forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 17 Δεκ 2018, 03:18

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 286 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2010, 01:10 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 257
Στάθη,

Όσα έγραψες, τα έχω ήδη γράψει στην αρχική παράθεση του προγράμματος των 3 κατευθύνσεων του Τμήματος Μαθηματικών του UCLA. Δεν κατάλαβα, τι ακριβώς πρόσθεσες στη συζήτηση με την επανάλειψη?

Μετά, όταν τα μαθήματα που εμείς εδώ έχουμε ως υποχρεωτικά, εκεί είτε δεν αξιολογούνται ως τέτοια είτε θεωρείται ότι είναι υποχρεωτικά για ορισμένη κατεύθυνση (ας πούμε των πούρων), αλλά όχι για όλους, κατά τη γνώμη σου αυτό δε συνιστά πολιτική?

Αυτό ακριβώς ήταν το θέμα μας: Στο εξωτερικό, ο όγκος σπουδών στα Μαθηματικά έχει εξορθολογιστεί, τα τμήματα δεν επιδιώκουν να φτιάξουν τους παμ-μαθηματικούς, υπάρχουν κατευθύνσεις και η έμφαση είναι προσανατολισμένη. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο φοιτητής δε χάνεται, επικεντρώνει σε αυτό που τον ενδιαφέρει και επίσης μπορεί σύντομα να μπει αρκετά βαθιά σε συγκεκριμένες περιοχές.

Το πτυχίο στο UCLA δεν είναι τρίχρονο. Υπάρχουν και απαιτήσεις έξω-μαθημάτων, αλλά δεν τα βρήκα, παρόλο που ψιλοέψαξα.

Πάντως, και με το σούπερ πτυχίο που δίνουμε εμείς, τι πετυχαίνουμε? Χάνουμε τους μισούς στο δρόμο και οι υπόλοιποι χρειάζονται 7,5 χρόνια για να τελειώσουν. Επίσης, τελευταία η πίεση για αντιγραφή έχει ανέβει θεαματικά (σχεδόν αδύνατο να κοντρολάρω το αμφιθέατρο στις Στοχαστικές προχτές)...Φοβάμαι πως η έκρηξη δε θ' αργήσει. Τι πάμε να πετύχουμε? Και μετά και άλλα τουλάχιστον 2 χρόνια για το μάστερ, οπότε γιατί ο καλός που θέλει να κάνει διδακτορικό να ταλαιπωρείται μαζί μας?

Καληνύχτα

Υ.Γ. Αν ο Τίμος είναι δικός σου, πες του δυο κουβέντες.


Τελευταία επεξεργασία απο Κων/νος Μηλολιδάκης την 16 Φεβ 2010, 01:18, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.

Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2010, 01:17 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Ιουν 2008, 21:18
Δημοσ.: 1160
Τοποθεσια: Αθήνα
Το μήλο κάτω απ' τη μηλιά θα πέσει. Κάντε και λίγο κράτει, ό,τι θέλετε βλέπετε. Άσε, Νίκο, στα χρόνια μου ούτε ΑΣΕΠ δεν υπήρχε. Το πτυχίο κορνίζα.

Η επανάληψη δίνει καλύτερη εικόνα. Κοιτάς το περιεχόμενο στα μαθήματα, βλέπεις αυτό το κόψιμο που δεν ξέρω ποιά λογική έχει. Από μένα συμβουλές?


Τελευταία επεξεργασία απο στάθης την 16 Φεβ 2010, 01:21, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.

Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2010, 01:20 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Ιαν 2008, 15:49
Δημοσ.: 253
δεν καταλαβα καν τι ειπες και για να τελειωνουμε δεν λεγομαι νικος (αυτο ειναι αυτονοητο απο καποιον της ηλικιας μου και πολυ ευκολα διαπιστωσιμο απο καποιον που θα ψαξει το nick μου στο google) και το γραφω μονο και μονο για να μη φανει οτι στηριζω το κ μηλολιδακη για καποιο προσωπικο οφελος. απλα συμφωνω 100% με οσα λεει (οσα καταλαβαινω απαυτα τελοσπαντων)

_________________
"Believe nothing. No matter where you read it,Or who said it, Even if I have said it, Unless it agrees with your own reason And your own common sense."

~ Buddha quotes from The Dhammapada


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2010, 02:10 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 27 Μαρ 2006, 12:52
Δημοσ.: 398
Θα μπω στον κόπο να απαντήσω σε κάποια θέματα που θίξατε, για να μη δημιουργούνται στρεβλές εντυπώσεις. Κατ' αρχήν απ' αυτό :

Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
στο UCLA χρησιμοποιούσαν κάποιο γραμμικό μοντέλο (οι γνωρίζοντες στατιστική εδώ φαντάζομαι ότι καταλαβαίνουν--και για να πω αστείο, αμφιβάλλω αν όμως καταλαβαίνουν και οι της συναρτησιακής ανάλυσης)


που θα έπρεπε να υποθέσω ότι απευθυνόταν σε κάποιον εικονικό συνομιλητή, ταγμένο οπαδό της Συναρτησιακής. Στεναχωριέμαι που δεν διδάχθηκα και Virtual Reality στις προπτυχιακές Σπουδές μου, με αποτέλεσμα να συμπεράνω ότι αφορούσε εμένα. Βέβαια, κατά το συλλογισμό μου, τέτοιου είδους αστεϊσμοί έχουν χαρακτήρα ειρωνείας.

Δε μπορώ να καταλάβω τί είδους προσβολή υποβόσκει στο συμπέρασμα που διατύπωσα. Αναλύετε τα οφέλη μίας αναπροσαρμογής του προγράμματος Σπουδών με έμφαση σε μαθήματα που άπτονται της ειδικότητάς σας και με το σκεπτικό ότι «τα Θεωρητικά Μαθηματικά είναι άχρηστα ως προς την παραγωγική διαδικασία και επιπλέον ταλαιπωρούν τους φοιτητές». Μάλιστα, σε παλαιότερες δημοσιεύσεις θίξατε από ζητήματα προσλήψεων σε σχέση με τον Τομέα Άλγεβρας-Γεωμετρίας μέχρι και δείκτες (κάποια γραμμικά μοντέλα να υποθέσω, άρα δύσκολα να τα κατανοήσω εγώ ο Θεωρητικός) προσδιορισμού του φόρτου εργασίας των δύο Τομέων. Όλα αυτά έτυχαν απαντήσεων από μέλη ΔΕΠ που αμφισβήτησαν ευθέως την ορθότητα των συλλογισμών σας.

Με βάση, λοιπόν, αυτές τις δημοσιεύσεις καθώς και τη γενικότερη έλλειψη συμμετοχής μελών ΔΕΠ στην τρέχουσα συζήτηση, τα οποία να υποστηρίζουν τα επιχειρήματά σας, κατέληξα στο (προφανές) συμπέρασμα που εκλάβατε ως προσβλητικό ατόπημα.

Τέλος, αυτό :

Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Υ.Γ. Αν ο Τίμος είναι δικός σου, πες του δυο κουβέντες.


δείχνει μία κάποια ανασφάλεια στον τρόπο που αντιμετωπίζετε όσους τεκμηριώνουν διαφωνία με τις απόψεις σας. Μου φαίνεται κάπως ανορθόδοξο.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2010, 02:15 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 11 Δεκ 2006, 21:04
Δημοσ.: 275
Τοποθεσια: Μαρούσι
Παράθεση:
Πάντως, και με το σούπερ πτυχίο που δίνουμε εμείς, τι πετυχαίνουμε? Χάνουμε τους μισούς στο δρόμο και οι υπόλοιποι χρειάζονται 7,5 χρόνια για να τελειώσουν. Επίσης, τελευταία η πίεση για αντιγραφή έχει ανέβει θεαματικά (σχεδόν αδύνατο να κοντρολάρω το αμφιθέατρο στις Στοχαστικές προχτές)...Φοβάμαι πως η έκρηξη δε θ' αργήσει. Τι πάμε να πετύχουμε? Και μετά και άλλα τουλάχιστον 2 χρόνια για το μάστερ, οπότε γιατί ο καλός που θέλει να κάνει διδακτορικό να ταλαιπωρείται μαζί μας?


Για αυτο θα μιλησουμε ποτε πραγματικα?Δεν εχει να κανει μονο με το οτι κοβομαστε.Εχει να κανει και με το οτι διαβαζουνε ολο το χρονο μιγαδικη και παμε να γραψουμε και αν περασουμε,αυτο θα γινει με 5.Τοσο αντιεπιστημονικες ειναι οι Προοδοι?Με ολο το σεβασμο κ.Μηλολιδακη και τα θεματα στη Θεωρια Παιγνιων ειναι απογοητευτικα δυσκολα μερικες φορες.Γενικα στον τομεα αν εξαιρεσεις ενα-δυο μαθηματα τα θεματα ειναι δυσκολα.Διαβαζα το post σας κ.Μηλολιδακη που λεγατε οτι εχουμε καλη φημη συγκριτκα και λογω ''της δυσκολιας των βαθμων''.Αναρωτιεμαι τελικα μηπως επιδιωκεται αυτο με τους βαθμους.

Σταθη εσυ πιστευεις οτι το προγραμμα σπουδων ειναι μια χαρα απ'οτι εχω καταλαβει.Να σε ρωτησω.Πιστευεις οτι ολοι εχουμε την ιδια αποψη για τα Μαθηματικα?Ειναι ολοφανερο οτι στο Τμημα μας,αντιπροσωπευεται η δικια σου αντιληψη.Τι σε πειραζει λοιπον,να υπηρχε η δυνατοτητα για καποιον, να διαλεξει μια αλλη κατευθυνση?Εσενα που σου αρεσει η Αναλυση παρε αναλυση,του αλλου που του αρεσει η Αλγεβρα ας κανει πιο πολυ Αλγεβρα.Βεβαια σε αυτο προκυπτουν 2 ερωτηματα:Ειναι επιστημονικα σωστο?Που ξερεις τι σου αρεσει?
Θα ξεκινησω απο το δευτερο και θα πω οτι και εγω πιστευα οτι μου αρεσαν μονο οι Στατιστικες και τελικα μου αρεσε πολυ και η Αλγεβρα.Βεβαια ειναι το μονο μαθημα που μου αρεσε απο τα ''αλλα'' που μπορει να εχει να κανει και με τον καθηγητη που εκανε το μαθημα.Ισως σε αυτο θα βοηθουσε ο πρωτος χρονος να ηταν μονο υποχρεωτικα μαθηματα απο δαιφορους κλαδους και να εβλεπες τι σου αρεσει.

Για το πρωτο εχω βαρεθει να το συζηταω.Μονιμα εμεις στην Ελλαδα λεμε:''Εχουν ενα κακο εξω και εμεις αυτο θα παμε να φερουμε?''Ολοι οι αλλοι στην Ευρωπη (πολλοι τελοσπαντων)
ειναι ηλιθιοι και εμεις οι εξυπνοι.Μου θυμιζει αυτο με το μεθυσμενο που πηγαινει αναποδα στο δρομο και αναρωτιοταν τι παθανε ολοι και πανε αναποδα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2010, 02:26 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 11 Δεκ 2006, 21:04
Δημοσ.: 275
Τοποθεσια: Μαρούσι
Timoz πες μου στα αληθεια.Ο φιλος μου ο Χ που πληρωνει νοικιο καθε μηνα γιατι ειναι απο την μαγευτικη και ακρητικη Ψ ,ερχεται στο Μαθηματικο Αθηνας επειδη ειναι επιλογη με κριτηρια επιστημονικης καταρτισης ή για να βρει μια καλυτερη δουλεια (μεσω ενος καλυτερου μεταπτυχικου ισως).Εγω σε καμια περιπτωση δε λεω οτι ειναι σωστο ή οτι ειμαι της αντιληψης ''αλλα ετσι ειναι''.Απλα πιστευω οτι το ζητημα αυτο δεν αφορα Θεωρητικα ή Εφαρμοσμενα Μαθηματικα.Ειναι κοινωνικο το θεμα.Το λεω αυτο για την ''παραγωγη'' που ανεφερες.Αν δηλαδη οι φοιτητες μπαινουν με καποια κριτηρια και το Τμημα ειναι εντελως στην αλλη κατευθυνση εκει υπαρχει προβλημα.Επισης, επειδη πρεπει να δουλεψει κανεις και για να φαει μπορεις να μου πεις λιγο που δουλεουν οι μαθηματικοι στην Ελλαδα?Μονο με πτυχιο.Εχω δωσει 300 φορες ενα link για το που δουλευουν στο εξωτερικο.

Το ερωτημα ειναι:Τι ζηταμε απο ενα Πανεπιστημιο τελικα?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2010, 02:33 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 27 Μαρ 2006, 12:52
Δημοσ.: 398
delay, υπάρχουν απλά πράγματα που μπορούν να γίνουν ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση.

Ένα άμεσο είναι η καθιέρωση μίας Ανοικτής Μέρας για τους μαθητές-υποψήφιους. Να βλέπουν εκ των προτέρων τί ακριβώς πρόκειται να αντιμετωπίσουν. Σκέψου ότι τα παιδιά εισάγονται στο Τμήμα χωρίς να γνωρίζουν τον ε-δ ορισμό της συνέχειας.
Μία τέτοια δράση θα μείωνε δραματικά το ποσοστό των φοιτητών που εγκαταλείπουν τις σπουδές με το επιχείρημα "δεν ήταν όπως τα φανταζόμουν".


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2010, 02:37 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Ιουν 2008, 21:18
Δημοσ.: 1160
Τοποθεσια: Αθήνα
Εγώ delay ξέρω το πρόγραμμα πριν από πολλά χρόνια. Να σκεφτείς ότι κάποτε υπήρχαν αλγεβρικές δομές στα σχολικά βιβλία (ομάδες και δ. χώροι). Έγιναν αλλαγές, θα ξαναγίνουν. Το θέμα είναι το minimum, το υποχρεωτικό ποιό είναι, αυτό είναι κάπως άσχετο με γούστα και αγορές εργασίας. Στο βαθμό που μεγάλος αριθμός από τα μαθήματά σου είναι στη δική σου επιλογή, ελεύθερο το βλέπω το πρόγραμμά σου. Θέλεις περισσότερη ελευθερία? να βαφτίσεις πτυχία διάφορα κλάσματα και να κόψεις κάτι ακόμα? Μια απόφαση είναι, αν θέλει να την πάρει κανείς κάποια λογική θα βάλει από πίσω: η γεωμετρία δε χρειάζεται στο risk management, οι πιθανότητες δε χρειάζονται στην κρυπτογραφία, κλπ (πολλές φορές αυτές οι υποθέσεις μπορεί να είναι και τελείως λάθος). Εσύ είσαι σίγουρος ότι θέλεις ένα στενό πτυχίο?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2010, 03:17 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Ιαν 2008, 15:49
Δημοσ.: 253
δυσκολευεσαι να καταλαβεις οτι δεν ειναι καθολου ελευθερο το προγραμμα απο τη στιγμη που τα υποχρεωτικα δεν παιζουν τον ρολο "μαθηματων προσαρμογης" αλλα ειναι τα πιο δυσκολα περασιμα μαθηματα της σχολης μας?

και με λιγα λογια ο φοιτητης που ειναι στα τελειωματα για παραδειγμα αντι να παιδευεται με καποιο μαθημα που θελει να ασχοληθει οντως παιδευεται με πραγματικες μιγαδικες

_________________
"Believe nothing. No matter where you read it,Or who said it, Even if I have said it, Unless it agrees with your own reason And your own common sense."

~ Buddha quotes from The Dhammapada


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2010, 10:03 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 11 Σεπ 2009, 13:16
Δημοσ.: 59
fousekis έγραψε:
δυσκολευεσαι να καταλαβεις οτι δεν ειναι καθολου ελευθερο το προγραμμα απο τη στιγμη που τα υποχρεωτικα δεν παιζουν τον ρολο "μαθηματων προσαρμογης" αλλα ειναι τα πιο δυσκολα περασιμα μαθηματα της σχολης μας?

και με λιγα λογια ο φοιτητης που ειναι στα τελειωματα για παραδειγμα αντι να παιδευεται με καποιο μαθημα που θελει να ασχοληθει οντως παιδευεται με πραγματικες μιγαδικες


Κακώς ένας φοιτητής που είναι στα τελειώματα παιδεύεται με μιγαδικές-πραγματικές.Αυτό οφείλεται και στην παραπληροφόρηση από μεγαλύτερα έτη ότι "δεν πρόκειται να τα περάσεις ποτέ...άστα για το τέλος" κτλ κτλ...
Γενικά το ότι μερικές φορές τα θέματα είναι πιο δύσκολα απ'όσο θα έπρεπε, είναι σίγουρα ένα πρόβλημα.Όμως η λύση του δεν είναι στο να μη μαθαίνουμε βασικά πράγματα, αλλά στο να απαιτούμε πιο σωστά θέματα.Μαθηματικοί πάμε να βγούμε, γνώσεις μιγαδικής-πραγματικής, είναι τουλάχιστον απαραίτητες.
Πολλοί ήρθανε με το σκεπτικό (και ήμουν και ένας από αυτούς) οτι καλούτσικα φαινόντουσαν τα μαθηματικά Γ λυκείου, θα μπω μαθηματικό, θα μάθω 5 πράγματα και μετά χτυπάω και ένα μεταπτυχιακό πληροφορική ή οικονομικά και θα με προτιμούνε από τους άλλους χάρη στο μαθηματικό μου υπόβαθρο.
Όμως το τμήμα παραμένει τμήμα μαθηματικών.Δεν πρέπει να βγάλουμε απαραίτητα μαθήματα από τα υποχρεωτικά επειδή ίσως δεν θα τα χρησιμοποιούμε μετά.Δεν μπορώ να φανταστώ κάποιον που να λέει οτι έχει πτυχίο μαθηματικού και να μην ξέρει τι θα πει οτι ο R είναι πλήρης χώρος ή να μην ξέρει τι σημαίνει ολόμορφη συνάρτηση.Το γεγονός οτι για μερικούς ήταν λάθος επιλογή να μπούνε στο μαθηματικό δεν σημαίνει οτι όλο το τμήμα πρέπει να αλλάξει για να προσαρμοστεί στις ανάγκες τους.
Πραγματικά εγώ πιστεύω οτι όπως είναι τα υποχρεωτικά μαθήματα προσφέρουν λίγες βασικές γνώσεις που οφείλει να ξέρει κάποιος που θα λέει ότι έχει πτυχίο μαθηματικού.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2010, 10:30 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 257
Τίμο, ειλικρινά λυπάμαι πολύ για λογαριασμό σου επειδή δεν αντιλαμβάνεσαι τα ατοπήματά σου.

Τα περί γραμμικού μοντέλου δεν περιείχαν ίχνος ειρωνίας, ήταν παρατήρηση κυριολεκτική. Ό,τι έλεγε εννοούσε, όπως το ίδιο κυριολεκτική ήταν η παρατήρησή μου όταν επικαλέστηκες τη συναρτησιακή ώς θεμελίωση της Στατιστικής (που, παρεμπιπτόντως, θα με ενδιέφερε να μου το εξηγήσεις...).

Στη θέση σου θα ζητούσα ανοιχτά και καθαρά συγνώμη και για τα περί προσωπικών και ιδιοτελών συμφερόντων (ακόμη δεν τα προσδιόρισες, όπως έχεις υποχρέωση, αφού επιμένεις) και για το ανακάτεμα που έκανες με χώρο ξένο προς εσένα (τα περί συναδέλφων). Το ότι ζήτησα από τον Αποστόλη να σε "μαζέψει" ήταν για τη δική σου προστασία. Είσαι νέος και άπειρος, αλλά καλό θα είναι να μαθαίνεις, διότι το μέτρο είναι αρετή, και αν δεν το έχεις από φυσικού σου, τότε προσπάθησε να το διδαχθείς.

Το ότι συνεχίζεις παρόλ' αυτά (τα γραφόμενά σου περί ανασφάλειας) και η επιμονή σου να δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα (ότι τάχα η συζήτηση για το φόρτο εργασίας ανά τομέα αιτιολογεί το από κάθε άποψη απαράδεκτο μπέρδεμά σου με το χώρο των καθηγητών) θα με κάνουν να πω ότι τώρα καταλαβαίνω το μότο που βάζεις κάθε φορά κάτω από τα γραφόμενά σου ("καθαρός μαθηματικός-καθαρός γάϊδαρος"). Μόνο που η ιδιότητα του καθαρού γαϊδάρου, επίτρεψε μου να σου πω, είναι ιδιότητα εκείνων που έχασαν κάθε αίσθηση του μέτρου (των καλαμοκαβαλάρηδων) και όχι των καθαρών μαθηματικών, που αν μη τι άλλο, σαν μαθηματικοί είναι διανοούμενοι.

Επιπλέον, καλό θα ήταν να μάθεις ότι είναι εντελώς αντιδεοντολογικό να βάζεις σε εισαγωγικά απόψεις που αποδίδεις στον συνομιλητή σου, αλλά που αυτός ποτέ δεν έχει πει.
Παράθεση:
Αναλύετε τα οφέλη μίας αναπροσαρμογής του προγράμματος Σπουδών με έμφαση σε μαθήματα που άπτονται της ειδικότητάς σας και με το σκεπτικό ότι «τα Θεωρητικά Μαθηματικά είναι άχρηστα ως προς την παραγωγική διαδικασία και επιπλέον ταλαιπωρούν τους φοιτητές».
Τέτοιες πρακτικές στο χώρο των επιστημόνων θεωρούνται ακραία καταδικαστέες και αν το έκανες μέσα σε επιστημονική εργασία, αυτό και μόνο θα ήταν αρκετό για να πάθεις μεγάλα δεινά (γνωρίζω Έλληνα μεταπτυχιακό στο UCLA, όχι μαθηματικό, ο οποίος τέθηκε σε probation (δηλαδή ένα βήμα πριν το διώξιμο), όταν έκανε κάτι ανάλογο.

Τέλος, μάλλον κακά θυμάσαι τη συζήτηση που είχε γίνει μεταξύ των μελών ΔΕΠ για την αναλογία φόρτου εργασίας μεταξύ των τομέων. Και επίσης να υποθέσω ότι έλειπες από τις συνελεύσεις του Τμήματος που συζητήθηκε το θέμα αυτό, σύμφωνα και με τα στοιχεία που παρουσίασα (και τα οποία, όπως έχει την ευκαιρία να διαπιστώσει όποιος τα κοιτάξει, εδώ σε αυτό το Forum είναι αναρτημένα, είναι καθαρά σοιχεία και καθόλου αποτελέσματα επεξεργασίας μέσω "γραμμικού μοντέλου") και έτσι δε γνωρίζεις τις απόψεις που εκφράστηκαν από πολλά μέλη ΔΕΠ, ανάμεσα σε αυτούς και του τομέα Ανάλυσης. Τέλος να υποθέσω ότι θα σου έχουν διαφύγει οι ομόφωνες αποφάσεις και επανειλημμένες εκκλήσεις του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας προς το Τμήμα σχετικά με το διδακτικό φόρτο εργασίας των μελών ΔΕΠ του.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2010, 11:24 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 257
Και προς τον Αγαπητό Delay

Συμφωνώ με αρκετά από όσα γράφεις, αλλά υποψιάζομαι ότι έχουμε ίσως μια διαφορά. Γράφεις
Παράθεση:
Με ολο το σεβασμο κ.Μηλολιδακη και τα θεματα στη Θεωρια Παιγνιων ειναι απογοητευτικα δυσκολα μερικες φορες.Γενικα στον τομεα αν εξαιρεσεις ενα-δυο μαθηματα τα θεματα ειναι δυσκολα.Διαβαζα το post σας κ.Μηλολιδακη που λεγατε οτι εχουμε καλη φημη συγκριτκα και λογω ''της δυσκολιας των βαθμων''.Αναρωτιεμαι τελικα μηπως επιδιωκεται αυτο με τους βαθμους.
Εγώ ποτέ δεν υποστήριξα ότι ο στόχος πρέπει να είναι το εύκολο πέρασμα των μαθημάτων, αν με το εύκολο εννοούμε το περιορισμένο διάβασμα (που συχνά συνοδεύεται με την απομνημόνευση ασκήσεων και προηγούμενων θεμάτων). Το μάθημα στο οποίο αναφέρεσαι (Θεωρία Παιγνίων) προσελκύει κάθε χρόνο και περισσότερους φοιτητές, αλλά πιστεύω ότι όποιος ισχυριστεί ότι αυτό γίνεται επειδή οι φοιτητές περνάνε "εύκολα" θα στραβώσει το στόμα του. Έρχονται επειδή το βρίσκουν πολύ ενδιαφέρον, επειδή ανήκει σε μια συναρπαστική περιοχή που τραβά το ενδιαφέρον πολλών επιστημών και επίσης, επειδή γνωρίζουν ότι παρακολουθώντας το, λύνοντας ασκήσεις και κρατώντας την επαφή τους με αυτό, τότε θα γράψουν καλά. Το πρωτεύον εδώ είναι όμως στο ενδιαφέρον του μαθήματος.

Υποστηρίζω λοιπόν όχι το εύκολο πέρασμα (αυτό θα ήταν μια απλή εκτόνωση των συμπτωμάτων, αλλά όχι της ασθένειας), αλλά την ανάπτυξη συνεκτικών κατευθύνσεων που θα επιτρέψουν τον εξορθολογισμό του προγράμματος σπουδών. Δεν είμαι υπέρ της μείωσης των απαιτήσεων, αλλά υπέρ των στοχευμένων απαιτήσεων που θα επιτρέψουν στην πλειοψηφία να ανταποκριθεί, εκεί που τώρα σέρνεται. Γι' αυτό και τόνισα τόσο πολύ το εξαιρετικά σκληρό περιβάλλον και τις απαιτήσεις στο τμήμα μαθηματικών του UCLA. Ο μέσος εισαγόμενος εκεί, εξήγησα, είναι σε χειρότερο επίπεδο από το μέσο εισαγόμενο σε εμάς. Και όμως ανταποκρίνεται σε απείρως δυδκολότερο περιβάλλον (homework κάθε βδομάδα, μία εξεταστική περίοδος, απαγόρευση αποτυχίας πάνω από δύο φορές στις εξετάσεις συνολικά (και όχι ανά μάθημα), κ.λπ.).

Που οφείλεται αυτή η ακαδημαϊκή επιτυχία?
(1) Στο ότι το Τμήμα είναι συνδεδεμένο με την παραγωγή. Δεν υπάρχει ανεργία, τουλάχιστον όχι αυτή που αντιμετωπίζουν οι δικοί μας απόφοιτοι. Πολύ μικρό ποσοστό των αποφοίτων οδηγούνται στη μέση εκπαίδευση (και μάλιστα το τμήμα αντιμετωπίζει το πτυχίο τους ως ακατάλληλο για παραπέρα ενασχόληση με τα μαθηματικά).
(2) Στο ότι παρέχονται τα κονδύλια για να στηριχτεί η εκπαιδευτική διαδικασία (το περίγραψα αναλυτικά). Και εδώ να παρατηρήσω ότι χωρίς άνοιγμα των διεκδικήσεών μας (όλων, καθηγητών και φοιτητών) στην απαίτηση χρηματοδότησης του Παν/μίου, τίποτα δε μπορεί να πραγματοποιηθεί.
(3) Στο ότι το Πρόγραμμα Σπουδών είναι ορθολογικό. Παίρνει υπόψη του την παρούσα κατάσταση στα μαθηματικά, χωρίζει το πτυχίο σε κατευθύνσεις με επιστημονική ενότητα, υπαρκτές δηλαδή κάτω από την παρούσα εξέλιξη της επιστήμης, και δεν επιδιώκει να παράγει παμ-μαθηματικούς.

Αυτά εξήγησα όσο αναλυτικότερα μπορούσα. Ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω...


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2010, 14:07 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 11 Δεκ 2006, 21:04
Δημοσ.: 275
Τοποθεσια: Μαρούσι
K.Mηλολιδακη δε λεω να περναμε τα μαθηματα ''αερα'' αλλα σε μερικα μαθηματα γινεται ακριβως το αντιθετο.Επισης στις εξεταστικες ζητειται απο εμας να ανταποκριθουμε στα δυσκολοτερα θεματα,οταν στην ταξη μεσα ουτε το homework οπως λετε γινεται,ουτε προοδοι,ουτε εργασιες.Αυτο με την αντιγραφη που αναφερατε στο προηγουμενο post σας ειναι κατι που και εγω το εχω παρατηρησει και εχει να κανει με αυτο που σας λεω.''Πως μας ζητανε να λυσω τετοια θεματα οταν ολο το χρονο μεσα στην ταξη δεν εχουν κανει κατι παρομοιο?Πως μας ζητανε να λυσουμε αυτα τα δυσκολα θεματα (δηλαδη να κανουμε το καλυτερο που μπορουμε) οταν αυτοι δεν κανουν το καλυτερο που μπορουν?Ε και εμεις θα αντιγραψουμε!''Θα απαντησω και σε σας παιδια αλλα τωρα πρεπει να ετοιμαστω για τη Μιγαδικη.....


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2010, 16:48 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 27 Μαρ 2006, 12:52
Δημοσ.: 398
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Τα περί γραμμικού μοντέλου δεν περιείχαν ίχνος ειρωνίας, ήταν παρατήρηση κυριολεκτική. Ό,τι έλεγε εννοούσε, όπως το ίδιο κυριολεκτική ήταν η παρατήρησή μου όταν επικαλέστηκες τη συναρτησιακή ώς θεμελίωση της Στατιστικής (που, παρεμπιπτόντως, θα με ενδιέφερε να μου το εξηγήσεις...).

Ευχαρίστως.
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Το ότι ζήτησα από τον Αποστόλη να σε "μαζέψει" ήταν για τη δική σου προστασία.

Νόμιζα ότι τον λένε Στάθη, αλλά μπορεί και να έκανα λάθος.
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Είσαι νέος και πειρος, αλλά καλό θα είναι να μαθαίνεις, διότι το μέτρο είναι αρετή, και αν δεν το έχεις από φυσικού σου, τότε προσπάθησε να το διδαχθείς.

Δεν είμαι και τόσο νέος όσο νομίζετε. Πρόσφατα αποχαρακτηρίστηκα "αιώνιος".
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Το ότι συνεχίζεις παρόλ' αυτά (τα γραφόμενά σου περί ανασφάλειας) και η επιμονή σου να δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα (ότι τάχα η συζήτηση για το φόρτο εργασίας ανά τομέα αιτιολογεί το από κάθε άποψη απαράδεκτο μπέρδεμά σου με το χώρο των καθηγητών)

Ας μη γινόταν δημοσίως αυτή η συζήτηση ώστε να μη μπορώ να την επικαλεστώ.
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
θα με κάνουν να πω ότι τώρα καταλαβαίνω το μότο που βάζεις κάθε φορά κάτω από τα γραφόμενά σου ("καθαρός μαθηματικός-καθαρός γάϊδαρος"). Μόνο που η ιδιότητα του καθαρού γαϊδάρου, επίτρεψε μου να σου πω, είναι ιδιότητα εκείνων που έχασαν κάθε αίσθηση του μέτρου (των καλαμοκαβαλάρηδων) και όχι των καθαρών μαθηματικών, που αν μη τι άλλο, σαν μαθηματικοί είναι διανοούμενοι.

Το Λατινικό αυτό ρητό σημαίνει ότι κάποιος που δεν βλέπει πέρα από τα Μαθηματικά, τελικά έχει νοημοσύνη παρόμοια ενός γαϊδάρου. Εγώ θα συνεχίσω να δέχομαι αυτή την ερμηνεία.
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Επιπλέον, καλό θα ήταν να μάθεις ότι είναι εντελώς αντιδεοντολογικό να βάζεις σε εισαγωγικά απόψεις που αποδίδεις στον συνομιλητή σου, αλλά που αυτός ποτέ δεν έχει πει.
Παράθεση:
Αναλύετε τα οφέλη μίας αναπροσαρμογής του προγράμματος Σπουδών με έμφαση σε μαθήματα που άπτονται της ειδικότητάς σας και με το σκεπτικό ότι «τα Θεωρητικά Μαθηματικά είναι άχρηστα ως προς την παραγωγική διαδικασία και επιπλέον ταλαιπωρούν τους φοιτητές».
Τέτοιες πρακτικές στο χώρο των επιστημόνων θεωρούνται ακραία καταδικαστέες και αν το έκανες μέσα σε επιστημονική εργασία, αυτό και μόνο θα ήταν αρκετό για να πάθεις μεγάλα δεινά (γνωρίζω Έλληνα μεταπτυχιακό στο UCLA, όχι μαθηματικό, ο οποίος τέθηκε σε probation (δηλαδή ένα βήμα πριν το διώξιμο), όταν έκανε κάτι ανάλογο.

Λυπάμαι, αλλά δε θυμάστε τί γράψατε :
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Δεν είναι σκόντο να απαλείψεις την Άλγεβρα (όχι τη Γραμμική) από αυτόν που θέλει να ασχοληθεί με υπολογιστικά μαθηματικά

Επίσης:
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Πάντως, και με το σούπερ πτυχίο που δίνουμε εμείς, τι πετυχαίνουμε? Χάνουμε τους μισούς στο δρόμο και οι υπόλοιποι χρειάζονται 7,5 χρόνια για να τελειώσουν.

Εγώ απλώς τα ανέλυσα-παράφρασα. Το κάνουμε συχνά στα Μαθηματικά, ξεκινώντας τη φράση λέγοντας "Με άλλα λόγια..."
Κων/νος Μηλολιδάκης έγραψε:
Τέλος, μάλλον κακά θυμάσαι τη συζήτηση που είχε γίνει μεταξύ των μελών ΔΕΠ για την αναλογία φόρτου εργασίας μεταξύ των τομέων. Και επίσης να υποθέσω ότι έλειπες από τις συνελεύσεις του Τμήματος που συζητήθηκε το θέμα αυτό, σύμφωνα και με τα στοιχεία που παρουσίασα (και τα οποία, όπως έχει την ευκαιρία να διαπιστώσει όποιος τα κοιτάξει, εδώ σε αυτό το Forum είναι αναρτημένα, είναι καθαρά σοιχεία και καθόλου αποτελέσματα επεξεργασίας μέσω "γραμμικού μοντέλου") και έτσι δε γνωρίζεις τις απόψεις που εκφράστηκαν από πολλά μέλη ΔΕΠ, ανάμεσα σε αυτούς και του τομέα Ανάλυσης. Τέλος να υποθέσω ότι θα σου έχουν διαφύγει οι ομόφωνες αποφάσεις και επανειλημμένες εκκλήσεις του Τομέα Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας προς το Τμήμα σχετικά με το διδακτικό φόρτο εργασίας των μελών ΔΕΠ του.

Το κομμάτι της συζήτησης που έγινε στο φόρουμ υπάρχει διαθέσιμο. Δεν γνώριζα ότι ως φοιτητής θα μπορούσα να παρίσταμαι στις συνελεύσεις μελών ΔΕΠ του Τμήματος. Πέρσι, δεν διδάχτηκαν δύο (2) μαθήματα Θεωρητικών Μαθηματικών επειδή ο Καθηγητής που του ανατέθησαν ανέλαβε τελικά μάθημα του Τομέα σας. Σαφώς έχει ελλέιψεις και ο Τομέας σας, αλλά εγώ είδα να αναπληρώνονται εις βάρος της κατεύθυνσης Σπουδών που επέλεξα!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2010, 20:58 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 257
Καλά Timoz είσαι εξωφρενικός (και πάλι κυριολεκτικά).

Γράφεις
Παράθεση:
Αναλύετε τα οφέλη μίας αναπροσαρμογής του προγράμματος Σπουδών με έμφαση σε μαθήματα που άπτονται της ειδικότητάς σας και με το σκεπτικό ότι «τα Θεωρητικά Μαθηματικά είναι άχρηστα ως προς την παραγωγική διαδικασία και επιπλέον ταλαιπωρούν τους φοιτητές».
Εντάξει, εντελώς αυθαίρετα λες ότι θέλω να δώσω έμφαση στα μαθήματα της ειδικότητάς μου, ενώ εγώ λέω να χωριστεί το πτυχίο σε κατευθύνσεις. Όποιος πάει θεωρητικά, ας δώσει όση έμφαση θέλει στα θεωρητικά. Και μάλιστα εγώ λέω να ΜΗΝ δώσει έμφαση στα μαθήματα της ειδικότητάς μου, αφού λέω και ξαναλέω ότι η Στατιστική δεν χρειάζεται στον πούρο. Αλλά, να πω ότι δεν καταλαβαίνεις, πάει και τελείωσε, και τι να κάνουμε τώρα...Έστω!

Αλλά τα έρμα τα εισαγωγικά τι τα βάζεις όταν γράφεις το δικό μου "σκεπτικό"? Που καθόλου δεν είναι δικό μου ούτε με εκφράζει και πολύ περισσότερο ποτέ δεν το έχω πει. Και ούτε και θα μπορούσα να το έχω πει. Άσε που τις προάλλες υπερασπιζόμουν την Αλγεβρική Τοπολογία...Η επιμονή σου ντε και καλά να δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα, ειλικρινά, έχει αρχίσει να με διασκεδάζει αντί να με θυμώνει. Μα την Παναγία, όντως γαϊδουρίσιο πείσμα. Και τι σχέση έχει αυτό που εσύ, με το έτσι θέλω, βάζεις στο δικό μου στόμα με την άποψή μου ότι σε μια κατεύθυνση υπολογιστικών μαθηματικών η hard άλγεβρα δε χρειάζεται να είναι υποχρεωτικό μάθημα.

Αν θέλεις να σε παίρνουν στα σοβαρά, και αντιλαμβάνομαι ότι θέλεις, άλλαξε τακτική. Και κυρίως να προσπαθείς να ακούσεις τα επιχειρήματα του άλλου. Στο κάτω κάτω, αν θες να τον πολεμήσεις, έτσι θα τα καταφέρεις καλύτερα.

Αλλά ας συζητήσουμε λίγο Μαθηματικά. Σε ρώτησα πώς "θεμελιώνεται" η Στατιστική μέσω Συναρτησιακής Ανάλυσης. Με παρέπεμψες στην Wikepedia σε ένα άρθρο για γενικευμένες συναρτήσεις. Πρώτα-πρώτα, θα περίμενα καμία σοβαρότερη αναφορά όταν υποστηρίζεις μια τόσο πρωτότυπη θέση, αφού συζητάμε πλέον μαθηματικά. Αλλά ας το πάρει το ποτάμι... Τι σχέση όμως έχει το άρθρο της Wikepedia με τη "θεμελίωση (sic!) της στατιστικής μέσω συναρτησιακής"? Οι γενικευμένες συναρτήσεις γενικεύουν κατά κάποιον τρόπο και τις συναρτήσεις κατανομής της θεωρίας πιθανοτήτων, αλλά έχεις δει εσύ Θεωρία Πιθανοτήτων μέσω γενικευμένων συναρτήσεων? Και έπειτα, τι σχέση έχει αυτό με "θεμελίωση" (βαρύγδουπη λέξη) της Στατιστικής??? Όση συνάφεια και άν έχουν, άλλο αντικείμενο είναι οι Πιθανότητες και άλλο η Στατιστική. Γνωρίζεις πραγματικά κάποιες θεωρίες "θεμελίωσης" της Στατιστικής? Είμαι περίεργος για μια απάντηση, σχετική όμως.

Αλλά το κυριότερο, εγώ πιστεύω ότι τα παραπάνω δείχνουν μια (και πάλι κυριολεκτώ) διεστραμμένη νοοτροπία. Να ζητάς ο φοιτητής να εκτεθεί στο προπτυχιακό του σε γενικευμένες συναρτήσεις δε με βρίσκει σύμφωνο. Αλλά να ζητάς επιπλέον να εκτεθεί ο φοιτητής σε κατεύθυνση στατιστικής σε αυτές εν ονόματι μιας φαντασιακής "θεμελίωσης" της Στατιστικής που ΘΑ δει μελλοντικά και η οποία καν δεν υπάρχει, έ αυτό αποδεικνύει την άποψη μου για σπατάλη πόρων και παραλογισμό.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 286 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group