forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 26 Σεπ 2017, 18:27

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 47 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3, 4  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Μαρ 2008, 22:33 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 14 Ιούλ 2007, 20:58
Δημοσ.: 126
δεν εχω κανενα προβλημα με τα εφαρμοσμενα μαθηματικα,ουτε με τους συναδελφους μου, ουτε προς θεου με τους καθηγητες μου.Το ξεκαθαριζω για να μην υπαρχουν παρεξηγησεις. Συζητηση κανουμε και ο καθενας εχει τις αποψεις του.
Barney θα διαφωνισω μαζι σου για το αν ειναι πιο δυσκολα τα θεωρητικα ή οχι για τον απλουστατο λογο. Ενας φοιτητης ΚΕΜ μπορει να παρει πτυχιο με τα εξεις ΠΚΕΜ
1)ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ
2)ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
3)ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΙ (δεν ξερω καν αν εχει σχεση με μαθηματικα)
4)ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΕΙΑ
5)ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΙΙ

Οχι οτι ειναι ευκολα προς θεου αλλα δεν ειναι τοσο κοντα σε δυσκολια με τα αντιστοιχα ΠΚΘΜ του θεωρητικου

1)ΘΕΩΡΙΑ ΜΕΤΡΟΥ
2)ΣΥΝΑΡΤΗΣΙΑΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
3)ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ
4)ΤΟΠΟΛΟΓΙΑ
5)ΘΕΩΡΙΑ GALOIS

_________________
mathimaticus nascitur,non fit


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Μαρ 2008, 22:51 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 25 Σεπ 2007, 17:31
Δημοσ.: 4228
Υπαρχουν κι αλλα ΠΚΘΜ περα απο αυτα αρα μπορω με την ιδια λογικη να παραθεσω τα πιο ευκολα ΠΚΘΜ με τα πιο δυσκολα ΠΚΕΜ
προσωπικα δε μ'αρεσουν οι διαχωρισμοι εφαρμ και θεωρητικα
και θελω να τελειωσω και τις 2(δηλαδη εχω τελειωσει τη ΚΕΜ και θα θελα και τη ΚΘΜ αμα καταφερω δυσκολο λογω κ ελειψης χρονου)

η πληροφορικη ειναι καθαρα μαθηματικες διαδικασιες και αρα ειναι υποσυνολο των μαθηματικων

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=wbZuBDJVHEI


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Μαρ 2008, 23:22 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 26 Ιαν 2008, 00:29
Δημοσ.: 302
Stefanos έγραψε:

Αν και δεν ειναι ακριβως σνομπαρισμα εκ μερους καποιων φοιτητων αλλα απλη προτιμηση της αλλης κατευθυνσης,Νομιζω πως ηδη εχει αρχιζει να αλλαζει αυτο.Να δωσω εμφαση μονο στο γεγονος οτι το προγραμμμα σπουδων χρειαζεται αμεσα βελτιωση σε αυτο το σημειο.Επιχειρηματολογω με το πολυ απλο παραδειγμα οτι αν εχουμε 2 φοιτητες αρκετα υψηλων δυνατοτητων εναν ΚΘΜ και εναν ΚΕΜ δινονται περισσοτερες δυνατοτητες αναπτυξης μαθηματικης σκεψης στο παιδι των θεωρητικων απο τη σχολη μας.Δειτε εναν φοιτητη 3ου ετους που μπορει να παρακολουθησει Θεωρια συνολων(μεταπτυχιακου επιπεδου)!!! Ποιο ειναι ενα αντιστοιχου επιπεδου μαθημα στον τομεα της στατιστικης?Ξαναλεω:Πρεπει να συνεχιστει η προσπαθεια προς βελτιωση του προγραμματος σπουδων.Αν το περιβαλλον οντως επηρρεαζει τοσο ας παρεμβουμε στη διαμορφωση του!


Λοιπόν, πολύ ωραία, εδώ αναδεικνύεται ένα πολύ σοβαρό θέμα: Πόσο "δύσκολα" θα πρέπει να είναι τα μαθήματα; O Stefanos επαινεί το ότι κάποια προπτυχιακά μαθήματα της κατεύθυνσης Θεωρητικών Μαθηματικών είναι μεταπτυχιακού επιπέδου ενώ δεν συμβαίνει κάτι αντίστοιχο στον Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας. Αυτό όμως είναι προς έπαινο ή προς αποδοκιμασία;

Προσωπικά δεν βλέπω γιατί πρέπει να προσφέρονται σε προπτυχιακό επίπεδο μαθήματα μεταπτυχιακού επιπέδου. Νομίζω ότι είναι λάθος να συμβαίνει αυτό. Κατά πρώτο λόγο ο προπτυχιακός φοιτητής είναι καλύτερο να προσπαθήσει να αυξήσει το πλάτος των γνώσεων του, να γνωρίσει δηλαδή όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές των Μαθηματικών και όχι να διεισδύσει σε βάθος μόνο σε λίγες. Κατά δεύτερο λόγο δημιουργούνται οι στρεβλώσεις που παρατηρούμε, δηλαδή ότι αναπτύσσεται υποσυνείδητα η άποψη ότι οι λίγοι που μπορούν να ακολουθήσουν αυτά τα μαθήματα είναι ο "περιούσιος λαός των Μαθηματικών" ενώ οι άλλοι είναι "μπακάληδες". Τρίτον, δημιουργεί συνθήκες κατάφορης αδικίας στο πώς διεξάγονται τα μαθήματα. Υπάρχουν τα μαθήματα με 10 άτομα και άλλα με μερικές εκατοντάδες. Είναι δίκαιο να απασχολείται κάποιος διδάσκων με 10 άτομα σε προπτυχιακό επίπεδο και άλλος με 200; Δεν είναι κατασπατάληση ανθρώπινων πόρων αφού εξ'ορισμού το πτυχίο αντιπροσωπεύει βασικές γνώσεις και όχι εξειδίκευση;

Και κάτι τελευταίο. Τα μαθήματα του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας γίνονται στο επίπεδο που γίνονται ακριβώς διότι θεωρούμε ότι είναι σημαντικότερο να έρθει σε επαφή με αυτά ένα μεγάλο μέρος φοιτητών παρά να επωφεληθούν οι λίγοι καλοί. Οποιοδήποτε μάθημα μπορεί να διαμορφωθεί σε όποιο επίπεδο θέλουν οι διδάσκοντες. Και πάλι είναι η επιλογή των διδασκόντων και όχι η φύση του μαθήματος που καθορίζει τη δυσκολία.

Για παράδειγμα: Οι πιθανότητες Ι και ΙΙ ή οι Στοχαστικές Ανελίξεις μπορεί να γίνουν πολύ πιο θεωρητικά και να γίνουν τελικά πολύ δυσκολότερα από κλασικά Θεωρητικά Μαθήματα. Θα είναι αυτό προς όφελος του μέσου προπτυχιακού φοιτητή; Δικαιούμαστε με την έννοια που έχει πάρει σήμερα το πρώτο πτυχίο να απευθυνόμαστε με κάποια μαθήματα μόνο σε μια ελίτ φοιτητών; Νομίζω πως όχι. Για το σκοπό αυτό είναι τα μεταπτυχιακά προγράμματα. Σημειώνω δε ότι κανένας δεν απαγορεύει στους πολύ καλούς προπτυχιακούς φοιτητές που θέλουν το κάτι παραπάνω να παρακολουθούν μεταπτυχιακά μαθήματα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2008, 02:03 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 17 Σεπ 2007, 19:34
Δημοσ.: 274
Τα θεωρητικά μαθηματικά είναι δυσκολότερα από τη φύση τους από τα εφαρμοσμένα.

Οι άνθρωποι τείνουν να διαλέγουν πράγματα που τους κάνουν εύκολη τη ζωή ή που τους αρέσουν όσο δύσκολα ή εύκολα κι αν είναι. Το να χωρίζουμε τους φοιτητές σε ελίτ ή μη επειδή επέλεξαν ή δεν επέλεξαν μία κατεύθυνση είναι λάθος.

Άλλο ένα σημαντικό λάθος είναι ότι επειδή μπαίνουν πολλοί στη σχολή να θεωρούμε σαβούρα όσους μας φαίνεται ότι είναι παραπάνω από τον θεωρητικό μέγιστο αριθμό που "αντέχει" το τμήμα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2008, 09:14 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 12 Μαρ 2006, 22:43
Δημοσ.: 3624
Τοποθεσια: Αθήνα
Γενικά αυτό που ειπώθηκε για τον μεγάλο αριθμό προπτυχιακών φοιτηττών είναι ότι έξυπνοι και ικανοί άνθρωποι έρχονται να σπουδάσουν Μαθηματικά ενώ δεν θέλουν. Αυτό είναι μία από τις αιτίες της κατάστασης.
Όσο για τη συζήτηση Εφαρμοσμένα ή Θεωρητικά Μαθηματικά έχει κατά τη γνώμη μου δίκιο ο Α.Οικονόμου. Η δυσκολία για να περάσει κανείς ένα μάθημα εξαρτάται κυρίως από τον τρόπο που διδάσκεται και εξετάζεται. Βέβαια σε κάθε μάθημα υπάρχει και ο βαθμός αφαίρεσης που το χαρακτηρίζει, όπως και ορισμένα στοιχεία που βρίσκονται στην καρδιά του μαθήματος που πρέπει κανείς οπωσδήποτε να τα μάθει.
Μην υψώνουμε επίσης τεχνητά τείχη ανάμεσα στα Εφαρμοσμένα και Θεωρητικά Μαθηματικά.
Δείτε τη σχετική συζήτηση παρακάτω

http://forum.math.uoa.gr/viewtopic.php?p=52511#52511

_________________
Ευάγγελος Ράπτης


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2008, 11:16 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 15 Μαρ 2007, 12:37
Δημοσ.: 2388
Παρακατω θα χρησιμοποιω συχνα τους ορους θεωρητικα και εφαρμοσμενα μαθηματικα χωρις να εχω δηλωσει τι ακριβως εννοω. Θεωρειστε οτι θα εννοω αυτον τον γενικο διαχωρισμο που πανω κατω ολοι εχουμε στο μυαλο μας (αν και ανακριβης).

Η προσωπικη μου γνωμη:

1. Αν θελησουμε να διαχωρισουμε τα μαθηματικα με βαση ενα κριτηριο "ποιοτητας" σε εφαρμοσμενα και θεωρητικα, ειναι σχεδον σιγουρο οτι θα αποτυχουμε. Ειναι νομιζω σαφες οτι απαξ και η δουλεια του μαθηματικου σχετιζεται με ενα αρκετα αφηρημενο επιπεδο αφαιρεσης ( το οποιο ειναι απλησιαστο για εναν μη εκπαιδευμενο), ειναι σχεδον σιγουρο οτι ποτε κανεις μαθηματικος δεν προκειται να κατηγορηθει απο καποιον κοινο ανθρωπο ως "μπακαλης" (δειχθειτε το ως αστειοτητα). Στην χειροτερη περιπτωση , η κριτικη θα προερχεται απο καποιον συναδελφο του, ο οποιος παρομοιως θα εχει πολυ μικρη εκπιαδευση πανω στο αντικειμενο του συναδελφου του.

2. Θα αναφερω ενα παραδειγμα που αναφερεται στο βιβλιο "Mathematical Εxperience" των Davis & Hersh, στο κεφαλαιο στο οποιο οι συγραφεις μελετουν το θεμα της διαμαχης μεταξυ μαθηματικου Χαρντυισμου και Μαοισμου. Ας εχουμε στον νου μας οτι με τον ορο Χαρντυισμος χαρακτηριζεται η κουλτουρα που δινει βαση στα θεωρητικα και αγνοει τα εφαρμοσμενα μαθηματικα ( προς τιμην του Hardy) και με τον ορο Μαοισμος χαρακτηριζεται η κουλτουρα που αγνοει τα μη εφαρμοσμενα μαθηματικα (προς τιμην του Μαο). Οι συγραφεις αναφερουν το χαρακτηριστικο παραδειγμα της Κινας:

Οταν η Κινα περιηλθε στην Μαοικη διοικηση, τα θεωρητικα μαθηματικα μπηκαν στο περιθωριο ως μαθηματικα που αγνοουν τις πραγματικες αναγκες του λαου. Αναπτυχθηκαν αρκετα τα κοινως λεγομενα εφαροσμενα μαθηματικα, αλλα η μελετη των μαθηματικων που θεωρηθηκαν απο το καθεστως ως θεωρητικα και μη απαραιτητα για τις λαικες αναγκες, πηγε πολλα χρονια πισω. Οταν ομως πεθανε ο Μαο, ολη αυτη η φιλοσοφια της "λαικης χρησμοτητας" παραμεριστηκε και η παραγωγη σημαντικων μαθηματικων σε τομεις που παλια ειχαν παραμεριστει ξαναρχισε στην Κινα. Αυτη μαλιστα η μεταστροφη συνεβη τοσο γρηγορα ωστε εγινε ολοφανερη μεσα στην ιδια την δεκαετια του '70, με αποτεεσμα να μνημονευθει απο του συγραφεις στο βιβλιο που εκδοθηκε το 1980.

Ηθικο διδαγμα του παραδειγματος:

Δεν μπορεις να αποκλεισεις και να προσπαθησεις να εξαφανισεις καποια επιστημονικη ασχολια, με τον ιδιο τροπο που δεν μπορεις να εξαφανισεις καποια τεχνη. Υπαγονται και τα δυο στον τομεα των πολιτισμικων δραστηριοτητων. Εχουν την δικη τους κουλτουρα, και πανω απο ολα εχουν και τα δυο την δικη τους παραδοση. Η απαιτηση του μετρου απαιτει να μπορουν να συνδυαζονται ολες οι διαφορετικες πολιτισμικες διαδικασιες.

3. Η διαφοροποιηση που συνηθως γινεται αναμεσα στα εφαρμοσμενα μαθηματικα και τα θεωρητικα (και την οποια πολλες φορες κανω και εγω) εχει να κανει με διαφορα φιλοσοφιας και κουλτουρας. Πανω απ ολα μπαινει ενα αισθητικο κριτηριο, το οποιο ειναι λογικο να διαφερει απο ανθρωπο σε ανθρωπο. Ειναι παραλογο και αρρωστο να εχουν ολοι τα ιδια γουστα. Νομιζω οτι υπαρχει μια διαφορα στην φιλοσοφια και την μεθοδο με την οποια προσεγγιζονται σε καθε περιπτωση τα μαθηματικα. Οπως ειπα και πιο πανω, ειναι μαλλον θεμα γουστου.

Επι του τμηματος μας:

Αν γνωριζω καλα, το Μαθηματικο Αθηνων εχει μια σχετικη παραδοση σε ενα θεωρουμενο ως θεωρητικο προπτυχιακο προγραμμα σπουδων.Βλεπω ομως οτι πλεον η αποκτηση πτυχιου εχει γινει εφικτη με παρακολουθηση πολυ λιγων δυσκολων και θεωρητικων στην διδασκαλια τους μαθηματων.

Αυτο που θελω να τονισω ομως ειναι οτι στο εξωτερικο (βεβαια εκει υπαρχει και ενας ουσιαστικος παραγωγικος στοχος) τα προπτυχιακα μαθηματα καλυπτουν μικροτερη υλη αλλα εισχωρουν σε βαθος σε αυτην. Πχ, δινεται μεγαλη βαση στα Διακριτα Μαθηματικα.

Τελος, στο παραδειγμα που αναφερθηκε με τα παιδια του Πολυτεχνειου οι οποιοι επιλεχθησαν στην Ολυμπιακη Ομαδα, αυτο οφειλεται σε εναν μεγαλο βαθμο στην κουλτουρα της νεοελληνικης πραγματικοτητας, οποια δινει πρωτη βαση στην επαγγελματικη αποκατασταση (καλως η κακως) και πιστευω οτι αυτο σε μεγαλο βαθμο επηρρεασε την αποφαση τους.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2008, 13:06 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 17 Σεπ 2007, 19:34
Δημοσ.: 274
Ευάγγελος Ράπτης έγραψε:
Γενικά αυτό που ειπώθηκε για τον μεγάλο αριθμό προπτυχιακών φοιτηττών είναι ότι έξυπνοι και ικανοί άνθρωποι έρχονται να σπουδάσουν Μαθηματικά ενώ δεν θέλουν. Αυτό είναι μία από τις αιτίες της κατάστασης.


Η εξυπνάδα και η ικανότητα έχει διάφορες μορφές (Υπάρχουν 6-7 μορφές ευφυίας αν θυμάμαι καλά - κάπου το είχα διαβάσει ) καθώς επίσης και η ταχύτητα μάθησης διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο.

Δεν υπάρχει, πέραν του ΙQ Τεστ που πολλοί αμφισβητούν τρόπος να μετρηθούν τα παραπάνω μεγέθη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσοι κατάφεραν να μπουν σε κάποια σχολή έχουν πάνω κάτω τις ίδιες ικανότητες (πέραν μερικών που εξαιρούνται, να παράδειγμα δεν κατάφεραν πολλοί ότι κατάφερε ο kamenos στη SEMOUS και μάλιστα δεν τόλμησαν να πάνε όλοι όσοι τους πέρασε από το μυαλό να το κάνουν).

Όσοι δεν ενδιαφέρονται καθόλου για τα μαθηματικά (όσους ξέρω εγώ δηλαδή και δεν ξέρω και χιλιάδες κόσμου) έχουν εγκαταλείψει τη σχολή από νωρίς βρίσκοντας αλλού διέξοδο.

Υπάρχουν όμως και άνθρωποι που ναι με τους αρέσουν τα Μαθηματικά αλλά όχι σε βαθμό που να έχουν αυτή την "τρέλα" που λέμε. Δηλαδή θα το ψάξουν, θα αφιερώσουν χρόνο, θα μελετήσουν αλλά όχι όπως κάποιος που είναι "τρελαμένος" με την καλή έννοια, καταλαβαίνετε τί εννοώ.

Από τη στιγμή λοιπόν που οι άνθρωποι αυτής της κατηγορίας αντιμετωπίζονται λίγο ύποπτα και υποτιμητικά, τη στιγμή που θέλουν να πάρουν απλώς ένα πτυχίο και να μάθουν τα βασικά πράγματα ώστε να διδάξουν αλλά όχι τα πάντα όπως κάποιος που θέλει να συνεχίσει σε μεταπτυχιακό-διδακτορικό επίπεδο, πιστεύω ότι αδικούνται.

Φυσικά κανείς δεν ζητάει να πέσουν οι απαιτήσεις και να δίνονται πτυχία χωρίς αντίκρυσμα. Κι εγώ θα ντρεπόμουν να έχω ένα τέτοιο πτυχίο. Αλλά ο τρόπος διδασκαλίας και οι απαιτήσεις στις εξετάσεις να βοηθούν τέτοιες καταστάσεις. Και είχα πει και σαν παράδειγμα το εξής. Όταν π.χ. στα υποχρεωτικά μαθήματα που τα δίνουν όλοι έτσι κι αλλιώς, σε 1000 γραπτά έχουμε επιτυχίες 60-70 ατόμων εκ των οποίων οι 50 έχουν βαθμό 5-6 ΑΔΥΝΑΤΩ να πιστέψω ότι ΜΟΝΟ το 10 τις χιλίοις ενδιαφέρεται για τα μαθηματικά, το 50 τις χιλίοις έτυχε να το περάσουν αλλά είναι κάτω του μετρίου και οι υπόλοιποι είναι τουρίστες. ( Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων : Πραγματική, Μιγαδική, Απειροστικοί(όχι πάντα). Κάτι άλλο συμβαίνει στη σχολή, κάτι δεν πάει καλά, δεν ξέρω τί όσα σχόλια κι αν έκανα στα προβλήματα της σχολής τα περισσότερα θεωρήθηκαν άτοπα και εκνευριστικά. Αλλά τα παραπάνω ποσοστά με προβληματίζουν όπως και να χει.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2008, 13:28 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 17 Σεπ 2007, 19:34
Δημοσ.: 274
Όποιος θέλει ας προσπαθήσει να εξηγήσει αυτά μεγέθη στο παράδειγμα που είπα παραπάνω. Εντάξει όλοι τείνουν να επιμένουν στις θέσεις τους και λογικό ακούγεται για τον καθένα αλλά μερικά πράγματα πρέπει να τα βάλουμε κάτω με αριθμούς και ποσοστά που υπάρχουν στην πραγματικότητα και να δούμε πως θα τα βελτιστοποιήσουμε.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2008, 14:50 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 14 Φεβ 2008, 02:54
Δημοσ.: 186
Ομολογώ πως παρακολουθώ με ενδιαφέρον τη συζήτηση και θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση, η οποία μπορεί να φανεί ασήμαντη, αλλά για μένα έχει ουσία. Ας μη διαχωρίζουμε (δεν μαρέσει το ρήμα αυτό αλλά anyway καταλαβαίνετε τι θέλω να πω) τους φοιτητές ανάλογα με το αν το Μαθηματικό ήταν στις πρώτες επιλογές τους ή στις τελευταίες ή αν έχουν αυτό που λέμε "μαθηματικά ευφυία" ή όχι. Καλύτερα να τους διαχωρίζουμε στους φοιτητές που προσπαθούν και ασχολούνται συστηματικά και σε εκείνους που δεν ασχολούνται ιδιαίτερα.

Γνωρίζω αρκετές περιπτώσεις φοιτητών που είτε έχουν κλίση στα μαθηματικά είτε το Μαθηματικό ήταν στις πρώτες επιλογές τους (αν όχι η πρώτη) και οι οποίοι εν τέλει δεν ασχολούνται για x λόγους.Επίσης, γνωρίζω και άτομα που είτε το Μαθηματικό δεν ήταν στις πρώτες τους επιλογές είτε δεν έχουν ιδιαίτερη κλίση στα μαθηματικά και το παλεύουν αξιοπρεπέστατα και αρκετές φορές με επιτυχία!!

Κλείνω λέγοντας πως δεν είναι σωστό να κατατάσουμε τους φοιτητές σε κατηγορίες ούτε ανάλογα με μια επιλογή που έκαναν στα 17 - 18 τους χρόνια υπό x συνθήκες και με y κριτήρια, ούτε ανάλογα με το αν έχουν κλίση στα μαθηματικά κάτι το οποίο είναι καθαρά θέμα γονιδίων. Το δίκαιο και το σωστό είναι να διακρίνουμε τους φοιτητές ανάλογα με την πρόοδό τους ως φοιτητές, την ενασχόλησή τους με το αντικείμενο και τη στάση τους απέναντί του.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2008, 15:01 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2882
g_ppdpls έγραψε:
ΑΔΥΝΑΤΩ να πιστέψω ότι ΜΟΝΟ το 10 τις χιλίοις ενδιαφέρεται για τα μαθηματικά.


Συμφωνώ. Να σου δώσω λοιπόν μερικά στοιχεία από την πλευρά μας (Απειροστικός Λογισμός) και όσοι διδάσκουν άλλα υποχρεωτικά μαθήματα ας προσθέσουν στην εικόνα.

1. Ο κ. Ράπτης έχει γράψει αρκετές φορές στο forum ότι μόνο το 16% των πρωτοετών φοιτητών συμμετέχει ενεργά στα μαθήματα (ότι δηλαδή, οι πρωτοετείς φοιτητές δεν ξεκινούν ομαλά, ενεργά, όπως θέλετε πείτε το, τις σπουδές τους).

Δεν ξέρω αν ήταν έτσι, αλλά δεν είναι έτσι: Έχουμε τη δυνατότητα να βλέπουμε πόσοι φοιτητές εγγράφονται στην e-class (οι περισσότεροι δίνουν τον αριθμό μητρώου τους και μπορούμε να δούμε το έτος σπουδών τους). Από τους πρωτοετείς του 2007-08:

240 έκαναν εγγραφή στην e-class του Απ. Λογισμού Ι, 170 έχουν ήδη εγγραφεί στην e-class του Απ. Λογισμού ΙΙ (ελέγχεται με τον αριθμό μητρώου, ίσως είναι περισσότεροι).

Όλοι αυτοί έχουν πιστεύω επαφή με το μάθημα. Το ποσοστό είναι μεγάλο (έχουμε γύρω στους 320 πρωτοετείς αυτή τη στιγμή).

2. Αποτελέσματα εξετάσεων: στην εξέταση του Απ. Λογισμού Ι ήρθαν ακριβώς 207 πρωτοετείς (και περίπου 30 υπό μετεγγραφή). Το ποσοστό είναι μεγάλο, αν και το ερώτημα για τους υπόλοιπους 113 υπάρχει.

Πώς τα πήγαν: 78 πέρασαν (και 3-5 υπό μετεγγραφή). Πολλοί με πολύ καλούς βαθμούς (ελέγχεται από την e-class).

15 πήραν βαθμό 4 (κατά τη γνώμη μου δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα στην επόμενη εξέταση).

27 πήραν βαθμό 3 (κατά τη γνώμη μου έχουν μπει στη "φιλοσοφία" του μαθήματος, θα καλύψουν τα κενά τους σύντομα).

ΥΓ: Πιστεύω ότι το forum της μελλοντικής κατεύθυνσης ανοίχτηκε για άλλο λόγο (πολιτική προσλήψεων μελών ΔΕΠ, ερευνητικές περιοχές που πρέπει να αναπτύξει το Τμήμα κλπ). Φυσικά, τα θέματα σπουδών έχουν μεγάλη σχέση. Ίσως λοιπόν θα έπρεπε να ανοίξει ένα υπο-forum με τίτλο "Θέματα Προγράμματος Σπουδών".


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2008, 15:23 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 26 Ιαν 2008, 00:29
Δημοσ.: 302
Ναι, πράγματι θα ήταν καλό να ανοίξει ένα forum για "Θέματα Προγράμματος Σπουδών". Ήδη σε διάφορα σημεία του forum μελλοντικής κατεύθυνσης έχει αναπτυχθεί διάλογος για θέματα που αφορούν βασικά το πρόγραμμα σπουδών.
Ενδεικτικά έχουν τεθεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τα εξής ζητήματα:

1. Δυσκολία μαθημάτων σε αντιστοιχία με το επίπεδο των φοιτητών.

2. Δυσκολία του προγράμματος σπουδών σε σύγκριση με άλλα τμήματα.

3. Κατευθύνσεις - ειδικεύσεις: Λόγος ύπαρξης, επέκταση ή περιορισμός, κατάλογος μαθημάτων.

4. Κριτήρια για τα προσφερόμενα μαθήματα (ποια μαθήματα να προσφέρονται και στα δυο εξάμηνα, ποια για όλους και ποιά για τους επί πτυχίω).

5. Αναλογία μαθημάτων Θεωρητικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών.

6. Παράμετροι διδασκαλίας των μαθημάτων (αριθμός τμημάτων, εναλλαγή καθηγητών στα μαθήματα).

Αν το βρίσκουν σκόπιμο, ας το φροντίσουν οι administrators, moderators.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2008, 16:16 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 17 Σεπ 2007, 19:34
Δημοσ.: 274
apgiannop έγραψε:
g_ppdpls έγραψε:
ΑΔΥΝΑΤΩ να πιστέψω ότι ΜΟΝΟ το 10 τις χιλίοις ενδιαφέρεται για τα μαθηματικά.


Συμφωνώ. Να σου δώσω λοιπόν μερικά στοιχεία από την πλευρά μας (Απειροστικός Λογισμός) και όσοι διδάσκουν άλλα υποχρεωτικά μαθήματα ας προσθέσουν στην εικόνα.

1. Ο κ. Ράπτης έχει γράψει αρκετές φορές στο forum ότι μόνο το 16% των πρωτοετών φοιτητών συμμετέχει ενεργά στα μαθήματα (ότι δηλαδή, οι πρωτοετείς φοιτητές δεν ξεκινούν ομαλά, ενεργά, όπως θέλετε πείτε το, τις σπουδές τους).

Δεν ξέρω αν ήταν έτσι, αλλά δεν είναι έτσι: Έχουμε τη δυνατότητα να βλέπουμε πόσοι φοιτητές εγγράφονται στην e-class (οι περισσότεροι δίνουν τον αριθμό μητρώου τους και μπορούμε να δούμε το έτος σπουδών τους). Από τους πρωτοετείς του 2007-08:

240 έκαναν εγγραφή στην e-class του Απ. Λογισμού Ι, 170 έχουν ήδη εγγραφεί στην e-class του Απ. Λογισμού ΙΙ (ελέγχεται με τον αριθμό μητρώου, ίσως είναι περισσότεροι).

Όλοι αυτοί έχουν πιστεύω επαφή με το μάθημα. Το ποσοστό είναι μεγάλο (έχουμε γύρω στους 320 πρωτοετείς αυτή τη στιγμή).

2. Αποτελέσματα εξετάσεων: στην εξέταση του Απ. Λογισμού Ι ήρθαν ακριβώς 207 πρωτοετείς (και περίπου 30 υπό μετεγγραφή). Το ποσοστό είναι μεγάλο, αν και το ερώτημα για τους υπόλοιπους 113 υπάρχει.

Πώς τα πήγαν: 78 πέρασαν (και 3-5 υπό μετεγγραφή). Πολλοί με πολύ καλούς βαθμούς (ελέγχεται από την e-class).

15 πήραν βαθμό 4 (κατά τη γνώμη μου δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα στην επόμενη εξέταση).

27 πήραν βαθμό 3 (κατά τη γνώμη μου έχουν μπει στη "φιλοσοφία" του μαθήματος, θα καλύψουν τα κενά τους σύντομα).

ΥΓ: Πιστεύω ότι το forum της μελλοντικής κατεύθυνσης ανοίχτηκε για άλλο λόγο (πολιτική προσλήψεων μελών ΔΕΠ, ερευνητικές περιοχές που πρέπει να αναπτύξει το Τμήμα κλπ). Φυσικά, τα θέματα σπουδών έχουν μεγάλη σχέση. Ίσως λοιπόν θα έπρεπε να ανοίξει ένα υπο-forum με τίτλο "Θέματα Προγράμματος Σπουδών".


Μάλλον ξέφυγα λίγο από το θέμα , οπότε τελευταίο σχόλιο. Τα επόμενα αν ανοιχτούν οι ενότητες που είπατε.

Λοιπόν για τους Απειροστικούς είπα (όχι πάντα) και από όσο ξέρω το φαινόμενο της ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ έχει αυξηθεί από τότε που έχετε αναλάβει και εσείς το μάθημα. Έχει οργανωμένη eclass, καλές σημειώσεις , καλές παραδόσεις, κτλ κτλ. Πριν αναλάβετε εσείς το μάθημα ΣΠΑΝΙΩΣ έβλεπε κανείς 10αρια στις βαθμολογίες ενώ τώρα είναι αρκετά. Πράγμα που μου λέει ότι αφού γίνεται σωστή δουλειά όσοι ενδιαφέρονται να μάθουν έχουν όλες τις προυποθέσεις και την βοήθεια και την ανταμοιβή σε βαθμό που τους αξίζει. Οι ίδιοι δίνουν και τα υπόλοιπα υποχρεωτικά. Και αυτά τα 10άρια είναι σπάνιο έως ανύπαρκτο φαινόμενο σε αυτά. Άρα δεν είναι μόνο θέμα ενδιαφέροντος.

Το φαινόμενο "10 τις χιλίοις" όμως είναι πολύ συχνό στα υπόλοιπα μαθήματα που είπα. Παράδειγμα κάποιοι γνωστοί μου το παρατήρησαν στην Μιγαδική και στον Απειροστικό ΙΙΙ το περασμένο καλοκαίρι όπως και στην Πραγματική Ανάλυση (όταν δεν διδάσκει ο κος Σταύρακας) πολλές φορές στη Στατιστική, κοκ. Χωρίς να θέλω να θίξω κανένα διδάσκοντα απλώς λέω τί έχει παρατηρηθεί όσο μπορεί να είναι σωστή μια τέτοια παρατήρηση.

ΥΓ. Μπορούμε επίσης να συγκρίνουμε το πόσοι περνούν σε κάθε εξεταστική τα υποχρεωτικά μαθήματα. Εκεί θα δούμε ότι υπάρχουν μαθήματα που ο αριθμός των επιτυχιών είναι 60-80 φοιτητές σε κάθε εξεταστική ενώ άλλα έχουν πολύ παραπάνω 150-200 (ενδεικτικοί αριθμοί από τυχαίες παρατηρήσεις που έχω κάνει). Άρα υπάρχει ένας αριθμός από αυτούς που ενδιαφέρονται για τα μαθηματικά οι οποίοι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν σε κάποια υποχρεωτικά. Γιατί; Από τη στιγμή που ενδιαφέρονται και το έχουν αποδείξει σε κάποια μαθήματα τί συμβαίνει και ξαφνικά αποτυγχάνουν;


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Μαρ 2008, 13:44 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 17 Σεπ 2007, 19:34
Δημοσ.: 274
Και κρίνοντας και από τον εαυτό μου και ξέροντας πως και πόσο διαβάζω είναι εκνευριστικό μια να ακούω "μπράβο ασχολείσαι είδες που το πέρασες" και μια "εμ αφού δεν διαβάζεις πως να το περάσεις".

Και δεν λέω ότι όταν δεν περνάω ένα μάθημα ότι δεν φταίω σε τίποτα και φταίνε τα θέματα, ούτε ότι φταίνε οι καθηγητές, αλλά αρκετές που φορές δεν περνάω κάποιο μάθημα όντας διαβασμένος θεωρείται (γενικά μιλάω) ότι δεν ασχολούμαι.

Μου θυμίζει συμπεριφορές οπαδών στο γήπεδο που μόλις ένας παίκτης βάλει γκολ λένε "μπράβο μεγάλε άξιος" και σε 5 λεπτά μόλις χάσει το επόμενο γκολ "Μα τον άχρηστο τί έκανε, εμ τι να περιμένει κανείς από έναν άσχετο". Έτσι για να ελαφρύνουμε και λίγο το κλίμα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2008, 20:10 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 18 Απρ 2006, 12:25
Δημοσ.: 566
Τοποθεσια: Halandri
Να προσθεσω στα ζητηματα του προγραμματος σπουδων την εξαρτηση του απο την πορεια της αγορας εργασιας.

_________________
Opoios kserei na xanei...xanei panta!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Μαρ 2008, 22:27 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 17 Σεπ 2007, 19:34
Δημοσ.: 274
Kάτι ακόμα.

Ποσοστό επιτυχίας πιθανοτήτων Ι : 19%
Ποσοστό επιτυχίας Βασικής Άλγεβρας : 6%
Ποσοστό Απειροστικού Λογισμου Ι : (δεν το υπολόγισα)
Μιγαδική πέρασαν 70 περίπου άτομα
Απειροστικό ΙΙΙ 150 περίπου άτομα

(σε αυτή την εξεταστική, τα είδα κάπου στο φόρουμ κάποιος τα υπολόγισε)

Το επιχειρημα ότι οι φοιτητές δεν ενδιαφέρονται ναι μεν εν μέρει αληθεύει (αλλιώς το 19% θα ήταν 90%) αλλά δεν μπορώ, συνεχίζω να μην μπορώ να καταλάβω πόσο είναι το ποσοστό που ενδιαφέρεται.

Η ψαλίδα 6% με 19% είναι τεράστια, όσο και το 70 με 150 άρα συνεχίζω να πιστεύω ότι δεν είναι θέμα ενδιαφέροντος. Κάπου η διδασκαλία, ο τρόπος και η ποιότητα διδασκαλίας όσο και το διάβασμα για πολλούς δεν αποδίδουν καρπούς. Αλλά δεν είναι μόνο θέμα διαβάσματος. Μία σωστή διδασκαλία δεν θα έπρεπε τουλάχιστον να κρατά σταθερά τα ποσοστά ; Η επιλογή των θεμάτων στις εξετάσεις δεν θα έπρεπε να συμβαδίζει με την αντίστοιχη διδασκαλία; Απλώς ρωτάω.

Έχω πέσει πολλές φορές "θύμα" τέτοιων ποσοστών, έχω περάσει και μαθήματα όταν το ποσοστό ήταν τραγικά μικρό, και συνεχίζω να ακούω ότι όταν δεν περνάω κάποιο μάθημα ότι δεν ενδιαφέρομαι. Και εκνευρίζομαι. Και ρωτάω δεν πρέπει;


Τελευταία επεξεργασία απο g_ppdpls την 21 Μαρ 2008, 00:00, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.

Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 47 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3, 4  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group