Αναλογισμού-ασφαλιστικών: 6
Ειδικοί λόγοι: 2
Δεύτερο πτυχίο: 2

3. Είπαμε: ο παρακάτω πίνακας μας δίνει τα ποσοστά των απαντήσεων στην ερώτηση : “Τι ρόλο έπαιξαν τα παρακάτω μαθήματα των προπτυχιακών σπουδών για την επαγγελματική σας αποκατάσταση”.

Κατά σειράν: ΑΣΗΜΑΝΤΟ, ΛΙΓΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ, ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ, ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ: 16% - 15,2% - 48% - 20,8%
ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ: 10,4% - 24% - 43,2% - 22,4%
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ: 9,6% - 16% - 44% - 30,4%
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: 28,8% - 19,2% - 32,8% - 19,2%

Σημείωση: συνειρμικά, δύσκολα θα πεις ότι η βασική άλγεβρα έπαιξε τον βασικό ρόλο στην επαγγελματική σου αποκατάσταση.

4. Το 89,76% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι το πτυχίο του Μαθηματικού βοήθησε αρκετά έως πολύ στην επαγγελματική τους αποκατάσταση ενώ μόλις το 10,24% καθόλου έως λίγο.

5. Το ποσοστό των ατόμων που δεν είχαν βρει εργασία κατά την διεξαγωγή της πρώτης έρευνας εκτιμήθηκε στο 8,7% ενώ για την παρούσα έρευνα εκτιμήθηκε σε 3,2%. Παρατηρούμε δηλαδή μία μείωση του αριθμού των αποφοίτων που δεν βρίσκουν δουλειά. Ο μέσος χρόνος εύρεσης εργασίας όπως εκτιμήθηκε για στην πρώτη έρευνα δηλαδή για τα έτη 1995-2002 ήταν 0,76 χρόνια ενώ εμείς τον εκτιμήσαμε 0,54 χρόνια.

6. Σαν τελευταία ερώτηση του ερωτηματολογίου είχαμε αφήσει την εξής: “Αν ένα συγγενικό σας πρόσωπο συμπλήρωνε αυτή την στιγμή το μηχανογραφικό του στην θετική \τεχνολογική κατεύθυνση ποιες σχολές θα τον συμβουλεύατε να βάλει.”

Σε αυτήν την ερώτηση απάντησαν όλοι οι απόφοιτοι του δείγματος εκτός από τέσσερα άτομα που μας απάντησαν ότι η επιλογή ανήκει σε αυτόν που συμπληρώνει το μηχανογραφικό και δεν θα ήθελαν να τον συμβουλέψουν. Τα 91 άτομα (70%) θα συμβούλευαν το συγγενικό ή φιλικό τους πρόσωπο μέσα στις τρεις πρώτες προτιμήσεις του να δηλώσει τα Μαθηματικά, 67 άτομα (51,5%)θα τον συμβούλευαν να δηλώσει Οικονομικά, 58 (44,6%) άτομα θα τον συμβούλευαν να δηλώσει Πληροφορική, 55 άτομα (42,3%) θα τον συμβούλευαν να τελειώσει Πολυτεχνικές σχολές, 28 άτομα (21,5%) Στατιστική, 15 άτομα (11,5%) Φυσική και 14 άτομα (10,8%) θα τον συμβούλευαν να δηλώσει Επιστήμες Υγείας. Επίσης 18 άτομα είχαν άλλες προτιμήσεις οι οποίες ήταν: Βιολογία, Διοίκηση επιχειρήσεων (3 άτομα), Στρατιωτικές Σχολές (4 άτομα), θεολογία, δάσκαλος (5 άτομα), Χρηματοοικονομικά, Εφαρμοσμένα Μαθηματικά Πολυτεχνείο, Marketing, Σχολή Αναλογιστών.

Παρατηρούμε λοιπόν ότι οι περισσότεροι θα συμβούλευαν κάποιο δικό τους πρόσωπο να ασχοληθεί με τα Μαθηματικά, Οικονομικά και Πληροφορική.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προτάσεις του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευν
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Σεπ 2010, 15:47 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 21 Φεβ 2008, 17:01
Δημοσ.: 35
να κανω μια ερωτηση ειχε υπωθει παλιοτερα κ θα συμφωνησω εν μερη με τα στοιχεια του κυριου Μηλολιδακη οτι οντως το 50% αυτων που μπαινουν βγαινουν,αλλα απο οτι ξερω το 50% αυτων που μπαινουν στο τμημα τελικα μενουν μεσα(που σημαινει οτι 50% παραταει τη σχολη) και το 50% ΑΥΤΩΝ των φοιτητων που ειναι ηδη μεσα παιρνουν πτυχιο ,δηλ της ταξεως του 25% στο συνολο των εισακτεων , ειχε ακουστει παλιοτερα μηπως πρεπει να κοιταξουμε κ αυτο το στοιχειο?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προτάσεις του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευν
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Σεπ 2010, 15:55 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2905
Δεν ισχύει αυτό που λες. Στους 100 εισακτέους (μαζί και οι μετεγγραφές) να αφαιρέσεις τους 10 (αλλάζουν αμέσως σχολή). Από τους υπόλοιπους 90, με συντηρητικούς υπολογισμούς 65 παίρνουν πτυχίο. Οι υπόλοιποι 25 είναι ερωτηματικό (και μπορώ να φανταστώ τουλάχιστον πέντε διαφορετικές ομάδες). Αυτά είναι τα δικά μου συμπεράσματα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προτάσεις του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευν
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Σεπ 2010, 16:30 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 27 Μάιος 2008, 18:37
Δημοσ.: 886
apgiannop έγραψε:
Στους 100 εισακτέους να αφαιρέσεις τους 10 . Από τους υπόλοιπους 90 65 παίρνουν πτυχίο. Οι υπόλοιποι 25 είναι ερωτηματικό (και μπορώ να φανταστώ τουλάχιστον πέντε διαφορετικές ομάδες).


Θα μπορούσατε να αναφερετε αυτες τις 5 ομάδες?

Ενταξει αυτο που λεει ο super_sayian για το 25% μου φαινεται και μενα υπερβολικο. Ισως τόσοι να τελειώνουν καθε χρονο, όχι στο σύνολο καθε χρονιας εισαγωγης.

Δηλαδη για παραδειγμα την χρονια μου μπηκαν 475. Οι 237 παρατησαν την σχολη(50%). Απο τους 238 που περισσευουν οι μισοι θα παρουν τελικα πτυχιο. Δηλαδη 119(25%). Εγγεγραμμενοι συμφωνα μα την ερευνα του κυριου Γιαννοπουλου ειμαστε ακομα 238. Αρα σε 8 χρονια σπουδων εχουν παρει πτυχιο 0 ατομα (αφου οσοι σκοπευουμε να παρουμε πτυχιο ειμαστε ακομα εγγεγραμμενοι :thumbup: ) Καλο, ε?

_________________
Αγαθά κόποις κτώνται!!!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προτάσεις του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευν
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Σεπ 2010, 16:49 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 27 Μάιος 2008, 18:37
Δημοσ.: 886
Με την λογικη του κυριου Γιαννοπουλου:Στους 100 εισακτέους να αφαιρέσεις τους 10 . Από τους υπόλοιπους 90, 65 παίρνουν πτυχίο. Οι υπόλοιποι 25 είναι ερωτηματικό.
Τα αντίστοιχα νουμερα ειναι: Απο τους 475 οι 48 διαγραφηκαν αμεσως. Απο τους υπολοιπους 427 οι 309 παιρνουν πτυχιο και οι 119 ερωτηματικο. Και ειμαστε εγγεγραμμενοι ακομα 238. Αρα σε 8 χρονια εχουν παρει πτυχιο μολις 189 ατομα. Απο τους υπολοιπους, 120 ακομα θα παρουν πτυχιο. Οι υπολοιποι ερωτηματικο (?) Μακαρι να μην ειναι αληθεια. Α, εγω θελω να ειμαι στους 120, οχι στο ερωτηματικο :clap: :clap: :clap:. Καλη συνεχεια ...

_________________
Αγαθά κόποις κτώνται!!!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 44 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group