forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 23 Νοέμ 2017, 00:27

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 47 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3, 4  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Τα Παράδοξα του Τμήματος Μαθηματικών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Φεβ 2008, 18:20 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Έκλεισαν ήδη δυό χρόνια από τότε που άνοιξε (?) η συζήτηση για τη μελλοντική κατεύθυνση του Τμήματος. Μια συζήτηση που διεξάγεται μέσα σε εκκωφαντική σιωπή, τόσο από πλευράς διδασκόντων όσο και από πλευράς φοιτητών. Λες και το θέμα κανένα δεν αφορά...

(Βέβαια, μεθαύριο που θα έρθει θέμα στη ΓΣ του Τμήματος για τις περιοχές προκήρυξης των νέων θέσεων, σίγουρα, όπως πάντα, θα ακουστεί το γνωστό: "προκηρύσσουμε θέσεις χωρίς πρώτα να συζητήσουμε για το πού θέλουμε να πάει το Τμήμα, κ.λ.π., κ.λ.π.")

Με την ευκαιρία της επετείου λοιπόν, είπα να ασχοληθώ με κάποια πρόσθετα παράδοξα, ανάλογα με το παραπάνω.

Σύμφωνα με έρευνα του Συλλόγου Μεταπτυχιακών Φοιτητών από το ακαδημαϊκό έτος 2005 έως τώρα έχουν ορκιστεί 627 φοιτητές του Τμήματος Μαθηματικών. Οι απόφοιτοί μας αυτοί επέλεξαν κατευθύνσεις ως εξής:

ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: 49 (7,8%).
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: 568 (90,6%).
ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ: 10 (1,6%).

Όσο αφορά τις ειδικεύσεις (που ΔΕΝ αναγράφονται στο πτυχίο) και η επιλογή τους είναι προαιρετική, από τους 627 αυτούς φοιτητές είχαμε τις εξής επιλογές (τα ποσοστά δίνονται πάνω στους 627 αποφοιτήσαντες, από τους οποίους το 37,1% επέλεξε κατεύθυνση):

Υπολογιστικά Μαθηματικά: 62 (9,9%)
Στατιστική και Επιχ/κή Έρευνα: 58 (9,3%)
Διδακτική των Μαθηματικών: 100 (15,9%)
Υπολ. Μαθ & Στατ. και Επ. Ερ. : 4 (0,6%)
Υπολ. Μαθ & Διδ. : 5 (0,7%)
Στατ. και Επ. Ερ. & Διδ. : 3 (0,5%)
Όλες τις Ειδικεύσεις: 1 (0,2%)

Ως εδώ όλα καλά θα (μου) πείτε και λογικά θα αναρωτηθείτε που βρίσκεται το παράδοξο, εκτός ίσως από τη μεγάλη ετήσια διαφορά εισαγομένων-αποφοιτούντων.

Για να δούμε λοιπόν αν αντιστοιχεί η κατανομή μελών ΔΕΠ ανά τομέα στα ενδιαφέροντα των φοιτητών (και σε τελευταία ανάλυση, στα ενδιαφέροντα της κοινωνίας, αφού αυτά αντικατοπτρίζει ο παραπάνω προσανατολισμός): Έχουμε και λέμε (σύμφωνα με τον οδηγό σπουδών).

Τομέας 'Αλγεβρας-Γεωμετρίας: 27 μέλη ΔΕΠ
Τομέας Μαθηματικής Ανάλυσης: 31 μέλη ΔΕΠ
Τομέας Στατιστικής και Επιχ. Έρευνας: 12 μέλη ΔΕΠ
Τομέας Διδακτικής των Μαθηματικών: 5 μέλη ΔΕΠ

Θεωρώντας ότι το πολύ 10 μέλη ΔΕΠ του Τομέα Μαθηματικής Ανάλυσης δουλεύουν στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά και θεωρώντας ότι όλα τα μέλη του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας επίσης δουλεύουν σε αυτή τη κατεύθυνση, συμπεραίνουμε ότι το 29,3% των μελών ΔΕΠ ασχολείται με τη κατεύθυνση που επιλέγει το 90,6% των αποφοίτων μας.

Ενοχλεί κανέναν αυτή η παράδοξη (?) αναντιστοιχία?

Από τα μέλη ΔΕΠ δεν ξέρω, αλλά σίγουρα δεν ενοχλεί τους εκπροσώπους των φοιτητών στη συνέλευση του Τμήματος, αφού τα τελευταία δέκα χρόνια, που εγώ είμαι στο Τμήμα, σταθερά και με συνέπεια όλες οι παρατάξεις απουσιάζουν κατά τη συζήτηση της κατανομής στους τομείς των νέων θέσεων ΔΕΠ (όχι εξελίξεις) και καμία φορά που μπήκε θέμα ψηφοφορίας δεν καταγράφηκε η άποψη καμίας φοιτητικής παράταξης!

Βέβαια τα παράδοξα του Τμήματος Μαθηματικών δε σταματούν εδώ.

Προσεχώς ακολουθούν στοιχεία για τον αριθμό φοιτητών ανά τμήμα διδασκαλίας υποχρεωτικών μαθημάτων, για τον αριθμό φοιτητών ανά τμήμα διδασκαλίας ΚΘΜ, καθώς και για τον αριθμό φοιτητών ανά τμήμα διδασκαλίας ΚΕΜ.

Ελπίζω τα στοιχεία που παρέθεσα, αν μη τι άλλο, να σας ψυχαγώγησαν.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Φεβ 2008, 19:01 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 12 Μαρ 2006, 22:43
Δημοσ.: 3627
Τοποθεσια: Αθήνα
Αγαπητέ συνάδελφε Κώστα Μηλολιδάκη,
Σωστά λες ότι δεν σου απάντησε κανείς και δεν κατέθεσε τις σκέψεις του για το πολύ στοχευμένο κείμενό σου. Ελπίζω ότι η νέα παρέμβασή σου να πυροδοτήσει μία νέα αρχή.

Κατά τη γνώμη μου η διαίρεση των μαθηματικών σε Εφαρμοσμένα και Θεωρητικά Μαθηματικά πρέπει να γίνεται για λόγους οργάνωσης και διδασκαλίας και μόνο. Ποτέ δεν έχω δει κάποιον αξιόπιστο ορισμό των Θεωρητικών Μαθηματικών και αντίστοιχα των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών, ο οποίος να οριοθετεί τα δύο αυτά αντικείμενα. Είναι αλήθεια επίσης ότι ανάλογα με τις εξελίξεις των κοινωνιών τα Μαθηματικά όπως και όλες οι Επιστήμες αναπροσαρμόζουν τους στόχους τους . Επίσης είναι αλήθεια ότι υπάρχει "κοινωνική" πίεση για συντονισμό του προγράμματος σπουδών και πολιτική πίεση θα έλεγα με τις κραγές της διεθνούς πολιτικής ελίτ (βλέπε ΟΟΣΑ).
Βρισκόμαστε πράγματι σε ένα σταυροδρόμι αποφάσεων στο Τμήμα μας και έχεις δίκιο ότι τουλάχιστον πρέπει να συζητήσουμε (και ας διαφωνήσουμε)
Μην ξεχνάς ότι μερικές φορές αναπτύσονται ανούσιοι πατριωτισμοί για κλάδους επιστημονικούς κλπ. Σε καλώ να μην μπούμε σε τέτοιους δρόμους και να συζητήσουμε νηφάλια τηρώντας τον κανονισμό του ΦΟΡΟΥΜ, που λέει ότι καταθέτουμε τις απόψεις μας χωρίς ειρωνείες
ΥΓ Εκφράζω την πρόθεση να συμμετέχω σε ένα τέτοιο διάλογο, Μην ξεχνάς όμως ότι υπάρχει και το ζήτημα του χρόνου

_________________
Ευάγγελος Ράπτης


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Έχουμε να πούμε κάτι επί της ουσίας?
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Φεβ 2008, 19:38 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Δυστυχώς έτσι είναι: Όλοι επιθυμούν να συμμετέχουν στο διάλογο, αλλά τελικά οι ελάχιστοι αυτοί μόνο διαδικαστικά ζητήματα θέτουν (βλ. και απόφαση του Τομέα Άλγεβρας-Γεωμετρίας που απαντούσε στο προηγούμενο κείμενό μου και η οποία ελπίζω και εύχομαι να βρει το δρόμο της και στο παρόν forum). Προφανώς θα είναι θέμα χρόνου...

Όσο αφορά τα περί ειρωνειών, φαντάζομαι ότι δεν υπάρχει από κανέναν η άποψη να λογοκριθεί η αντίθετη άποψη επειδή παραβιάζει τους νόμους περί ειρωνείας. Πάντα υπάρχει η κοινή λογική και ο κάθε ένας μας γνωρίζει πώς εκφράζεται ο κάθε ένας. Επίσης ο κάθε ένας μας ας περιορίζεται στα όριά και στα πλαίσια του...

Όσο αφορά το αν υπάρχουν ή όχι εφαρμοσμένα μαθηματικά, αυτό δεν πιστεύω να θέλουμε στα σοβαρά να το θέσουμε ως θέμα συζήτησης...Ευχαρίστως φυσικά, αν χρειαστεί.

Το βέβαιο πάντως είναι ότι, όπως θα φανεί στην προσεχή ανάρτησή μου, στα προσφερόμενα από το Τμήμα μαθήματα στην κατηγορία των ΚΕΜ (τι να κάνουμε, Κ(ατεύθυνση) Ε(φαρμοσμένων Μ(αθηματικών) υπάρχει στο Τμήμα...) η αναλογία φοιτητών προς διδάσκοντες είναι συνταρακτικά ψηλότερη από ό,τι στα προσφερόμενα από το τμήμα μαθήματα της Κ(ατεύθυνσης) Θ(εωρητικών) Μ(αθηματικών). Και δε φαντάζομαι να θεωρείται "σωβινισμός" το αίτημα ορθολογικής αντιμετώπισης της πραγματικότητας!

Αλλά στο τι σημαίνει να αναλογεί (διδάσκει και διορθώνει γραπτά) ένας καθηγητής 250 φοιτητές αντί 50, αυτό οπωσδήποτε θα μας απασχολήσει προσεχώς.

Τέλος, αν σχολιάσω τα περί ελίτ του ΟΟΣΑ και τη σχέση τους με το θέμα μας, έ εκεί δε θα καταφέρω να αποφύγω τις ειρωνίες. Επομένως, θου Κύριε φυλακή τω στόματί μου!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Τα Παράδοξα του Τμήματος Μαθηματικών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Φεβ 2008, 10:18 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2905
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Προσεχώς ακολουθούν στοιχεία για τον αριθμό φοιτητών ανά τμήμα διδασκαλίας υποχρεωτικών μαθημάτων, για τον αριθμό φοιτητών ανά τμήμα διδασκαλίας ΚΘΜ, καθώς και για τον αριθμό φοιτητών ανά τμήμα διδασκαλίας ΚΕΜ.

Ελπίζω τα στοιχεία που παρέθεσα, αν μη τι άλλο, να σας ψυχαγώγησαν.


Κωστή, τα στοιχεία που μας υποσχέθηκες υπάρχουν. Μπορείς να μας πεις τα συμπεράσματά σου;

Κατάσταση Συνόλων Εγγεγραμμένων Φοιτητών

(2006-07, τα στοιχεία είναι από την γραμματεία)

Περιορισμένος Κατάλογος Θεωρητικής Κατεύθυνσης

411. Μερικές Διαφορικές Εξισώσεις Ι -- 396
423. Δακτύλιοι και Πρότυπα -- 148
431. Προβολική Γεωμετρία -- 310
511. Θεωρία Μέτρου -- 235
513. Μαθηματική Λογική -- 299
532. Θεωρία Αριθμών -- 1091
602. Εισαγωγή στη Συναρτησιακή Ανάλυση -- 93
714. Εισαγωγή στην Τοπολογία -- 196
721. Εισαγωγή στη Διαφορική Γεωμετρία των Πολλαπλοτήτων -- 107
821. Θεωρία Galois -- 197

Περιορισμένος Κατάλογος Εφαρμοσμένης Κατεύθυνσης

151. Συνδυαστική Ι -- 1231
251. Πληροφορική ΙΙ -- 779
341. Αριθμητική Ανάλυση Ι -- 822
342. Εισαγωγή στην Επιχειρησιακή Έρευνα -- 1033
442. Πιθανότητες ΙΙ -- 769
552. Στοχαστικές Μέθοδοι στην Επιχειρησιακή Έρευνα Ι -- 554
651. Στοχαστικές Ανελίξεις -- 760
654. Στατιστική ΙΙ -- 349
852. Δειγματοληψία -- 593

Να σημειώσουμε ότι:

Για την απόκτηση Ειδίκευσης στη Στατιστική και Επιχειρησιακή Έρευνα οι φοιτητές υποχρεούνται να εξετασθούν επιτυχώς:

Υποχρεωτικώς στα εξής πέντε (5) υποχρεωτικά μαθήματα: 341, 342, 442, 651, 654.
Σε έξι (6) τουλάχιστον από τα ακόλουθα μαθήματα επιλογής: 151, 251, 552, 553, 559, 652, 659, 669, 753, 754, 852, 854, 855, 859.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Τα Παράδοξα του Τμήματος Μαθηματικών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Φεβ 2008, 13:27 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 26 Ιαν 2008, 00:29
Δημοσ.: 304
apgiannop έγραψε:

Κωστή, τα στοιχεία που μας υποσχέθηκες υπάρχουν. Μπορείς να μας πεις τα συμπεράσματά σου;



Αν κάποιος έχει (εκτός από τους αριθμούς των φοιτητών που δήλωσαν τα μαθήματα), τους αριθμούς των φοιτητών που προσηλθαν στις δυο εξεταστικές και τον αριθμό των φοιτητών που πέρασαν ας τους δημοσιεύσει. Τότε νομίζω ότι θα είναι πλήρης η εικόνα για να βγουν συμπεράσματα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Φεβ 2008, 13:34 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2905
Αυτή η δουλειά έχει προγραμματιστεί να γίνει από την επιτροπή προγράμματος σπουδών (πριν αρχίσουν οι σχετικές συζητήσεις εδώ).


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Εγγεγραμμένοι, εξεταζόμενοι ή τι άλλο?
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2008, 21:17 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Αυτό που υποσχέθηκα είναι

Παράθεση:
Προσεχώς ακολουθούν στοιχεία για τον αριθμό φοιτητών ανά τμήμα διδασκαλίας υποχρεωτικών μαθημάτων, για τον αριθμό φοιτητών ανά τμήμα διδασκαλίας ΚΘΜ, καθώς και για τον αριθμό φοιτητών ανά τμήμα διδασκαλίας ΚΕΜ.

Τα στοιχεία του Αποστόλη δεν είναι αυτό που εγώ υποσχέθηκα από πολλές απόψεις. Δεν περιέχουν στοιχεία για τα υποχρεωτικά μαθήματα, δεν καλύπτουν επαρκές εύρος χρονικά, δεν περιέχουν μαθήματα έξω από τους περιορισμένους καταλόγους, δηλαδή απλά ΚΘΜ και ΚΕΜ και όχι ΠΚΘΜ-ΠΚΕΜ (που είναι αυτά που εγώ υποσχέθηκα και όπου εκεί γίνεται ο χαμός) και το κυριότερο (όπως φαντάζομαι παρατηρεί και ο Αντώνης) άλλο είναι ο αριθμός των εγγεγραμμένων και άλλο είναι ο (μυστηριώδης) αριθμός φοιτητών ανά τμήμα που εγώ υποσχέθηκα.

Εδώ απαιτείται σοβαρότερη επεξεργασία, την οποία μόλις διαθέτω θα δημοσιεύσω, όπως υποσχέθηκα.

Υ.Γ. Βέβαια Αποστόλη μήπως κάτι διαφαίνεται και από τον πολύ περιορισμένο κατάλογο που παραθέτεις?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Εγγεγραμμένοι, εξεταζόμενοι ή τι άλλο?
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2008, 23:06 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2905
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Τα στοιχεία του Αποστόλη δεν είναι αυτό που εγώ υποσχέθηκα από πολλές απόψεις. Δεν περιέχουν στοιχεία για τα υποχρεωτικά μαθήματα, δεν καλύπτουν επαρκές εύρος χρονικά, δεν περιέχουν μαθήματα έξω από τους περιορισμένους καταλόγους, δηλαδή απλά ΚΘΜ και ΚΕΜ και όχι ΠΚΘΜ-ΠΚΕΜ (που είναι αυτά που εγώ υποσχέθηκα και όπου εκεί γίνεται ο χαμός) και το κυριότερο (όπως φαντάζομαι παρατηρεί και ο Αντώνης) άλλο είναι ο αριθμός των εγγεγραμμένων και άλλο είναι ο (μυστηριώδης) αριθμός φοιτητών ανά τμήμα που εγώ υποσχέθηκα.

Εδώ απαιτείται σοβαρότερη επεξεργασία, την οποία μόλις διαθέτω θα δημοσιεύσω, όπως υποσχέθηκα.


Να σου δώσουμε κι άλλα Κωστή. Τι θα ήθελες να μάθεις;

Παράθεση:
Υ.Γ. Βέβαια Αποστόλη μήπως κάτι διαφαίνεται και από τον πολύ περιορισμένο κατάλογο που παραθέτεις?


Τι διαφαίνεται; Με λίγη κακή διάθεση θα μπορούσα να παραφράσω τον Αντώνη:

Παράθεση:
Φαίνεται ότι οι φοιτητές δεν ενδιαφέρονται γενικά για τα Μαθήματα Φυσικής. Μια και είναι υποχρεωμένοι να πάρουν 2 μαθήματα, παίρνουν αναγκαστικά κάποια και διαμορφώνεται η παραπάνω εικόνα. Το γεγονός ότι διαλέγουν τις Μετεωρολογίες (που απ' όσο θυμάμαι στην εποχή μου ήταν τα ευκολότερα μαθήματα της δέσμης Φυσικής και ταυτόχρονα τα λιγότερο μαθηματικοποιημένα όπως γίνονταν και σίγουρα έξω από το κύριο ρεύμα της Φυσικής) μάλλον σημαίνει ότι επικρατεί η λογική "Ας πάρουμε αυτά τα δυο μαθήματα να τελειώνουμε με αυτή την απαίτηση του πτυχίου".


Εδώ όμως κάνουμε καλόπιστο διάλογο, οπότε περιμένω να μου πείτε εσείς.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Εγγεγραμμένοι, εξεταζόμενοι ή τι άλλο?
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2008, 03:46 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 26 Ιαν 2008, 00:29
Δημοσ.: 304
Νομίζω ότι αρχίζουν να υπάρχουν κάποια υπονοούμενα που δεν είναι και τόσο εποικοδομητικά. Η συζήτηση βέβαια γίνεται έτσι πιο "πικάντικη" και είναι πιθανό να προσελκύσει περισσότερους, αλλά καλό είναι να εξηγεί ο καθένα καθαρότερα τί εννοεί για να μην οδηγηθούμε σε παρανοήσεις.

Εν πάση περιπτώση, νομίζω ότι μίλησα πολύ καθαρά για το θέμα της δέσμης Φυσικής (αν και παραδέχομαι ότι είναι ένα ανώδυνο θέμα μια και οι διδάσκοντες που μπορεί να θίγονται από την τοποθέτησή μου δεν ανήκουν στο Τμήμα μας). Θα με ενδιέφερε να ακούσω καθαρά τί εννοείτε όταν λέτε

Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Υ.Γ. Βέβαια Αποστόλη μήπως κάτι διαφαίνεται και από τον πολύ περιορισμένο κατάλογο που παραθέτεις?


και

apgiannop έγραψε:

Με λίγη κακή διάθεση θα μπορούσα να παραφράσω τον Αντώνη:

Παράθεση:
Φαίνεται ότι οι φοιτητές δεν ενδιαφέρονται γενικά για τα Μαθήματα Φυσικής. Μια και είναι υποχρεωμένοι να πάρουν 2 μαθήματα, παίρνουν αναγκαστικά κάποια και διαμορφώνεται η παραπάνω εικόνα. Το γεγονός ότι διαλέγουν τις Μετεωρολογίες (που απ' όσο θυμάμαι στην εποχή μου ήταν τα ευκολότερα μαθήματα της δέσμης Φυσικής και ταυτόχρονα τα λιγότερο μαθηματικοποιημένα όπως γίνονταν και σίγουρα έξω από το κύριο ρεύμα της Φυσικής) μάλλον σημαίνει ότι επικρατεί η λογική "Ας πάρουμε αυτά τα δυο μαθήματα να τελειώνουμε με αυτή την απαίτηση του πτυχίου".




Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Εγγεγραμμένοι, εξεταζόμενοι ή τι άλλο?
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2008, 04:30 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2905
Πολύ ευχαρίστως: ότι τα νούμερα, γενικώς και αορίστως, του Κωστή δεν μου λένε κάτι. Μπορώ να φέρω κι εγώ άλλα νούμερα στη συζήτηση.

--
Συνεχίζουμε με τα υποχρεωτικά μαθήματα:

Υποχρεωτικά Μαθήματα

101. Απειροστικός Λογισμός Ι -- 1485
121. Γραμμική Άλγεβρα Ι -- 1001
122. Αναλυτική Γεωμετρία -- 1140
141. Πληροφορική Ι -- 930
201. Απειροστικός Λογισμός ΙΙ -- 1439
221. Γραμμική Άλγεβρα ΙΙ -- 1190
241. Πιθανότητες Ι -- 1424
301. Απειροστικός Λογισμός ΙΙΙ -- 1425
302. Διαφορικές Εξισώσεις Ι -- 1107
401. Πραγματική Ανάλυση Ι -- 1325
421. Βασική Άλγεβρα -- 1355
541. Στατιστική Ι -- 1175
634. Διαφορική Γεωμετρία των Καμπυλών και των Επιφανειών -- 988
701. Μιγαδική Ανάλυση Ι -- 1105

Την ερμηνεία σας κι εδώ.

------------------------

Πάμε τώρα και στα μαθήματα επιλογής ( πού είναι ο χαμός; )

ΚΘΜ και ΚΕΜ

432. Λογισμός Πινάκων και Εφαρμογές -- 836
518. Εισαγωγή στο Σχεδιασμό και Ανάλυση Αλγορίθμων -- 335
605. Πραγματική Ανάλυση ΙΙ -- 95
814. Θεωρία Ελέγχου -- 293
817. Εφαρμοσμένη Ανάλυση Fourier -- 140
439. Υπολογιστική Άλγεβρα -- 206
639. Πεπερασμένα Σώματα και Κρυπτογραφία -- 301
618. Υπολογιστική Πολυπλοκότητα -- 130

ΚΘΜ

611. Θεωρία Συνόλων -- 198
614. Αναδρομικές Συναρτήσεις -- 137
712. Γραμμικοί Τελεστές -- 123
813. Μιγαδική Ανάλυση ΙΙ -- 122
534. Μεταθετική Άλγεβρα και Εφαρμογές -- 189
536. Εισαγωγή στη Θεωρία της Διάταξης -- 81
731. Αλγεβροτοπολογικές δομές -- 34
736. Ομολογική Άλγεβρα και Κατηγορίες -- 28
831. Διαφορικές Μορφές -- 50
834. Θεωρία Ομάδων -- 87
870. Μαθηματική Φυσική -- 393

ΚΕΜ

252. Διακριτά Μαθηματικά -- 539
352. Δομές Δεδομένων -- 429
373. Θεωρία Γραφημάτων και Εφαρμογές -- 669
453. Γραφικά με Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές -- 367
653. Αριθμητική Ανάλυση ΙΙ -- 298
658. Μέθοδοι Εφαρμοσμένων Μαθηματικών -- 183
752. Αριθμητική Γραμμική Άλγεβρα -- 263
553. Πιθανότητες και Αναλογισμός -- 535
559. Θεωρία Παιγνίων και Εφαρμογές -- 389
659. Γραμμικός και μη Γραμμικός Προγραμματισμός -- 170
669. Υπολογιστικές Μέθοδοι στη Θεωρία Αποφάσεων -- 264
854. Στατιστικός Έλεγχος Ποιότητας και Αξιοπιστία -- 416
859. Ουρές Αναμονής -- 418

------------------------------------------------------------------


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Εγγεγραμμένοι, εξεταζόμενοι ή τι άλλο?
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2008, 14:14 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 26 Ιαν 2008, 00:29
Δημοσ.: 304
apgiannop έγραψε:
Πολύ ευχαρίστως: ότι τα νούμερα, γενικώς και αορίστως, του Κωστή δεν μου λένε κάτι. Μπορώ να φέρω κι εγώ άλλα νούμερα στη συζήτηση.

--
Συνεχίζουμε με τα υποχρεωτικά μαθήματα:

Υποχρεωτικά Μαθήματα

101. Απειροστικός Λογισμός Ι -- 1485
121. Γραμμική Άλγεβρα Ι -- 1001
122. Αναλυτική Γεωμετρία -- 1140
141. Πληροφορική Ι -- 930
201. Απειροστικός Λογισμός ΙΙ -- 1439
221. Γραμμική Άλγεβρα ΙΙ -- 1190
241. Πιθανότητες Ι -- 1424
301. Απειροστικός Λογισμός ΙΙΙ -- 1425
302. Διαφορικές Εξισώσεις Ι -- 1107
401. Πραγματική Ανάλυση Ι -- 1325
421. Βασική Άλγεβρα -- 1355
541. Στατιστική Ι -- 1175
634. Διαφορική Γεωμετρία των Καμπυλών και των Επιφανειών -- 988
701. Μιγαδική Ανάλυση Ι -- 1105

Την ερμηνεία σας κι εδώ.


Ο αριθμός των εγγεγραμμένων στα Υποχρεωτικά μαθήματα παρουσιάζει μια σχετική ομοιογένεια σε σχέση με το τί γίνεται στα μαθήματα επιλογής (λογικό αφού όλοι πρέπει να περάσουν από αυτά). Για να είναι καθαρή η εικόνα θα πρέπει βέβαια να παρατεθούν και οι αριθμοί προσελθόντων και επιτυχόντων στις αντίστοιχες εξεταστικές περιόδους. Πάντως με αυτή την πρώτη εικόνα έχω τις εξής παρατηρήσεις:

Ενώ υπάρχει η παραπάνω σχετική ομοιογένεια σχετικά με το πόσοι δηλώνουν αυτά τα μαθήματα, υπάρχει εξαιρετική ανομοιογένεια στο πώς το Τμήμα επιλέγει να τα καλύψει διδακτικά. Η ανομοιογένεια βαίνει μάλλον αυξανόμενη με το χρόνο. Ας αναρρωτηθούμε λοιπόν (δεν απευθύνομαι στον Κωστή ή στον Αποστόλη) αλλά σε όλους που τους ενδιαφέρει το θέμα:

1. Με ποιο κριτήριο τα υποχρεωτικά διδάσκονται από 2 έως 7 διδάσκοντες (βλέπε αναθέσεις Χειμερινού εξαμήνου) ενώ φαίνεται να έχουν τον ίδιο πάνω κάτω αριθμό εγγεγραμμένων;

2. Με ποιο κριτήριο κάποια μαθήματα είναι επαναλαμβανόμενα και κάποια όχι;

3. Με ποιο κριτήριο κάποια μαθήματα είναι επαναλαμβανόμενα για όλους τους φοιτητές και κάποια μόνο για τους επί πτυχίω;

Η απάντηση που δίνω είναι ότι ο κάθε Τομέας αποφασίζει με δικό του σκεπτικό και φιλοσοφία στο θέμα της διδακτικής διαχείρισης των υποχρεωτικών μαθημάτων που του "ανήκουν". Νομίζω ότι αυτό δεν πρέπει να συμβαίνει τουλάχιστον στα υποχρεωτικά μαθήματα. Ιδιαίτερα τα μαθήματα των Απειροστικών και των Γραμμικών Αλγεβρών που είναι η κοινή βάση όλων των μαθηματικών πρέπει να διδάσκονται με ομοιόμορφες συνθήκες και "ανήκουν" στο Τμήμα και όχι στους Τομείς. Χαίρομαι που στην e-class βλέπω τους Απειροστικούς Λογισμούς Ι-II στην κατηγορία μαθημάτων που δεν ανήκουν σε Τομέα. Σε συμβολικό επίπεδο είναι μια καλή αρχή.

Μια καλή συνέχεια θα ήταν τα μαθήματα αυτά να διδάσκονται από μέλη όλων των Τομέων του Τμήματος. Νομίζω ότι έτσι θα επικρατούσε στη διδασκαλία τους η οπτική τους ως εργαλείων που διατρέχουν όλα τα μαθηματικά. Το αυτό θα έπρεπε να συμβαίνει φυσικά και σε άλλα δια-τομεα-κα (αδόκιμος όρος ίσως) μαθήματα. Η λύση που έχει επιλεγεί είναι για την ώρα η προσθήκη διαφορετικών μαθημάτων από κάθε Τομέα. Βλέπε π.χ.
Γραμμικές Άλγεβρες Ι,ΙΙ - Λογισμός Πινάκων και Εφαρμογές
Συνδυαστικές Ι,ΙΙ - Αλγεβρική Συνδυαστική

Για τα ΚΘΜ, ΚΕΜ, ΠΚΘΜ, ΠΚΕΜ το θέμα των συμπερασμάτων είναι αρκετά πιο περίπλοκο. Τα στοιχεία αριθμός εγγεγραμμένων, προσελθόντων στις εξετάσεις, επιτυχόντων είναι τελείως απαραίτητα για κάποια πρώτα συμπεράσματα. Το ιδανικό θα ήταν να είχαμε μια στατιστική περιγραφή και με άλλους δείκτες (π.χ. μέσος αριθμός που ένας φοιτητής προσέρχεται σε ένα μάθημα μέχρι να το περάσε κλπ.) Μια τέτοια στατιστική περιγραφή μοιάζει μάλλον μακρινή. Θα αρκεστώ στα στοιχεία που θα παραθέσει ο Κωστής και η Επιτροπή Σπουδών όταν δημοσιευτούν.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2008, 19:15 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Αποστόλη, λυπάμαι, αλλά αν απαντούσα στο μήνυμά σου θα ξανάγραφα κατά λέξη ό,τι έγραψα και στο προηγούμενο μήνυμά μου. Κάνε υπομονή.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Απόφαση Επιτροπής Μελλοντικής Κατεύθυνσης
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2008, 19:20 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Σε σχέση με τα αναφερόμενα από τον Αντώνη.

Σε συνεδρίασή της στις 12 Φεβρουαρίου η Επιτροπή Μελλοντικής Κατεύθυνσης του Τμήματος ομόφωνα αποφάσισε να εισηγηθεί στο Τμήμα από εδώ και στο εξής (1) Κάθε υποχρεωτικό μάθημα να προσφέρεται από ίσο αριθμό τμημάτων, και (2) Να υπάρξει ένας πυρήνας υποχρεωτικών μαθημάτων όπου οι διδάσκοντες θα εναλλάσσονται από όλα τα μέλη ΔΕΠ όλων των τομέων.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Τα "διαφαινόμενα"...
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2008, 19:31 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Και τέλος σχετικά με τα διαφαινόμενα από τους καταλόγους του Αποστόλη.

Προφανώς εννοώ ότι και από εκεί διαφαίνεται ότι ο διδακτικός φόρτος ενός μέλους ΔΕΠ του Τμήματος εξαρτάται από τον Τομέα στον οποίο ανήκει και την κατεύθυνση στην οποία υπάγονται τα μαθήματα που διδάσκει.

Η θέση αυτή, που για τα μέλη του Τομέα Στατιστικής είναι εντελώς προφανής επειδή υφίστανται τις συνέπειες, έχει αμφισβητηθεί ή "χωθεί κάτω από το χαλί" από άλλες πλευρές. Υφίσταται επομένως ανάγκη τεκμηρίωσης της, και αυτό και μόνον εγώ υποσχέθηκα.

Καλά, τόσο ενοχλητική είναι η υπόσχεσή μου?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Τα "διαφαινόμενα"...
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2008, 19:44 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2905
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Καλά, τόσο ενοχλητική είναι η υπόσχεσή μου?


Καθόλου, πες τα να ξεθυμάνεις. Προς στιγμήν "φοβήθηκα" ότι θέλεις να καταργήσουμε τα μισά μαθήματα του προπτυχιακού μας προγράμματος ως ντεμοντέ.

Για τις προτάσεις σας θα επανέλθω γιατί τώρα έχω άλλη δουλειά. Να συνεδριάσει και η επιτροπή σπουδών να μην μεταφέρω μόνο την προσωπική μου γνώμη.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 47 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3, 4  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group