forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 26 Σεπ 2017, 03:58

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 1 δημοσίευση ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Προσανατολισμός του Τμήματος Μαθηματικών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Μαρ 2006, 12:16 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 12 Μαρ 2006, 22:43
Δημοσ.: 3624
Τοποθεσια: Αθήνα
Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Ευχές για μία δημιουργική χρονιά.
Η δημιουργία αυτού του Forum ανταλλαγής απόψεων από τον κ. Μαυρομάτη
υλοποιεί μία ιδέα των συναδέλφων Ε.Ράπτη και Κ. Μηλολιδάκη την οποία
υιοθέτησε η Επιτροπή Μελλοντικής Κατεύθυνσης του τμήματός μας και
ανακοινώθηκε στη Γ.Σ. Ελπίζω ότι θα μπορέσουμε με αυτό τον τρόπο να
ανταλλάξουμε ευκολότερα απόψεις, προβληματισμούς και επιχειρήματα και να
υπάρξει μία σύγκλιση σε αρκετούς τομείς με στόχο να παρθούν αποφάσεις σε
μία μελλοντική Γ.Σ.
Το βασικό ίσως ερώτημα είναι ο προσδιορισμός του σκοπού και της ταυτότητας
του Τμήματός μας. Πιστεύω ότι το τμήμα μας πρέπει, κατ' ελάχιστο, να
προσφέρει όχι μόνο τις βασικές γνώσεις τις οποίες ένας απόφοιτος πρέπει να
έχει ώστε να ονομάζεται "Μαθηματικός" αλλά κυρίως ένα τρόπο σκέψης ο
οποίος θα τον βοηθήσει σε όλη του τη ζωή.
Επίσης πιστεύω ακράδαντα - και το έχω αναφέρει πολλές φορές δημόσια, όπως
στην υποδοχή των πρωτοετών φοιτητών ή σε ορκωμοσίες πτυχιούχων � ότι το
πρώτο πτυχίο πρέπει να είναι σε βασική επιστήμη. Τα Μαθηματικά όπως και η
Φυσική, η Ιατρική, τα Οικονομικά και τόσες άλλες είναι βασικές επιστήμες.
Αντιθέτως η Στατιστική, τα Χρηματοοικονομικά, κλπ αποτελούν ειδικεύσεις.
Για το λόγο αυτό θεωρώ ότι πρέπει να διατηρηθεί η ενότητα του τμήματος και
οι προβληματισμοί μας να είναι προς τις εξής κατευθύνσεις:
i) Διατήρησης και βελτίωσης της Ερευνητικής παράδοσης και διεθνούς
αναγνώρισης του Τμήματός μας, δίνοντας έμφαση στην εκλογή νέων κυρίως
συναδέλφων οι οποίοι μελλοντικά θα ηγηθούν αυτής της προσπάθειας.
ii) Προσέλκυση των αποφοίτων Λυκείου με Μαθηματικό ταλέντο ώστε να
δηλώνουν το τμήμα μας ως πρώτη επιλογή
iii) Βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών προς τους φοιτητές μας τόσο σε
επίπεδο διδασκαλίας όσο και σε συμβουλευτικό, καθώς επίσης και προσφοράς
ευκαιριών για μεταπτυχιακές σπουδές και επαγγελματική σταδιοδρομία
Επειδή το κείμενο αυτό αποσκοπεί απλά και μόνο να αποτελέσει το έναυσμα
για συζήτηση, θα αναφέρω στη συνέχεια απλά μερικούς προβληματισμούς χωρίς
ιεραρχική σειρά, όπως και κάποιες προτεινόμενες ενέργειες.
Είναι γεγονός ότι το ΣΕΜΦΕ του Πολυτεχνείου, από την ίδρυσή του, σταθερά
προσελκύει υποψήφιους με υψηλότερη βαθμολογία στις Πανελλήνιες εξετάσεις
συγκριτικά με το Τμήμα μας. Προφανώς δεν αναφέρομαι στην ομάδα εκείνη των
Πρωτοετών φοιτητών του Τμήματός μας των οποίων η βαθμολογία θα τους
επέτρεπε να εισαχθούν σε οποιαδήποτε σχολή ή σε εκείνους οι οποίοι εξ'
αρχής είχαν ως πρώτη επιλογή το Μαθηματικό, αλλά στο σημαντικό αριθμό
πρωτοετών των οποίων οι σπουδές στα Μαθηματικά δεν ήταν ιδιαίτερα υψηλά
στις επιλογές τους. Γιατί προτιμάται το ΣΕΜΦΕ από το τμήμα μας; Η
προφανής εξήγηση είναι ότι το πτυχίο χορηγείται από το Πολυτεχνείο και οι
υποψήφιοι, αλλά κυρίως οι γονείς τους, πιστεύουν ότι ένα πτυχίο από το
Πολυτεχνείο προσφέρει προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης. Από όσα
γνωρίζω, τουλάχιστον έως σήμερα, οι απόφοιτοι του ΣΕΜΦΕ δεν έχουν το
δικαίωμα εγγραφής στο Τεχνικό Επιμελητήριο ούτε τους επιτρέπεται να δώσουν
εξετάσεις στον ΑΣΕΠ για διορισμό στη Μέση Εκπαίδευση.
Γενικότερα όμως, οι προσφερόμενες από το κάθε πτυχίο προοπτικές
επαγγελματικής αποκατάστασης αποτελούν ένα από τα βασικότερα, εάν όχι το
κύριο κριτήριο επιλογής της σχολής. Αλλά και κατά τη διάρκεια των σπουδών
υπάρχει έντονη ζήτηση από φοιτητές για προσφορά μαθημάτων σε Πληροφορική,
Στατιστική, Οικονομικά, και γενικότερα σε εφαρμογές. Επίσης οι συνάδελφοι
από τα Τμήματα Πληροφορικής και Οικονομικών είναι περιζήτητοι και, ή δεν
μας προσφέρουν τα μαθήματα που ζητάμε, ή στέλνουν διδάσκοντες του ΠΔ 407.
Αυτό πρέπει να μας προβληματίσει και να ληφθεί υπόψη σε μία συμφωνία ενός
αλγορίθμου προκήρυξης κενών θέσεων ή τουλάχιστον στο προσδιορισμό των
γνωστικών αντικειμένων στα οποία θέλουμε να δοθεί κάποια προτεραιότητα.
Επίσης θα πρέπει να αποφασίσουμε εάν:
§ Δίνουμε προτεραιότητα σε ερευνητικές περιοχές στις οποίες το Τμήμα μας
είναι ιδιαίτερα ισχυρό και με διεθνή αναγνωρισιμότητα;
§ Αναπτύσσουμε περιοχές στις οποίες υστερούμε ερευνητικά;
§ Απλά επιλέγουμε ικανούς συναδέλφους ανεξαρτήτως από τα ερευνητικά τους
ενδιαφέροντα;
Ήδη στην Επιτροπή Μελλοντικής Κατεύθυνσης συζητήθηκε η αναγκαιότητα
ύπαρξης ενός τέτοιου αλγορίθμου και μάλιστα οι προκηρύξεις να γίνονται σε
βαθμίδα Λέκτορα ή το πολύ Επίκουρου Καθηγητή. Δυστυχώς στο Τμήμα μας την
επόμενη πενταετία, το 75% των συναδέλφων θα έχει ηλικία μεγαλύτερη των 60
ετών και η ανάγκη ανανέωσης είναι επιτακτική.
Φυσικά είναι αυτονόητο ότι περιπτώσεις "εξαιρετικές" και καθολικά
αποδεκτές θα εξετάζονται κατά προτεραιότητα.
Μερικές απλές ενέργειες για την προβολή του Τμήματος και την εξυπηρέτηση
των φοιτητών θα μπορούσαν να είναι:
§ Να δημιουργηθεί στην ιστοσελίδα του Τμήματος ένας χώρος στο οποίο όσοι
απόφοιτοι επιθυμούν να δίνουν στοιχεία για την επαγγελματική τους
απασχόληση όπως υπάρχει σε πολλά Πανεπιστήμια του εξωτερικού.
§ Να δημιουργηθεί αντίστοιχος χώρος όπου να περιγράφουν την εμπειρία τους
φοιτητές από το Πρόγραμμα Πρακτικής ’σκησης ώστε να ξέρουμε σε ποιους
οργανισμούς ή εταιρείες απέκτησαν γνώσεις και δεν απασχολούνταν απλά
βγάζοντας φωτοτυπίες ή σε τηλεφωνικό κέντρο για να προωθήσουν πιστωτικές
κάρτες.
§ Σε συνεργασία με το ΔΣ των φοιτητών να οργανωθούν εκδηλώσεις στις οποίες
απόφοιτοί μας να εκθέσουν τις εμπειρίες τους από την αγορά εργασίας.
§ Εκδήλωση για την παρουσίαση των μεταπτυχιακών προγραμμάτων τόσο από εμάς
όσο και από φοιτητές μας οι οποίοι τα παρακολούθησαν και τώρα
σταδιοδρομούν επαγγελματικά.
§ Εντατικοποίηση της προσπάθειας προβολής του Τμήματος στα Λύκεια και
εκμετάλλευση του κτηρίου μας και κυρίως του Μεγάλου Αμφιθεάτρου
Ήδη έχουμε επισκέψεις σχολείων και παρουσίαση του τμήματος σε εκδηλώσεις
στο Μεγάλο Αμφιθέατρο.
Επίσης πηγαίνουμε και παρουσιάζουμε το Τμήμα σε σχολεία, σε συνέδρια ή και
στην απονομή των βραβείων της Μαθηματικής Εταιρείας.,

Ελπίζω ότι οι παραπάνω παρατηρήσεις θα είναι χρήσιμες και ότι θα συμβάλουν
σε μία ανταλλαγή απόψεων.

Φιλικά
Χ.Παπαγεωργίου
******************************************
Σημείωση: Το παραπάνω κείμενο ανήκει στον Πρόεδρο του Τμήματος καθηγητή Χ.Παπαγεωργίου. Δημοσιεύθηκε στην σελίδα αυτή του ΦΟΡΟΥΜ από τον Ε.Ράπτη

_________________
Ευάγγελος Ράπτης


Τελευταία επεξεργασία απο Ευάγγελος Ράπτης την 27 Μαρ 2006, 18:54, επεξεργάστηκε 2 φορές συνολικά.

Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 1 δημοσίευση ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group