forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 23 Νοέμ 2017, 00:22

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 41 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2008, 10:45 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2007, 09:57
Δημοσ.: 433
Τοποθεσια: Γαλάτσι
Ένα γεγονός που συζητιέται μεταξύ φοιτητών είναι πως με τα μαθήματα επιλογής νιώθουνε πολλοί πως θα σώσουν μια παρτίδα κακής εξεταστικής λόγω της αποτυχίας στα βασικά υποχρεωτικά μαθήματα..Νιώθουν ότι το εξάμηνο δεν πάει χαμένο..Τα υποχρεωτικά είναι κατά κύριο λόγο θεωρητικά μαθήματα, οπότε θεωρούν πως τα εφαρμοσμένα θα είναι κάτι διαφορετικό,και τι είναι διαφορετικό του δύσκολου;;; :lol:
Τέλος,το έχω επαναλάβει,αλλά στην Κατευθυνση των εφαρμοσμένων μαθηματικών μπορεί κάποιος στο 4ο εξάμηνο να έχει συμπληρώσει τα 5 μαθήματα ΠΚΕΜ,ενώ αντίθετα στο ίδιο εξάμηνο θα έχει μόλις 2ΠΚΘΜ. Οπότε αφού τελειώνουν τα ΠΚΕΜ,μετά όλο το βάρος πέφτει στην απόκτηση του πτυχίου,έννοια ταυτόσημη με την επιτυχία στα 14 υποχρεωτικά μαθήματα.
Θα ξαναζητήσω αν γίνεται να βρεθούν στοιχεία με τα ποσοστά φοιτητών ένταξης σε μεταπτυχιακό τμήμα από κάθε κατεύθυνση.

_________________
Νιώθω σαν να χτυπάμε τα κεφάλια μας στα σίδερα. Πολλά κεφάλια θα σπάσουν. Μα κάποια στιγμή, θα σπάσουν και τα σίδερα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2008, 15:56 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Ξέρω τι εννοείς.

Το είχα ζήσει έντονα σε ένα άλλο μαθηματικό τμήμα όπου είχα κάνει ένα χρόνο μάθημα, έχοντας μόλις τελειώσει το στρατιωτικό μου. Η αντίληψη που επικρατούσε ανάμεσα σε κάποιους καθηγητές με επιρροή ήταν ότι τα μαθηματικά ήταν η ανάλυση και το αναμενόμενο από τα μαθήματα εφαρμοσμένων ήταν να περνά ο κόσμος, ώστε να απαλύνεται ο πόνος των κομμένων στους απειροστικούς. Δηλαδή, τα εφαρμοσμένα ήταν, ακριβώς όπως το θέτεις, τα "εύκολα" μαθηματικά, τα μαθηματικά της "πλέμπας" έναντι της ανάλυσης, που εκπροσωπούσε τόν ανθό των μαθηματικών. Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι η αντίληψη αυτή κάπως είχε περάσει και στους φοιτητές (καλούς και κακούς), οι οποίοι επίσης προσδοκούσαν τα ανάλογα.

Δηλαδή, όντως υπάρχουν αντιλήψεις ότι η "αξία χρήσης" των εφαρμοσμένων μαθηματικών βρίσκεται στο να παίζουν το ρόλο της γαρνιτούρας στο κυρίως πιάτο. Η εξελίξεις βέβαια στην περιοχή διεθνώς άλλο δείχνουν, και δεν ξέρω ως πότε θα λέμε "τόσο το χειρότερο για τις εξελίξεις".


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2008, 16:10 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 12 Μαρ 2006, 22:43
Δημοσ.: 3627
Τοποθεσια: Αθήνα
Τα παραπάνω, αν βέβαια ισχύουν έτσι, συνηγορούν ότι κάτι λάθος υπάρχει στη διαίρεση μεταξύ Θεωρητικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών. Είναι πολύ σχηματικός και πρόχειρος ο τρόπος που διαχωρίζονται έτσι τα Μαθηματικά

_________________
Ευάγγελος Ράπτης


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2008, 16:41 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2007, 09:57
Δημοσ.: 433
Τοποθεσια: Γαλάτσι
Ευάγγελος Ράπτης έγραψε:
Τα παραπάνω, αν βέβαια ισχύουν έτσι, συνηγορούν ότι κάτι λάθος υπάρχει στη διαίρεση μεταξύ Θεωρητικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών. Είναι πολύ σχηματικός και πρόχειρος ο τρόπος που διαχωρίζονται έτσι τα Μαθηματικά


Πολύ σωστή η άποψη αυτή..δεν ξέρω πως διαχωρίστηκαν έτσι..όπως δεν καταλαβαίνω γιατί η στατιστική ανήκει στα εφαρμοσμένα μαθηματικά;;
ετοιμολογικά φαντάζομαι πως εφαρμοσμένα μαθηματικά σημαίνει η εφαρμογή της γνώσης των μαθηματικών πάνω σε άλλους τομείς,όπως η αριθμητική ανάλυση,η κρυπτογραφία,η επιχειρησιακή έρευνα..
η στατιστική όμως είναι κατ' εμέ ανάπτυξη μίας συγκεκριμένης θεώριας...
Επίσης μου φαίνεται περιεργο γιατί μέσω αυτού του διαχωρισμού τα νέα μαθήματα πρέπει να χωνευθούν στις κατευθύνσεις...Δεν είναι τυχαίο ότι τα νέα μαθήματα συνήθως ανήκουν και στις δύο κατευθύνσεις..
Δική μου άποψη σε αυτόν τον διαχωρισμό θα ήταν η δημιουργία συγκεκριμένων κατευθύνσεων ανάλογα με τους τομείς..
Δηλαδή πρόχειρα τώρα που το βλέπω θα μπορούσαμε να είχαμε τις εξης κατευθύνσεις..
Κατεύθυνση Ανάλυσης
Κατεύθυνση Άλγεβρας- Γεωμετρίας
Κατεύθυνση Στατιστικής και Επιχ.Έρευνας
Κατεύθυνση Πληροφορικής και Υπολογιστικής Επιστήμης
Κατεύθυνση Διδακτικής

Θα υπήρχαν κλασσικά υποχρεωτικά 14,δέσμης φυσικής 3(το δύο μου φαίνεται τουλάχιστον αστείο,ειδικά όταν καλύπτονται από μετεωρολογίες),διδακτικής 3,
και επιπλέον θα υποχρεούτο κάθε φοιτητής να εκπληρώσει 3 κατευθύνσεις εκ των προαναφερμένων..Κάθε κατεύθυνση 5 ή 6 μαθήματα για να εκπληρωθεί από τα οποία τα δύο τουλάχιστον θα είναι υποχρεωτικά σε περίπτωση που κάποιος διαλέξει την εκάστοτε κατεύθυνση..
Βέβαια υπάρχουν πολλά στεγανά και με αυτόν τον τρόπο..αλλά θεωρώ πως ο χωρισμός ΚΘΜ-ΚΕΜ είναι στο περίπου,άρα όχι μαθηματικά αξιολογημένος..

_________________
Νιώθω σαν να χτυπάμε τα κεφάλια μας στα σίδερα. Πολλά κεφάλια θα σπάσουν. Μα κάποια στιγμή, θα σπάσουν και τα σίδερα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2008, 16:42 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 17 Σεπ 2007, 19:34
Δημοσ.: 274
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Προφανώς ο κάθε ένας μπορεί να επεξεργαστεί τα στοιχεία αυτά για να ερευνήσει διάφορα ζητήματα. Αντιλαμβάνομαι το θέμα που θέτεις, και ευχαρίστως να σου δώσω τα δεδομένα για να το ερευνήσεις.

Όμως το θέμα που εμείς ερευνούμε ως Επιτροπή Μελλοντικής Κατεύθυνσης Τμήματος αφορά την κατανομή του διδακτικού φόρτου ανά κατεύθυνση και ανά τομέα καθώς και το ενδιαφέρον που γεννούν στους φοιτητές τα αντίστοιχα μαθήματα. Τα στοιχεία που αφορούν την επιτυχία στις εξετάσεις με ενδιαφέρουν όχι για να βρω αν παρουσιάζονται φαινόμενα "σκληρών" εξετάσεων, αλλά για να εξετάσω τη συσχέτιση ανάμεσα στη "σχετική ευκολία" ενός μαθήματος και στο ενδιαφέρον που αυτό γεννά στους φοιτητές. Δηλαδή πάντα ο κύριος στόχος μου είναι το ενδιαφέρον και πώς αυτό μετριέται.

Δυστυχώς δεν έχω την πολυτέλεια του χρόνου να επεκταθώ στα ζητήματα που πιθανόν ενδιαφέρουν εσένα ή/και άλλους φοιτητές σχετικά με τη "σκληρότητα" ή μη των εξετάσεων, αλλά που από την άποψη της δικής μου έρευνας δεν είναι σχετικά.


Κι εγώ εργάζομαι και παράλληλα διαβάζω και δεν έχω χρόνο να τα επεξεργαστώ. Υπάρχει μία ενότητα με τίτλο "Προβλήματα του Τμήματος". Αν τα παιδιά εκεί έχουν χρόνο και νομίζουν ότι είναι χρήσιμα για συμπεράσματα ενημερώστε τους αν θέλετε με ένα πόστ μήπως τα θέλουν.

ΥΓ. Εκτός αν μπορείτε να τα κάνετε post στο forum αν είναι σε ηλεκτρονική μορφή


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2008, 21:19 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Προτιμώ να μην αναρτήσω τα στοιχεία όπως τα έχουμε περάσει στο excell (ξαναγράφω ότι η μηχανογράφηση δε μπορεί να μας τα δώσει σε ηλεκτρονική μορφή και περάστηκαν χειροκίνητα στο excell), απλούστατα διότι είναι ακατανόητα για έναν τρίτο όπως έχουν περαστεί και δε μπορώ να τα εξηγώ.

Ευχαρίστως να τα δώσω στην ομάδα που λες αν μου τα ζητήσουν και να τους εξηγήσω πώς να τα διαβάσουν.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2008, 21:26 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 17 Σεπ 2007, 19:34
Δημοσ.: 274
Έκανα ένα πόστ και τους είπα την ιδέα. Ελπίζω να έχουν το χρόνο και τη διάθεση.

:D :D :D


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 29 Μαρ 2008, 23:51 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Σε άλλο thread ( «Η μελλοντική κατεύθυνση του Τμήματος Μαθηματικών») έχει ξεσπάσει κάποια διχογνωμία σχετικά με το διδακτικό φόρτο ανά Τομέα. Επειδή δε θέλω να ξενυχτήσω, αναγκάζομαι να δώσω πρόχειρα κάποια στοιχεία που επεξεργάστηκα και αφορούν το φόρτο διδασκαλίας ανά μέλος ΔΕΠ αφενός στον Τομέα Άλγεβρας-Γεωμετρίας (ΑΓ) και αφετέρου στον Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας (ΣΕΕ), γις τους οποίους γίνεται λόγος εκεί.

Τα στοιχεία και πάλι αφορούν το ακαδημαϊκό έτος 2003-2004, από όπου ξεκίνησα την προσπάθεια εξαγωγής συμπερασμάτων. Όταν τα στοιχεία συμπληρωθούν με τον Τομέα Μαθηματικής Ανάλυσης και τον Τομέα Διδακτικής των Μαθηματικών, θα τα παρουσιάσω ενιαία σε χωριστό thread (Παράδοξα των Μαθηματικών, Μέρος Γ).

Α. Παρελθόντα Στοιχεία
Υπενθυμίζω ότι τα μέχρι τώρα στοιχεία αφορούσαν τις προτιμήσεις των φοιτητών του Τμήματος Μαθηματικών όπως εκφράζονται στην Κατεύθυνση που επιλέγουν για Πτυχίο (βλ. Παράδοξα των Μαθηματικών ή Μαθηματικά Παράδοξα) και στα μαθήματα που επιλέγουν εκτός των Υποχρεωτικών. Αγγίξαμε επίσης το ζήτημα της σχετικής ευκολίας ή δυσκολίας των μαθημάτων όπως εκφράζεται από το ποσοστό επιτυχίας και της σχέσης που αυτό έχει με την επιλογή του από τους φοιτητές. Επίσης ασχολήθήκαμε με το μέσο διδακτικό φόρτο ανά μάθημα κατεύθυνσης. Δεν ασχολήθήκαμε με τα Υποχρεωτικά μαθήματα, επειδή αφενός αυτά δεν είναι αντικείμενο επιλογής και αφετέρου επειδή ο διδακτικός φόρτος σε αυτά δε μπορεί να μετρηθεί αν δε γνωρίζουμε τον αριθμό τμημάτων που λειτούργησαν στο κάθε ένα από αυτά. Το στοιχείο αυτό υπάρχει, αλλά για μεταγενέστερα έτη.

Β. Σημερινά Στοιχεία
Επιχειρείται να ερευνηθεί ο μέσος διδακτικός φόρτος ανά διδάσκοντα ανά τομέα, ενώ ταυτόχρονα παρατίθενται και τα στοιχεία (ανά τομέα) που αφορούν τους δείκτες της προηγούμενης δουλειάς. Το καινούργιο στοιχείο είναι η προσέλευση φοιτητών στην πρώτη εξεταστική ανά μέλος ΔΕΠ καθώς και η προσέλευση συνολικά σε όλες τις εξεταστικές ανά μέλος ΔΕΠ.

Τα στοιχεία αυτά δε μπορούν να δώσουν ολοκληρωμένη εικόνα εξ αιτίας δύο κυρίως λόγων.

Ο Τομέας Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας προσφέρει επίσης υποχρεωτικά μαθήματα στα Τμήματα Βιολογικό, Γεωλογικό, Φαρμακευτικό, Φυσικό, Πληροφορικής και ΜΙΘΕ. Είναι προφανές ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος διδακτικού φόρτου για τα μέλη του προκύπτει από τα μαθήματα αυτά, για τα οποία δυστυχώς δε διαθέτουμε στοιχεία! Επίσης ο Τομέας αυτός προσφέρει μόνος του ένα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στη Στατιστική και Επιχειρησιακή Έρευνα, το οποίο κάθε χρόνο παίρνει περισσότερους φοιτητές από όσους παίρνει το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στα Θεωρητικά Μαθηματικά, αν και ο Τομέας διαθέτει περίπου το ένα πέμπτο των μελών ΔΕΠ που αντιστοιχούν στο Μεταπτυχιακό των Θεωρητικών. Ο φόρτος από εκεί είναι τεράστιος (ας αναλογιστούμε μόνο τις διπλωματικές που επιβλέπουν τα μέλη του).

Παραθέτω τα στοιχεία.

1. Μέσος αριθμός προσερχομένων φοιτητών ανά μάθημα κατά την πρώτη περίοδο εξέτασής του

ΑΓ, 125.4
ΣΕΕ, 189

2. Μέσος αριθμός προσερχομένων φοιτητών ανά εξέταση

ΑΓ, 96.73
ΣΕΕ, 146.52


3. Μέσο Ποσοστό Επιτυχίας

Α Τρόπος, Β Τρόπος

ΑΓ, 35.83, 55
ΣΕΕ, 38.80, 43.46

Σχόλιο: Υπάρχει ανομοιογένεια στις εξετάσεις του Τομέα ΑΓ (Σχετικά με την ανομοιογένεια βλ. τις παρατηρήσεις μου στην παράθεση του προηγούμενου σετ στοιχείων)

4. Εξετάσεις με Μηδενική Προσέλευση

ΑΓ, 4
ΣΕΕ, 0

5. Μαθήματα με Μηδενική Προσέλευση και στις Δύο Εξεταστικές

ΑΓ, 1
ΣΕΕ, 0

6. Εξετάσεις με Επιτυχία 100%

ΑΓ, 10
ΣΕΕ, 2

7. Μαθήματα με Επιτυχία 100% και στις Δύο Εξεταστικές

ΑΓ, 4
ΣΕΕ, 1

8. Μέση Προσέλευση ανά μέλος ΔΕΠ κατά την Πρώτη Εξεταστική στο Μαθηματικό Τμ.

ΑΓ, 116.57
ΣΕΕ, 321.2

9. Μέση Προσέλευση ανά μέλος ΔΕΠ στις Εξετάσεις του Μαθηματικού Τμ.

ΑΓ, 179.64
ΣΕΕ, 483.5


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 29 Μαρ 2008, 23:53 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Η "προχειρότητα" φυσικά δεν αφορά την ακρίβεια των στοιχείων, αλλά το γεγονός ότι απομένει η επεξεργασία για τους άλλους δύο τομείς του Τμήματος.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2008, 13:28 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2905
Μια τελευταία παρέμβαση (είχα μείνει χωρίς υπολογιστή στο σπίτι) και τα ξαναλέμε αργότερα.

Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Προς Απόστολο.

Θα μπορούσε να υπάρχει χωριστή κατεύθυνση Υπολογιστικών (ή Εφαρμοσμένων) Μαθηματικών και χωριστή Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας, όπως προτείνει ο Τομέας Στατιστικής και Επ. Έρευνας και έτσι οι όποιες "παραδοξότητες" θα λύνονταν.


Θα μπορούσε και να μην γίνει. Με την παρούσα δομή του προγράμμτος σπουδών, πώς σου φαίνεται ο περιορισμένος κατάλογος εφαρμοσμένων μαθηματικών; Δεν απάντησες (και όπως έχω γράψει, εκτός από παράδοξος στην ουσία του, έχει επιπτώσεις στον διδακτικό φόρτο που είναι βασικό σου θέμα).

Παράθεση:
Και βέβαια χαίρομαι που "οι αριθμοί ήταν αναμενόμενοι", αν και δεν το είχα καταλάβει από την προηγούμενη συζήτησή μας ότι συμφωνούσες ότι αυτή είναι η απεικόνιση της πραγματικότητας. Λάθος μου.


Μπορείς να πας και να δεις τι έγραφα. Είναι όμως τραγικό λάθος να βασίσουμε το πρόγραμμα σπουδών στους αριθμούς. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που τους διαμορφώνουν, όχι μόνο αυτοί που επιλέγεις εσύ.

Παράθεση:
Επομένως συμφωνούμε όλοι ότι τα μαθήματα, όπως και η ειδίκευση της Στατιστικής και Επ. Έρευνας, έχουν μεγάλη ζήτηση και σαν αποτέλεσμα ο φόρτος των διδασκόντων του τομέα είναι υπερβολικά δυσανάλογος σε σχέση με το μέσο όρο? Αν κατάλαβα καλά Απόστολε, το δέχεσαι.


Ναι, το έχω γράψει άλλωστε. Δεν βγάζω όμως τα δικά σου συμπεράσματα από την "ζήτηση".

Παράθεση:
Νομίζω ότι όλοι αντιλαμβανόμαστε τα στατιστικά στοιχεία σαν "έναν τρόπο για να εντοπίσουμε προβλήματα και να βελτιώσουμε τις σπουδές". Αλλά όταν μετά πιθανόν διαφωνούμε για το "δέον γενέσθαι", γιατί οι θέσεις του "άλλου" να είναι αυτές που ενισχύουν "πολιτικές θέσεις" (?) και όχι οι δικές μας?


Δεν έβαλα κάποιον θετικό ή αρνητικό προσδιορισμό γύρω από το "πολιτικές θέσεις". Αν σε ενοχλούν τα εισαγωγικά, βγάλε τα. Για να σου φύγει η απορία, πήγαιναν στα περί "μετασχηματισμού της φύσης" (μέσω της επιχειρησιακής έρευνας και της θεωρίας παιγνίων: μου θύμισες τον Φιλίνη).

Παράθεση:
Τέλος, για την εύκολη προσβασιμότητα των μαθημάτων του Τομέα, ακόμη και από πρωτοετείς, δυστυχώς δε ισχύει πάντα κάτι τέτοιο. Δες και άλλο thread της συζήτησης όπου φοιτητής διαμαρτύρεται για τις απαιτήσεις μαθήματος που διδάσκω. Και εν πάσει περιπτώσει, να το δούμε με στοιχεία, όχι ότι είναι και κακό να υπάρχουν μαθήματα τέτοια (και όντως υπάρχουν και τέτοια, π.χ. η Συνδυαστική Ι που απευθύνεται στο 1ο εξάμηνο).


Αφού έχεις στοιχεία, μπορείς να ελέγξεις πόσοι πρωτοετείς γράφονται π.χ. στο μάθημα "Επιχειρησιακή Έρευνα". Δεν είναι κακό, θα προτιμούσα όμως να ασχολούνται με τα υποχρεωτικά μαθήματα του πρώτου έτους (διαφωνείς; ). Αλλού είναι το θέμα: δεν ισχύει το ίδιο για την Θεωρία Μέτρου ή τις Διαφορίσιμες Πολλαπλότητες (παραδείγματα φέρνω). Να είσαι λοιπόν προσεκτικός με τους αριθμούς.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2008, 13:34 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 23 Μαρ 2006, 08:51
Δημοσ.: 401
Κωστή,
Ο δείκτης 8 'Μέση Προσέλευση ανά μέλος ΔΕΠ κατά την Πρώτη Εξεταστική στο Μαθηματικό Τμ.' είναι [tex](X_1+...X_n)/N[/tex], όπου Ν είναι το πλήθος των μελών του τομέα, [tex]X_i[/tex] είναι το πλήθος των φοιτητών που προσήλθαν στην πρώτη εξέταση του μαθήματος [tex]i[/tex] και [tex]i=1,...,n[/tex] είναι τα μαθήματα του τομέα; Στη θετική περίπτωση μια μονολεκτική απάντηση αρκεί.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2008, 14:22 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 26 Ιαν 2008, 00:29
Δημοσ.: 304
apgiannop έγραψε:
Μια τελευταία παρέμβαση (είχα μείνει χωρίς υπολογιστή στο σπίτι) και τα ξαναλέμε αργότερα.

Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Προς Απόστολο.

Θα μπορούσε να υπάρχει χωριστή κατεύθυνση Υπολογιστικών (ή Εφαρμοσμένων) Μαθηματικών και χωριστή Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας, όπως προτείνει ο Τομέας Στατιστικής και Επ. Έρευνας και έτσι οι όποιες "παραδοξότητες" θα λύνονταν.


Θα μπορούσε και να μην γίνει. Με την παρούσα δομή του προγράμμτος σπουδών, πώς σου φαίνεται ο περιορισμένος κατάλογος εφαρμοσμένων μαθηματικών; Δεν απάντησες (και όπως έχω γράψει, εκτός από παράδοξος στην ουσία του, έχει επιπτώσεις στον διδακτικό φόρτο που είναι βασικό σου θέμα).


Νομίζω ότι ο όρος "Εφαρμοσμένα Μαθηματικά" έχει ένα διττό περιεχόμενο το οποίο τελικά οδηγεί σε σύγχυση στο ζήτημα των κατευθύνσεων που θέλουμε να υπάρχουν για την απόκτηση του πτυχίου.

Από τη μια μεριά είναι η "επιστημολογική" διάσταση του όρου. Με την έννοια αυτή "Εφαρμοσμένα Μαθηματικά" είναι τα Μαθηματικά εκείνα που συνδέονται αμεσότερα με εφαρμογές σε άλλες επιστήμες. Με αυτή την έννοια "Εφαρμοσμένα Μαθηματικά" είναι οι Διαφορικές Εξισώσεις, η Αριθμητική Ανάλυση, η Στατιστική, η Επιχειρησιακή Έρευνα, η Μαθηματική Οικονομία, η Μαθηματική Βιολογία κλπ. Η άποψη μου είναι ότι αυτή η θεώρηση των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών δεν προσφέρει κάτι αφού αφενός όλα τα Μαθηματικά είναι δυνητικά εφαρμόσιμα και αφετέρου οι περιοχές αυτές των Μαθηματικών είναι μεθοδολογικά αποκλίνουσες.

Από την άλλη μεριά είναι η "μεθοδολογική" διάσταση του όρου. Με την έννοια αυτή τα "Εφαρμοσμένα Μαθηματικά" είναι Εφαρμοσμένη Ανάλυση, κυρίως Διαφορικές Εξισώσεις, Αριθμητική Ανάλυση και Υπολογιστική Επιστήμη (Scientific Computation). Αυτή η θεώρηση έχει ακριβώς το νόημα ότι αυτές οι γνωστικές περιοχές διέπονται από μια ενιαία μεθοδολογία και επομένως είναι σημαντικό να δομηθεί ένα πρόγραμμα μελέτης για τον φοιτητή που θέλει να ασχοληθεί με αυτές.

Αυτή τη δεύτερη "μεθοδολογική" έννοια των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών νομίζω ότι ακολουθεί και το ομώνυμο Τμήμα του Πανεπιστημίου Κρήτης και τα περισσότερα Τμήματα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών διεθνώς. Συνεπώς, αν θεωρήσουμε ότι οι κατευθύνσεις υπάρχουν για μεθοδολογικούς λόγους, για να επικεντρώσουμε δηλαδή τη μελέτη των φοιτητών σε "ενιαίες μεθοδολογικά" περιοχές, νομίζω ότι είναι καλή ιδέα να υπάρχει ξεχωριστή κατεύθυνση "Εφαρμοσμένων Μαθηματικών" και χωριστή κατεύθυνση "Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας".

Ο κ. Γιαννόπουλος έχει απόλυτο δίκιο στο ότι ο κατάλογος των ΠΚΕΜ αυτή τη στιγμή δίνει πολλές επιλογές στη Στατιστική και Ε.Ε. και λίγες σε Διαφορικές Εξισώσεις -Αριθμητική Ανάλυση, αλλά δεν νομίζω ότι η ενδεδειγμένη λύση είναι η αύξηση του αριθμού των ΠΚΕΜ με την εισαγωγή νέων μαθημάτων. Το πιθανότερο είναι οι φοιτητές που ακολουθούν την κατεύθυνση να παίρνουν τότε μια μίξη μαθημάτων που δεν θα προσανατολίζει κάπου τις σπουδές τους. Για μένα η καθαρή λύση είναι οι δυο χωριστές κατευθύνσεις.

Προφανώς το θέμα αυτό είναι αρμοδιότητα της Επιτροπής Σπουδών, οπότε δεν έχω άμεση πρόσβαση στο σχετικό διάλογο στο επίσημο όργανο του Τμήματος. Σε κάθε περίπτωση καταθέτω αυτές τις σκέψεις με την ελπίδα να συμβάλλουν στό γενικό προβληματισμό στο θέμα αυτό.

Σχετικά με την παράλληλη ύπαρξη κατευθύνσεων και ειδικεύσεων νομίζω ότι προκαλεί σύγχυση. Εάν η λειτουργία των κατευθύνσεων και των ειδικεύσεων είναι η δόμηση συμπαγών προγραμμάτων σπουδών με σαφή προσανατολισμό, δεν βλέπω γιατί πρέπει να υπάρχουν αυτοί οι δυο παράλληλοι όροι (κατεύθυνση - ειδίκευση).


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2008, 15:12 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2905
Antonis Economou έγραψε:
Το πιθανότερο είναι οι φοιτητές που ακολουθούν την κατεύθυνση να παίρνουν τότε μια μίξη μαθημάτων που δεν θα προσανατολίζει κάπου τις σπουδές τους. Για μένα η καθαρή λύση είναι οι δυο χωριστές κατευθύνσεις.

Προφανώς το θέμα αυτό είναι αρμοδιότητα της Επιτροπής Σπουδών, οπότε δεν έχω άμεση πρόσβαση στο σχετικό διάλογο στο επίσημο όργανο του Τμήματος. Σε κάθε περίπτωση καταθέτω αυτές τις σκέψεις με την ελπίδα να συμβάλλουν στό γενικό προβληματισμό στο θέμα αυτό.


Ποιό το κακό στην μίξη; Διαφωνώ και με την ορολογία, Μαθηματικούς θέλουμε να βγάζει το Τμήμα. Η λύση που προτείνεις αντανακλά την πεποίθησή σου ότι η Στατιστική και Επιχειρησιακή Έρευνα, τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά (όπως τα ορίζεις) και τα Θεωρητικά Μαθηματικά θα έπρεπε να καταλαμβάνουν τον "ίδιο χώρο" (από 1/3 και από όλες τις απόψεις) στο Τμήμα Μαθηματικών.

Το θέμα θα μεταφερθεί προς συζήτηση στους Τομείς και μετά στη Γενική Συνέλευση Τμήματος (ως το καλοκαίρι).


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2008, 16:36 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Πρός Μιχάλη: Ναι, με τις δυο ελλείψεις που ανέφερα (δεν περιλαμβάνονται προσφερόμενα σε άλλα τμήματα και μεταπτυχιακά--κάτι που αδικεί τον Τομέα ΣΕΕ).


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2008, 17:06 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 26 Ιαν 2008, 00:29
Δημοσ.: 304
apgiannop έγραψε:
Antonis Economou έγραψε:
Το πιθανότερο είναι οι φοιτητές που ακολουθούν την κατεύθυνση να παίρνουν τότε μια μίξη μαθημάτων που δεν θα προσανατολίζει κάπου τις σπουδές τους. Για μένα η καθαρή λύση είναι οι δυο χωριστές κατευθύνσεις.

Προφανώς το θέμα αυτό είναι αρμοδιότητα της Επιτροπής Σπουδών, οπότε δεν έχω άμεση πρόσβαση στο σχετικό διάλογο στο επίσημο όργανο του Τμήματος. Σε κάθε περίπτωση καταθέτω αυτές τις σκέψεις με την ελπίδα να συμβάλλουν στό γενικό προβληματισμό στο θέμα αυτό.


Ποιό το κακό στην μίξη; Διαφωνώ και με την ορολογία, Μαθηματικούς θέλουμε να βγάζει το Τμήμα. Η λύση που προτείνεις αντανακλά την πεποίθησή σου ότι η Στατιστική και Επιχειρησιακή Έρευνα, τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά (όπως τα ορίζεις) και τα Θεωρητικά Μαθηματικά θα έπρεπε να καταλαμβάνουν τον "ίδιο χώρο" (από 1/3 και από όλες τις απόψεις) στο Τμήμα Μαθηματικών.

Το θέμα θα μεταφερθεί προς συζήτηση στους Τομείς και μετά στη Γενική Συνέλευση Τμήματος (ως το καλοκαίρι).


Η μίξη δεν έχει κανένα κακό και θα έβλεπα μια χαρά να εφαρμοζόταν στο Τμήμα ακόμα και η αντιδιαμετρική άποψη στη διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών, δηλαδή να μην υπάρχουν καθόλου κατευθύνσεις αλλά μόνο κάποιες ουδέτερες κατηγορίες μαθημάτων (Υποχρεωτικά, Μαθήματα Κλειστού καταλόγου (=ΠΚΘΜ+ΠΚΕΜ), Επιλογής (=ΚΘΜ+ΚΕΜ) κλπ). Αν όμως δεχθούμε την ύπαρξη των κατευθύνσεων (με αποκλειστικό σκοπό τον προσανατολισμό των φοιτητών σε μαθήματα) τότε η διάκριση στις 2 κατευθύνσεις όπως είναι σήμερα δεν νομίζω ότι είναι σωστή.

Επιπλέον, θα ήθελα να διευκρινήσω ότι δεν είναι πεποίθησή μου ότι η Στατιστική-Επιχειρησιακή Έρευνα, τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά και τα Θεωρητικά Μαθηματικά θα έπρεπε να καταλαμβάνουν τον ίδιο χώρο σε ένα Τμήμα Μαθηματικών. Αυτό ούτε μπορεί, ούτε θέλω να γίνει. Αντιλαμβάνομαι τις κατευθύνσεις μόνο ως διακριτά δομημένα προγράμματα σπουδών και ως τίποτα παραπάνω. Ειδικότερα (και προς αποφυγή παρεξηγήσεων):
1. Δεν προτείνω να υπάρχει ταύτιση τομέων - κατευθύνσεων,
2. Δεν λέω ότι σε κάθε κατεύθυνση πρέπει να αντιστοιχεί ο ίδιος αριθμός μελών ΔΕΠ,
3. Δεν λέω ότι την κάθε κατεύθυνση πρέπει να παρακολουθεί ίδιος αριθμός φοιτητών,
4. Δεν λέω ότι η κάθε κατεύθυνση πρέπει να μετεξελιχθεί σε κάτι παραπάνω από ένα πρόγραμμα σπουδών.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 41 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group