forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 23 Νοέμ 2017, 00:25

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 47 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3, 4  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Σε αναζήτηση "πνευματικού" ή σε αναζήτηση "αλλαγής"?
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2008, 20:27 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Αχ βρε Αποστόλη, δεν τόχεις καταλάβει ότι δε συμπεριλαμβάνομαι στη σχολή του "πέστα να ξεθυμάνεις" αλλά στη σχολή του "άλλαξέ τα να ξεθυμάνεις"?

Έ, και όσο για το τι προτείνω, αν το βασικό κείμενό μου δε σε διαφώτισε και μπερδεύεσαι για τις προθέσεις μου, λυπάμαι, αλλά έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα...Αν το ξαναδιάβαζες ίσως? ("Η επανάληψις μήτηρ πάσης μαθήσεως", έλεγαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι).

Και όσο για το Πρόγραμμα Σπουδών, τι να καταργήσουμε από ένα τέτοιο κλασικό και διαχρονικό πρόγραμμα?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2008, 20:52 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 31 Μαρ 2007, 19:32
Δημοσ.: 38
δεν μπορω να πω εχει γουστο η ολη εποικοινωνια καθηγητων μεσω μηνυματων!!!εξυπνες απαντησεις απο εξυπνους ανθρωπους...εγω θα ηθελα να σταθω δε κατι που ειπε ο κυριος οικονομου...με ποιο σκεπτικο αλλα μαθηματα(υποχρεωτικα παντα) ειναι προσφερομενα και αλλα οχι...αυτο ειναι παραδοξο πχ οπως ειπα και σε ενα αλλο τοπικ δεν μπορει να μην ειναι προσφερομενος ο απειροστικος 3...απο τα στοιχεια σασ και μονο κοιταξτε ποσοι φοιτητες το δηλωσαν ..ειναι νουμερο 1!!αυτο κατι λεει!!εσεις ως καθηγητες δεν μπορειται να κανετεκατι γι αυτο??δηλαδη καποιος θα περιμενει μεχρι το σεπτεμβρη για να δει αν θα παρει το πτυχιο του!!αυτο ισχυει για ολα τα υποχρεωτικα και οχι μονο για τον απειροστικο 3 αλλα θεωρω πως ειναι μεσα στα 4 πιο δυσκολα μαθηματα και τα υπολποιπα απο αυτα προσφερονται!!αν ειναι ομως τοσο δυσκολο να διδαχθουν(που δεν νομιζω αν κρινω απ τα στοιχεια που παραθεσατε για τα μελη της δεπ του τομεα αναλυσης) θα μπορουσατε απλα να εισηγηθειτε να γινεται εξεταση τους χωρις διδασκαλια!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Σε αναζήτηση "πνευματικού" ή σε αναζήτηση "αλλαγής"?
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2008, 22:40 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2905
Alexiiss, έχουμε απαντήσει αρκετές φορές: οι αναθέσεις του εαρινού εξαμήνου είναι οριστικές.

Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Αν το ξαναδιάβαζες ίσως?


Δεν χρειάζεται Κωστή, μία ανάγνωση του βασικού σου κειμένου είναι υπεραρκετή.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2008, 23:50 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 26 Ιαν 2008, 00:29
Δημοσ.: 304
alexiiss έγραψε:
...εγω θα ηθελα να σταθω δε κατι που ειπε ο κυριος οικονομου...με ποιο σκεπτικο αλλα μαθηματα(υποχρεωτικα παντα) ειναι προσφερομενα και αλλα οχι... θα μπορουσατε απλα να εισηγηθειτε να γινεται εξεταση τους χωρις διδασκαλια!


Η τοποθέτηση μου είναι στο θεσμικό επίπεδο και μιλάει για ενιαία αντιμετώπιση της διδασκαλίας - εξέτασης των υποχρεωτικών μαθημάτων. Δεν είπα σε καμία περίπτωση ότι όλα τα υποχρεωτικά μαθήματα πρέπει να είναι προσφερόμενα.

Επιπλέον εξέταση μαθήματος χωρίς διδασκαλία δεν νοείται. Οι επιπλέον εξετάσεις επιβαρύνουν το ήδη επιβαρυμένο σύστημα και το Πανεπιστήμιο δεν είναι εξεταστικό κέντρο.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Φεβ 2008, 00:11 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 18 Μαρ 2006, 00:26
Δημοσ.: 302
Τοποθεσια: Κερατσίνι
Συμφωνώ, αλλά ίσως να μην ήταν κακή ιδέα τα προσφερόμενα μαθήματα να καθορίζονται από τη δυσκολία τους, όπως αυτή εμφαίνεται στα ποσοστά επιτυχίας και στις δηλώσεις μαθημάτων. Εδώ ίσως να βοηθούσε να γνωρίζαμε και πόσοι παρακολουθούν βεβαίως...

_________________
Ζήσε τα μαθηματικά σου!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 23 Φεβ 2008, 01:28 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2007, 09:57
Δημοσ.: 433
Τοποθεσια: Γαλάτσι
Προσωπικά δεν θεωρώ σωστή την εξέταση μαθημάτων χωρίς διδασκαλία..από εκεί και πέρα επειδή με έχουν συγκλονίσει τα ποσοστά
ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: 49 (7,8%).
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: 568 (90,6%).
ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ: 10 (1,6%)
θα ήθελα εδώ να αναφέρω πως και εγώ και γνωστοί μου που θέλουμε να πάρουμε και τις δύο κατευθύνσεις,εκπληρώνουμε πολύ γργορότερα της υποχρεώσεις των εφαρμοσμένων..Σημαντικός λόγος είναι πως 5ΠΚΕΜ μπορούν να συμπληρωθούν από το 4ο εξάμηνο..Σε αντίθεση με τα μαθήματα ΠΚΘΜ όπου πρέπει να φτάσουμε έως το 6ο εξάμηνο για τα 5 ΠΚΘΜ, ενώ αντίστοιχα στο 4ο εξάμηνο υπάρχουν 2ΠΚΘΜ..
Επίσης,το πρόγραμμα των εξετάσεων μιλώντας με συναδέλφους μου,σχεδόν μονίμως εξυπηρετεί τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά..
Ενώ όσον αφορά τα μέλη της ΔΕΠ, θα ήθελα να δούμε και στοιχεία για αντιστοιχία μελών της ΔΕΠ και φοιτητών που ακολούθησαν μεταπτυχιακά προγράμματα..

_________________
Νιώθω σαν να χτυπάμε τα κεφάλια μας στα σίδερα. Πολλά κεφάλια θα σπάσουν. Μα κάποια στιγμή, θα σπάσουν και τα σίδερα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Μαρ 2008, 02:34 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 18 Απρ 2006, 12:25
Δημοσ.: 566
Τοποθεσια: Halandri
Αχα!!! Μου ειπε ο Νικος οτι το σημειο αυτο του φορουμ ειανι ενδιαφερον αλλα δεν το περιμενα τοσο πολυ!!

Ας τα παρουμε ενα ενα.

Κυριε Μηλολιδακη,πιστευω ενα πολυ ενδιαφερον στοιχειο θα ηταν ο μεσος ορος των φοιτητων καθε κατευθυνσης.Περα απο αυτο...Ας θεωρησουμε Χ την τυχαια μεταβλητη να παρει ενας φοιτητης βαθμο πτυχιου απο 5 εως 10 και ας βρουμε την πιθανοτητα P(X<=7) για τους φοιτητες που δεν ανηκουν στην κατευθυνση εφαρμοσμενων.Κερναω οτι θελετε αν ειναι λιγοτερο απο 0,7!!Ας υπολογισουμε τωρα την P(7<=X<=9) για τους φοιτητες της θεωρητικης κατευθυνσης.Ειμαι σιγουρος πως το αποτελεσμα θα ειναι εξαιρετικα ενδιαφερον!!Αυτο που θελω να πω οπως καταλαβατε ειναι πως υπαρχει ενα τεραστιο χασμα στο επιπεδο των φοιτητων αναμεσα στις δυο κατευθυνσεις.Αυτο θελω να τα αναλυσω λιγο μιας και το συζητησα προσφατα με τον κ Παπαδατο και την κ Βαγγελατου.

_________________
Opoios kserei na xanei...xanei panta!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Μαρ 2008, 02:53 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 18 Απρ 2006, 12:25
Δημοσ.: 566
Τοποθεσια: Halandri
Υπαρχουν κατα τη γνωμη μου 2 βασικες κατηγοριες φοιτητων στη σχολη μας.Αυτοι που ηθελαν να περασουν σε αυτην και οι υπολοιποι.Στη 2η κατηγορια ανηκουν οσοι εβαλαν το μαθηματικο ως τελευταια επιλογη ,η αυτοι που μπηκαν τυχαια,η ακομα και καποιοι που δεν ηθελαν να γινουν μαθηματικοι αλλα φοβουνται την κοινωνικη απαξιωση και τις συνεπειες της.

Αν ρωτησουμε τυχαια φοιτητες σε ενα τμημα π.χ. Συναρτησιακης αναλυσης θα δουμε οτι η συντριπτικη πλειοψηφια ανηκει στην πρωτη κατηγορια. Επιπλεον αν δωσουμε στους φοιτητες στο τμημα της επιχειρησιακης Ερευνας ενα ερωτηματολογιο που να μετραει και ενδεχομενες ψευδεις απαντησεις θα δουμε οτι το ποσοστο που ανηκει στην πρωτη κατηγορια ειανι αισθητα χαμηλοτερο.

Ποσο σημαντικο ειανι αραγε ενα τετοιο στοιχειο?Πως πρεπει να επηρρεαζει εναν καθηγητη καθως εκτελει τη διαλεξη του το ειδος του ακροατηριου του?Επισης το ειδος του ακροατηριου αλλα και το πληθος του ποιοι αλλοι παραγοντες το επηρρεαζουν περα απο τη μαθηματικη προδιαθεση???

ps οποιος βαριεται να παει κατευθειαν στο last post:)

_________________
Opoios kserei na xanei...xanei panta!


Τελευταία επεξεργασία απο Stefanos την 14 Μαρ 2008, 03:49, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.

Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Μαρ 2008, 03:07 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 18 Απρ 2006, 12:25
Δημοσ.: 566
Τοποθεσια: Halandri
"Ειναι γνωστο αναμεσα στους κυκλους των φοιτητων οτι η θεωρητικη κατευθυνση ειανι πιο δυσκολη".Ο καθε σωστος μαθηματικος θα αντιδρασει σε μια τετοια προταση αν δεν την στηριξω!!
Σημασια δεν εχει να σας πεισω οτι οντως η κατευθυνση των εφαρμοσμενων ειανι ευκολοτερη.Δε θελω καν να ορισω τι εννοω ευκολο και δυσκολο εδω.Αυτο που εχει σημασια ειναι η αποψη του μεσου φοιτητη.Αυτη ειναι πως για την αποκτηση πτυχιου η ΚΕΜ αποτελει συντομοτερο και λιγοτερο κουραστικο δρομο! Ολοι οσοι δεν παρακολουθουν,η υποτιμουν η δεν διαβαζουν σωστα,η δεν μπορουν να καταλαβουν τον Απειροστικο 1 και συνεπως κοβονται η περνανε οριακα ειανι σχεδον σιγουρο πως θα θελουν να αποφυγουν μαθηματα αναλυσης στο μελλον.Η προκαταληψη αυτη φυσικα ενισχυεται με τις δυσκολιες στα υπολοιπα μαθηματα αναλυσης.Πραγματικη μιγαδικη κ.τ.λ. Αφηστε που εν τελει ο αφαιρετικος τροπος σκεψης που απαιτειται στα ΚΘΜ να τα καθιστα οντως "αντικειμενικα" δυσκολοτερα.

Βλεπουμε λοιπον οτι εχουμε και ακομα ενα στοιχειο περα απο την κατηγοριοποιηση των φοιτητων που εξηγει τους αριθμους φοιτητων καθε κατευθυνσης.

_________________
Opoios kserei na xanei...xanei panta!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Μαρ 2008, 03:22 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 18 Απρ 2006, 12:25
Δημοσ.: 566
Τοποθεσια: Halandri
Ενας ακομη λογος που βλεπουμε τη μεγαλη αυτη διαφορα ειναι οι συνθηκες της αγορας εργασιας.Ενα πτυχιο εφαρμοσμενων μαθηματικων σου ανοιγει πολυ περισσοτερους δρομους απο ενα πτυχιο θεωρητικων.Ακομα και εγω που εχω παρει θεωρητικα μαθηματικα εχω επιλεξει πολλα ΚΕΜ ισως περισσοτερα απο ΚΘΜ μονο και μονο γι αυτο το λογο!!

Θα μου πειτε εδω θελουμε να συζητησουμε γιαιτ υπαρχει τοσο μεγαλη δυσαναλογια φοιτητων και αντιστοιχων καθηγητων στις κατευθυνσεις.Πριν πω την αποψη μου ας θεσω ενα ερωτημα!

Αν τα στοιχεια ηταν αντεστραμενα δηλαδη αν ειχαμε 70% και οχι 30% καθηγητες των ΚΕΜ(που ακουγεται λογικο αφου θα εξισωσει τις επιλογες των φοιτητων με το αντιστοιχο πληθος καθηγητων) με ποιο τροπο θα αλλαζε η εικονα του τμηματος μας?Αν δηλαδη αυριο υλοποιηθει κατι τετοιο μετα απο 15 χρονια πως θα αντιμετωπιστει ενας πτυχιουχος μας σε μια μεταπτυχιακη του αιτηση η σε μια εργασιακη αναζητηση?

_________________
Opoios kserei na xanei...xanei panta!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Μαρ 2008, 03:48 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 18 Απρ 2006, 12:25
Δημοσ.: 566
Τοποθεσια: Halandri
Αφηνω εσας να απαντησετε στο ερωτημα που ειανι ακρως ενδιφερον κατα τη γνωμη μου και κλεινω αυτην την κουραστικη αλληλουχια ποστ με την αποψη μου.

Η διακριση μεταξυ των 2 κατευθυνσεων θελει πολλη προσοχη.Χρησιμευει και ειανι απαραιτητη στη σωστη οργανωση και τακτοποιηση των σπουδων μας οπως ανεφερε καποιος παραπανω αλλα μπορει και να χρησιμοποειται με μετρο σε ουστιαστικη διαφοροποιηση των 2 τομων.Τα μαθηματικα ειναι ενειαια,εν τουτοις υπαρχει μια γραμμη που ενωνει τα 2 βασικα κομματια τους.Μια γραμμη που μοιαζει με μια ευθεια πουχωριζει το επιπεδο σε 2 ημιεπιπεδα.Το μεγαλο επιπεδο ειναι χωρισμενο στα 2 ,χωρις αυτο ομως να του αφαιρει την τοσο φυσικη συνεχεια του.Ακριβως ετσι ειανι και τα μαθηματικα.Με επιπλεον στοιχειο οτι το ημιεπιπεδο των θεωρητικων προηγειται αυτου των εφαρμοσμενων.Αρχικα διανυεις το δρομο προς την ευθεια και κατευθυνεσαι στο ημιεπιπεδο των εφαρμοσμενων.Περνωντας τη διαχωριστικη γραμμη εισαι σε μια νεα αρχη πολλη πιο ευκολη απο την προηγουμενη και αν και οι επιλογες σου προς πιο"μερος"του ημιεπιπεδου να συνεχισεις ειανι παραπανω απο πολλες σ κθε βημα σου νιωθεις οτι η εμπειρια και οι γνωσεις της προηγουμενης διαδρομης θα σου χρειαστουν!Τι θελω να πω?
Εκει που εκανα χθες την εργασια της Υπολογιστικης που καταληγει σε εφαρμογες ρομποτικης βρεθηκα ξαφνικα να διαβαζω επιλυσιμες και διαχωρισιμες ομαδες.Οταν ομως διαβαζα Galois περυσι το μονο που θυμαμαι να χρησιμοποιησα ειανι ακομα βαθυτερες εννοιες αλγεβρας.
Για μενα ολοι οι καθηγητες πρεπει να εχουν ενα υψηλο θεωρητικο υποβαθρο.Η δυσαναλογια ειανι μεγαλη και δεν δικαιολογειται,αλλα εξηγειται αν δουμε ποσο μεγαλυτερη ηταν πριν 10 χρονια.Υποστηριζω βεβαια πως πρεπει να υπαρχει αλλα σιγουρα πρεπει να μειωθει αρκετα.

_________________
Opoios kserei na xanei...xanei panta!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Μαρ 2008, 15:44 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 26 Ιαν 2008, 00:29
Δημοσ.: 304
Βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέροντα αυτά που λέει o Stefanos και νομίζω ότι το πλέον βασικό συμπέρασμα του (ας με διαψεύσει αν δεν έχω καταλάβει καλά) είναι ότι υπάρχουν δυο είδη φοιτητών: αυτοί που μπήκαν στο μαθηματικό επειδή το ήθελαν και αυτοί που μπήκαν "κατά λάθος" και η πρώτη κατηγορία (που προφανώς θα σημειώνει τις καλύτερες επιδόσεις) κατά κανόνα ακολουθεί την κατεύθυνση θεωρητικών μαθηματικών.

Συμφωνώ απόλυτα. Και νομίζω ότι η διαπίστωση αυτή θα βρίσκει σύμφωνους τους περισσότερους συναδέλφους και τους περισσότερους φοιτητές.

Από κει και πέρα μπορεί να προχωρήσει κανείς και να συνάγει ότι τα εφαρμοσμένα μαθηματικά είναι πιο εύκολα, ότι δεν είναι και τόσο "σοβαρά" μαθηματικά αφού οι καλύτεροι και πιο συνειδητοί φοιτητές προτιμούν τα θεωρητικά κ.ο.κ. Εδώ είναι που διαφωνώ σφοδρότατα. Τα μαθηματικά είναι ενιαία και υπάρχουν αξιόλογες ιδέες και θεωρήματα και στα θεωρητικά και στα εφαρμοσμένα. Όποιος υποτιμά τη μια από τις δυο κατευθύνσεις κάνει λάθος.

Λοιπόν το γιατί επιλέγουν οι καλύτεροι φοιτητές τα θεωρητικά μαθηματικά είναι παρόμοιο με το θεμελιώδες πρόβλημα της ψυχολογίας: Τί επηρεάζει τον άνθρωπο για τη διαμόρφωση του περισσότερο, τα γονίδια ή το περιβάλλον; Και εδώ έχουμε το ίδιο πρόβλημα:Τι κάνει τον καλό φοιτητή να στραφεί προς τα θεωρητικά, η "φύση" του ή η περιρέουσα ατμόσφαιρα του τμήματος;

Υποστηρίζω ότι το περιβάλλον κερδίζει. Οι φοιτητές από την πρώτη στιγμή που έρχονται στο Τμήμα εθίζονται σιγά-σιγά σε αυτή την άποψη, ότι τα θεωρητικά είναι τα υψηλής τάξης μαθηματικά και τα εφαρμοσμένα τα υποδεέστερα και σε αυτό παίζει ρόλο και το πρόγραμμα σπουδών και η κατανομή προσωπικού στο Τμήμα μας. Το ότι ο προσανατολισμός των καλύτερων στο Τμήμα μας δεν είναι και τόσο "φυσικός", όπως μπορεί να φαίνεται αρχικά επιβεβαιώνεται και από ένα ακόμη στοιχείο:
Στην πρόσφατη Μαθηματική Ολυμπιάδα φοιτητών (βλέπε SEEMOUS σε σχετικο post) η εθνική μας ομάδα που επιλέγει κατόπιν διαγωνισμού είχε 3 άτομα από τους Ηλεκτρολόγους του Πολυτεχνείου, 2 από το ΣΕΜΦΕ και δυστυχώς μόνο 1 μαθηματικό. Γιατί άραγε στην περίπτωση αυτή οι καλύτεροι που σίγουρα ενδιαφέρονται για τα μαθηματικά στράφηκαν προς εφαρμοσμένες κατευθύνσεις και μόνο ένας προς τα καθαρά μαθηματικά;

Κάπου, λοιπόν, υπάρχει ένα σνομπάρισμα των Εφαρμοσμένων στο Τμήμα μας. Δεν είναι δίκαιο, δεν είναι προς το συμφέρον των φοιτητών και των καθηγητών του, δεν είναι προς το συμφέρον της Επιστήμης και των Μαθηματικών ιδιαίτερα. Καλό είναι να αλλάξει αυτή η κατάσταση.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Μαρ 2008, 16:04 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 26 Ιαν 2008, 00:29
Δημοσ.: 304
Stefanos έγραψε:
"Ειναι γνωστο αναμεσα στους κυκλους των φοιτητων οτι η θεωρητικη κατευθυνση ειανι πιο δυσκολη".Ο καθε σωστος μαθηματικος θα αντιδρασει σε μια τετοια προταση αν δεν την στηριξω!!
Σημασια δεν εχει να σας πεισω οτι οντως η κατευθυνση των εφαρμοσμενων ειανι ευκολοτερη.Δε θελω καν να ορισω τι εννοω ευκολο και δυσκολο εδω.Αυτο που εχει σημασια ειναι η αποψη του μεσου φοιτητη.Αυτη ειναι πως για την αποκτηση πτυχιου η ΚΕΜ αποτελει συντομοτερο και λιγοτερο κουραστικο δρομο!


Και αυτό σωστό ακούγεται αλλά τώρα έχουμε να κάνουμε με ένα άλλο ερώτημα: Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα; Θέλω να πω δηλαδή ότι δεν είμαι και τόσο σίγουρος για το τί ισχύει:

Τα μαθήματα ΚΘΜ διεξάγωνται σε ένα πιο ανεβασμένο επίπεδο (άρα πιο δύσκολο) οπότε ελκύουν τους καλύτερους φοιτητές, αυτούς δηλαδή που αναζητούν μεγαλύτερες προκλήσεις,

ή

Τα μαθήματα ΚΘΜ λόγω της κατάστασης που υπάρχει (βλέπε την περιρέουσα ατμόσφαιρα του Τμήματος, τη δομή του προγράμματος σπουδών κλπ.) ελκύουν λιγότερους και καλύτερους φοιτητές οπότε μπορούν να διεξαχθούν σε ένα πιο ανεβασμένο επίπεδο.

Δεν είμαι σίγουρος για το ποιά είναι η απάντηση. Είμαι όμως βέβαιος ότι αν η αναλογία των καθηγητών Θεωρητικών - Εφαρμοσμένων ήταν διαφορετική, αρκετά περισσότεροι καλοί φοιτητές θα κατευθύνονταν προς τα Εφαρμοσμένα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Μαρ 2008, 16:28 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 18 Απρ 2006, 12:25
Δημοσ.: 566
Τοποθεσια: Halandri
Antonis Economou έγραψε:
Βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέροντα αυτά που λέει o Stefanos και νομίζω ότι το πλέον βασικό συμπέρασμα του (ας με διαψεύσει αν δεν έχω καταλάβει καλά) είναι ότι υπάρχουν δυο είδη φοιτητών: αυτοί που μπήκαν στο μαθηματικό επειδή το ήθελαν και αυτοί που μπήκαν "κατά λάθος" και η πρώτη κατηγορία (που προφανώς θα σημειώνει τις καλύτερες επιδόσεις) κατά κανόνα ακολουθεί την κατεύθυνση θεωρητικών μαθηματικών.


Οντως ηθελα να τονισω αυτο ως βασικο συμπερασμα.Πολυ στεναχωριεμαι οταν ενας καθηγητης διδασκει και δεν αναρωτιεται σε τι ακροατηριο μιλαει.Μου εχει τυχει και ειλικρινα εφυγα στη μεση της διαλεξης κατι που θεωρω αφανταστα αγενες.

Antonis Economou έγραψε:
Τα μαθηματικά είναι ενιαία και υπάρχουν αξιόλογες ιδέες και θεωρήματα και στα θεωρητικά και στα εφαρμοσμένα. Όποιος υποτιμά τη μια από τις δυο κατευθύνσεις κάνει λάθος.
Παράθεση:

Αν δεν ειανι κατι το προφανες αυτο,κακως.Ισως επρεπε να το τονισω κι εγω περισσοτερο.



Antonis Economou έγραψε:
Στην πρόσφατη Μαθηματική Ολυμπιάδα φοιτητών (βλέπε SEEMOUS σε σχετικο post) η εθνική μας ομάδα που επιλέγει κατόπιν διαγωνισμού είχε 3 άτομα από τους Ηλεκτρολόγους του Πολυτεχνείου, 2 από το ΣΕΜΦΕ και δυστυχώς μόνο 1 μαθηματικό. Γιατί άραγε στην περίπτωση αυτή οι καλύτεροι που σίγουρα ενδιαφέρονται για τα μαθηματικά στράφηκαν προς εφαρμοσμένες κατευθύνσεις και μόνο ένας προς τα καθαρά μαθηματικά;
Παράθεση:

Νομιζω πως η μαθηματικη ολυμπιαδα ειναι για νεους σχετικα φοιτητες,και στο μαθηματικο το προγραμμα σπουδων ειναι τετοιο που σε προετοιμαζει αργα και σταθερα.Οποτε υπαρχει αυτη η εξηγηση.


Antonis Economou έγραψε:
Κάπου, λοιπόν, υπάρχει ένα σνομπάρισμα των Εφαρμοσμένων στο Τμήμα μας. Δεν είναι δίκαιο, δεν είναι προς το συμφέρον των φοιτητών και των καθηγητών του, δεν είναι προς το συμφέρον της Επιστήμης και των Μαθηματικών ιδιαίτερα. Καλό είναι να αλλάξει αυτή η κατάσταση.


Αν και δεν ειναι ακριβως σνομπαρισμα εκ μερους καποιων φοιτητων αλλα απλη προτιμηση της αλλης κατευθυνσης,Νομιζω πως ηδη εχει αρχιζει να αλλαζει αυτο.Να δωσω εμφαση μονο στο γεγονος οτι το προγραμμμα σπουδων χρειαζεται αμεσα βελτιωση σε αυτο το σημειο.Επιχειρηματολογω με το πολυ απλο παραδειγμα οτι αν εχουμε 2 φοιτητες αρκετα υψηλων δυνατοτητων εναν ΚΘΜ και εναν ΚΕΜ δινονται περισσοτερες δυνατοτητες αναπτυξης μαθηματικης σκεψης στο παιδι των θεωρητικων απο τη σχολη μας.Δειτε εναν φοιτητη 3ου ετους που μπορει να παρακολουθησει Θεωρια συνολων(μεταπτυχιακου επιπεδου)!!! Ποιο ειναι ενα αντιστοιχου επιπεδου μαθημα στον τομεα της στατιστικης?Ξαναλεω:Πρεπει να συνεχιστει η προσπαθεια προς βελτιωση του προγραμματος σπουδων.Αν το περιβαλλον οντως επηρρεαζει τοσο ας παρεμβουμε στη διαμορφωση του!

_________________
Opoios kserei na xanei...xanei panta!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Μαρ 2008, 16:32 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 25 Σεπ 2007, 17:31
Δημοσ.: 4235
δε πιστευω οτι η θεωρητικη ειναι τοσο πιο δυσκολη απο την εφαρμοσμενη

καποιοι ξεχναν πως η εφαρμοσμενη μονο εφαρμοσμενη δεν ειναι, γινονται ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ εκει περα κι οχι αντικατασταση τυπων

ειναι τουλαχιστον προσβλητικο να θεωρει καποιος πως οι θεωρητικοι ειναι αυτοι που αγαπουν τα μαθηματικα ενω οι εφαρμοσμενοι προσπαθουν απλα να παρουν πτυχιο

μη ξεχναμε πως τα 11 απο τα 14 υποχρεωτικα ειναι θεωρητικα
ενω στα αλλα 3
δεν πιστευω καποιος να πιστευει πως η Στατιστικη ειναι εφαρμοσμενα
(ουτε οι Πιθανοτ)
ειναι καθαρα μαθηματικη θεωρητικη στατιστικη

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=wbZuBDJVHEI


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 47 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3, 4  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group