forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 19 Νοέμ 2017, 05:13

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 41 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2008, 17:13 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Προς Απόστολο,

(1) Δεν κατάλαβα πώς η Θεωρία Παιγνίων μετασχηματίζει τη φύση και τι ακριβώς σχέση έχει ο Κ. Φιλίνης με τούς ισχυρισμούς μου. Πραγματικά δε βγάζω νόημα.

Φυσικά θα χαρώ ιδιαίτερα να συζητήσουμε το ζήτημα του μετασχηματισμού της φύσης μέσω της τεχνολογίας, το ρόλο του Θεωρητικού πεδίου στη διαδικασία αυτή και το ρόλο των Μαθηματικών μέσα στο Θεωρητικό Πεδίο. Μια τέτοια συζήτηση θα αναδείξει και το ζήτημα της γέννησης αλλά και του θανάτου των μαθηματικών θεωριών και σε τελευταία ανάλυση θα δείξει ποια μαθηματικά είναι τελικά εκείνα που παραμένουν.

(2) Στα περί περιορισμένου καταλόγου με κάλυψε απολύτως ο Αντώνης ο Οικονόμου και δεν επαναλαμβάνω.

(3) Ουδέποτε υποστήριξα το Πρόγραμμα Σπουδών να δομηθεί σύμφωνα με τους αριθμούς. Υποστήριξα όμως ότι ο φόρτος διδασκαλίας οφείλει να είναι παρόμοιος μεταξύ των μελών ΔΕΠ, όπως γίνεται σε όλα τα Πανεπιστήμια του κόσμου. Εκεί οι αριθμοί είναι απαραίτητοι. Στο θέμα αυτό εσύ όμως τι προτείνεις? Με άλλα λόγια, ποιά είναι τα δικά σου συμπεράσματα για το "δέον γενέσθαι"?

Στοιχεία για την εγγραφή πρωτοετών φοιτητών δε διαθέτω (έχω γράψει αναλυτικά τι ακριβώς στοιχεία διαθέτω). Όμως τον καιρό που δίδασκα την "Εισαγωγή στην Επιχειρησιακή Έρευνα" μπορώ να σε βεβαιώσω ότι το μάθημα έπαιρναν ελάχιστοι πρωτοετείς και ότι η μεγάλη πλειοψηφία αυτών που έρχονταν στις εξετάσεις ήταν από εξάμηνα μεγαλύτερα από το εξάμηνο του μαθήματος. Πιθανόν να βλέπεις αυτούς που "δήλωσαν" και όχι αυτούς που "προσήλθαν". Μεγάλη ατυχία που μόλις πριν μια βδομάδα πέταξα τα διαγωνίσματα του 2000, τα οποία θα έδειχνα για να σε πείσω. Όμως σχετικοί κατάλογοι υπάρχουν στη Γραμματεία, αν ενδιαφέρεσαι.

Επίσης συμφωνώ απολύτως ότι τα δύο πρώτα χρόνια η κεντρική πρωτεραιότητα του φοιτητή πρέπει να είναι τα υποχρεωτικά μαθήματα και υποστηρίζω διάφορες σχετικές προτάσεις. Άλλωστε και στο σχέδιο για ΄"Σχολή Μαθηματικών Επιστημών" αυτό αναφέρεται ρητά.

Όμως μου φαίνεται ότι συγκρίνεις με λάθος τρόπο τα μαθήματα, δίνοντας μου την εντύπωση ότι θεωρείς τα από εδώ μαθήματα "εύκολα", "προσβάσιμα", κ.λπ. και τα από εκεί "δύσκολα", "βαθειά" κ.λπ. Εύχομαι να κάνω λάθος, διότι σε μια τέτοια περίπτωση υπάρχει πρόβλημα ελλιπούς κατανόησης της περιοχής μας από εσένα.

Αν διδαχθείς "ελεγχόμενες διαδικασίες Markov", θα χρειαστείς "Στοχαστικές Ανελίξεις", και για να μάθεις στοχαστικές θα χρειαστείς "Πιθανότητες Ι και ΙΙ" και για να μάθεις "Πιθανότητες Ι και ΙΙ" θα χρειαστείς απειροστικούς. Το ίδιο ας πούμε ισχύει και για τις "Ουρές Αναμονής". Σε αυτή την κατηγορία (και μάλιστα με λιγότερα προαπαιτούμενα) ανήκει η Θεωρία Μέτρου. Ενώ η Εισαγωγή στην Επιχειρησιακή Έρευνα είναι ένα εισαγωγικό μάθημα, το οποίο στο εξάμηνο που διδάσκεται και με τον τρόπο που διδάσκεται, δεν είναι συγκρίσιμο με τη Θεωρία Μέτρου. Πιο προχωρημένα θέματα στην ίδια περιοχή διδάσκονται στο Γραμμικό και Μη Γραμμικό Προγραμματισμό, και σε βεβαιώνω ότι και εκεί έρχονται ώριμοι φοιτητές. Δηλαδή, όπως επιμένω, απαίτηση της καλής συζήτησης είναι η σύγκριση ομοειδών πραγμάτων.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2008, 17:37 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Ενώ έγραφα το προηγούμενο σημείωμα, ο Αντώνης ανάρτησε και νέο μήνυμα. Διευκρινίζω ότι η συμφωνία μου και "κάλυψη" αφορά το προηγούμενο μήνυμά του(περί μεθοδολογικής και επιστημολογικής διάστασης του όρου εφαρμοσμένα και για τα πλεονεκτήματα της ανάπτυξης χωριστών κατευθύνσεων "υπολογιστικών" ή "εφαρμοσμένων" μαθηματικών και στατιστικής και επ. έρευνας).

Θεωρώ τις κατευθύνσεις απαραίτητες και επίσης θεωρώ ότι συμβαδίζουν με τις εξελίξεις ανά τον κόσμο σήμερα.

Για τα υπόλοιπα, η άποψή μου είναι κατατεθειμένη.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2008, 17:43 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 23 Μαρ 2006, 08:51
Δημοσ.: 401
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Πρός Μιχάλη: Ναι, με τις δυο ελλείψεις που ανέφερα (δεν περιλαμβάνονται προσφερόμενα σε άλλα τμήματα και μεταπτυχιακά--κάτι που αδικεί τον Τομέα ΣΕΕ).

Κωστή,
Παρατηρήσεις για το δείκτη 'μέση προσέλευση ανά μέλος ΔΕΠ στην πρώτη εξεταστική'.

Συνοπτικά.
1) Ο δείκτης μετρά πόσα γραπτά διορθώνει κατά μέσο όρο κάθε διδάσκων του τομέα στις εξεταστικές πλην του Σεπτεμβρίου. Αυτό εντάσσεται στο διδακτικό βάρος που έχεις θέσει ως θέμα. Τώρα αν το βάρος που προκύπτει από το διόρθωμα γραπτών είναι καθοριστικός παράγοντας για τη μελλοντική κατεύθυνση και φυσιογνωμία του Τμήματος είναι θέμα προς εξέταση.

2) Ο δείκτης αδικεί τα μαθήματα που έχουν προόδους και αυτά που έχουν εργασίες στο σπίτι. Στη δεύτερη κατηγορία είναι συνήθως ‘μικρά’ μαθήματα και επομένως ο δείκτης αδικεί την κατεύθυνση των Θεωρητικών Μαθηματικών (όπου συγκριτικά με την κατεύθυνση των Εφαρμοσμένων μαθηματικών υπάρχουν περισσότερα ‘μικρά’ μαθήματα).

3) Ξέρεις μια περίπτωση διεθνώς που αυτός ο δείκτης χρησιμοποιείται για το σκοπό που τον χρησιμοποιείς εσύ;

Πιο αναλυτικά το 2).
Έστω ότι σε στην πρώτη εξεταστική προσήλθαν προς εξέταση [tex]X_1,...,X_n[/tex] φοιτητές στα μαθήματα [tex]i=1,...,,n[/tex] ενός τομέα που έχει [tex]Ν[/tex] μέλη. Τότε ο εν λόγω δείκτης είναι [tex](X_1+...+X_n) /N[/tex].

Έστω ότι το μάθημα [tex]i[/tex] είχε [tex]N_i [/tex]ενδιάμεσες εργασίες ή προόδους. Για λόγους απλούστευσης ας υποθέσουμε ότι το διόρθωμα κάθε μιας από τις εργασίες ισοδυναμεί άπο άποψη φόρτου εργασίας με το διόρθωμα ενός γραπτού από την τελική εξέταση. Τότε ο διδάσκων έχει διορθώσει στο τέλος της χρονιάς [tex]N_i+1 [/tex] γραπτά για κάθε φοιτητή και ο νέος δείκτης είναι [tex]((N_1+1)X_1+...+(Ν_n+1)X_n)/N[/tex]. Οι δυο δείκτες μπορούν να διαφέρουν ουσιαστικά.

Για παράδειγμα, το δικό μου [tex]N_i [/tex]στο τελευταίο μάθημα που δίδαξα (Δακτύλιοι και Πρότυπα) ήταν [tex]N_i=5 [/tex] που σημαίνει ότι στον υπολογισμό σου, η συμμετοχή του δικού μου 'μικρού' μαθήματος έπρεπε να είναι 6πλάσια από αυτό που υπολογίζεις εσύ ([tex]N_i=0[/tex]). Στο συγκεκριμένο μάθημα είχα [tex]X_i=32[/tex] που σημαίνει ότι ο φόρτος εργασίας για το διόρθωμα γραπτών ισοδυναμεί με ένα άλλο που έχει κατά εσέ [tex]X_j=192[/tex]. Να το πω αλλιώς, το 'μικρό' μου μάθημα έχει περισσότερο διδακτικό φόρτο από ό,τι ένα μεσαίο με 180 φοιτητές! Παράδοξο, δεν νομιζεις; Για αυτό έχω επιφυλάξεις για τα συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν με βάση αυτούς.


Τελευταία επεξεργασία απο Μιχάλης Μαλιάκας την 30 Μαρ 2008, 17:52, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.

Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2008, 17:45 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2903
Αντώνη, όποια κι αν είναι η άποψή σου είναι σεβαστή. Ίσως παρεξήγησα, ο Κωστής πάντως γράφει:

Παράθεση:
Σε μια προοπτική δέκα-δώδεκα χρόνων, προσωπικά θα έβλεπα το Τμήμα Μαθηματικών να απαρτίζεται από περίπου 6-7 τομείς (άλγεβρα-γεωμετρία, ανάλυση, εφαρμοσμένα μαθηματικά, βελτιστοποίηση – επιχειρησιακή έρευνα, στατιστική – ασφαλιστικά μαθηματικά, διδακτική) με την προοπτική δημιουργίας ενός ακόμη σε mathematical finance – διαχείριση κινδύνου.


Και η δημιουργία δύο ξεχωριστών κατευθύνσεων εφαρμοσμένων μαθηματικών και στατιστικής-επιχειρησιακής έρευνας θα έδινε συγκεκριμένη έμφαση στο Τμήμα. Μπορώ να μην συμφωνώ με αυτήν. Οι άνθρωποι και οι ισορροπίες οδηγούν προς κάποιες κατευθύνσεις (οι ζωντανοί οργανισμοί αυτό το χαρακτηριστικό έχουν).

Δομημένα προγράμματα σπουδών έγραψα κι εγώ ότι θα ήσαν χρήσιμα (κάντε την αρχή). Θα βοηθούσαν τους φοιτητές να κάνουν την σωστή μίξη, ανάλογα με τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και τα προσωπικά τους σχέδια για το μέλλον.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2008, 18:14 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2903
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
(1) Δεν κατάλαβα πώς η Θεωρία Παιγνίων μετασχηματίζει τη φύση


Ούτε κι εγώ, ας μην ντύνουμε λοιπόν με φανταχτερά στολίδια αυτό που θέλουμε να πούμε.

Παράθεση:
και τι ακριβώς σχέση έχει ο Κ. Φιλίνης με τούς ισχυρισμούς μου.


Πίστευε ότι είχαν ωριμάσει οι συνθήκες για να εφαρμοστεί η σύγχρονη επιστήμη της επιχειρησιακής έρευνας στο πεδίο των κοινωνικών επιστημών.

Παράθεση:
(3) Ουδέποτε υποστήριξα το Πρόγραμμα Σπουδών να δομηθεί σύμφωνα με τους αριθμούς. Υποστήριξα όμως ότι ο φόρτος διδασκαλίας οφείλει να είναι παρόμοιος μεταξύ των μελών ΔΕΠ, όπως γίνεται σε όλα τα Πανεπιστήμια του κόσμου. Εκεί οι αριθμοί είναι απαραίτητοι. Στο θέμα αυτό εσύ όμως τι προτείνεις? Με άλλα λόγια, ποιά είναι τα δικά σου συμπεράσματα για το "δέον γενέσθαι"?


Βλέπω ότι δεν αναφέρεσαι πλέον σε Τομείς αλλά σε μέλη ΔΕΠ. Αυτό είναι μεθοδολογικά ορθότερο. Στον Τομέα σας έχετε όλοι τον ίδιο φόρτο;

Για το "δέον γενέσθαι", να καλύψουμε κατά τον καλύτερο τρόπο εκείνα τα μαθήματα που είναι πραγματικά απαραίτητα. Άλλος ένας λόγος να μας πείτε πώς εννοείτε τις σπουδές σε κάθε ειδίκευση. Οι νέες θέσεις να οδηγούν σε ισορροπημένη ανανέωση.

Παράθεση:
Όμως μου φαίνεται ότι συγκρίνεις με λάθος τρόπο τα μαθήματα, δίνοντας μου την εντύπωση ότι θεωρείς τα από εδώ μαθήματα "εύκολα", "προσβάσιμα", κ.λπ. και τα από εκεί "δύσκολα", "βαθειά" κ.λπ. Εύχομαι να κάνω λάθος, διότι σε μια τέτοια περίπτωση υπάρχει πρόβλημα ελλιπούς κατανόησης της περιοχής μας από εσένα.


Λάθος κάνεις. Όμως αν η τυπική απαίτηση της επιλογής κατεύθυνσης μπορεί να ικανοποιηθεί νωρίτερα μέσω του ΠΚΕΜ αυτό δικαιολογεί (σε κάποιο βαθμό) τα ποσοστά που εμφανίζεις.

Ισχυρίζομαι ότι αν κάποιος φοιτητής δεν ολοκληρώσει τις απαιτήσεις του προγράμματος ως προς τα υποχρεωτικά μαθήματα τότε δεν επιλέγει αρκετά από τα ΠΚΘΜ. Αυτό εξηγεί τους αριθμούς. Φροντίδα μας πρέπει να είναι: όλο και περισσότεροι φοιτητές να πηγαίνουν σε μαθήματα επιλογής που θεωρούμε βασικά για όλους τους φοιτητές, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης. Αυτό το σκοπό έχουν για μένα οι περιορισμένοι κατάλογοι.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2008, 19:18 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Προς Απόστολο:

Παράθεση:
Ούτε κι εγώ, ας μην ντύνουμε λοιπόν με φανταχτερά στολίδια αυτό που θέλουμε να πούμε.


Σύμφωνοι, αλλά πότε εγώ είπα κάτι τέτοιο? Είναι ανεπίτρεπτο να βάζουμε στο στόμα του άλλου πράγματα άσχετα με όσα λέει.

Παράθεση:
Πίστευε ότι είχαν ωριμάσει οι συνθήκες για να εφαρμοστεί η σύγχρονη επιστήμη της επιχειρησιακής έρευνας στο πεδίο των κοινωνικών επιστημών.

Τότε είχε δίκιο, αλλά όταν αυτός έγραψε το βιβλίο του ήταν ήδη κοινός τόπος η χρήση της Επ. Έρευνας (αλλά και της Στατιστικής) στις σύγχρονες κοινωνικές επιστήμες.

Παράθεση:
Βλέπω ότι δεν αναφέρεσαι πλέον σε Τομείς αλλά σε μέλη ΔΕΠ.

Πάντα σε μέλη ΔΕΠ αναφερόμουν. Το ζήτημα είναι ποιοί παράγοντες οδηγούν στη διαφοροποίηση του φόρτου ανά μέλος ΔΕΠ. Εγώ ισχυρίζομαι και απέδειξα ότι ένας βασικός παράγοντας είναι ο τομέας στον οποίο ανήκει το μέλος ΔΕΠ.

Παράθεση:
Για το "δέον γενέσθαι", να καλύψουμε κατά τον καλύτερο τρόπο εκείνα τα μαθήματα που είναι πραγματικά απαραίτητα.

Συμφωνούμε, αλλά πώς μετράται το "απαραίτητο" ενός μαθήματος? Εγώ κατάθεσα την άποψή μου (αυτήν όπου μια φορά είναι υπεραρκετή...).

Παράθεση:
Άλλος ένας λόγος να μας πείτε πώς εννοείτε τις σπουδές σε κάθε ειδίκευση.

Κατ' αρχήν εγώ μιλώ για τον εαυτό μου, δηλαδή δεν καταλαβαίνω ποιοί είμαστε "εμείς"! Και τα δικά μου τα έχω πει. Στόχος η Σχολή Μαθηματικών Επιστημών. Στη παρούσα κατάσταση, επίσης τα έχω πει. Δύο χρόνια μαθήματα κορμού και κατόπιν μαθήματα κατεύθυνσης. Οι κατευθύνσεις μπορούν να έχουν αλληλοεπικαλυπτόμενα μαθήματα και εκφράζουν συνεκτικά επιστημονικά πεδία στις μαθηματικές επιστήμες. Διαφωνώ με τις ειδικεύσεις στην περίπτωση που υλοποιηθεί μια τέτοια εξέλιξη. Αλλά να μην επαναλαμβάνομαι.

Παράθεση:
Οι νέες θέσεις να οδηγούν σε ισορροπημένη ανανέωση.

Και σε εκσυγχρονισμό των σπουδών στο Τμήμα Μαθηματικών και σε συνάντηση με τις διεθνείς νόρμες.

Παράθεση:
Όμως αν η τυπική απαίτηση της επιλογής κατεύθυνσης μπορεί να ικανοποιηθεί νωρίτερα μέσω του ΠΚΕΜ αυτό δικαιολογεί (σε κάποιο βαθμό) τα ποσοστά που εμφανίζεις.

Καταρχήν στην Επιτροπή Μελλοντικής Κατεύθυνσης οι φοιτητές διαμαρτυρήθηκαν για αδυναμία να τρέξουν στα χρονικά όρια της την Κατεύθυνση Εφ. Μαθηματικών, επειδή ο Τομέας μας προσφέρει τα μαθήματα του χρόνο παρά χρόνο (έλλειψη προσωπικού γαρ). Δηλαδή αμφιβάλλω για τη δυνατότητα νωρίτερης διεκπεραίωσης της ΚΕΜ από την ΚΘΜ. Δεύτερο, χαίρομαι που έστω και δειλά μπήκε εκείνο το "σέ κάποιο βαθμό", αφού σ' εμένα είναι απολύτως σαφές ότι οι λόγοι της αντιστοιχίας 90-10 ασφαλώς και δεν οφείλονται σε μια τέτοια αιτιολογία.

Παράθεση:
Φροντίδα μας πρέπει να είναι: όλο και περισσότεροι φοιτητές να πηγαίνουν σε μαθήματα επιλογής που θεωρούμε βασικά για όλους τους φοιτητές, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης. Αυτό το σκοπό έχουν για μένα οι περιορισμένοι κατάλογοι.

Μα τότε να καταργήσεις τους περιορισμένους καταλόγους και να αυξήσεις τα Υποχρεωτικά μαθήματα. "Στον καιρό μου εμένα" ήταν σχεδόν όλα υποχρεωτικά και πριν 50 χρόνια ήταν όλα υποχρεωτικά!

Προφανώς και διαφωνώ έντονα με μια τέτοια εξέλιξη. Στα Μαθηματικά, όπως εγώ τα βλέπω να εξελίσσονται (και πάλι δε μιλώ για καθαρά μαθηματικά), εκτός από μια βασική περιοχή που για εμένα την εκφράζουν Απειροστικοί, Πραγματική, Γραμμικές, και κάποια Βασική Διαφορική Γεωμετρία, θα πρέπει να υπάρχουν άξονες-κατευθύνσεις που να προσφέρονται στο φοιτητή. Και γι' αυτά έχω μιλήσει στο "μια φορά είναι υπεραρκετή". Και για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, στην κατεύθυνση που θα ενδιέφερε εμένα, θα ήταν μαθήματα κατεύθυνσης διάφορα θεωρητικά μαθήματα, όπως η Θεωρία Μέτρου και η Συναρτησιακή, οι Πιθανότητες και οι Στοχαστικές Ανελίξεις, η Αριθμητική Ανάλυση και όλοι οι Μαθηματικοί Προγραμματισμοί.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2008, 19:28 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2903
Οι συνειρμοί, Κωστή, από το άθροισμα των δημοσιεύσεών σου.

Αυτή τη φορά δεν έχω να σχολιάσω, μόνο να πω ότι αναφέρομαι σε όλες τις ειδικεύσεις. Και στην κατεύθυνση θεωρητικών μαθηματικών θα ήταν απαραίτητες οι Πιθανότητες και οι Στοχαστικές Ανελίξεις, η Αριθμητική Ανάλυση και οι Μαθηματικοί Προγραμματισμοί.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2008, 19:49 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Προς Μιχάλη:

Αν και σου είχα απαντήσει νωρίτερα από ό,τι στον Απόστολο, δε βλέπω την απάντησή μου και εικάζω ότι την κατάπιε ο Δαίμων του Διαδικτύου. Ευτυχώς για εμένα είχα κρατήσει στο Word το μεγαλύτερο μέρος της. Tήν αναδημοσιεύω λοιπόν με την ελπίδα ότι η πρώτη δεν θα εμφανιστεί Κύριος οίδε πού! (οπότε τότε θα υπάρχει κάποια διαφορά στο τέλος).

................................................................

Μιχάλη, νομίζω ότι κάνεις κάποια παρανόηση.

Ο δείκτης μετρά τους προσελθόντες ανά μέλος ΔΕΠ. Όταν εσύ δίνεις βαθμολογία, ανεξάρτητα αν έδωσες εργασίες ή προόδους κ.λπ., η γραμματεία μετρά κάθε βαθμό που δίνεις ως "προσελθόντα". Επομένως οι "προσελθόντες" είναι εκτίμηση του αριθμού των φοιτητών που είχαν επαφή με το μάθημα. Πιστεύω ότι ο αριθμός αυτός είναι ο καλύτερος δείκτης που διαθέτουμε για την πραγματική παρακολούθηση του μαθήματος, και πάντως καλύτερος από τον άλλο αριθμό που διαθέτουμε ("δηλώσαντες"). Εσύ έχεις άλλο καλύτερο τρόπο να εκτιμήσεις την επαφή των φοιτητών με τα μαθήματα?

Ο δεικτης αυτός φυσικά και δεν χρησιμοποιείται διεθνώς! Σε ένα μάθημα σε ευρωπαϊκό ή αμερικανικό πανεπιστήμιο δε χρειάζονται τέτοιες έμμεσες μέθοδοι εκτίμησης της επαφής με ένα μάθημα, αφού όσοι φοιτητές παραμείνουν εγγεγραμμένοι στο μάθημα μετά την παρέλευση των σχετικών ημερομηνιών είναι υποχρεωμένοι να "προσέλθουν" στις εξετάσεις, δηλαδή θα δοθεί βαθμός για αυτούς. Το πρόβλημα ανακύπτει αποκλειστικά στο δικό μας σύστημα (και είμαι και κάπως υπερήφανος για την ... επινόηση του δείκτη, η οποία πάντως δεν είναι αποκλειστικότητά μου).

Τώρα, όσον αφορά τη διαφορά της ποσότητας "διδακτικό φορτίο" από τον παραπάνω δείκτη.

Είναι σαφές ότι το διδακτικό φορτίο αλλάζει από μάθημα σε μάθημα (π.χ. ένα μεταπτυχιακό για μένα είναι πολύ δυσκολότερο), από διδάσκοντα σε διδάσκοντα (π.χ. ένα μεταπτυχιακό για άλλο διδάσκοντα είναι πολύ ευκολότερο από ένα προπτυχιακό μάθημα), από χρόνο σε χρόνο κ.λπ.

Θεωρώ ότι κατά μέσο όρο οι διαφορές αυτές εξομαλύνονται και ότι τελικά το μέσο διδακτικό φορτίο είναι συνάρτηση κυρίως του αριθμού των φοιτητών που "παρακολουθούν".

Επίσης, από άποψη κόστους-απόδοσης είναι σαφές ότι αυτός ο δείκτης πρέπει να μας ενδιαφέρει (όπως π.χ. κάνουμε στα μεταπτυχιακά μαθήματα).


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2008, 19:57 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Ναι, Απόστολε, αλλά έτσι μπορείς να αποδώσεις στον οποιοδήποτε οποιαδήποτε άποψη μέσω "συνειρμών". Και αν μεν διαθέτεις ψυχαναλυτικές ικανότητες, τότε μπορεί και να του κάνεις ...καλό, αλλά διαφορετικά κινδυνεύεις να εκτεθείς.

Προσωπικά δε βλέπω τη χρησιμότητα της Αριθμητικής Ανάλυσης ούτε των Μαθηματικών Προγραμματισμών για τους καθαρούς. Και ούτε γνωρίζω μέρος στον κόσμο που κάτι τέτοιο να ζητείται από αυτούς (άλλο τι μπορεί να αρέσει στον οποιοδήποτε να παρακολουθήσει). Αλλά πάλι, δεν είναι το πρώτο ζήτημα που θα διαφωνήσουμε.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2008, 20:01 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2903
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Ναι, Απόστολε, αλλά έτσι μπορείς να αποδώσεις στον οποιοδήποτε οποιαδήποτε άποψη μέσω "συνειρμών". Και αν μεν διαθέτεις ψυχαναλυτικές ικανότητες, τότε μπορεί και να του κάνεις ...καλό, αλλά διαφορετικά κινδυνεύεις να εκτεθείς.


Συμπέρασμα: ο μετασχηματισμός της φύσης είναι ξεχωριστό θέμα (τα είχα μπερδέψει).


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2008, 20:06 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 23 Μαρ 2006, 08:51
Δημοσ.: 401
OK. Επειδή μου έγινε παράπονο (όχι από εσένα) ότι διορθώνετε πολλά γραπτά και επειδή ο δείκτης σου όντως αυτό μετρά, έκανα το άλμα.

Παράθεση:
Εσύ έχεις άλλο καλύτερο τρόπο να εκτιμήσεις την επαφή των φοιτητών με τα μαθήματα?

Στις αξιολογήσεις των φοιτητών που μοιράζουμε στο τέλος του εξαμήνου υπάρχει ερώτηση περί της παρακολούθησης του μαθήματος.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 41 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group