forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 23 Νοέμ 2017, 00:21

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 41 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Τα Πρώτα Στοιχεία (Παράδοξα των Μαθηματικών--Μέρος Β)
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2008, 00:57 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Τα στοιχεία που είχα υποσχεθεί βρίσκονται ήδη στο τελικό στάδιο επεξεργασίας και έχουν αρχίσει να βγαίνουν πολλά και ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Προσωπικά θα περιοριστώ, σε πρώτη φάση, στην παρουσίαση των στοιχείων αποφεύγοντας επέκταση στο σχολιασμό τους. Οπωσδήποτε, πάντως, κάποια αρχικά τεχνικά συμπεράσματα συζητούνται.

Α. Παρελθόντα Στοιχεία

Υπενθυμίζω ότι η συζήτηση άρχισε με τη δημοσίευση ορισμένων στοιχείων που συνέλεξε ο Σύλλογος των Μεταπτυχιακών φοιτητών και παρουσιάστηκαν στο http://forum.math.uoa.gr/viewtopic.php?t=3023, στις 11/2/2008. Σύμφωνα με αυτά, από τους φοιτητές του Τμήματος Μαθηματικών που ορκίστηκαν από το 2005 μέχρι τότε (627 απόφοιτοι) το 90.6% είχε επιλέξει την Κατεύθυνση Εφαρμοσμένων Μαθηματικών (ΚΕΜ), το 7.8% την Κατεύθυνση Θεωρητικών Μαθηματικών (ΚΘΜ) και το 1.6% και τις δύο κατευθύνσεις. Με κάποιους πρόχειρους υπολογισμούς εκτίμησα ότι λιγότερο από το 30% των μελών ΔΕΠ του Τμήματος εργάζεται σε περιοχές των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και συμπέρανα ότι η (ανισο)κατανομή αυτή ανήκει στα παράδοξα των Μαθηματικών! Επακολούθησε συζήτηση, από την οποία έγινε σαφής η ανάγκη παραπέρα διερεύνησης του ζητήματος. Τα ζητήματα που συζητήθηκαν αφορούσαν αφενός το περιεχόμενο των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών (και εκεί άνοιξε άλλο thread, στο οποίο ακόμη χρωστώ την παρουσίαση μιας πιο ολοκληρωμένης άποψης για το τι συνιστά τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά από επιστημολογική άποψη) και αφετέρου το ενδιαφέρον που προσελκύουν στους φοιτητές τα μαθήματα ανά κατεύθυνση και ανά τομέα καθώς και το διδακτικό φόρτο στα μέλη ΔΕΠ, πάλι ανά κατεύθυνση και τομέα.

Β. Γιατι τα ζητήματα αυτά είναι πολύ σημαντικά για όλους μας.

Το κύριο ζήτημα είναι εδώ η φυσιογνωμία του Τμήματος και η μελλοντική του κατεύθυνση. Αν η συζήτηση διαπιστώσει ότι τα Μαθηματικά στις μέρες μας αναπτύσσονται σε κατευθύνσεις που στο Τμήμα θεραπεύονται λειψά ενώ ταυτόχρονα το ενδιαφέρον των φοιτητών στρέφεται ακριβώς προς τα εκεί, τότε θα πρέπει το Τμήμα να ανοίξει πολλές νέες θέσεις στις περιοχές αυτές. Το ζήτημα θάπρεπε να καίει τους φοιτητές, αφού το να συμβαδίζει το Τμήμα με τις σύγχρονες εξελίξεις έχει καίρια σημασία για τις επαγγελματικές τους προοπτικές. Αλλά η συζήτηση αυτή έχει γίνει και συνεχίζεται σε άλλα threads του παρόντος Forum.

Γ. Τα νέα στοιχεία

Ζητήθηκαν και αποκτήθηκαν στοιχεία για τα ακαδημαϊκά έτη 2003-04, 2004-05, 2005-06, 2006-07. Τα στοιχεία που διαθέτουμε είναι τα μαθήματα που δόθηκαν, ο αριθμός των φοιτητών που τα δήλωσαν, ο αριθμός των φοιτητών που προσήλθαν ανά εξεταστική περίοδο και ανά μάθημα στις εξετάσεις καθώς και ο αριθμός των φοιτητών που πέρασαν ανά εξεταστική περίοδο και ανά μάθημα. Διαθέτουμε επίσης τον αριθμό τμημάτων που λειτούργησαν ανά υποχρεωτικό μάθημα για τα δύο τελευταία ακαδημαϊκά έτη. Εδώ πρέπει να ευχαριστήσουμε τον Πρόεδρο του Τμήματος για την αμεσότητα με την οποία αντιμετώπισε το ζήτημα, τα μέλη της Γραμματείας του Τμήματος που περισυνέλεξαν τα στοιχεία αυτά (δεν ήταν άμεσα προσβάσιμα) και την Γραμματέα του Τομέα Στατιστικής και Επ. Έρευνας που περνά τα στοιχεία αυτά στο Excell σε ώρες έκτός ωραρίου (έιναι αξιοσημείωτο ότι η Γραμματεία, όπως και η μηχανογράφηση, μόνο να τυπώσουν τα στοιχεία αυτά μπορούν και έτσι η εισαγωγή τους για επεξεργασία πρέπει να γίνει εξαρχής).

Δ. Παρουσίαση του Ακαδημαϊκού Έτους 2003-2004.

Τεράστιος φόρτος εργασίας με αναγκάζει να δώσω την επεξεργασία των στοιχείων αυτών τμηματικά (αλλιώς φοβάμαι μην και δεν τελειώσω ποτέ). Έχω επεξεργαστεί μόνο το 2003-2004 και μόνο ανά κατεύθυνση. Εκκρεμεί η επεξεργασία αφενός των υποχρεωτικών μαθημάτων και αφετέρου (πράγμα πολύ σημαντικό για τα μέλη του Τομέα Στατιστικής και Επ. Έρευνας) των μαθημάτων ανά Τομέα.

Εξετάζονται χωριστά τα ΠΚΘΜ, ΚΘΜ, ΠΚΕΜ, ΚΕΜ και επιχειρείται η εξαγωγή κάποιων τεχνικών συμπερασμάτων. Οι υποδείξεις εδώ είναι περισσότερο από καλοδεχούμενες.
Δίνονται για κάθε μιά από τις παραπάνω 4 κατηγορίες η μέση προσέλευση στις εξετάσεις ανά μάθημα την πρώτη εξεταστική περίοδο καθώς και η μέση προσέλευση ανά εξέταση. Θεωρούμε ότι το μέγεθος του Διδακτικού Φορτίου των μελών ΔΕΠ ανά κατηγορία μαθήματος και ανά κατεύθυνση εκτμάται από την προσέλευση των φοιτητών στις εξετάσεις ανά μάθημα και όχι από τον αριθμό των εγγεγραμμένων ανά μάθημα.

Στη συνέχεια υπολογίζεται ανά κατηγορία το ποσοστό επιτυχίας με δύο τρόπους: Αφενός ως το πηλίκο επιτυχόντων προς τους προσελθόντες και στις 2 περιόδους και αφετέρου ως ο μέσος όρος των ποσοστών επιτυχόντων (το άθροισμα πάνω στον αριθμό των εξετάσεων σε όλες τις περιόδους). Δε θα επεκταθώ εδώ, αλλά όταν οι δύο αυτοί τρόποι οδηγούν σε παραπλήσια αποτελέσματα, τότε υπάρχει ομοιογένεια στον τρόπο εξέτασης ανά κατηγορία. Αντίθετα, αν παρουσιάζεται ουσιώδης διαφορά, τότε έχουμε φαινόμενα ανομοιογένειας (π.χ. πέρασμα του 100% των φοιτητών σε κάποια μαθήματα). Συνήθως τότε η αφαίρεση των ακραίων περιστατικών μπορεί να διορθώσει την εικόνα.

Τέλος παρατίθενται στοιχεία για τους αριθμούς περιπτώσεων ανά κατηγορία όπου παρουσιάζονται φαινόμενα ακραία σε σχέση με το μέσο όρο. Σαν τέτοια εντοπίσαμε εξετάσεις με μηδενική προσέλευση, μαθήματα με μηδενική προσέλευση και στις δύο εξεταστικές, εξετάσεις με επιτυχία 100%, μαθήματα με επιτυχία 100% και στις δύο εξεταστικές.

Έχουμε και λέμε λοιπόν.

1. Μέσος αριθμός προσερχομένων φοιτητών ανά μάθημα κατά την πρώτη περίοδο εξέτασής του

ΠΚΘΜ 21.73
ΚΘΜ 57.89
ΠΚΕΜ 265.22
ΚΕΜ 116.35

Παρατηρούμε ότι στα ΠΚΕΜ η προσέλευση είναι υπερδεκαπλάσια από ό,τι στα ΠΚΘΜ. Ο μέσος αριθμός προσερχομένων στα ΚΕΜ είναι απλώς διπλάσιος από τον μέσο αριθμό προσερχομένων στα ΚΘΜ. Ερωτηματικά προκύπτουν από τη διαφορά στο λόγο ΠΚ/Κ ανάμεσα στις δύο κατευθύνσεις. Αυτό οφείλεται σε δύο μαθήματα της ΚΘΜ με τεράστια προσέλευση, εντελώς δυσανάλογη και απομεμακρυσμένη από το μέσο όρο της κατηγορίας. Αν τα μαθήματα αυτά αφαιρεθούν, τότε η μέση προσέλευση ανά ΚΘΜ πέφτει αρκετά κάτω από το μισό (στο 23.88). Αντίστοιχο φαινόμενο υπάρχει με ένα ΚΕΜ, το οποίο αν αφαιρεθεί οδηγεί σε επαναϋπολογισμό της προσέλευσης στο 100.53.. Αν δεχτούμε αυτή τη διόρθωση των στοιχείων, τότε τα ΚΕΜ προσελκύουν κάτι λιγότερο από τον πενταπλάσιο αριθμό από ό,τι τα ΚΘΜ.

2. Μέσος αριθμός προσερχομένων φοιτητών ανά εξέταση

ΠΚΘΜ 14.91
ΚΘΜ 38.72
ΠΚΕΜ 190.56
ΚΕΜ 79.78

Τα στοιχεία είναι συγκρίσιμα με τα στοιχεία της Παραγράφου (1). Η ελαφρά αύξηση της διαφοράς ανάμεσα σε Εφαρμοσμένα και Θεωρητικά οφείλεται στα υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας στα Θεωρητικά που θα δούμε αμέσως μετά.

3. Μέσο Ποσοστό Επιτυχίας

Α Τρόπος, Β Τρόπος
ΠΚΘΜ 57.32, 53.23
ΚΘΜ 50.72, 68.04
ΠΚΕΜ 43.62, 45.63
ΚΕΜ 49.39, 47.37

Παρατηρούμε ότι τα ποσοστά δείχνουν ομοιογένεια στον τρόπο εξέτασης στις 3 από τις 4 κατηγορίες (εξαιρούνται τα λοιπά της ΚΘΜ). Εκεί έχουμε 7 εξετάσεις με 100% επιτυχία, γεγονός που διαφοροποιεί τις δύο εκτιμήτριες.

Δε θα σχολιάσω τα αρκετά υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας στα μαθήματα της Θεωρητικής Κατεύθυνσης (κυρίως τα «λοιπά») και θα αφήσω τα σχετικά σχόλια στους φοιτητές. Γεγονός πάντως είναι ότι τα μαθήματα των Εφαρμοσμένων προτιμούνται παρά τη διαφορά αυτή.

4. Εξετάσεις με Μηδενική Προσέλευση

ΠΚΘΜ 2
ΚΘΜ 5
ΠΚΕΜ 0
ΚΕΜ 0

5. Μαθήματα με Μηδενική Προσέλευση και στις Δύο Εξεταστικές

ΠΚΘΜ 1
ΚΘΜ 1
ΠΚΕΜ 0
ΚΕΜ 0

Υποθέτουμε ότι τα μαθήματα των παραπάνω περιπτώσεων είτε δεν έγιναν στην πραγματικότητα είτε υπολειτούργησαν.

6. Εξετάσεις με Επιτυχία 100%

ΠΚΘΜ 2
ΚΘΜ 7
ΠΚΕΜ 0
ΚΕΜ 2


7. Μαθήματα με Επιτυχία 100% και στις Δύο Εξεταστικές

ΠΚΘΜ 1
ΚΘΜ 1
ΠΚΕΜ 0
ΚΕΜ 1

Ούτε εδώ επιθυμώ να σχολιάσω.


Υ.Γ. Ο Διάβολος του Διαδικτύου έβαλε παραπάνω ένα emoticon εκεί όπου έκλεινε μια παρένθεση. Μου φάνηκε τόσο αστείο αυτό ώστε αποφάσισα να το διατηρήσω ακριβώς έτσι, αν και το είδα στην προεπισκόπηση.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2008, 02:03 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 18 Απρ 2006, 12:25
Δημοσ.: 566
Τοποθεσια: Halandri
Πολυ καλη δουλεια! Μολις βρω χρονο θα σχολιασω.

_________________
Opoios kserei na xanei...xanei panta!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2008, 10:48 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2905
Μερικές σύντομες παρατηρήσεις (οι αριθμοί αυτοί είναι αναμενόμενοι, τα συμπεράσματα που βγάζει ο καθένας είναι διαφορετικά):

1. Το "παράδοξο" εξηγείται αν σκεφτείτε λίγο όσα σας έγραψα παλιότερα. Ο περιορισμένος κατάλογος εφαρμοσμένων μαθηματικών αποτελείται από εννέα μαθήματα τα οποία στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι του τομέα στατιστικής και επιχειρησιακής έρευνας. Δεν γνωρίζω το λόγο, όμως αυτό είναι παράδοξο. Στην επιτροπή προγράμματος σπουδών συζητήσαμε να διευρυνθούν οι δύο περιορισμένοι κατάλογοι. Ειδικότερα, στον ΠΚΕΜ να προστεθούν 3-4 μαθήματα διαφορικών εξισώσεων και αριθμητικής ανάλυσης (και η Πραγματική Ανάλυση ΙΙ).

2. Τα περισσότερα μαθήματα ΠΚΕΜ του τομέα σας είναι επιπλέον υποχρεωτικά για την ειδίκευση στατιστικής και επιχειρησιακής έρευνας. Αν προστεθεί και το γεγονός ότι αρκετά από αυτά είναι προσιτά ακόμα και στους πρωτοετείς φοιτητές έχετε κάποια αιτιολόγηση των αριθμών που παραθέτετε.

3. Τα στατιστικά στοιχεία εγώ προσωπικά τα αντιλαμβάνομαι σαν έναν τρόπο για να εντοπίσουμε προβλήματα και να βελτιώσουμε τις σπουδές. Φυσικά, μπορούν να χρησιμοποιηθούν με πολλούς τρόπους, π.χ. να ενισχύσουν κάποια "πολιτική θέση".


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2008, 13:30 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 18 Μαρ 2006, 00:26
Δημοσ.: 302
Τοποθεσια: Κερατσίνι
Διαφορετικές ερμηνείες των στοιχείων μπορούν να γίνονται από τον καθένα. Το θέμα είναι να δούμε τι θέλουμε να βελτιώσουμε και να καταστρώσουμε πλήρες σχέδιο το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει και ένα ερωτηματολόγιο προς τους φοιτητές, όπου θα μπορούσε πχ να ερωτάται μεταξύ άλλων και το γιατί επιλέγει κάποιος το συγκεκριμένο μάθημα...Νομίζω ότι η επιλογή των ΚΕΜ από πλειοψηφία φοιτητών είναι σαφές ότι γίνεται σε πολλές περιπτώσεις διότι τα πράγματα είναι πιο προσιτά και σίγουρα ευκολότερη η αντιμετώπισή τους...Τουλάχιστον αυτό είναι διάχυτο μεταξύ των φοιτητών. Τα ποσοστά επιτυχία επίσης δεν μπορούν να οδηγήσουν σε συμπεράσματα, αφού λόγω της παραπάνω παραδοχής είναι πολύ πιθανό - λιγότερο "ικανοί" ή με μικρότερο ενδιαφέρον - φοιτητές να προσέρχονται στα συγκεκριμένα μαθήματα και άρα να αποτυγχάνουν "ευκολότερα". Μία στάθμιση, ως προς τη σύγκριση θα ήταν να έχουμε και το μέσο όρο τους στα υποχρεωτικά μαθήματα όπου εξετάζονται όλοι οι φοιτητές για να μπορούμε να έχουμε μία ένδειξη για το επίπεδό τους...

_________________
Ζήσε τα μαθηματικά σου!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2008, 14:32 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 17 Σεπ 2007, 19:34
Δημοσ.: 274
Ναι, γιατί δεν μελετάμε τα υποχρεωτικά τα οποία τα παρακολουθούν όλοι και βγάζοντας συμπεράσματα από αυτά προχωράμε και στις κατευθύνσεις.

Γνώμη μου είναι ότι αν δυσκολεύεται κάποιος σε κάποια μαθήματα αυτά είναι υποχρεωτικά και όχι επιλογής γιατί τα επιλογής όπως λέει και η λέξη είναι προαιρετικά και μπορεί ο καθένας να πάρει κάποιο άλλο αν δεν του αρέσει ένα από αυτά.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2008, 18:58 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Προς sotmath

Το υψηλό ποσοστό επιτυχίας στα ΚΘΜ θεωρητικά μπορεί να εξηγηθεί με πολλούς τρόπους. Ένας είναι αυτός που προτείνεις (καλύτεροι φοιτητές στα ΚΘΜ και επομένως ψηλά ποσοστά επιτυχίας).

Ένας συνάδελφός σου (μου ζήτησε να μη δημοσιοποιήσω την τοποθέτησή του, αλλά το κάνω με την υπόσχεση σε καμία περίπτωση να μην αποκαλύψω την ταυτότητά του), πολύ ενεργός ως φοιτητής, όταν τον ρώτησα ήταν άμεσος και χωρίς να "μασά" τα λόγια του: Στα ΚΘΜ, είπε, μπαίνουν ερωτήσεις πάνω σε γνωστή ύλη και ζητείται να γράψουν οι φοιτητές κάποιες αποδείξεις θεωρημάτων στις εξετάσεις (μου μίλησε και για συγκεκριμένο μάθημα με 40 ασκήσεις SOS από τις οποίες μπαίνουν τα θέματα στις εξετάσεις). Στα ΚΕΜ μπαίνουν, είπε, ασκήσεις παραπλήσιες με παραδείγματα λυμένα στην τάξη, αλλά όχι ίδια. Σαν αποτέλεσμα, ένα σκονάκι εξασφαλίζει το πέρασμα στην πλειοψηφία των ΚΘΜ. Αυτό είπε, και εγώ απλά παραθέτω.

Όταν ήμουν εδώ φοιτητής (τα αρχαία χρόνια) δεν είχαμε πολλές επιλογές. Στο τέταρτο έτος η μεγάλη μάζα έπαιρνε "Γραμμικό Προγραμματισμό" στα κατεπιλογήν. Εγώ προτίμησα να πάρω Ομολογιακή Άλγεβρα και Αλγεβρική Τοπολογία (!!!--που να ήξερα το μέλλον τι επιφύλασσε) γιατί μου την έσπαγε η αρχαϊζουσα του βιβλίου του Gass. Ήμασταν λίγοι φοιτητές στην εξέταση και χωρίς ουσιαστικά επιτήρηση. Όταν είδα ότι δεν παίρνω το βαθμό που επιθυμούσα, αποφάσισα και έδωσα λευκή κόλλα. Πέρασαν όλοι πλην εμού και με κάλεσε ο καθηγητής ο οποίος ήθελε να με περάσει αλλά με 5 ("γράψε κάτι στην κόλλα σου", είπε). Ήμουν παντελώς άγνωστος σε αυτόν και ο λόγος που ήθελε νε με περάσει ήταν ότι για λόγους αρχών ήθελε νε περνάνε όλοι από την πρώτη περίοδο.

Ο μύθος δηλοί ότι αφενός το ψηλό ποσοστό επιτυχίας μπορεί όντως να είναι πλασματικό (δηλαδή όλοι περνάνε) και αφετέρου ότι παρόλα αυτά μπορεί η μεγάλη μάζα να μη θέλει να πάρει κάποια μαθήματα επειδή μπορεί να επιθυμεί κάτι διαφορετικό σε περιεχόμενο (καλώς ή κακώς).


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2008, 19:19 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Προς Απόστολο.

Θα μπορούσε να υπάρχει χωριστή κατεύθυνση Υπολογιστικών (ή Εφαρμοσμένων) Μαθηματικών και χωριστή Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας, όπως προτείνει ο Τομέας Στατιστικής και Επ. Έρευνας και έτσι οι όποιες "παραδοξότητες" θα λύνονταν.

Και βέβαια χαίρομαι που "οι αριθμοί ήταν αναμενόμενοι", αν και δεν το είχα καταλάβει από την προηγούμενη συζήτησή μας ότι συμφωνούσες ότι αυτή είναι η απεικόνιση της πραγματικότητας. Λάθος μου.

Επομένως συμφωνούμε όλοι ότι τα μαθήματα, όπως και η ειδίκευση της Στατιστικής και Επ. Έρευνας, έχουν μεγάλη ζήτηση και σαν αποτέλεσμα ο φόρτος των διδασκόντων του τομέα είναι υπερβολικά δυσανάλογος σε σχέση με το μέσο όρο? Αν κατάλαβα καλά Απόστολε, το δέχεσαι.

Νομίζω ότι όλοι αντιλαμβανόμαστε τα στατιστικά στοιχεία σαν "έναν τρόπο για να εντοπίσουμε προβλήματα και να βελτιώσουμε τις σπουδές". Αλλά όταν μετά πιθανόν διαφωνούμε για το "δέον γενέσθαι", γιατί οι θέσεις του "άλλου" να είναι αυτές που ενισχύουν "πολιτικές θέσεις" (?) και όχι οι δικές μας?

Τέλος, για την εύκολη προσβασιμότητα των μαθημάτων του Τομέα, ακόμη και από πρωτοετείς, δυστυχώς δε ισχύει πάντα κάτι τέτοιο. Δες και άλλο thread της συζήτησης όπου φοιτητής διαμαρτύρεται για τις απαιτήσεις μαθήματος που διδάσκω. Και εν πάσει περιπτώσει, να το δούμε με στοιχεία, όχι ότι είναι και κακό να υπάρχουν μαθήματα τέτοια (και όντως υπάρχουν και τέτοια, π.χ. η Συνδυαστική Ι που απευθύνεται στο 1ο εξάμηνο).


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2008, 19:25 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Στοιχεία για τα Υποχρεωτικά Μαθήματα, 2003-2004.

1. Μέσος αριθμός προσερχομένων φοιτητών ανά μάθημα κατά την πρώτη περίοδο εξέτασής του: 425.82

2. Μέσος αριθμός προσερχομένων φοιτητών ανά εξέταση: 360.84

3. Mέσο Ποσοστό Επιτυχίας: 29.65% (31.38%). Yπάρχει ομοιογένεια.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2008, 19:31 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 18 Απρ 2006, 12:25
Δημοσ.: 566
Τοποθεσια: Halandri
!!!!! Δηλαδη κατα μεσο ορο περναει λιγοτερο απο 1 φοιτητης στους 10??

_________________
Opoios kserei na xanei...xanei panta!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2008, 19:58 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Στέφανε, δε σε κατάλαβα. Δυωνυμική εφαρμόζεις? Τι ακριβώς εννοείς?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2008, 20:21 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 17 Σεπ 2007, 19:34
Δημοσ.: 274
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Στοιχεία για τα Υποχρεωτικά Μαθήματα, 2003-2004.

1. Μέσος αριθμός προσερχομένων φοιτητών ανά μάθημα κατά την πρώτη περίοδο εξέτασής του: 425.82

2. Μέσος αριθμός προσερχομένων φοιτητών ανά εξέταση: 360.84

3. Mέσο Ποσοστό Επιτυχίας: 29.65% (31.38%). Yπάρχει ομοιογένεια.


Υπάρχουν στοιχεία για περισσότερες από μία χρονιές και για όλες τις εξεταστικές περιόδους ξεχωριστά όπως και για τα μαθήματα ξεχωριστά ;

Επίσης ο μέσος όρος είναι χρήσιμο μέτρο έτσι γενικά ; Δεν χάνουμε τις ακραίες τιμές που συχνά συμβαίνουν σε διάφορα υποχρεωτικά (όπως πχ τώρα στην βασική άλγεβρα), το πόσο συχνά συμβαίνουν και σε ποια μαθήματα;


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2008, 21:49 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 18 Απρ 2006, 12:25
Δημοσ.: 566
Τοποθεσια: Halandri
!!!! Ειμαι βιαστικος πολυ!!! Συγγνωμη κυριε Μηλολιδακη,δεν ειδα το "%".Προφανως το ποσοστο ειανι ενας στους 3.

_________________
Opoios kserei na xanei...xanei panta!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Μαρ 2008, 00:29 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Προς g_ppdpls

Απάντηση στις ερωτήσεις σου νομίζω ότι δίνει το πρώτο μήνυμά μου. Αν κάτι παραμένει αδιευκρίνηστο στη διάθεσή σου.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Μαρ 2008, 23:21 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 17 Σεπ 2007, 19:34
Δημοσ.: 274
Ναι διάβασα ότι έχετε δουλειά και ότι είναι αδύνατο να τα επεξεργαστείτε όλα αμέσως και το καταλαβαίνω.

Απλώς με τη χρήση του μέσου όρου σαν μέτρο και "αφαιρώντας" τις ακραίες τιμές ναι μεν παίρνουμε έναν αριθμό αλλά χάνουμε την ουσία, που μέρος της είναι (κατ εμε) να βρούμε και σε ποια υποχρεωτικά υπάρχει μεγάλο ποσοστό αποτυχίας κατά καιρούς και να βρούμε και το γιατί.

Επίσης προτείνω (αν είναι εύκολο στην επεξεργασία) να υπολογίσετε πόσοι πήραν συνολικά πτυχίο αυτά τα χρόνια για τα οποία έχετε τα στοιχεία και πόσοι όχι.

ΥΓ. Ελπίζω να μην χάνετε άδικα το χρόνο σας τελικά και κάτι βγει από όλα αυτά γιατί είναι μια δουλειά που έπρεπε να γίνει καιρό τώρα για να έχουμε συνολική εικόνα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Μαρ 2008, 23:07 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Προφανώς ο κάθε ένας μπορεί να επεξεργαστεί τα στοιχεία αυτά για να ερευνήσει διάφορα ζητήματα. Αντιλαμβάνομαι το θέμα που θέτεις, και ευχαρίστως να σου δώσω τα δεδομένα για να το ερευνήσεις.

Όμως το θέμα που εμείς ερευνούμε ως Επιτροπή Μελλοντικής Κατεύθυνσης Τμήματος αφορά την κατανομή του διδακτικού φόρτου ανά κατεύθυνση και ανά τομέα καθώς και το ενδιαφέρον που γεννούν στους φοιτητές τα αντίστοιχα μαθήματα. Τα στοιχεία που αφορούν την επιτυχία στις εξετάσεις με ενδιαφέρουν όχι για να βρω αν παρουσιάζονται φαινόμενα "σκληρών" εξετάσεων, αλλά για να εξετάσω τη συσχέτιση ανάμεσα στη "σχετική ευκολία" ενός μαθήματος και στο ενδιαφέρον που αυτό γεννά στους φοιτητές. Δηλαδή πάντα ο κύριος στόχος μου είναι το ενδιαφέρον και πώς αυτό μετριέται.

Δυστυχώς δεν έχω την πολυτέλεια του χρόνου να επεκταθώ στα ζητήματα που πιθανόν ενδιαφέρουν εσένα ή/και άλλους φοιτητές σχετικά με τη "σκληρότητα" ή μη των εξετάσεων, αλλά που από την άποψη της δικής μου έρευνας δεν είναι σχετικά.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 41 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group