forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 23 Νοέμ 2017, 00:20

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 34 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Φεβ 2008, 17:29 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 26 Ιαν 2008, 00:29
Δημοσ.: 304
apgiannop έγραψε:


2. Ο Τομέας Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας δουλεύει και ο φόρτος εργασίας του είναι κατανοητός. ...
3. Γνώμη μου: ο Τομέας σας έχει πάρει ικανό αριθμό θέσεων τα τελευταία χρόνια. Καλό είναι να ενισχυθεί κι άλλο, με πρώτη προτεραιότητα μια θέση στη Θεωρία Πιθανοτήτων (σκέτη και καθαρή). Υποψήφιοι υπάρχουν και πολύ καλοί μάλιστα.



Ο Τομέας Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας δεν έχει αυξηθεί. Απ'ότι θυμάμαι κατά την τελευταία δεκαετία έχουν φύγει 6 άτομα του Τομέα, οι
Κάκουλος, Κουνιάς, Κυριακούσης, Κούτρας, Δάλλας, Παπαγγέλου
και έχουν προσληφθεί 5, οι Παπαδάτος, Οικονόμου, Μπουρνέτας, Βαγγελάτου, Σιάννης (αναμένεται και ο διορισμός της κ. Μελιγκοτσίδου). Το ισοζύγιο είναι αρνητικό προς 0.

Μια και είμαι στο σπίτι και δεν έχω τους πρόσφατους οδηγούς σπουδών αλλά μόνο τον τελευταίο απ' όταν ήμουν προπτυχιακός φοιτητής (ακαδ. έτος 1992-1993) ιδού οι συγκρίσεις με το σήμερα (τα στοιχεία για το σήμερα από την ιστοσελίδα του Τμήματος):

................................ Ακαδ. έτος 1992-1993.....................2007-2008
Ανάλυση ................................ 26..........................................31
Άλγεβρα-Γεωμετρία.................. 30..........................................26
Στατ-Επιχ. Έρευνα.................... 13..........................................12
Διδακτική...................................0...........................................5
Σύνολο ...................................69..........................................74

Θυμίζω ότι εκκρεμούν οι εκλογές σε αρκετές θέσεις του Τομέα Άλγεβρας-Γεωμετρίας (>= 4) σε 1 θέση του Τομέα Στατ και ΕΕ (το γνωστικό αντικείμενο ειναι Στοχαστική Ανάλυση και Εφαρμογές) και για την Ανάλυση και τη Διδακτική δεν γνωρίζω (κάπου είχα δει μια θέση σε Λογική νομίζω). Επιπλέον σημειώνω ότι τα 3 άτομα του Τομέα Διδακτικής προέρχονται από τον Τομέα Ανάλυσης και 1 από τον Τομέα Άλγεβρας.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Φεβ 2008, 21:57 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 11 Δεκ 2006, 21:04
Δημοσ.: 275
Τοποθεσια: Μαρούσι
Κ.Γιαννοπουλε ειπατε:
Παράθεση:
Το Τμήμα Μαθηματικών έχει ως αποστολή την καλλιέργεια και ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης, την αναζήτηση και επεξεργασία θεωρητικών μοντέλων για την ερμηνεία πρακτικών και θεωρητικών προβλημάτων και την κατάρτιση επιστημόνων για τις ανάγκες της εκπαίδευσης, της οικονομίας και της έρευνας.


Κ.Γιαννοπουλε σιγουρα αυτο που λετε ειναι οντως η αποστολη του τμηματος,αλλα με ολο το σεβασμο που εχω για 'σας,αυτα για μενα ειναι μονο λεξεις.Στην ουσια πιστευω οτι οι γνωσεις που αποκτουμε στο τμημα ειναι πολυ χρησιμες για ερευνα.Βεβαια ο χωρος της ερευνας ειναι πολυ δυσκολος με τις υπαρχουσες συνθηκες και αν το δουμε ρεαλιστικα δεν ξερω αν μπορεις να ζησεις απο αυτο.Για το χωρο της εκπαιδευσης χρεαζονται ψυχολογικο-εκπαιδευτικα προγραμματα και οχι απλα να εχουμε τις γνωσεις διδασκαλιας.Το λιγοτερο που μπορω να πω για αυτα τα μαθηματα στη σχολη ειναι πως υπολειτουργουν.Για το χωρο της οικονομιας απο οτι ξερω σαν προπτυχιακες σπουδες και μονο ,απορροφουνται απο την αγορα αποφοιτοι απο ΑΣΣΟΕ και ΠΑ.ΠΕΙ.

Εγω θελω να κανω δυο ερωτησεις

Με οτι ισχυει σημερα για την ειδικευση Στατιστικης Και Επιχειρησιακης Ερευνας

1)Ποιους <<ανταγωνιζομαστε>> στην αγορα εργασιας?
2)Αν εχουμε περισοοτερες γνωσεις ,γιατι δεν εχουμε τα ιδια επαγγελματικα δικαιωματα?

Καταλαβαινω τι ειναι Πανεπιστημιο αλλα συνυπαρχουμε,δεν υπαρχουμε.

Υ.Γ Κ.Οικονομου σιγουρα τα στοιχεια που παραθετετε ειναι ενδιαφεροντα αλλα ποικιλως ερμηνευσιμα.Αυτο που δειχνει μια διαφορετικη προσεγγιση, ειναι οι αλλαγες στον τομεα της Διδακτικης.Γιατι αραγε?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Φεβ 2008, 23:12 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2905
Παράθεση:
Το Τμήμα Μαθηματικών έχει ως αποστολή την καλλιέργεια και ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης, την αναζήτηση και επεξεργασία θεωρητικών μοντέλων για την ερμηνεία πρακτικών και θεωρητικών προβλημάτων και την κατάρτιση επιστημόνων για τις ανάγκες της εκπαίδευσης, της οικονομίας και της έρευνας.


Δεν το είπα εγώ: αυτή είναι η αποστολή του Τμήματος σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 379/14.6.1989, ΦΕΚ 167/16.6.1989 (υπάρχει στη σελίδα του Τμήματος). Δεν είναι μόνο λέξεις, θέλω κι εγώ να ξέρω πού δουλεύω κι εσύ πού σπουδάζεις.

Παρέθεσα λοιπόν αυτή τη φράση για να ξέρουμε πού βρισκόμαστε.

Δεν ανήκω σε αυτούς που δίνουν κατευθύνσεις και λένε στους άλλους "τι να κάνουν" (αυτό άλλωστε το είπε άλλος - πολύ πριν γεννηθούμε - και έχει το copyright) δικαιούμαι όμως να έχω κάποια άποψη: προτιμώ ένα κλασικό πρόγραμμα που βγάζει Μαθηματικούς (όχι αναγκαστικά ερευνητές). Δεν είναι λίγες οι βασικές γνώσεις που όλοι οι Μαθηματικοί πρέπει να έχουν.

Η διάκριση μεταξύ των δύο κατευθύνσεων είναι θεμιτή, οι ειδικεύσεις επίσης. Θα έπρεπε να συνοδεύονται από πέντε συμπαγή πρότυπα προγράμματα σπουδών (θεωρητικών μαθηματικών, εφαρμοσμένων μαθηματικών, διδακτικής, υπολογιστικών μαθηματικών, στατιστικής και επιχειρησιακής έρευνας) που να σας βοηθούν στην καλή οργάνωση και επιλογή μαθημάτων (δουλειά της επιτροπής σπουδών).

Τις ερωτήσεις που κάνεις θα μπορούσε να τις κάνει και κάποιος που επιλέγει άλλη ειδίκευση. Στο μέλλον ίσως προκύψουν και άλλες ειδικεύσεις.

Πατριωτική έξαρση είναι να ισχυρίζεσαι ότι ο βασικός κλάδος των Μαθηματικών στις μέρες μας είναι αυτό που εσύ κάνεις. Όλοι θέλουν να αναπτυχθούν περισσότερο, μακάρι να μπορούσαν. Αλλά όπως είπες κι εσύ: συνυπάρχουμε.

Να μην σας κουράζω άλλο.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Φεβ 2008, 23:25 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Επί τροχάδην, διότι είδα την ερώτηση τώρα που πάω για μια δουλειά.

Έχω κάθε χρόνο 4-5 φοιτητές που παίρνουν όλα τα μαθήματα Επιχειρησιακής Έρευνας και μετά φεύγουν ή Αγγλία ή ΗΠΑ. Από όσα παρακολουθώ, συχνά προσανατολίζονται σε σπουδές τύπου risk management ή financial mathematics ή κλασική OR. Γενικά εμφανίζονται ευχαριστημένοι από τα εξειδικευμένα μαθήματα του Τομέα και τη συνάφειά τους με το μεταπτυχιακό τους πρόγραμμα.

Δηλαδή, μια πρώτη διέξοδος είναι τα μεταπτυχιακά στο εξωτερικό σε τέτοιες κατευθύνσεις που έχουν εξασφαλισμένη εργασία (κυρίως όμως πάλι στο εξωτερικό).

Απ' ευθείας στην ελληνική αγορά εργασίας η ειδίκευση (επαναλαμβάνω, όχι κατεύθυνση, αν και ίσως τα πράγματα είναι ώριμα για κατεύθυνση) δεν έχει δικαιώματα.

Όταν λέμε δικαιώματα εννούμε δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμούς του Δημοσίου ή των νομικών προσώπων (π.χ. η πρόσφατη περίπτωση στην οποία αναφέρομαι πιο πριν, σε άλλο μήνυμα, αφορούσε την Αγροτική Τράπεζα).

Έχω προτείνει τι πρέπει να γίνει για να λυθεί αυτό το πρόβλημα (σημειωτέον ότι ούτε οι απόφοιτοι του Μεταπτυχιακού στην Στατιστική και Επ. Έρευνα έχουν τέτοια δικαιώματα(!)) και σύντομα θα έρθει στο Τμήμα σχετική πρόταση του Τομέα.

Ελπίζω και εύχομαι διάφορες φοιτητικές παρατάξεις που αντιδρούν στις "Κατευθύνσεις" να δουν το φως "το αληθινό", γιατί όποιος μπορεί να διαβάσει "πίσω από τις γραμμές" θα έχει ήδη καταλάβει τι συμβαίνει και ποιες είναι οι αντιρρήσεις από κάποια ΔΕΠ. Αν οι ίδιοι οι φοιτητές δεν ενδιαφερθούν για το πρόβλημα, εμείς (δηλαδή ο τομέας μας των 12) τι άλλο να κάνουμε?

Απλούστατα δε θα λυθεί.

Με δυό λόγια, εδώ υπάρχει μια ανισορροπία, αδικία, πέστε το όπως θέλετε που μπορεί και πρέπει να λυθεί. Όσο αυτή η ανισορροπία παραμένει, το μόνο που θα μπορούμε να πούμε είναι ότι η ειδίκευση του Τομέα δε θα έχει ανταγωνιστές στην αγορά εργασίας επειδή εμείς οι ίδιοι δεν θέλουμε την αναγνώρισή της και επομένως τυπικά είναι ανύπαρκτη.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Φεβ 2008, 00:55 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 02 Αύγ 2007, 14:07
Δημοσ.: 75
Μια ερωτηση ηθελα να κανω πανω σε αυτο το θεμα. Απαντηθηκε εν μερει βεβαια. Ηθελα να ρωτησω τι επαγγελματικα δικαιωματα θα εχουμε εμεις που πηραμε ειδικευση και θελουμε να κανουμε μεταπτυχιακο. Ηδη απαντηθηκε οτι ουτε καν οι μεταπτυχιακοι της στατιστικης κι επιχειρησιακης ερευνας του τμηματος μας δεν εχουν δικαιωμα σε διαγωνισμους δημοσιου. Η ερωτηση μου λοιπον τροποποιειται. Οποιοσδηποτε αποφοιτος Μαθηματικου κανει μεταπτυχιακο στην στατιστικη κι επιχειρησιακη ερευνα(εκτος μαθηματικου) δεν εχει αυτα τα δικαιωματα η μονο εμεις? Για να το πω και λιγο πιο "ωμα", αν παω στην ΑΣΣΟΕ η στο Πα.Πει. να κανω μεταπτυχιακο στατιστικης κι επιχειρησιακης ερευνας, οι οποιες σχολες και διαθετουν αυτα τα μεταπτυχιακα τμηματα και δεχονται αποφοιτους μαθηματικου, θα εχω δικαιωμα συμμετοχης σε διαγωνισμους η οχι? Θα εχω δηλαδη δικαιωμα να εργασθω ως στατιστικος/στατιστικολογος στο δημοσιο η σε ιδιωτικη επιχειρηση? Θα περιμενω απαντηση και μετα θα κανω οποιαδηποτε σχολια, ας μην προτρεξω μια φορα...


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Φεβ 2008, 15:21 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 04 Οκτ 2007, 20:11
Δημοσ.: 166
Απ' ότι γνωρίζω για τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ (ή άλλου δημόσιου φορέα) η ειδικότητα πρέπει να εμπεριστατώνεται από το αρχικό πτυχίο. Δηλαδή αν ζητάει στατιστικούς πρέπει το αρχικό πτυχίο να είναι ή από τμήμα στατιστικής ή από τμήμα του οποίου το αντικείμενο να καλύπτει πλήρως το αντικείμενο της στατιστικής.

Για το λόγο αυτό γίνεται η διαδικασία με τις "βεβαιώσεις" που έχει αναφερθεί από τον κ. Μηλολιδάκη σε προηγούμενο μήνυμα.

Φυσικά να μην ξεχνάμε ότι αν κάποιος ζητήσει δουλειά εκτός του δημόσιου τομέα δεν απαιτούνται βεβαιώσεις περί επάρκειας του αντικειμένου.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Φεβ 2008, 16:44 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 04 Οκτ 2007, 20:11
Δημοσ.: 166
Για το σχόλιο του συνονόματού μου Αποστόλη παραπάνω, σχετικά με το κλασικό πρόγραμμα που βγάζει μαθηματικούς.

Συμφωνώ ότι θα ήταν καλή πολιτική, αν έμπαιναν 40 ή 50 φοιτητές σε κάθε μαθηματικό τμήμα της Ελλάδας. Με την κατάσταση όμως που υπάρχει σήμερα, προτιμώ ένα τμήμα που δίνει περισσότερες διεξόδους στους απόφοιτους. Φυσικά κι εγώ τη γνώμη μου λέω.

Στην αποστολή του τμήματος το προεδρικό διάταγμα μιλάει για «κατάρτιση επιστημόνων για τις ανάγκες της εκπαίδευσης, της οικονομίας και της έρευνας». Πώς το ερμηνεύουμε αυτό; Εξαρτάται από την οπτική γωνία του καθενός.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι με τις βασικές γνώσεις του μαθηματικού μπορεί κανείς να κάνει ότι θέλει αργότερα. Σε ότι αφορά όμως την αγορά εργασίας σήμερα, πολύ αμφιβάλλω. Για το δημόσιο δεν λέω τίποτα (βλ. ΑΣΕΠ). Δε νομίζω όμως ούτε ότι μπορεί να προσληφθεί π.χ. σε μια τράπεζα χωρίς επιπλέον εξειδίκευση.

Είναι σωστό ότι οι βασικές γνώσεις μαθηματικού δίνουν μεγάλη ευελιξία σε μεταπτυχιακά. Όμως αφ' ενός ας θυμηθούμε πάλι τι γίνεται με τον ΑΣΕΠ και την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Αφ' ετέρου, δεν κάνουν όλοι μας οι απόφοιτοι μεταπτυχιακά (τουλάχιστον όχι ακόμα).

Τώρα για τα πρότυπα προγράμματα σπουδών ανά ειδίκευση, για την ειδίκευση της Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας, υπάρχει ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών. Αποστόλη έχεις κάτι παραπάνω στο μυαλό σου;

Α.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Φεβ 2008, 17:15 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2905
Αποστόλης Μπουρνέτας έγραψε:
Τώρα για τα πρότυπα προγράμματα σπουδών ανά ειδίκευση, για την ειδίκευση της Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας, υπάρχει ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών. Αποστόλη έχεις κάτι παραπάνω στο μυαλό σου;


Ναι, έχω στο μυαλό μου ένα πλήρες πρότυπο πρόγραμμα για κάθε περίπτωση. Να περιγράψετε, ας πούμε εσείς, τι προτείνετε από το πρώτο ως το όγδοο εξάμηνο σε αυτούς τους φοιτητές που θα πάρουν την ειδίκευση στατιστικής και επιχειρησιακής έρευνας. Παίρνοντας φυσικά υπ'όψιν όλους τους περιορισμούς που βάζει το πρόγραμμα.

Ο μέγιστος αριθμός μαθημάτων στην περιγραφή αυτή να είναι το πολύ 45-50 μαθήματα.

Με αυτόν τον τρόπο οι φοιτητές θα έχουν έναν καθαρό οδηγό στα χέρια τους και θα φαίνεται πώς εννοεί κάθε ειδίκευση τον απόφοιτό της. Επίσης, θα φανεί αν υπάρχουν εξωτικά μαθήματα ή όχι (από όλες τις πλευρές).

Αυτό και άλλα ζητήματα έχουν μπει προς συζήτηση στην επιτροπή σπουδών (από τις 22/1/08 ) . Πολλά από αυτά προέκυψαν σαν θέματα και εδώ στη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου (νέα μαθήματα, μαθήματα πρώτου έτους, επανάληψη διδασκαλίας υποχρεωτικών μαθημάτων, περιγραφή της ύλης, στατιστικά στοιχεία για τα αποτελέσματα των εξετάσεων κλπ)

Είχαμε πει να συναντηθούμε κάποια Τρίτη στις αρχές του εαρινού εξαμήνου, όμως ανακοινώθηκε γενική συνέλευση, η οποία τώρα αναβλήθηκε. Στη διάρκεια του εαρινού εξαμήνου θα συζητήσουμε και θα ενημερώσουμε.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Φεβ 2008, 18:29 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 04 Οκτ 2007, 20:11
Δημοσ.: 166
Να το κάνουμε αυτό ναι. Εξωτικά μαθήματα στον τομέα και να θέλουμε δε μπορούμε.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Φεβ 2008, 20:03 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 11 Δεκ 2006, 21:04
Δημοσ.: 275
Τοποθεσια: Μαρούσι
O K.Μπουρετας ειπε:
Παράθεση:
Στην αποστολή του τμήματος το προεδρικό διάταγμα μιλάει για «κατάρτιση επιστημόνων για τις ανάγκες της εκπαίδευσης, της οικονομίας και της έρευνας». Πώς το ερμηνεύουμε αυτό; Εξαρτάται από την οπτική γωνία του καθενός.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι με τις βασικές γνώσεις του μαθηματικού μπορεί κανείς να κάνει ότι θέλει αργότερα. Σε ότι αφορά όμως την αγορά εργασίας σήμερα, πολύ αμφιβάλλω. Για το δημόσιο δεν λέω τίποτα (βλ. ΑΣΕΠ). Δε νομίζω όμως ούτε ότι μπορεί να προσληφθεί π.χ. σε μια τράπεζα χωρίς επιπλέον εξειδίκευση.


Αυτο ακριβως για μενα ειναι παραδοξο.Πως αποφοιτοι φοιτητες του Μαθηματικου με μια ικανοποιητικη γνωση των μαθηματικων δεν εχουν επαγγελματικα δικαιωματα σε θεσεις συναφεις με το τιτλο σπουδων τους,οπως ειναι για παραδειγμα τα οικονομικα.Δηλαδη πως ειναι δυνατον να μην εχουμε εμεις δικαιωματα στατιστικολογου και να εχουν αποφοιτοι απο το ΠΑΝΤΕΙΟ.

Κ.Γιαννοπουλος ειπε:
Παράθεση:
Ναι, έχω στο μυαλό μου ένα πλήρες πρότυπο πρόγραμμα για κάθε περίπτωση. Να περιγράψετε, ας πούμε εσείς, τι προτείνετε από το πρώτο ως το όγδοο εξάμηνο σε αυτούς τους φοιτητές που θα πάρουν την ειδίκευση στατιστικής και επιχειρησιακής έρευνας. Παίρνοντας φυσικά υπ'όψιν όλους τους περιορισμούς που βάζει το πρόγραμμα.

Ο μέγιστος αριθμός μαθημάτων στην περιγραφή αυτή να είναι το πολύ 45-50 μαθήματα.


Αυτο ειναι σιγουρα μια αρχη.Κατα τη γνωμη μου πρεπει να υπαρχει ενας κορμος <<βασικων μαθηματικων>> και απο εκει περα ο καθε φοιτητης να μπορει να διαλεξει μια κατευθυνση ( οπως για παραδειγμα κλασικα μαθηματικα,βιοστατιστικη,στατιστικη,οικονομικα,διδακτικη μαθηματικων κ.α.) η οποια φυσικα να μπορει να ανταποκριθει στις απαιτησεις του εξω κοσμου.Για μενα το να λεμε <<κλασικα μαθηματικα>> ειναι σαν να προσπαθουμε να μετρησουμε το απειρο.Αν θεωρησουμε δεδομενη τη σημερινη προσεγγιση των μαθηματικων στο τμημα μας,πιο λογικο μου φαινεται να υπαρχουν 5-6 μαθηματα υποχρεωτικα για ολους και ενας ενιαιος καταλογος με τα υπολοιπα μαθηματα.Ισως βασικα μαθηματικα υπαρχουν,δεν μπορω να καταλαβω τον ορο <<κλασικα μαθηματικα>>.Δηλαδη τα αλλα ειναι απλα μαθηματικα?

Επειδη το θεμα ενδιαφερει κυριως εμας τους φοιτητες,υπαρχει καποιος αντιπροσωπος καποιας παραταξης που να μεταφερει συγκεκριμενα την αποψη της?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Φεβ 2008, 21:20 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 26 Ιαν 2008, 00:29
Δημοσ.: 304
delay έγραψε:
... Πως αποφοιτοι φοιτητες του Μαθηματικου με μια ικανοποιητικη γνωση των μαθηματικων δεν εχουν επαγγελματικα δικαιωματα σε θεσεις συναφεις με το τιτλο σπουδων τους,οπως ειναι για παραδειγμα τα οικονομικα.Δηλαδη πως ειναι δυνατον να μην εχουμε εμεις δικαιωματα στατιστικολογου και να εχουν αποφοιτοι απο το ΠΑΝΤΕΙΟ.


Καλό είναι να χρησιμοποιούμε τον όρο "Στατιστικός" και όχι "Στατιστικολόγος" (συνήθως η κατάληξη -λόγος παραπέμπει σε κάποιον μου μιλάει για ή σχολιάζει ένα αντικείμενο χωρίς επί της ουσίας να το ξέρει ή να το ασκεί).

Από κει και πέρα επί της ουσίας έχεις δίκιο ότι είναι "αδικία" ένας Μαθηματικός να μην μπορεί να έχει επαγγελματικά δικαιώματα στη Στατιστική, μια και αυτή η γνωστική περιοχή ήταν αποδεκτή από όλους ως υποσύνολο των Μαθηματικών μερικά χρόνια πριν. Από την άλλη μεριά προσπάθησε να δεις και την αντίθετη οπτική: Γιατί ένας Μαθηματικός του Πανεπιστημίου Αθηνών που ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ έχει περάσει μόνο ένα μάθημα Πιθανοτήτων ένα μάθημα Στατιστικής να μπορεί να έχει δικαιώματα Στατιστικού όταν υπάρχουν Τμήματα Στατιστικής που έχουν πολλά υποχρεωτικά μαθήματα; Αν ήταν έτσι τότε να είχαμε και επαγγελματικά δικαιώματα Φυσικού αφού παίρνουμε υποχρεωτικά δυο μαθήματα.

Για να μην τα λέμε, λοιπόν, όπως μας συμφέρει αλλά να είμαστε ουσιαστικοί θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το ζήτημα κατευθύνσεις-ειδικεύσεις και κατόπιν μπορούμε να αγωνιστούμε για επαγγελματικά δικαιώματα.

Κ.Γιαννοπουλος ειπε:
Παράθεση:
Ναι, έχω στο μυαλό μου ένα πλήρες πρότυπο πρόγραμμα για κάθε περίπτωση. Να περιγράψετε, ας πούμε εσείς, τι προτείνετε από το πρώτο ως το όγδοο εξάμηνο σε αυτούς τους φοιτητές που θα πάρουν την ειδίκευση στατιστικής και επιχειρησιακής έρευνας. Παίρνοντας φυσικά υπ'όψιν όλους τους περιορισμούς που βάζει το πρόγραμμα.

Ο μέγιστος αριθμός μαθημάτων στην περιγραφή αυτή να είναι το πολύ 45-50 μαθήματα.


Νομίζω αυτό είναι που λέει κι ο κ. Γιαννόπουλος εδώ: να οργανώσουμε το πρόγραμμα σπουδών ανά περίπτωση ώστε να καθοδηγήσουμε τους φοιτητές στο τί είναι ουσιαστικό και τί όχι ανάλογα με την περίπτωση. Εγώ θα έλεγα να κάνουμε το βήμα να ξεκαθαρίσουμε το θέμα κατευθύνσεις και ειδικεύσεις. Από αυτά που έχω καταλάβει παρακολουθώντας τα λεγόμενα του κ. Μηλολιδάκη οι ειδικεύσεις είναι κάτι που δεν έχει καμία υπόσταση εκτός Τμήματος, είναι απλά μια προσπάθεια να οργανώσουμε το φοιτητή αλλά χωρίς καμία συνεπαγωγή όσον αφορά τα επαγγελματικά του δικαιώματα. Αν έχω καταλάβει σωστά, οι κατευθύνσεις αναγνωρίζονται από τον ΑΣΕΠ π.χ. αλλά όχι οι ειδικεύσεις. Αν είναι έτσι, η λύση είναι να γίνουν όλα κατευθύνσεις.

Από την άλλη κάποιες φοιτητικές παρατάξεις δεν θέλουν αυτή τη συζήτηση και λένε ότι θα οδηγήσει σε κατακερματισμό του πτυχίου και σε χάσιμο επαγγελματικών δικαιωμάτων. Η προσωπική γνώμη μου είναι ότι δεν μπορεί να τα θέλουμε όλα γιατί θα τα χάσουμε όλα.

delay έγραψε:
...
Αυτο ειναι σιγουρα μια αρχη.Κατα τη γνωμη μου πρεπει να υπαρχει ενας κορμος <<βασικων μαθηματικων>> και απο εκει περα ο καθε φοιτητης να μπορει να διαλεξει μια κατευθυνση ( οπως για παραδειγμα κλασικα μαθηματικα,βιοστατιστικη,στατιστικη,οικονομικα,διδακτικη μαθηματικων κ.α.) η οποια φυσικα να μπορει να ανταποκριθει στις απαιτησεις του εξω κοσμου.Για μενα το να λεμε <<κλασικα μαθηματικα>> ειναι σαν να προσπαθουμε να μετρησουμε το απειρο.Αν θεωρησουμε δεδομενη τη σημερινη προσεγγιση των μαθηματικων στο τμημα μας,πιο λογικο μου φαινεται να υπαρχουν 5-6 μαθηματα υποχρεωτικα για ολους και ενας ενιαιος καταλογος με τα υπολοιπα μαθηματα.Ισως βασικα μαθηματικα υπαρχουν,δεν μπορω να καταλαβω τον ορο <<κλασικα μαθηματικα>>.Δηλαδη τα αλλα ειναι απλα μαθηματικα?

Επειδη το θεμα ενδιαφερει κυριως εμας τους φοιτητες,υπαρχει καποιος αντιπροσωπος καποιας παραταξης που να μεταφερει συγκεκριμενα την αποψη της?


Μακάρι να ασχοληθούν οι φοιτητικές παρατάξεις κάποτε με τα προβλήματα αυτά, με νηφάλιο και δημιουργικό λόγο. Ελπίζω και εύχομαι να σκέφτονται πάνω στα προβλήματα των φοιτητών και του Τμήματος χωρίς ιδεοληψίες και χωρίς να παίρνουν γραμμή από τα κόμματα.

5-6 υποχρεωτικά μαθήματα είναι μάλλον λίγα. Τα Πολυτεχνικά Τμήματα και τα Τμήματα Φυσικής έχουν περίπου τόσα υποχρεωτικά Μαθήματα Μαθηματικών. Ποια να είναι τα 5-6; Οι Απειροστικοί και οι Γραμμικές προφανώς συν κάτι. Ένας όμως που θέλει να λέγεται μαθηματικός πρέπει να έχει έρθει σε επαφή με αρκετά παραπάνω.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Φεβ 2008, 23:45 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 17 Σεπ 2007, 19:34
Δημοσ.: 274
Δεν θέλω να παρέμβω στην κουβέντα.Έχω μόνο μία ερώτηση ( λόγω άγχους και μόνο )

Αν και όποιες αλλαγές γίνουν από πότε σκέφτεστε ότι θα ισχύουν και αν αφορούν όσους είναι κοντά στο πτυχίο. Π.χ. όσοι έχουν διορία 5 χρόνια να τελειώσουν υπάρχει περίπτωση σε 4 από τώρα να βρεθούν αντιμέτωποι με ένα νέο πρόγραμμα σπουδών και να μην προλάβουν (με τις αλλαγές που θα γίνουν) να περάσουν τα νέα μαθήματα;


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Φεβ 2008, 00:00 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 26 Ιαν 2008, 00:29
Δημοσ.: 304
g_ppdpls έγραψε:
Δεν θέλω να παρέμβω στην κουβέντα.Έχω μόνο μία ερώτηση ( λόγω άγχους και μόνο )

Αν και όποιες αλλαγές γίνουν από πότε σκέφτεστε ότι θα ισχύουν και αν αφορούν όσους είναι κοντά στο πτυχίο. Π.χ. όσοι έχουν διορία 5 χρόνια να τελειώσουν υπάρχει περίπτωση σε 4 από τώρα να βρεθούν αντιμέτωποι με ένα νέο πρόγραμμα σπουδών και να μην προλάβουν (με τις αλλαγές που θα γίνουν) να περάσουν τα νέα μαθήματα;


Αυτά που γράφουμε είναι για την ώρα μερικές προσωπικές σκέψεις και προβληματισμοί. Προφανώς πρέπει να γίνει μεγάλη σε διάρκεια ζύμωση και ανταλλαγή ιδεών και να τοποθετηθούν όλοι οι παράγοντες και τα θεσμικά όργανα του Τμήματος. Άρα δεν μιλάμε για υπόθεση μερών ή μηνών. Κατά δεύτερο λόγο, αν και όταν γίνουν οι όποιες αλλαγές στο Πρόγραμμα σπουδών θα υπάρχουν μεταβατικές διατάξεις σε βάθος χρόνου για να μη θιγούν οι φοιτητές που ακολουθούν το τρέχον πρόγραμμα σπουδών. Αυτή είναι μια πάγια πολιτική του Τμήματος και δεν έχει μεταβληθεί σε καμιά αλλαγή του Προγράμματος Σπουδών τα τελευταία 15 χρόνια που έχω υπόψη μου. Δεν υπάρχει λόγος για ανησυχία.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Φεβ 2008, 14:21 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 25 Σεπ 2007, 17:31
Δημοσ.: 4235
Αν αναγνωρισθουν οι ειδικευσεις σαν κατι παραπανω στο πτυχιο αυτο συνεπαγεται με κατεμαχισμο του πτυχιου σε κομματια (μαθηματικος-στατιστικος,μαθηματικος-διδακτικος κλπ) δηλαδη δημιουργια εξ-ειδικευμενων μαθηματικων και οχι Μαθηματικων με την πληρη εννοια
Αυτο συνεπαγεται με μειωση των εργασιακων δικαιωματων μας

Ο μαθηματικος δεν αναγνωριζεται απ'το δημοσιο σαν στατιστικος αλλα δε σημαινει πως για να καλυφθουν μηδαμηνες θεσεις Στατιστικων θα πρεπει να χαθουν τα εγασιακα μας δικαιωματα(συνεπαγεται μειωσεις μισθων κλπ)
Αληθεια ποσες ειναι οι θεσεις αυτες (στη στατιστικη Υπηρεσια 5-6 καθε δεκαετια)?

Οπως λεει ο κ Οικονομου καποιος μπορει να βγαλει με μονα "στατιστικα" τα 2 υποχρεωτικα αρα τι Στατικος μπορει να γινει
Σωστο αυτο
Αλλα οποιος κοιταξει το παλιο προγραμμα σπουδων μεχρι το 01-02 υπηρχαν σαν υποχρεωτικα Πιθ 2,Αρ Αναλυση Στατιστικη 2 κλπ γιατι αυτο σταματησε?

Επισης ο διαχωρισμος σε Θεωρητικα και Εφαρμοσμενα μπορει να καταριφθει ανετα με ενα Πρ Σπουδων τυπου
14 Υ + 5(με 6) ΚΕΜ +5(με 6) ΚΘΜ +(2ΔΦ+3ΔΔΜ)+οσα μενουν οτι να ναι
ετσι δεν θα υπαρχουν Μαθηματικοι ταδε κατευθησνσης παρα μαθηματικοι σκετο επιστημονες

Καποιοι θα πουν πως απλα κινδυνολογω με τα εργασιακα δικαιωματα αλλα ειναι ετσι?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=wbZuBDJVHEI


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Φεβ 2008, 15:32 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 04 Οκτ 2007, 20:11
Δημοσ.: 166
delay έγραψε:

Αυτο ακριβως για μενα ειναι παραδοξο.Πως αποφοιτοι φοιτητες του Μαθηματικου με μια ικανοποιητικη γνωση των μαθηματικων δεν εχουν επαγγελματικα δικαιωματα σε θεσεις συναφεις με το τιτλο σπουδων τους,οπως ειναι για παραδειγμα τα οικονομικα.Δηλαδη πως ειναι δυνατον να μην εχουμε εμεις δικαιωματα στατιστικολογου και να εχουν αποφοιτοι απο το ΠΑΝΤΕΙΟ.



Αν και απάντησε ο κ. Οικονόμου, θα ήθελα να πω κιεγώ δυο λόγια για το πώς βλέπω τα πράγματα με τα επαγγελματικά δικαιώματα.

Πρώτα απ' όλα, και πιο πολύ ως παράδειγμα, νομίζω ότι είναι εκτός πραγματικότητας ένας απόφοιτος με ικανοποιητική γνώση μαθηματικών να ζητάει επαγγελματικά δικαιώματα στα οικονομικά. Ας θυμηθούμε μόνο πόσα καθαρά οικονομικά μαθήματα (π.χ. μικρο-μακρο οικονομική) γίνονται στο τμήμα - η απάντηση είναι μηδέν.
Το ίδιο ισχύει και για όλα τα συναφή αντικείμενα (στατιστική, πληροφορική, κλπ). Χωρίς μαθήματα στην κάθε περιοχή δεν μπορεί να ζητάει κανείς δικαιώματα.

Θέλω να πω γενικότερα ότι η εποχή που με τις βασικές γνώσεις μαθηματικού ανοίγονταν όλες οι πόρτες έχει περάσει ανεπιστρεπτί, και δε "φταίει" κανείς γιαυτό. Όταν οι μαθηματικοί ήταν παντού περιζήτητοι, δίδασκαν στο γυμνάσιο όλες τις φυσικομαθηματικές επιστήμες και το απολυτήριο του εξατάξιου γυμνασίου αρκούσε για μια καλή θέση στο δημόσιο.
Σήμερα τα πράγματα είναι διαφορετικά και όσο νωρίτερα το καταλάβουμε τόσο το καλύτερο.

Αυτό που συνεχίζει να ισχύει είναι ότι ένας απόφοιτος με στέρεες μαθηματικές βάσεις έχει ικανό υπόβαθρο, αναλυτική σκέψη, και τη δυνατότητα να ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΙ τις σπουδές του σε μια εξαιρετικά ευρεία περιοχή επιστημονικών αντικειμένων, που θα του ανοίξουν επαγγελματικές πόρτες σε πολλές συναφείς περιοχές.
Αυτό μπορεί να γίνει είτε σε μεταπτυχιακό επίπεδο, ή εμβαθύνοντας σε μια περιοχή κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών με περισσότερα εξειδικευμένα μαθήματα (ή και με τα δύο). Έτσι βλέπω την απόκτηση προπτυχιακής ειδίκευσης.

Κατά τη γνώμη μου είναι ανεδαφικό (και άδικο π.χ. για τους οικονομολόγους) να ζητάμε όλοι οι απόφοιτοι του μαθηματικού να έχουν δικαιώματα σε όλες τις συναφείς ειδικότητες. Μπορούμε να αποφασίσουμε ή όλοι ή κανένας αλλά να ξέρουμε ότι η απάντηση δε θα είναι όλοι.

Τέλος για το επιχείρημα περί Παντείου, δε γνωρίζω αναλυτικά το πρόγραμμα σπουδών ούτε τα επαγγελματικά δικαιώματα των τμημάτων του Παντείου και δε θέλω να κάνω λεπτομερή αναφορά. Όμως δεν είμαι σίγουρος ότι ένας μαθηματικός που έχει πάρει Πιθανότητες και Στατιστική Ι και τίποτα άλλο είναι πιο κατάλληλος για θέσεις στατιστικού από ένα κοινωνιολόγο που έχει κάνει πολλές εφαρμοσμένες στατιστικές έρευνες χωρίς να ξέρει τη μαθηματική θεωρία σε βάθος. Το σωστό είναι να ζητάμε όσοι έχουν δικαιώματα στατιστικού να έχουν επαρκείς γνώσεις στατιστικής και το αντίστροφο.

barney έγραψε

Παράθεση:
Αν αναγνωρισθουν οι ειδικευσεις σαν κατι παραπανω στο πτυχιο αυτο συνεπαγεται με κατεμαχισμο του πτυχιου σε κομματια (μαθηματικος-στατιστικος,μαθηματικος-διδακτικος κλπ) δηλαδη δημιουργια εξ-ειδικευμενων μαθηματικων και οχι Μαθηματικων με την πληρη εννοια
Αυτο συνεπαγεται με μειωση των εργασιακων δικαιωματων μας


Σε παρακαλώ διόρθωσέ με αν κάνω λάθος αλλά νομίζω ότι τώρα τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα του μαθηματικού είναι να κάνει μάθημα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτό όμως η ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ κατάφερε να το περιλάβει στα δικαιώματα και των δικών τους αποφοίτων που ήδη έχουν και μια σειρά άλλα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 34 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group