forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 26 Σεπ 2017, 03:55

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 34 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Κατευθυνση Στατιστικης κι Επιχειρησιακης Ερευνας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2008, 02:04 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 02 Αύγ 2007, 14:07
Δημοσ.: 75
Ειχα γραψει ενα παρομοιο μηνυμα, αλλα απο τη στιγμη που ανοιξε αυτος ο τομεας του φορουμ το ξαναγραφω εδω για να γινει κουβεντα, μιας και πλεον γραφουν πολλοι καθηγητες.

Για την επιτυχή ολοκλήρωση του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στη " Στατιστική και Επιχειρησιακή Έρευνα" απαιτείται η επιτυχής εξέταση των φοιτητών στα εξής μαθήματα:


1) Στα επόμενα πέντε (5) υποχρεωτικά μαθήματα:

442 Πιθανότητες ΙΙ
654 Στατιστική ΙΙ
341 Αριθμητική Ανάλυση Ι
342 Εισαγωγή στην Επιχειρησιακή Έρευνα
651 Στοχαστικές Ανελίξεις

2) Σε έξι (6) τουλάχιστον από τα ακόλουθα μαθήματα επιλογής της κατεύθυνσης Εφαρμοσμένων Μαθηματικών:

151 Συνδυαστική Ι
251 Πληροφορική ΙΙ
552 Στοχαστικές Μέθοδοι στην Επιχειρησιακή Έρευνα Ι
553 Πιθανότητες και Αναλογισμός
559 Θεωρία Παιγνίων και Εφαρμογές
652 Συνδυαστική ΙΙ
659 Γραμμικός και μη-Γραμμικός Προγραμματισμός
669 Υπολογιστικές Μέθοδοι στη Θεωρία Αποφάσεων
753 Στατιστική Ανάλυση Δεδομένων
754 Στοχαστικές Μέθοδοι στην Επιχειρησιακή Έρευνα ΙΙ
852 Δειγματοληψία
854 Στατιστικός Έλεγχος Ποιότητας και Αξιοπιστία
855 Εφαρμοσμένη Ανάλυση Παλινδρόμησης
859 Ουρές Αναμονής

Αποριες

1) Τι δουλεια εχει η Αριθμητικη Αναλυση 1 στα υποχρεωτικα αυτης της κατευθυνσης? Δεν εχει καμια σχεση με τον κλαδο. Ακρως παραλογο τη στιγμη που τη θεση της κατ εμε θα επρεπε να παρει ειτε η συνδυαστικη, ειτε η δειγματοληψια, ειτε οι στοχαστικες μεθοδοι στην επιχειρησιακη ερευνα
2) Τι δουλεια εχει η Πληροφορικη 2 στα μαθηματα επιλογης της κατευθυνσης? Επισης καμια σχεση με τον κλαδο, και ακομα χειροτερα, με τα μαθηματικα!
3) Ποσα απο αυτα τα μαθηματα διδασκονται? Συνδυαστικη 2 δεν εχω πετυχει ποτε να διδασκεται οσο ειμαι στη σχολη! Εφαρμοσμενη αναλυση παλινδρομησης και Υπολογιστικες μεθοδοι στην θεωρια αποφασεων εχουν διδαχθει μονο ενα εξαμηνο απο τα 7 χρονια που ειμαι στη σχολη. Γραμμικος και μη γραμμικος προγραμματισμος, Στατιστικη αναλυση δεδομενων, στοχαστικες μεθοδοι στην επιχειρησιακη ερευνα ΙΙ διδασκονται ανα 2 χρονια η και παραπανω.

Επισης να αναφερω κατι για προβληματισμο. Προυποθεσεις για πτυχιο. 14 υποχρεωτικα μαθηματα, 2 φυσικης, 3 διδακτικης, 2 θεωριτικων μαθηματικων. Με βαση αυτην την κατευθυνση θελεις 11 μαθηματα ακομα, τα οποια σου καλυπτουν τον προβλεπομενο αριθμο ΚΕΜ και ΠΚΕΜ. Αρα για πτυχιο και κατευθυνση χρειαζονται τουλαχιστον 32 μαθηματα. Συνολο μαθηματων για πτυχιο ειναι 36 μαθηματα. Μηπως ειναι υπερβολικες οι απαιτησεις για την κατευθυνση δεδομενων των παραπανω συνθηκων?

Προσωπικα πιστευω πως πρεπει να αλλαξουν καποια πραγματα στην κατευθυνση. Πρωτα απο ολα να βγουνε τα 2 μαθηματα που δεν εχουν σχεση με τον κλαδο. Κι εδω θα ηθελα την γνωμη των διδασκοντων για την νοοτροπια που μπηκαν αυτα τα μαθηματα στην κατευθυνση. Επειτα, ειτε να μειωθουν τα μαθηματα που απαιτουνται για την αποκτηση της κατευθυνσης ειτε να διδασκεται η πλειοψηφια των μαθηματων καθε χρονο.

Για το δευτερο να σημειωσω πως συμφωνω απολυτα με οσα λεει ο κυριος Μηλοληδακης, πρεπει να προσληφθουν αμεσα καθηγητες για αυτον τον τομεα. Ηδη δεν επαρκουν για τα μαθηματα που προσφερονται απο τον οδηγο σπουδων. Και επισης θα πρεπει εν καιρω να μπουν καινουργια μαθηματα στη σχολη τα οποια να καλυπτουν τις συχρονες απαιτησεις της κοινωνιας πανω σε αυτον τον κλαδο. Τελος θα προτεινα να αλλαξει λιγο η νοοτροπια καποιων μαθηματων που δινουν πιο πολυ εμφαση σε θεωρια παρα σε πρακτικα κομματια. Ναι σιγουρα ειναι χρησιμη η θεωρια και ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ να την ξερουμε, να την κατανοουμε και να την αποδυκνειουμε, αλλα οταν βγουμε απο τη σχολη και αναζητησουμε εργασια ως στατιστικολογοι, κανενας δεν θα μας ζητησει να του αποδειξουμε θεωρηματα! Αρα θα ηταν χρησιμη μια διαφορετικη προσεγκιση(σε καποια τοθλαχιστον μαθηματα) η οποια να δινει βαση σε προβληματα που αφορουν την συγχρονη κοινωνια καθως και σε προβληματα που θα χρειαζονται για την μελλοντικη μας αποκατασταση στον τομεα της εργασιας.

Ας γινει ενας υγειης διαλογος.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Κατευθυνση Στατιστικης κι Επιχειρησιακης Ερευνας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2008, 04:48 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 26 Ιαν 2008, 00:29
Δημοσ.: 302
Spiritcrusher έγραψε:
Για την επιτυχή ολοκλήρωση του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στη " Στατιστική και Επιχειρησιακή Έρευνα" απαιτείται η επιτυχής εξέταση των φοιτητών στα εξής μαθήματα:


1) Στα επόμενα πέντε (5) υποχρεωτικά μαθήματα:

442 Πιθανότητες ΙΙ
654 Στατιστική ΙΙ
341 Αριθμητική Ανάλυση Ι
342 Εισαγωγή στην Επιχειρησιακή Έρευνα
651 Στοχαστικές Ανελίξεις

2) Σε έξι (6) τουλάχιστον από τα ακόλουθα μαθήματα επιλογής της κατεύθυνσης Εφαρμοσμένων Μαθηματικών:

151 Συνδυαστική Ι
251 Πληροφορική ΙΙ
552 Στοχαστικές Μέθοδοι στην Επιχειρησιακή Έρευνα Ι
553 Πιθανότητες και Αναλογισμός
559 Θεωρία Παιγνίων και Εφαρμογές
652 Συνδυαστική ΙΙ
659 Γραμμικός και μη-Γραμμικός Προγραμματισμός
669 Υπολογιστικές Μέθοδοι στη Θεωρία Αποφάσεων
753 Στατιστική Ανάλυση Δεδομένων
754 Στοχαστικές Μέθοδοι στην Επιχειρησιακή Έρευνα ΙΙ
852 Δειγματοληψία
854 Στατιστικός Έλεγχος Ποιότητας και Αξιοπιστία
855 Εφαρμοσμένη Ανάλυση Παλινδρόμησης
859 Ουρές Αναμονής


Παράθεση:
Αποριες

1) Τι δουλεια εχει η Αριθμητικη Αναλυση 1 στα υποχρεωτικα αυτης της κατευθυνσης? Δεν εχει καμια σχεση με τον κλαδο. Ακρως παραλογο τη στιγμη που τη θεση της κατ εμε θα επρεπε να παρει ειτε η συνδυαστικη, ειτε η δειγματοληψια, ειτε οι στοχαστικες μεθοδοι στην επιχειρησιακη ερευνα


Τα 5 υποχρεωτικά της ειδίκευσης είναι τα 3 παλιά υποχρεωτικά που καταργήθηκαν στην τελευταία αναθεώρηση του προγράμματος σπουδών (Πιθ ΙΙ, Αρ. Αναλ. και Εισαγωγή στην Ε.Ε) συν τη Στατιστική ΙΙ και τις Στοχαστικές Ανελίξεις που θεωρούνται μαθήματα-πυλώνες για την Στατιστική και την Στοχαστική Επιχειρησιακή Έρευνα -Εφαρμοσμένες Πιθανότητες. Για την ειδίκευση θεωρήθηκε σημαντικό να υπάρχει μια εξοικείωση με μαθηματικά με υπολογιστές μια και η απαίτηση της Πληροφορικής Ι δεν εξασφαλίζει το επιθυμητό επίπεδο. Επιπλέον η Αριθμητική Ανάλυση είναι πολύ σημαντική για ορισμένα κομμάτια της Επιχειρησιακής Έρευνας (μη-γραμμικό προγραμματισμό).

Προσωπικά βλέπω την οπτική σου και δεν διαφωνώ κάθετα αλλά απ'την άλλη μεριά οι ασχολούμενοι με τη Στατιστική και την Ε.Ε. πρέπει να ασχοληθούν με κάποιο τρόπο με υπολογιστές γιατί είναι απαραίτητο για τους κλάδους αυτούς.

Παράθεση:
2) Τι δουλεια εχει η Πληροφορικη 2 στα μαθηματα επιλογης της κατευθυνσης? Επισης καμια σχεση με τον κλαδο, και ακομα χειροτερα, με τα μαθηματικα!


Ισχύει το τελευταίο σχόλιο μου στο 1.

Παράθεση:
3) Ποσα απο αυτα τα μαθηματα διδασκονται? Συνδυαστικη 2 δεν εχω πετυχει ποτε να διδασκεται οσο ειμαι στη σχολη! Εφαρμοσμενη αναλυση παλινδρομησης και Υπολογιστικες μεθοδοι στην θεωρια αποφασεων εχουν διδαχθει μονο ενα εξαμηνο απο τα 7 χρονια που ειμαι στη σχολη. Γραμμικος και μη γραμμικος προγραμματισμος, Στατιστικη αναλυση δεδομενων, στοχαστικες μεθοδοι στην επιχειρησιακη ερευνα ΙΙ διδασκονται ανα 2 χρονια η και παραπανω.


Διδάσκονται όσα περισσότερα μαθήματα μπορούμε. Ο τομέας έχει 12 μέλη και έχει αναλάβει τη διδασκαλία 2 υποχρεωτικών και πολλών ΠΚΕΜ και ΚΕΜ με μεγάλη προσέλευση φοιτητών. Επιπλέον υπάρχει το ομώνυμο μεταπτυχικό πρόγραμμα καθώς και τα μαθήματα Πιθανοτήτων Στατιστικής που διδάσκονται σε άλλα Τμήματα. Οι τομείς Ανάλυσης και Άλγεβρας-Γεωμετρίας που έχουν περίπου 30 άτομα ο καθένας μπορούν ασφαλώς να δώσουν περισσότερα μαθήματα.

Παράθεση:
Επισης να αναφερω κατι για προβληματισμο. Προυποθεσεις για πτυχιο. 14 υποχρεωτικα μαθηματα, 2 φυσικης, 3 διδακτικης, 2 θεωριτικων μαθηματικων. Με βαση αυτην την κατευθυνση θελεις 11 μαθηματα ακομα, τα οποια σου καλυπτουν τον προβλεπομενο αριθμο ΚΕΜ και ΠΚΕΜ. Αρα για πτυχιο και κατευθυνση χρειαζονται τουλαχιστον 32 μαθηματα. Συνολο μαθηματων για πτυχιο ειναι 36 μαθηματα. Μηπως ειναι υπερβολικες οι απαιτησεις για την κατευθυνση δεδομενων των παραπανω συνθηκων?


Στα 11 μαθήματα για την κατεύθυνση πρέπει κανείς να πάρει μαθήματα που τον οδηγούν στην ειδίκευση, αυτή είναι άλλωστε η ιδέα της ειδίκευσης: να προσανατολίσει καλύτερα στις σπουδές του, αντί να πάρει λίγες διαφορικές εξισώσεις, λιγη αριθμητική ανάλυση, λίγο στατιστική και ε.ε. να πάρει μαθήματα προς κάποια ειδίκευση.


Παράθεση:
Προσωπικα πιστευω πως πρεπει να αλλαξουν καποια πραγματα στην κατευθυνση. Πρωτα απο ολα να βγουνε τα 2 μαθηματα που δεν εχουν σχεση με τον κλαδο. Κι εδω θα ηθελα την γνωμη των διδασκοντων για την νοοτροπια που μπηκαν αυτα τα μαθηματα στην κατευθυνση. Επειτα, ειτε να μειωθουν τα μαθηματα που απαιτουνται για την αποκτηση της κατευθυνσης ειτε να διδασκεται η πλειοψηφια των μαθηματων καθε χρονο.


Τα κάλυψα ελπίζω.

Παράθεση:
Για το δευτερο να σημειωσω πως συμφωνω απολυτα με οσα λεει ο κυριος Μηλοληδακης, πρεπει να προσληφθουν αμεσα καθηγητες για αυτον τον τομεα. Ηδη δεν επαρκουν για τα μαθηματα που προσφερονται απο τον οδηγο σπουδων. Και επισης θα πρεπει εν καιρω να μπουν καινουργια μαθηματα στη σχολη τα οποια να καλυπτουν τις συχρονες απαιτησεις της κοινωνιας πανω σε αυτον τον κλαδο. Τελος θα προτεινα να αλλαξει λιγο η νοοτροπια καποιων μαθηματων που δινουν πιο πολυ εμφαση σε θεωρια παρα σε πρακτικα κομματια. Ναι σιγουρα ειναι χρησιμη η θεωρια και ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ να την ξερουμε, να την κατανοουμε και να την αποδυκνειουμε, αλλα οταν βγουμε απο τη σχολη και αναζητησουμε εργασια ως στατιστικολογοι, κανενας δεν θα μας ζητησει να του αποδειξουμε θεωρηματα! Αρα θα ηταν χρησιμη μια διαφορετικη προσεγκιση(σε καποια τοθλαχιστον μαθηματα) η οποια να δινει βαση σε προβληματα που αφορουν την συγχρονη κοινωνια καθως και σε προβληματα που θα χρειαζονται για την μελλοντικη μας αποκατασταση στον τομεα της εργασιας.

Ας γινει ενας υγειης διαλογος.


Προφανώς συμφωνώ σε αυτά. Από την άλλη δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι:

1. Το Τμήμα είναι Τμήμα Μαθηματικών. Το κομμάτι της Στατιστικής και της Ε.Ε. που θα αναπτύσσεται σε ένα τέτοιο Τμήμα θα είναι το πιο μαθηματικοποιημένο κομμάτι, η Μαθηματική Θεωρία της Στατιστικής και της Ε.Ε. και πολύ λιγότερο οι εφαρμογές. Φυσικά σε διδακτικό επίπεδο (και κυρίως προπτυχιακών μαθημάτων) οφείλουμε να προσαρμοστούμε περισσότερο στο να βοηθήσουμε την επαγγελματική αποκατάσταση των πτυχιούχων μας.

2. Το Τμήμα ιστορικά είχε πάντα πολύ περισσότερο προσωπικό στα Θεωρητικά από τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά. Με την καθιέρωση του νόμου πλαισίου το 82 έγιναν 3 τομείς: Ανάλυσης, Άλγεβρας - Γεωμετρίας και Στατιστικής - Επιχ. Έρευνας και Αριθμ. Ανάλυσης. Οι δυο πρώτοι είχαν περίπου τα 2/3 των μελών του τότε Τμήματος και θεράπευαν τα Θεωρητικά Μαθηματικά. Το 1989 που δημιουργήθηκε το Τμήμα Πληροφορικής ο μισός τομέας Στατιστικής - Επιχ. Έρευνας και Αριθμ. Ανάλυσης (οι άνθρωποι που ασχολούνταν με Αριθμ. Ανάλυση και Πληροφορική) μετακινήθηκε στο Τμήμα Πληροφορικής. Όταν άρχισε να ξανααναπτύσσεται η Αριθμ. Ανάλυση στο Τμήμα αυτό έγινε πλέον στα πλαίσια του Τομέα Ανάλυσης. Είναι φυσικό συνεπώς ο Τομέας να έχει λίγα άτομα. Είναι όμως σίγουρο (τουλάχιστον για μένα) ότι θα πρέπει να ενισχυθεί. Το Τμήμα πρέπει να πάρει μια απόφαση στρατηγική προς την κατεύθυνση αυτή ή έστω να αρνηθεί την ανάπτυξη αυτών των περιοχών και αυτός είναι ένας από τους στόχους του Φορουμ: Να συζητηθεί τί πρέπει να γίνει για το μέλλον του Τμήματος.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Κατευθυνση Στατιστικης κι Επιχειρησιακης Ερευνας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2008, 10:43 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 18 Μαρ 2006, 00:26
Δημοσ.: 302
Τοποθεσια: Κερατσίνι
Spiritcrusher έγραψε:
...

Για το δευτερο να σημειωσω πως συμφωνω απολυτα με οσα λεει ο κυριος Μηλοληδακης, πρεπει να προσληφθουν αμεσα καθηγητες για αυτον τον τομεα. Ηδη δεν επαρκουν για τα μαθηματα που προσφερονται απο τον οδηγο σπουδων. Και επισης θα πρεπει εν καιρω να μπουν καινουργια μαθηματα στη σχολη τα οποια να καλυπτουν τις συχρονες απαιτησεις της κοινωνιας πανω σε αυτον τον κλαδο. Τελος θα προτεινα να αλλαξει λιγο η νοοτροπια καποιων μαθηματων που δινουν πιο πολυ εμφαση σε θεωρια παρα σε πρακτικα κομματια. Ναι σιγουρα ειναι χρησιμη η θεωρια και ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ να την ξερουμε, να την κατανοουμε και να την αποδυκνειουμε, αλλα οταν βγουμε απο τη σχολη και αναζητησουμε εργασια ως στατιστικολογοι, κανενας δεν θα μας ζητησει να του αποδειξουμε θεωρηματα! Αρα θα ηταν χρησιμη μια διαφορετικη προσεγκιση(σε καποια τοθλαχιστον μαθηματα) η οποια να δινει βαση σε προβληματα που αφορουν την συγχρονη κοινωνια καθως και σε προβληματα που θα χρειαζονται για την μελλοντικη μας αποκατασταση στον τομεα της εργασιας.

Ας γινει ενας υγειης διαλογος.


off topic : Συνάδελφε "στατιστικολόγοι, κοινωνιολόγοι κ.ά. -λόγοι" υπάρχουν στο Πάντειο(κακώς)! Εδώ νομίζω ότι όλοι μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι ο ασκών στατιστική λέγεται ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΣ ή Μαθηματικός στατιστικός ή οτιδήποτε άλλο...Ελπίζω να συμφωνούν και οι συνάδελφοι καθηγητές του αντιστοίχου τομέα.

Επί του θέματος τώρα :

1. Είναι ποτέ δυνατόν σύγχρονος επιστήμονας να μην έχει γνώση Η/Υ ? Σίγουρα αριθμητικής ανάλυσης και θεωρίας σφάλματων - βελτιστοποίησης αλγορίθμων, ώστε να μπορεί να κατανοεί τι του βγάζει και γιατί το μηχάνημα στην οθόνη, όταν για παράδειγμα κάνει μία στατιστική μελέτη? Βεβαίως και πληροφορικής, ώστε να μάθει κάποια πράγματα από δομές δεδομένων και λογική προγραμματισμού για να μπορεί ας πούμε να δουλέψει λίγο Matlab, SPSS, χωρίς να κάνει προχειροδουλειές του τύπου βάζω αυτό και μου βγάζει εκείνο (χωρίς να γνωρίζει για παράδειγμα ότι μπορεί να μην είναι εντελώς ακριβές ή ότι θα μπορούσε να το έχει κάνει γρηγορότερα)?

2. Προφανώς και τα μέλη ΔΕΠ του τομέα θα έπρεπε να είναι περισσότερα από 12 !?! Από την άλλη βέβαια είναι σίγουρα πολύ μεγαλύτερο το εύρος των αντικειμένων που έχει να ασχοληθεί ένας αλγεβρίστας ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ή ένας αναλύστας ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ από έναν στατιστικό ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ, τουλάχιστον όσον αφορά το ερευνητικό επίπεδο που και αυτό πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη.

3. Τέλος, ένας επιστήμονας του τμήματος θα έπρεπε πρώτα να είναι ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ και έπειτα να λαμβάνει μία εξειδίκευση ως προς τα υπόλοιπα(κατά τη γνώμη μου πάντα)! Συνεπώς, η θεωρία είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ, ώστε να έχει κανείς και τη μαθηματική σκέψη - υπόβαθρο και να μπορεί τόσο να συνεχίσει , χωρίς προβλήματα, σε οποιονδήποτε τομέα αφενός, όσο και να εξειδικεύσει στα ενδιαφέροντά του ως άρτιος επιστήμονας. Ειδάλλως θα έπρεπε να έχουμε διαφορετικές σχολές : αλγεβρας, ανάλυσης, επιχειρησιακής έρευνας, στατιστικής και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς, τμήματα που ναι μεν υπάρχουν, αλλά δε θα έπρεπε! ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΙΑΙΑ ΟΛΟΤΗΤΑ και όποιος δεν το κατανοεί δεν μπορεί να είναι μαθηματικός, αλλά θα μου επιτρέψετε να πω (εννοείται χωρίς να αναφέρομαι σε κάποιον από τους συνομιλητές, είναι χαρακτηρισμός "κατά τη ροή του λόγου") : ΑΡΠΑΚΟΛΑΤΖΗΣ της δεκάρας. Αντίστοιχες λογικές που επικρατούν σε άλλους επαγγελματικούς κλάδους έχουν οδηγήσει στους ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ της κακιάς ώρας που τίποτε δεν κάνουν σωστά, αλλά όλα πρόχειρα και αποσπασματικά με μόνο στόχο το γρήγορο κέρδος!

4. Η ειδίκευση πρέπει να σε βοηθήσει να έχεις την πρακτική εφαρμογή στον κάθε τομέα και σ' αυτό το σημείο θα έπρεπε το τμήμα να μπορεί (δεν ξέρω πόσο εφικτό είναι νομικά, αλλά είναι αναγκαίο να καταστεί) να συνεργάζεται με εταιρείες για ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ των φοιτητών, αλλά :
α) στο ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ τους απασχολούμενοι (και όχι για φωτοτυπίες).
β) με κανονική ΠΛΗΡΩΜΗ ανειδίκευτου και ΑΣΦΑΛΙΣΗ

Εμείς θα κερδίζαμε τα ευνόητα, ενώ οι εταιρείες σε εξασφάλιση στελεχών ειδικευμένων και εκπαιδευμένων στο αντικείμενο που θέλουν (εξάλλου όλες οι σοβαρές εταιρείες εκπαιδεύουν τους υπαλλήλους τους). Επιπλέον, θα υπήρχε μία διάδραση μεταξύ νέων ερευνητικών κομματιών και πρακτικής τους χρήσης ως πρωτοπόρες λύσεις στον επιχειρηματικό τομέα! Αν μάλιστα εμφανίσουμε και πείσουμε για το πλεονέκτημα του μαθηματικού με το ανοιχτό πεδίο γνώσης που μπορεί να λειτουργήσει σε ολόκληρο το επιστημονικό εύρος, αλλά ταυτόχρονα κάθε στιγμή να μπορεί να μαθαίνει και νέα πράγματα, αφού διαθέτει το απαραίτητο επιστημονικό υπόβαθρο(δες την αναγκαιότητα των μαθημάτων που έγραφα παραπάνω) . Για να καταστεί βέβαια αυτό εφικτό θα πρέπει να γίνει σωστή πρόταση - υλοποίηση και εφαρμογή! Ευκαιριακές αλλαγές δε φέρνουν αποτελέσματα και πλήττουν το κύρος του τμήματος!!! Μία σωστά οργανωμένη τέτοια διαδικασία θα μας καταστήσει πραγματικά μοναδικούς στο είδος μας!

_________________
Ζήσε τα μαθηματικά σου!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2008, 14:42 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 02 Αύγ 2007, 14:07
Δημοσ.: 75
Μια μικρη σημειωση να κανω πρωτου συνεχιστει ο διαλογος. Προφανως και δεν θα ηθελα να μειωθει ο αριθμος μαθηματων για την κατευθυνση, απλα ηθελα να επισημανω αυτο που ολοι οπως φαινεται συμφωνουμε, την επιτακτικη αναγκη για προσληψη καθηγητων ωστε να καλυφθουν τα ΠΟΛΛΑ κενα που υπαρχουν στον τομεα καθως και την εισαγωγη νεων μαθηματων. Επισης δεν εριξα σε κανεναν διδασκοντα φταιξιμο για τα προσφερομενα μαθηματα, καθως οι ελλειψεις ειναι εμφανεις και κανεις δεν μπορει να σας κατηγορησει. Οχι μονο κανετε οτι μπορειτε αλλα πραγματικα(μιας και οσοι καθηγητες παρακολουθησα στον κλαδο με εκαναν να τον αγαπησω) αξιζει καποιος να σας βγαλει το καπελο και σαν καθηγητες αλλα και σαν ανθρωπους. Προσεγκιζετε τον φοιτητη, η διδασκαλια ειναι αυτη που πρεπει, δεν υπαρχουν παραλογα πραγματα στις εξετασεις, τα ποσοστα επιτυχιας(με ελαχιστες εξαιρεσεις) ειναι μεγαλα και αυτο συμβαινει διοτι οι φοιτητες μεσω της παρακολουθησης κατανοουν πραγματικα το εκαστοτε μαθημα και σε θεωριτικο αλλα και σε πρακτικο επιπεδο. Για μενα ο τομεας στατιστικης ειναι παραδειγμα προς μιμηση και αυτο δεν το λεω για να "γλειψω" κανεναν, αλλα γιατι το πιστευω και το εχω ζησει! Σκοπος του αρχικου μηνυματος ειναι οπως προειπωθηκε να τον κανουμε ακομα καλυτερο σημειωνοντας τα ελαχιστα αρνητικα και κοιτωντας τα προβληματα.

Μονο μια μικρη διαφωνια εχω σε αυτα που ειπωθηκαν. Συμφωνω και με τους 2 οτι δεν νοειται επιστημονας ο οποιος εχει γνωσεις ηλεκτρονικων υπολογιστων. Ομως αυτο μηπως πρεπει να γινει σε πιο πρακτικο κομματι και σε λιγοτερο θεωρητικο? Για παραδειγμα στην στατιστικη αναλυση δεδομενων μαθαμε το προγραμμα statgraphics. Αυτο δεν απαιτουσε καμια γνωση αλγοριθμων, αλλα σιγουρα χρειαζονταν γενικες γνωσεις υπολογιστων. Ειδικα η πληροφορικη 2 σαν μαθημα, αλλαζει υλη και γλωσσα προγραμματισμου σχεδον καθε χρονο οποτε ειναι λιγο ασαφες το τι πραγματευεται. Εδω ειναι και η διαφωνια μου. Αν υπηρχε ενα μαθημα το οποιο θα μας διδασκε σε βαθος χρησιμες λειτουργιες των υπολογιστων( για παραδειγμα Excel, word και γενικα το office και αλλα τετοια πραγματικα χρησιμα προγραμματα) τοτε θα ημουν 100% συμφωνος να ειναι υποχρεωτικο στην κατευθυνση. Τονιζω το σε βαθος γιατι πλεον δεν υπαρχει σπιτι χωρις υπολογιστη και ολοι γνωριζουμε τα βασικα πραγματα σε αυτους τους τομεις. Σιγουρα ειναι καλη η οποιαδηποτε επιστημονικη γνωση πανω σε καποιον τομεα, αλλα εξακολουθω να μην βλεπω την χρησιμοτητα της πανω στην κατευθυνση στατιστικης, με βαση τα δεδομενα που εθεσα. Δεν χρειαζομαστε κατα τη γνωμη μου αλγοριθμους και θεωριες, αυτα ειναι δουλεια της πληροφορικης. Χρειαζομαστε πρακτικες γνωσεις και να εισχωρησουμε σε βαθος στα προγραμματα που πραγματικα θα μας ειναι χρησιμα, οχι σε θεωριες και υποθεσεις.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2008, 18:15 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Πρώτα να εκφράσω τη χαρά μου που άνοιξε καινούργιο thread στη συζήτηση.

Μερικές παρατηρήσεις: Η Στατιστική και Επιχειρησιακή Έρευνα ΔΕΝ είναι κατεύθυνση του Τμήματος αλλά "ειδίκευση".

Αυτό σημαίνει ότι δεν αναγράφεται στο πτυχίο και οι απόφοιτοί μας που πήραν αυτή την ειδίκευση δεν έχουν το δικαίωμα να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς Δημοσίου ή Νομικών Προσώπων που αφορούν θέσεις "στατιστικών" ή "στατιστικολόγων", όπως συχνά αναφέρονται στους διαγωνισμούς αυτούς. Οι εκάστοτε διευθυντές του Τομέα γίνονται συνεχώς παραλήπτες αιτήσεων αποφοίτων μας που ζητούν να "βεβαιωθεί" η επάρκειά τους στο αντικείμενο, ώστε να γίνουν δεκτοί σε τέτοιους διαγωνισμούς. Δυστυχώς, δεν ανήκει στην αρμοδιότητά κανενός προσώπου μια τέτοια βεβαίωση λόγω της διατύπωσης που ζητείται. Πολύ πρόσφατα απευθύνθηκα με γράμμα μου στον Πρόεδρο του Τμήματος σχετικά με το θέμα, και θα το φέρω στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του Τομέα. Το γράμμα μου έχει κοινοποιηθεί στο Σύλλογο των (Προπτυχιακών) Φοιτητών.

Δεύτερη Παρατήρηση: Η μέχρι τώρα στάση του Συλλόγου Φοιτητών απορρίπτει την ενεργοποίηση δικαιωμάτων συμμετοχής στους διαγωνισμούς για στατιστικούς αποφοίτων του Τμήματός μας με προσόντα "κατεύθυνσης" (το σύνθημα όπως το αντιλαμβάνομαι είναι "όλοι να έχουν τα ίδια δικαιώματα με βάση το πτυχίο και μόνο"). Αυτό προφανώς είναι ανεδαφικό για αντικείμενα όπως η Στατιστική ή η Επιχειρησιακή Έρευνα που αποτελούν χωριστές Επιστήμες πλέον διεθνώς. Επίσης, αν δούμε τους Πίνακες Αποδεκτών Τίτλων Σπουδών σε διάφορους Διαγωνισμούς, αμέσως επιβεβαιώνουμε ότι αυτοί καταρτίζονται σύμφωνα με κατευθύνσεις (έτσι συχνά γίνεται αποδεκτή κάποια κατεύθυνση από κάποιο τμήμα του Οικονομικού Πανεπιστημίου αλλά όχι κάποια άλλη από το ίδιο Τμήμα).

Η σωστή λύση, κατά τη γνώμη μου, είναι αυτή που διατυπώνω σε άλλο thread ("Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών"). Όμως σαν ενδιάμεση λύση θα μπορούσε να ζητηθεί από το Τμήμα να ζητήσει η Σύγκλητος από το ΑΣΕΠ να συμπεριλαμβάνονται όσοι έχουν την Ειδίκευση Στατιστικής στους σχετικούς πίνακες για διαγωνισμούς στατιστικών. Ακόμη καλύτερη ενδιάμεση λύση θα ήταν τελικά η θεσμοθέτηση [url]Κατεύθυνσης[/url] Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας στο Τμήμα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2008, 18:54 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Δυό σχόλια που αφορούν απόψεις προηγηθέντων και που δε συμπεριέλαβα στο προηγούμενο μήνυμα για να μην ανακατευτούν πολλά διαφορετικά ζητήματα.

Η γνώση Αριθμητικής Ανάλυσης είναι όντως απαραίτητη στους ασχολούμενους με Μη Γραμμικό Μαθηματικό Προγραμματισμό, ο οποίος είναι κεντρική περιοχή της Επιχειρησιακής Έρευνας, αλλά και των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών γενικότερα (εξαιρετικά μεγάλος αριθμός εφαρμογών μηχανικών (engineering), φυσικής και οικονομικών). Σημειώνω ότι στο Τμήμα δεν υπάρχει ΔΕΠ που να δουλεύει στην περιοχή αυτή, από όσο γνωρίζω. Όμως και σε στατιστικούς χρειάζεται εξοικείωση με τεχνικές αριθμητικής παραγώγισης, ολοκλήρωσης, λύσης γραμμικών συστημάτων, εύρεσης ριζών, κ.λ.π.

Επίσης απαραίτητη είναι η γνώση μιας καλής γλώσσας προγραμματισμού. Αν αλλάζουν οι διδασκόμενες γλώσσες στο αντίστοιχο μάθημα, αυτό οφείλεται και στην κινητικότητα που αντικειμενικά υπάρχει εδώ. Εν πάσει περιπτώσει, ένας που θα μάθει καλά την C++ δε θα κουραστεί και πολύ να μάθει Java. Πάντως, με κανένα τρόπο δεν πρέπει να μιλάμε εδώ για office, excel, κλπ, τα οποία αποτελούν "δεξιότητες" και δε συμφωνώ να θεωρούνται αντικείμενα πανεπιστημιακών παραδόσεων.

Δε συμφωνώ επίσης με την άποψη κάποιου προλαλήσαντος φίλου ότι οι περιοχές ενασχόλησης ενός Αναλύστα ή ενός Αλγεβριστή είναι περισσότερες από ό,τι ενός Στατιστικού ή ενός Επιχειρησιακού Ερευνητή (για να μην έρθω και σε πιο "αιρετικές" απόψεις). Αν θέλουμε εδώ να βρούμε την αλήθεια θα πρέπει να ανατρέξουμε είτε στον αριθμό δημοσιεύσεων σε επιστημονικά περιοδικά, είτε στον αριθμό ΔΕΠ που προσλαμβάνονται (διεθνώς βέβαια και όχι στο Τμήμα Μαθηματικών του ΕΚΠΑ) ανά περιοχή, είτε στον αριθμό φοιτητών που εργάζονται (είτε μεταπτυχιακά είτε προπτυχιακά ανά περιοχή), είτε στις θέσεις εργασίας που ανοίγουν ετησίως (διεθνώς και πάλι) ανά περιοχή, είτε στα ερευνητικά προγράμματα που χρηματοδοτούνται ανά περιοχή, κλπ, κλπ.

Ξέρω, θα υπάρχει αντίλογος περί "ποιότητας" σε σχέση με την "ποσότητα", αλλά πάλι για ποσότητα ξεκινήσαμε να μιλάμε. Και άλλωστε την "ποιότητα" πώς τη μετράμε?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Φεβ 2008, 13:14 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2882
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Και άλλωστε την "ποιότητα" πώς τη μετράμε?


Πώς την μετράμε;


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Φεβ 2008, 14:48 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Πες μας και συ Αποστόλη μια φορά τη γνώμη σου!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Φεβ 2008, 15:02 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2882
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Πες μας και συ Αποστόλη μια φορά τη γνώμη σου!


Η γνώμη μου είναι ότι έχεις ξεπεράσει τα πλαίσια και τα όριά σου.

1. Το Τμήμα Μαθηματικών έχει πολύ καλούς φοιτητές και πολύ καλές προοπτικές. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μετεξελιχθεί σε κάτι άλλο.

2. Ο Τομέας Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας δουλεύει και ο φόρτος εργασίας του είναι κατανοητός. Οι εξάρσεις όμως πατριωτισμού που διακρίνουν τα κείμενά σου στερούνται βάσης. Όπως βλέπεις, τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά στο Ηράκλειο τα αντιλαμβάνονται αλλιώς, έχεις να τους υποδείξεις κάτι;

3. Γνώμη μου: ο Τομέας σας έχει πάρει ικανό αριθμό θέσεων τα τελευταία χρόνια. Καλό είναι να ενισχυθεί κι άλλο, με πρώτη προτεραιότητα μια θέση στη Θεωρία Πιθανοτήτων (σκέτη και καθαρή). Υποψήφιοι υπάρχουν και πολύ καλοί μάλιστα.

4. Έχεις σκεφτεί ότι ίσως κάποια μαθήματα του Τομέα σας μπορεί να μας φαίνονται εξωτικά;

5. Μπορείς να μας πεις πώς φαντάζεστε τη διδασκαλία του Απειροστικού Λογισμού για παράδειγμα. Ευχαρίστως να τον αναλάβεις εσύ Κωστή, αφού πρώτα μας δώσεις το στίγμα σου.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Φεβ 2008, 15:27 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 18 Φεβ 2008, 15:17
Δημοσ.: 49
Ειναι μαλλον περιεργο να βλεπεις 2 καθηγητες να 'μαλωνουν'.Ιδιαιτερα οταν ειναι και οι δυο καλοι στο αντικειμενο τους.Μονο ενας σωστος διαλογος μπορει να φερει αποτελεσματα.Αλλωστε ποιος καθηγητης δεν ειναι λιγο 'ψωνιο' με το αντικειμενο του?? :D Το 'ψωνιο' το εννοω φυσικα με την καλη εννοια.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Φεβ 2008, 15:41 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2882
Δεν μαλώνουμε φίλε μου, διάλογο κάνουμε. Σου φαίνεται ασυνήθιστο;


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Φεβ 2008, 15:46 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 18 Φεβ 2008, 15:17
Δημοσ.: 49
Διαλογος με αιχμες και υπονοιες ομως...


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Φεβ 2008, 15:51 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 28 Φεβ 2006, 00:06
Δημοσ.: 5211
The best... έγραψε:
Διαλογος με αιχμες και υπονοιες ομως...
Δεν είναι SpamArena και εφόσον δεν συμβάλλεις στην προώθηση της συζήτησης, θα παρακαλούσα να μην γράφεις εδώ, και να αφήσουμε τον διάλογο να εξελιχθεί.

Καλώς ήρθες στο φόρουμ.

_________________
cogito ergo sum
δραματική σχολή


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Φεβ 2008, 16:32 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Αποστόλη, δεν έχω καμιά όρεξη να μετατραπεί η συζήτηση στο φόρουμ σε μεταξύ μας αντιδικία, γιατί αυτό θα τραβούσε τη προσοχή μακριά από τα, κατά τη γνώμη μου, υπαρκτά προβλήματα που έχουν τεθεί εδώ. Και ο δικός μου στόχος είναι ακριβώς ο αντίθετος.

Αν θες να συζητήσουμε με επιχειρήματα, εγώ έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα και με ευχαρίστηση θα συζητήσω και τα δικά σου επιχειρήματα, όταν αυτά εμφανιστούν.

Περί ορίων και πλαισίων: Πότε τα ξεπέρασα, τώρα ή πριν δυο χρόνια που δημοσίευσα τις βασικές μου απόψεις?

Περί "πατριωτισμού": Είναι φανερό ότι δεν αντιλαμβάνομαι έτσι τις δικές μου απόψεις και είναι φανερό ότι πιστεύω ότι επιχειρηματολογώ γι΄αυτές. Αυτό που δεν μου είναι σαφές είναι ποια ακριβώς είναι τα επιχειρήματα για τις δικές σου. Συνήθως οι "πατριωτικές" εξάρσεις χρησιμεύουν σε εκείνους που δεν έχουν κάτι πιο στέρεο να πουν.

Περί θέσεων του τομέα: Αυτή τη στιγμή είναι λιγότερες από ό,τι ήσαν προ δέκα ετών που ήρθα.

Περί μαθημάτων: Ποια ακριβώς είναι εξωτικά? Και εν πάσει περιπτώσει, δεχόμαστε διεθνή μέτρα και σταθμά στα κριτήριά μας?

Περί Απειροστικού: Η πρόταση εναλλαγής στη διδασκαλία από όλα τα μέλη ΔΕΠ δεν έγινε από εμένα, αν και συμφωνώ με αυτήν. Κοίτα τα μέλη ΔΕΠ που απαρτίζουν την επιτροπή μελλοντικής κατεύθυνσης. Και εν πάσει περιπτώσει, αν ποτέ μου ζητηθεί να διδάξω Απειροστικό (που δεν το διεκδικώ), φαντάζομαι ότι αυτό θα γίνει κάτω από αυστηρές προδιαγραφές του Τομέα Ανάλυσης, όπως θα γίνει και με εσένα αν σου ζητηθεί να διδάξεις Πιθανότητες σε εμάς.

Ομολογώ ότι αλλιώς φαντάζομαι τη συζήτηση και βαριέμαι να συνεχίσω σ' αυτό το μοτίβο μαζί σου.

ΥΓ 1) Δεν κατάλαβα τι αντιλαμβάνονται στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά στο Ηράκλειο και τι θάπρεπε να τους...υποδείξω.
2) Τελικά την ποιότητα πώς τη μετράμε.
3) Προς Theodore: Τα λεγόμενα του νεοεγγραφέντος "the best" δεν τα βρίσκω άσχετα με τη συζήτηση.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Φεβ 2008, 16:51 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2882
Κι εγώ νομίζω ότι δεν υπάρχει λόγος για συνέχεια. Υπάρχει περιγραφή της αποστολής του Τμήματος:

Το Τμήμα Μαθηματικών έχει ως αποστολή την καλλιέργεια και ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης, την αναζήτηση και επεξεργασία θεωρητικών μοντέλων για την ερμηνεία πρακτικών και θεωρητικών προβλημάτων και την κατάρτιση επιστημόνων για τις ανάγκες της εκπαίδευσης, της οικονομίας και της έρευνας.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 34 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group