forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 23 Νοέμ 2017, 00:21

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 286 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 28 Φεβ 2010, 15:23 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Ιουν 2008, 21:18
Δημοσ.: 1160
Τοποθεσια: Αθήνα
Τι να σου πω, αν σε ευχαριστεί μπορείς να με φαντάζεσαι όπως θέλεις. Τώρα, τα σχόλια στο απόσπασμα που παραθέτεις είναι δικά σου, εγώ διαβάζω για τμήματα άλλα, στα οποία προκύπτουν προβλήματα μαθηματικών πολύ ενδιαφέροντα. Το "ότι αντέξει θα μείνει" είναι αντίστοιχα το δικό μου σχόλιο. Κάπου αλλού λέει ο άνθρωπος πώς αγάπησε τα μαθηματικά, πώς έμαθε ανάλυση από το pure mathematics του Hardy, κλπ. Και φυσικά μπορούμε να ανοίξουμε ένα πολύ ενδιαφέρον topic με συνεντεύξεις και αναμνήσεις.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 28 Φεβ 2010, 16:34 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Πώς να μην αγαπήσει τα μαθηματικά, αφού μαθηματικός (και από τους σημαντικούς του 20ου αιώνα) ήταν?

Και φυσικά, η καλή ανάλυση μαθαίνεται από καλά βιβλία ανάλυσης.

Και λοιπόν?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 28 Φεβ 2010, 17:02 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Ιουν 2008, 21:18
Δημοσ.: 1160
Τοποθεσια: Αθήνα
Τι και λοιπόν? Μια και έπεσε στα χέρια μου το διάβασα, αν είναι εκτός θέματος ας πάει κάπου αλλού: στα μαθηματικά τον τράβηξε η γεωμετρία (σελ. 20 στο αρχείο), η πρώτη φορά που κατάλαβε ότι τα σοβαρά μαθηματικά ήταν γι' αυτόν και ερωτεύτηκε τα μαθηματικά ήταν με το βιβλίο του Hardy (σελ. 21), δεν ταξινομεί τον εαυτό του ούτε τους άλλους κάπου (σελ. 23), του αρέσει να κινείται από περιοχή σε περιοχή (σελ. 24), όλη του η δουλειά είναι γύρω από τις πιθανότητες και τη θεωρία συνόλων, στην πραγματικότητα πήγε προς διάφορες κατευθύνσεις ξεκινώντας πάντα από εκεί (σελ. 25). Να υπάρχει το υπόβαθρο που λέγαμε και μετά θα σε οδηγήσουν τα ενδιαφέροντά σου, πολύ συχνά τυχαία (περιγράφει τη δική του διαδρομή).


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 28 Φεβ 2010, 17:49 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Η προηγούμενη συζήτηση αφορούσε το υπόβαθρο. Όλοι λέμε ναι στο υπόβαθρο. Το θέμα της ήταν ποιό είναι αυτό σήμερα.

Τώρα συζητάμε για εφαρμοσμένα και καθαρά μαθηματικά. Αν φυσικά θέλουμε.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 28 Φεβ 2010, 18:12 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Ιουν 2008, 21:18
Δημοσ.: 1160
Τοποθεσια: Αθήνα
Όσο μπορώ να απαντήσω, γιατί έχεις μια τάση να βαθμολογείς τις απαντήσεις λες και δε θα μπορούσα κι εγώ να το κάνω, οι μαθηματικοί φτιάχνουν θεωρήματα. Οι μαθηματικές θεωρίες, οι περισσότερες, έχουν αρχικά λόγο ύπαρξης, λιγότερο ή περισσότερο συνδεδεμένο με αυτό που λες παραγωγική διαδικασία. Η αφαίρεση που υπάρχει σε μια μαθηματική θεωρία, οδηγεί συνήθως σε εσωτερικά προβλήματα που έχουν ενδιαφέρον μόνο για τους ειδικούς, πολύ συχνά αυτό θα οδηγήσει και σε μελέτη πολύ απομακρυσμένη από αυτό που λες γέννηση. Αν αυτό είναι σημάδι γήρανσης ή και θανάτου είναι σχετικό νομίζω. Αν υπάρχει έννοια ορθού δρόμου, μπορεί κανείς να ξεστρατίσει και να επανέλθει. Αν κάθε φορά που εμφανιζόταν μια εφαρμογή μιας θεωρίας, συνοδευόμενη από χρηματοδοτήσεις, αποφάσιζαν όλοι πως αυτό είναι η φυσιολογική ιστορική εξέλιξη, τότε θα σταματούσε π.χ. η μελέτη μεγάλων προβλημάτων της θεωρίας αριθμών και θα το έριχναν όλοι στην κρυπτογραφία και δεν ξέρω τι άλλο. Επίσης, το να λες ότι κάνεις εφαρμοσμένα μαθηματικά είναι εύκολο, είναι όμως πάντα εφαρμοσμένα με τον ορισμό σου? Απαντούν δηλαδή σε ανάγκες άλλων επιστημών? Με λίγα λόγια, τα όρια τα βλέπω αρκετά ασαφή. Μετά, η γνώση των μαθηματικών σε κάποιο εύρος είναι εξίσου χρήσιμη και στους δυό, καθαρούς κι εφαρμοσμένους. Παραδείγματα υπάρχουν πολλά όπου για τη λύση ενός προβλήματος χρησιμοποιούνται εργαλεία που θεωρούνταν άσχετα αρχικά. Αυτά γι' απόψε.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 28 Φεβ 2010, 19:34 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Σε όλα όσα γράφεις στην τελευταία ανάρτηση συμφωνώ.

Συμφωνώ και στο ότι τα όρια σε κάθε σύστημα ταξινόμησης (άρα και μεταξύ καθαρών και εφαρμοσμένων) είναι ασαφή. Συμφωνώ και στο ότι συχνά στη λύση ενός προβλήματος χρησιμοποιούνται εργαλεία αρχικά άσχετα. Συμφωνώ και στο ότι απαιτείται εύρος στη γνώση των μαθηματικών για κάθε κατεύθυνση. Φαντάζομαι ότι διαφωνούμε στον προσδιορισμό του εύρους και πιθανό να διαφωνούμε (αν και μπορεί και όχι) στο τι συνιστά μαθηματικά για μια συγκεκριμένη κατεύθυνση.

Να που η συζήτηση μπορεί τελικά να οδηγήσει και σε συμπεράσματα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 05 Μαρ 2010, 03:49 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 22 Ιαν 2009, 21:24
Δημοσ.: 176
Καλησπέρα σας,

Διάβασα με προσοχή το μεγαλύτερο μέρος της παρούσας συζήτησης, και θα ήθελα να τοποθετηθώ κι εγώ επί του θέματος. Βέβαια, το "θέμα" έχει διευρυνθεί αρκετά τις τελευταίες 10(!) σελίδες, αλλά θα προσπαθήσω να επικεντρωθώ στις αρχικές προτάσεις του κ. Μηλολιδάκη, και τις απαντήσεις που έλαβε από τους συναδέλφους του.

Κατ'αρχάς, αν και είναι χρήσιμες κάποιες πληροφορίες για τη δομή των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων του εξωτερικού, θεωρώ ότι είναι λάθος να χρησιμοποιούνται σαν "πρότυπα" για το δικό μας τμήμα. Η δομή της Βορειοαμερικανικής κοινωνίας, η ιστορία της πανεπιστημικής εκπαίδευσης, ο ρόλος που έχουν τα ιδρύματά αυτά στην οικονιμική και πολιτιστική ανάπτυξη των αντίστοιχων κρατών, τα οικονομικά μεγέθη, καθώς και πολλά ακόμη (που νομίζω ότι δε χρειάζεται να αναφέρω) καθιστούν τη σύγκριση αδύνατη. Ευκολότερα θα δεχόμουν (συνεχίζοντας όμως να έχω επιφυλάξεις) συγκρίσεις με προγράμματα σπουδών μαθηματικών τμημάτων της Ισπανίας, της Πορτογαλίας, ή ακόμα και των Βαλκάνιων γειτόνων μας...

Το πρόβλημα για μένα δεν έγκειται στα ασαφή όρια μεταξύ εφαρμοσμένων και θεωρητικών (καθαρών?) μαθηματικών, ούτε στη γιγάντωση του τμήματος, ούτε στη δυσαναλογία μεταξύ ζήτησης (φοιτητών που επιθυμούν να διδαχθούν το μαθημα) και προσφοράς (καθηγητών του τομέα-προσφερόμενων μαθημάτων). Ή μάλλον, για να είμαι πιο ακριβής, τα παραπάνω προβλήματα, των οποίων την ύπαρξη επ'ουδενί δεν αμφισβητώ, έχουν όλα μια κοινή πηγή. Μια πηγή που είναι πηγή όλων των προβλημάτων σε όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα της χώρας και αυτή είναι ο ασαφής ρόλος-σκοπός του Πανεπιστημίου στην ελληνική κοινωνία.

Τα πανεπιστήμια χρηματοδοτούνται από το ελληνικό κράτος. Για ποιο λόγο; Εφόσον αποτελούν βασικό στοιχείο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, κανείς θα έλεγε ότι αποτελούν ιδρύματα με σκοπό τη μόρφωση-καλλιέργεια των πολιτών. Κάποιος άλλος θα υποστήριζε ότι το κράτος δεν τα "χρηματοδοτεί", αλλά "επενδύει" χρήματα σε αυτά, με σκοπό να καταρτίσει επαγγελματικά την επόμενη γενιά εργαζομένων, ώστε να έχει ισχυρό-παραγωγικό εργατικό δυναμικό (με τη σύγχρονη έννοια του όρου). Φυσικά, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την απουσία ερευνητικών κέντρων στην Ελλάδα, έτσι θα βρεθεί κάποιος τρίτος να πει ότι τα πανεπιστήμια είναι ο μοναδικός εργασιακός χώρος απορρόφησης ερευνητών. Και φαντάζομαι ότι ήδη καταλαβαίνετε ότι στην παραπάνω λίστα μπορούν να προστεθούν και τέταρτος, πέμπτος κ.ο.κ., μέχρι να καλυφθούν όλες οι συνιστώσες της ελληνικής κοινωνίας στις οποίες συνισφέρει το πανεπιστήμιο.

Πως λοιπόν θα μπορέσουμε να συνδυάσουμε όλα τα παραπάνω και τα υπόλοιπα που δεν γράφτηκαν; Πως θα βρεθεί αυτή η χρυσή τομή; Γνώμη μου είναι ότι στο σημείο αυτό έχουμε αποτύχει, όχι σαν μέλη του τμήματος μαθηματικών (με το ρόλο του φοιτητή, του καθηγητή ή του απλού αποφοίτου), αλλά κυρίως σαν μέλη της κοινωνίας.

Ως τμήμα, είμαστε ο αποκλειστικός τροφοδότης ενός ολόκληρου εργασιακού κλάδου: των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης. Επίσης, προσπαθούμε να διατηρήσουμε τα πρωτεία στην επιμόρφωση και κατάρτιση όλων όσων θα δουλέψουν στους τομείς της επιχειρησιακής έρευνας, της στατιστικής, των οικονομικών μαθηματικών κλπ, ανταγωνιζόμενοι πληθώρα τμημάτων των οποίων η μόνη σύνδεση με την αγορά εργασίας είναι οι παραπάνω τομείς. Φυσικά δεν θέλουμε να χάσουμε την επαφή με την πληροφορική και τα υπολογιστικά μαθηματικά, παρόλο που πλέον υπάρχουν σχολές και τμήματα των οποίων το αντικείμενο είναι πιο κοντά σε αυτούς τους τομείς. Επιδιώκουμε να έχουμε τους καλύτερους ερευνητές σε όλους τους τομείς των καθαρών (θεωρητικών?) μαθηματικών και σαφώς θέλουμε αποφοίτους επιτυχημένους σε αυτόν τον τομέα. Και παράλληλα είμαστε επιφορτισμένοι με την ευθύνη να κρατάμε ζωντανή την επιστήμη των "Μαθηματικών" ως ιστορικότεροι και σημαντικότεροι εκπρόσωποί της, συνδυάζοντας όλους τους παραπάνω τομείς. Γίνεται;

Αν σε όλα τα παραπάνω έρθει να προστεθεί και το γεγονός ότι ένα σημαντικό ποσοστό (δεν έχω στατιστικά στοιχεία, αλλά πιστεύω ότι ο ποσοδείκτης "σημαντικό" είναι αναμφισβήτητος) φοιτητών που βρίσκονται "απο σπόντα" στο τμήμα, και φυσικά αυτό το "από σπόντα" σίγουρα επηρεάζει τη λειτουργία του τμήματος, τότε νομίζω πως θα συμφωνήσετε στο ότι το πρόβλημα φαντάζει άλυτο...

Και για να μην υπάρξουν αμφιβολίες ως προς την ταυτότητά μου, λέγομαι Κώστας και είμαι προπτυχιακός φοιτητής.

Υ.Γ. Ελπίζω τα οποιαδήποτε λάθη μου να γλιτώσουν από το άγρυπνο μάτι του στάθη, αν και η άποψή του και τα επιχειρήματά του (ίσως όχι ο τρόπος του) με βρίσκουν σε πολλά σημεία σύμφωνο


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 05 Μαρ 2010, 19:31 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Κώστα, διάβασα με προσοχή όσα γράφεις. Δεν είμαι σίγουρος ότι κατάλαβα τι υποστηρίζεις. Μάλλον λες ότι τα θέλουμε όλα, αλλά αυτό δε γίνεται. Όμως, για σένα τι θα σήμαινε Τμήμα Μαθηματικών στην Ελλάδα στον 21ο αιώνα?

Υ.Γ. Μην ανησυχείς για το άγρυπνο ορθογραφικό μάτι του Στάθη, δε θα σε πειράξει. Το πρόβλημά του δεν είναι η ορθογραφία αλλά οι "αντίθετες" απόψεις. Χρησιμοποιεί την ορθογραφία σαν πρόσχημα για να τραβήξει την προσοχή μακριά από απόψεις με τις οποίες διαφωνεί. Δες με την ορθογραφία ποιών αναρτήσεων και σε ποιες στιγμές ασχολείται. Τώρα γιατί επέλεξε αυτή την τακτική? Κατά τη γνώμη μου, επειδή δυσκολεύεται να διατυπώσει ολοκληρωμένες απόψεις. Έτσι προτιμά το καταστροφικό παιχνίδι. Κρίμα, όταν το κάνει, διότι οι απόψεις του έχουν ενδιαφέρον και αξίζει να μπαίνουν στο τραπέζι.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 05 Μαρ 2010, 21:28 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 22 Ιαν 2009, 21:24
Δημοσ.: 176
Κυρίως ήθελα να τονίσω την (κατά την προσωπική μου πάντα άποψη) μονομέρεια των προτάσεών σας. Θέλω να πω, ότι όλα όσα προτείνετε είναι πολύ σωστά και άκρως ενδιαφέροντα, με την προϋπόθεση ότι θέλουμε να λύσουμε κυρίως τα προβλήματα του τμήματος που σχετίζονται με του κλάδους της Στατιστικής, της Επιχειρησιακής Έρευνας, κλπ. Έχω πεισθεί για την ορθότητα και την αποτελεσματικότητα των προτάσεών σας. Όμως δεν έχω πεισθεί γιατί θα πρέπει να προσανατολιστούμε προς αυτή την κατεύθυνση.

Πιστεύω ότι ένας "υποστηρικτής" της Διδακτικής των Μαθηματικών, ή ένας "υποστηρικτής" της έρευνας στον κλάδο της Ανάλυσης (τυχαία παραδείγματα), θα μπορούσε να παραθέσει εξίσου πειστικές και έξυπνες προτάσεις που θα βελτίωναν το τμήμα μας. Αλλά προς μία συγκεκριμένη κατεύθυνση.

Στην προσπάθεια για αρμονική συνύπαρξη όλων των παραγόντων, που ανέφερα στην προηγούμενη δημοσίευσή μου, μέσα σε ένα τμήμα μαθηματικών κάθε συνιστώσα δρά εμποδίζοντας την ανάπτυξη μιας άλλης. Άλλοτε σε μεγαλύτερο και άλλοτε σε μικρότερο βαθμό.

Το ξέρω ότι είναι άδικο να γίνεται μία συζήτηση όπου ο ένας προτείνει πράγματα και ο άλλος εμφανίζεται ξαφνικά και του κάνει κριτική (αναφέρομαι στον εαυτό μου, σας παρακαλώ ας μη γίνουν αφορμή τα σχόλιά μου για αντιπαραθέσεις με άλλους συνομιλητές). Το μόνο που έχω να πω είναι ότι μία ολοκληρωμένη πρόταση για την εξέλιξη του τμήματός μας, θα έπρεπε να περιλαμβάνει προτάσεις για τη βελτίωση όλων των συνιστωσών, ή τουλάχιστον μια επαρκή τεκμηρίωση του γιατί κάποια συνιστώσα πρέπει να "ωφεληθεί" (με την καλή έννοια) σε βάρος κάποιων άλλων...

Κλείνοντας, με όλο το σεβασμό, επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι όλες οι διαμάχες και οι διαφωνίες που προέκυψαν στην πορεία αυτής της κουβέντας (προφανώς αναφέρομαι στις διαμάχες ουσίας...) μεταξύ υμών και των υποστηρικτών της άλλης άποψης, είτε αυτοί είναι καθηγητές είτε απόφοιτοι, οφείλονταν στο ότι δε μιλούσατε την ίδια γλώσσα. Και ίσως μια συζήτηση για τη μελλοντική κατεύθυνση του τμήματος θα έπρεπε να επικεντρωθεί περισσότερο στο ΓΙΑΤΙ η κάθε άποψη υποστηρίζει το εκάστοτε μοντέλο, και όχι στο ΑΝ η υπάρχουσα κατάσταση αδικεί κάποιους. Επιφυλάσσομαι ότι θα επανέλθω με την προσωπική μου πρόταση, αλλά προειδοποιώ ότι μπορεί να κινείται στα όρια του εφικτού (και της ουτοπίας).

Υ.Γ. Επαναλαμβάνω, με όλη την καλή διάθεση ότι σας παρακαλώ να μη βρίσκετε αφορμές για αντιπαράθεση με άλλους μέσω των δημοσιεύσεών μου. Ένα καλοπροαίρετο αστείο δύο γραμμών έκανα για το Στάθη... Εγώ θέλω να συζητήσω μαζί του (μη με υποχρεώσεις να γίνω ανορθόγραφος για να με προσέξεις!!!)


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Μαρ 2010, 11:40 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Μα ακριβώς νόμιζα ότι η πρόταση για δημιουργία κατευθύνσεων είναι συνολική πρόταση και δεν αφορά την κάλυψη των αναγκών της Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας. Αν διαβάσεις προσεκτικά όσα γράφω στο παρόν thread, θα δεις ότι όλη η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από αυτό το θέμα, που είναι πλέον κοινός τόπος στο εξωτερικό. Γιατί εκεί αυτό δεν οδήγησε στη βλάβη των συμφερόντων της Ανάλυσης ή της Διδακτικής, ας πούμε, που φέρνεις ως παράδειγμα?

Δε συζητώ για να ωφεληθεί μια συγκεκριμένη συνιστώσα. Αν προκύψουν, μετά τη δημιουργία κατευθύνσεων, διαφοροποιήσεις στις προσλήψεις προσωπικού, αυτό θα είναι συνέπεια της μέχρι τώρα ανορθολογικής διάθεσης πόρων (που είναι όντως πραγματικό θέμα, κατά τη γνώμη μου). Αλλά να συνεχίσεις να μένεις κολλημένος σε απαρχαιωμένες δομές επειδή, αν αλλάξεις θα υπάρξουν αλλαγές, αυτό και μόνο του δείχνει το αδιέξοδο στο οποίο έχουμε φτάσει.

Υ.Γ. Όσο αφορά τα περί ορθογραφίας, φαντάζομαι δεν θα τάγραφες αν δεν ήθελες να αναφερθώ σε αυτά. Και με όλη, επίσης, την καλή διάθεση, γιατί οι δικές μου απόψεις να εμποδίσουν εσένα να συζητήσεις με τον αγαπητό Στάθη?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Μαρ 2010, 02:29 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 22 Ιαν 2009, 21:24
Δημοσ.: 176
Και όμως κ. Μηλολιδάκη, για να το πάω λίγο παραπέρα, ίσως είναι λάθος να εξετάζουμε το ζήτημα μέσα στο ομολογουμένως στενό και περιορισμένο περιβάλλον του τμήματος Μαθηματικών του ΕΚΠΑ. Διότι, και φαντάζομαι ότι δε θα διαφωνήσετε με αυτό, απώτερος σκοπός δεν είναι να βελτιώσουμε το τμήμα μας, αλλά με μέσο τη βελτίωση του τμήματος, να βελτιώσουμε την κοινωνία μας. Οπότε, ίσως να είναι μεγάλη αλήθεια (δν έχω στοιχεία, αλλά δε βρίσκω λόγο να σας αμφισβητήσω) ότι υπάρχει άνιση κατανομή πόρων στο τμήμα μας και κατ'επέκταση σε κάθε άλλο μαθηματικό τμήμα της χώρας. Αλλά μήπως αυτή η άνιση κατανομή εξισορροπείται μέσω των διαφόρων άλλων τμημάτων της χώρας; Μήπως δηλαδή η ύπαρξη διαφόρων τμημάτων της ΑΣΟΕΕ, του Πανεπιστημίου Πειραιά και πολλών ακόμα ιδρυμάτων σε διάφορες πόλεις κάνουν όλη αυτή τη δουλειά που θέλετε να γίνει στο τμήμα μας; Σίγουρα δεν μπορώ να πω κάτι τέτοιο με απόλυτη βεβαιότητα διότι δεν γνωρίζω τα τεκταινόμενα στις άλλες σχολές, αλλά αυτή είναι η γενική αίσθηση που έχω.

Ελπίζω η χρήση του γραπτού λόγου να μη σας οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι θέλω να γίνω εριστικός ή επιθετικός. Κάθε άλλο. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι, κατά τη γνώμη μου, η πρότασή σας πάσχει κυρίως στο γεγονός ότι αγνοεί τις εξωτερικές συνθήκες που επικρατούν. Γι' αυτό και παρέθεσα σε προηγούμενο post όλες τις διαφορετικές λειτουργίες που υπηρετεί το τμήμα μας, γι' αυτό παράθεσα παραπάνω το παράδειγμα με την ύπαρξη άλλων τμημάτων. Και το "κοινός τόπος στο εξωτερικό", επιτρέψτε μου να επαναλάβω ότι δεν με πείθει ως επιχείρημα. Διότι οι χώρες στις οποίες αναφέρεστε είναι πολύ πολύ διαφορετικές από τη δική μας, και κατ'επέκταση, τα πανεπιστήμια αυτών των χωρών έχουν τελείως διαφορετικούς στόχους. Όσο "βλάσφημο" και αν ακούγεται, πιστεύω ότι θα ήταν καταστροφικό για εμάς (σαν τμήμα) να ακολουθήσουμε το μοντέλο του UCLA, του Berkeley ή του Waterloo. Ανάμεσα σε πολλούς άλλους λόγους (οικονομικούς, πολιτικούς, κοινωνικούς, ιστορικούς κ.α.), ένα πανεπιστήμιο (πόσο μάλλον ένα τμήμα) δε στέκεται μονάχο του στον κόσμο. Είναι ένα τούβλο που στηρίζεται σε άλλα τούβλα και στηρίζει άλλα τούβλα και όλα μαζί απαρτίζουν το κοινωνικό οικοδόμημα. Αν αλλάξουμε ένα τούβλο, τότε ενδέχεται το οικοδόμημα να πέσει.

Πιστεύω να έκανα σαφή τα σημεία με τα οποία διαφωνώ στις προτάσεις σας. Θα με ενδιέφερε ίσως να ακούσω γιατί θεωρείτε ότι πρέπει να ακολουθήσουμε παραδείγματα σαν αυτό του Waterloo. Με κίνδυνο να κάνω λογικό άλμα, μπορώ να υποθέσω ότι υποστηρίζετε πως η κοινωνία μας πρέπει να ακολουθήσει το βορειομερικανικό μοντέλο. Αλλά δε θέλω να προχωρήσω με υποθέσεις.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Μαρ 2010, 02:56 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Ιαν 2008, 15:49
Δημοσ.: 253
μηπως το "μπηκα μαθηματικο" ειναι πολυ γενικο και δε θα επρεπε να ειναι ταυτοσημο με το ειμαι πορωμενος με τα μαθηματικα? μηπως απο το μαθηματικο θα μπορουσαν με σωστη "κατανομη πορων" οπως λες και συ να βγουν αποφοιτοι ανωτεροι στο μυαλλο απ την ασσοε και τα υπολοιπα που αναφερεις? μηπως ειμαι ΜΛΚΣ που παρακολουθω οικονομικα μαθηματικα και ας ειναι ελευθερο μαθημα ακομα και αν εγω προσωπικα θα το κατατασω στα κεμ??


εντιτ: το καλο με το μαθηματικο και τις συναφεις με αυτο επιστημες ειναι οτι ολα μπορουν να διδαχτουν στον πινακα και στο μπλα μπλα. αρα και το πιο εξελιγμενο τμημα του κοσμου να παρεις σαν μετρο συγκρισης δεν υπαρχουν κ πολλες διαφορες. και αν υπαρχουν σιγουρα δεν εξαρτωνται και πολυ απο το ποσο χρημα πεφτει στο εκαστοτε τμημα


εντιτ νο 2: ΔΕΝ ειμαι τουβλο ειμαι οπως και οι περισσοτεροι συμφοιτητες που ξερω ενα ατομο που σπουδαζω με μοναδικο σκοπο να με στιρηξει το αποτελεσμα των σπουδων μου βιοποριστικα. αν δεν ειναι προσανατολισμενο στην αγορα το πτυχιο μου δε το χρειαζομαι ιδιεταιρα, ειχα ενδιαφεροντα πριν μπω στη σχολη, απεκτησα ενδιαφεροντα κατα τη διαρκεια της φοιτητης μου και οπως και να εχει υπαρχουμ πολλοι (οι περισσοτεροι απαυτος που επιλεγουν ΚΕΜ ως κατευθυνση?? που συμφωνα με τα πρωτα ποστ ειναι περιπου το 90%?) που σπουδαζουν για να αυξησουν την παραγωγικοτητα στο αντικειμενο με το οποιο θα ασχοληθουν στη συνεχεια η για να αυξησουν το μισθο τους αν δουλεψουν ως υπαληλοι καποιου αλλου

_________________
"Believe nothing. No matter where you read it,Or who said it, Even if I have said it, Unless it agrees with your own reason And your own common sense."

~ Buddha quotes from The Dhammapada


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Μαρ 2010, 09:55 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 30 Μαρ 2006, 10:14
Δημοσ.: 254
Μερικές παρατηρήσεις.

Πρώτα, νομίζω ότι ακριβώς αυτό που δεν κάνω είναι να εξετάζω τα πράγματα από τη στενή σκοπιά του δικού μας τμήματος. Τα εξετάζω από τη σκοπιά ανάπτυξης των μαθηματικών επιστημών στις μέρες μας και επίσης από τη σκοπιά ανάπτυξης της ελληνικής παραγωγικής βάσης. Ο κάθε καλόπιστος αναγνώστης είναι σε θέση να το διαπιστώσει.

Όσο αφορά τα "μοντέλα", απλούστατα αυτά δεν υπάρχουν. Δεν υπάρχει "βορειοαμερικάνικο" μοντέλο ή "ευρωπαϊκό" μοντέλο ή κ.λπ. "μοντέλο". Η ανάπτυξη των μαθηματικών στις μέρες μας είναι ενιαία ανά τον κόσμο. Εγώ γι' αυτήν την ανάπτυξη των μαθηματικών μιλάω.

Ένα τμήμα μαθηματικών οφείλει να παρακολουθεί τις εξελίξεις στα μαθηματικά. Το γεγονός ότι υπάρχει Οικονομικό Πανεπιστήμιο, και διάφορα τμήματα ανά την Ελλάδα με εφαρμοσμένα αντικείμενα που αξιοποιούν και τα μαθηματικά, δε μου λέει τίποτα. Μαθηματικό στην Ελλάδα είμαστε εμείς. Οι οποίοι, επίσης, έχουμε πολύ μεγάλο προσωπικό που δεν δικαιολογείται από τη στενότητα μας. Κανένα τμήμα στον κόσμο δεν έχει τόσο πολλούς ανθρώπους να ασχολούνται με τόσο στενό εύρος περιοχών των μαθηματικών, όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί στη σύγχρονη εποχή.

Αλλά, αγαπητέ Κώστα, εγώ έχω παρουσιάσει (καλά ή κακά) αναλυτικότατα τις απόψεις μου. Φαντάζομαι ότι για να γράφεις εδώ κι εσύ έχεις κάποιες απόψεις. Ποιες είναι αυτές?

Επίσης, για το Waterloo, και γιατί θεωρώ ότι δείχνει δρόμους, έχω γράψει συγκεκριμένα και αναλυτικότατα. Τι να ξαναγράψω λοιπόν? Αν διαφωνείς, με όλη επίσης την καλή διάθεση, κ.λπ., κ.λπ., γιατί δε μας κάνεις κοινωνούς των απόψεών σου?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Μαρ 2017, 15:43 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 01 Μαρ 2017, 15:36
Δημοσ.: 1
I guess such a school has a great future and can change the world of science for better!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Μέλλον του Τμήματος: Σχολή Μαθηματικών Επιστημών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Μαρ 2017, 22:36 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 25 Σεπ 2007, 17:31
Δημοσ.: 4235
Φακ γεα οφκουρς
Και επί του τόπικ αφού απάντησα , είναι αστείο ότι ο τομέας (και λόγω αυτού) που δεν παράγει σχεδόν καθόλου διδάκτορες(δες εδώ) να ζητάει το τμήμα να γίνει πιο στατιστικόπιθανοοικονομικό, γιατί?? για να είναι κλειστό στο καβούκι του και να βαριέται; :patpat:
Δεν πάει για τον κ Μήλο/κη το παραπάνω γενικά για το τομεα

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=wbZuBDJVHEI


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 286 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group