forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 23 Νοέμ 2017, 18:50

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Αυτό το θέμα είναι κλειδωμένο, δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε δημοσιεύσεις ή να δημοσιεύσετε άλλες απαντήσεις  [ 166 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Προς trelosnikos
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 23 Νοέμ 2006, 17:32 
Χωρίς σύνδεση
Banned

Εγγραφη: 24 Οκτ 2006, 09:35
Δημοσ.: 103
Αγαπητέ κύριε εγώ δεν είμαι μαθηματικός, αλλά εσείς δεν μιλάτε σαν μαθηματικός.
1. Να ξεκαθαρίσω πρώτα το θέμα περί ενόχλησης. Δεν σας υποχρέωσε κανένας να διαβάζετε αυτά που γράφω και επομένως δεν αντιλαμβάνομαι την ενόχληση. Έχετε μήπως ακούσει το περί τσοπάνου και γκλίτσας; Σας παρακαλώ. Όπως λέτε «έχω κουραστεί» (ενικός), αλλά χρησιμοποιείτε πληθυντικό περί την ενόχληση (να μη μας ξαναενοχλήσετε), μεταφέροντας την κούραση τη δική σας και στους υπόλοιπους (με εξαίρεση άλλον έναν νομίζω) που δεν την επικαλούνται. Πως αναλαμβάνετε εσείς την ευθύνη για το τι θα διαβάσει ο/η χρήσης isolde π.χ. ή ο χρήστης Απόστολος Γιαννόπουλος με τον οποίο έχω την τιμή να συνομιλώ (διαφέρει από όλους σας μαζί με την κυρία Ζωή παρασάγγες); Μετά αν σας απαντήσω όπως πρέπει να σας απαντήσω (που δεν το κάνω) θα δείξω επιθετικός στις ανοησίες σας;
2. Λέτε: Που βρίσκετε την ανυπαρξία αξιωματικής στήριξης του Πυθαγορείου θεωρήματος στην Ευκλείδεια Γεωμετρία;
Λέω: Μπορώ να σας υποδείξω κύριε την ίδια την ανυπαρξία του αξιώματος που να στηρίζει το πυθαγόρειο; Σαν να σας ρωτάω πως σας λένε και να μου λέτε «δεν με λένε Α ή δεν με λένε Β». Τι σόι απαίτηση είναι αυτή; Αφού δεν υπάρχει αξίωμα που να στηρίζει το πυθαγόρειο τι θέλετε να σας υποδείξω; Αντίθετα, εσείς αν έχετε αντίρρηση στον ισχυρισμό μου, ότι το πυθαγόρειο δεν έχει αξιωματική κάλυψη ή έχετε γνώση περί πρόβλεψης άθροισης σχημάτων στην όποια γεωμετρία επιθυμείτε, πετάξτέ μου στα μούτρα το αξίωμα στο οποίο στηρίζεται το πυθαγόρειο και την πρόβλεψη άθροισης σχημάτων και τότε και χωρίς να μου το ζητήσετε θα σταματήσω να σε ενοχλώ από μόνος μου και θα ζητήσω και συγνώμη. Τα μαθηματικά δεν είναι ιδιοκτησία σας πάρτε το είδηση και μην εκφράζετε αυστηρότητα, αν δεν έχετε επιχειρήματα, εκεί που δεν σας παίρνει. Κάντε μου τη χάρη και σκεφτείτε τι μου ζητάτε.
3. Τι μου παραθέσατε το σχήμα; Τα πράγματα είναι απλά. Μπορείτε (εσείς κατ` εξαίρεση αφού δεν μπορεί κανένας άλλος μαθηματικός μέχρι σήμερα) να μου αποδείξετε ότι 4 τετράγωνα του 1 τ.μ. έκαστο είναι ίσα με 1 ακέραιο τετράγωνο 4 τ.μ.; Αφού δεν προβλέπονται αθροίσεις σχημάτων πως θα «ενώσετε» τα 4 τετράγωνα ώστε να τα καταστήσετε 1 ακέραιο τετράγωνο που να τα περιέχει και το οποίο θα είναι ίσο με το δοσμένο ακέραιο 4 τ.μ.; Ο Πυθαγόρας είναι ο μοναδικός στην ιστορία της γεωμετρίας που τα ενώνει ή τα αθροίζει και από τα 2 τετράγωνα των κάθετων πλευρών σχηματίζει (τα μετασχηματίζει σε τρίγωνα κ.λ.π.) 1 ακέραιο τετράγωνο ίσο με αυτό της υποτείνουσας. Τόσο δύσκολο είναι να το καταλάβετε επιτέλους;
4. Σε ότι αφορά την παγκόσμια μαθηματική οικογένεια την οποία επικαλείσθε δεν έχει κανένα νόημα για μένα. Κάποτε όχι μόνο η παγκόσμια μαθηματική οικογένεια, αλλά ολόκληρος ο κόσμος διαχρονικά είχε τον ήλιο να γυρίζει γύρω από τη γη. Το ότι όλοι το πίστευαν σημαίνει ότι ήταν και ορθό; Αφήστε λοιπόν την περίφημη αυτή οικογένειά σας και υποδείξτε μου εσείς σαν μαθηματικός ότι σφάλλω.
Τέλος αν επιθυμείτε κουβέντα μαζί μου παρακαλώ πιο ήπια γιατί έχω ροπή στις παρεκτροπές.
Στη διάθεσή σας, ελπίζοντας ότι δεν σας κούρασα για μία ακόμα φορά.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προς trelosnikos
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 23 Νοέμ 2006, 20:56 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 28 Φεβ 2006, 00:25
Δημοσ.: 4858
Τοποθεσια: Χολαργός
Αντίλογος έγραψε:
Αγαπητέ κύριε εγώ δεν είμαι μαθηματικός, αλλά εσείς δεν μιλάτε σαν μαθηματικός.
1. Να ξεκαθαρίσω πρώτα το θέμα περί ενόχλησης. Δεν σας υποχρέωσε κανένας να διαβάζετε αυτά που γράφω και επομένως δεν αντιλαμβάνομαι την ενόχληση. Έχετε μήπως ακούσει το περί τσοπάνου και γκλίτσας; Σας παρακαλώ. Όπως λέτε «έχω κουραστεί» (ενικός), αλλά χρησιμοποιείτε πληθυντικό περί την ενόχληση (να μη μας ξαναενοχλήσετε), μεταφέροντας την κούραση τη δική σας και στους υπόλοιπους (με εξαίρεση άλλον έναν νομίζω) που δεν την επικαλούνται. Πως αναλαμβάνετε εσείς την ευθύνη για το τι θα διαβάσει ο/η χρήσης isolde π.χ. ή ο χρήστης Απόστολος Γιαννόπουλος με τον οποίο έχω την τιμή να συνομιλώ (διαφέρει από όλους σας μαζί με την κυρία Ζωή παρασάγγες); Μετά αν σας απαντήσω όπως πρέπει να σας απαντήσω (που δεν το κάνω) θα δείξω επιθετικός στις ανοησίες σας;
2. Λέτε: Που βρίσκετε την ανυπαρξία αξιωματικής στήριξης του Πυθαγορείου θεωρήματος στην Ευκλείδεια Γεωμετρία;
Λέω: Μπορώ να σας υποδείξω κύριε την ίδια την ανυπαρξία του αξιώματος που να στηρίζει το πυθαγόρειο; Σαν να σας ρωτάω πως σας λένε και να μου λέτε «δεν με λένε Α ή δεν με λένε Β». Τι σόι απαίτηση είναι αυτή; Αφού δεν υπάρχει αξίωμα που να στηρίζει το πυθαγόρειο τι θέλετε να σας υποδείξω; Αντίθετα, εσείς αν έχετε αντίρρηση στον ισχυρισμό μου, ότι το πυθαγόρειο δεν έχει αξιωματική κάλυψη ή έχετε γνώση περί πρόβλεψης άθροισης σχημάτων στην όποια γεωμετρία επιθυμείτε, πετάξτέ μου στα μούτρα το αξίωμα στο οποίο στηρίζεται το πυθαγόρειο και την πρόβλεψη άθροισης σχημάτων και τότε και χωρίς να μου το ζητήσετε θα σταματήσω να σε ενοχλώ από μόνος μου και θα ζητήσω και συγνώμη. Τα μαθηματικά δεν είναι ιδιοκτησία σας πάρτε το είδηση και μην εκφράζετε αυστηρότητα, αν δεν έχετε επιχειρήματα, εκεί που δεν σας παίρνει. Κάντε μου τη χάρη και σκεφτείτε τι μου ζητάτε.
3. Τι μου παραθέσατε το σχήμα; Τα πράγματα είναι απλά. Μπορείτε (εσείς κατ` εξαίρεση αφού δεν μπορεί κανένας άλλος μαθηματικός μέχρι σήμερα) να μου αποδείξετε ότι 4 τετράγωνα του 1 τ.μ. έκαστο είναι ίσα με 1 ακέραιο τετράγωνο 4 τ.μ.; Αφού δεν προβλέπονται αθροίσεις σχημάτων πως θα «ενώσετε» τα 4 τετράγωνα ώστε να τα καταστήσετε 1 ακέραιο τετράγωνο που να τα περιέχει και το οποίο θα είναι ίσο με το δοσμένο ακέραιο 4 τ.μ.; Ο Πυθαγόρας είναι ο μοναδικός στην ιστορία της γεωμετρίας που τα ενώνει ή τα αθροίζει και από τα 2 τετράγωνα των κάθετων πλευρών σχηματίζει (τα μετασχηματίζει σε τρίγωνα κ.λ.π.) 1 ακέραιο τετράγωνο ίσο με αυτό της υποτείνουσας. Τόσο δύσκολο είναι να το καταλάβετε επιτέλους;
4. Σε ότι αφορά την παγκόσμια μαθηματική οικογένεια την οποία επικαλείσθε δεν έχει κανένα νόημα για μένα. Κάποτε όχι μόνο η παγκόσμια μαθηματική οικογένεια, αλλά ολόκληρος ο κόσμος διαχρονικά είχε τον ήλιο να γυρίζει γύρω από τη γη. Το ότι όλοι το πίστευαν σημαίνει ότι ήταν και ορθό; Αφήστε λοιπόν την περίφημη αυτή οικογένειά σας και υποδείξτε μου εσείς σαν μαθηματικός ότι σφάλλω.
Τέλος αν επιθυμείτε κουβέντα μαζί μου παρακαλώ πιο ήπια γιατί έχω ροπή στις παρεκτροπές.
Στη διάθεσή σας, ελπίζοντας ότι δεν σας κούρασα για μία ακόμα φορά.


1oν Η ιδιότητα του διαχειρηστή του forum με υποχρεώνει να διαβάζω ότι γράφεται σε αυτό.
2ον Κάθε σοβαρός μαθηματικός δέχεται ότι του αποδειχθεί, αλλιώς δεν είναι μαθηματικός. Και δεν πίστευε όλος ο κόσμος ότι ο ήλιος γυρίζει γύρω από την γη. :wink:
3ον Η εμμονή σας στα σχήματα είναι τραγική. Κολλάτε στις αθροίσεις σχημάτων. Τα σχήματα τα δημιουργήσαμε μόνο βοηθητικά. Η πράξη που ζητάτε είναι η απλή πρόσθεση. Που από όσα ξέρω 1+1+1+1=4 γιατί αυτό που μας νοιάζει είναι τα μέτρα. Και αν επιμένετε να σας πω , πως τα κολλάω? με κόλλα UHU (συγγνώμη από τους υπόλοιπους για την διαφήμηση).
4ον

Παράθεση:
The various proofs of the Pythagorean theorem all seem to require application of some version or consequence of the parallel postulate: proofs by dissection rely on the complementarity of the acute angles of the right triangle, proofs by shearing rely on explicit constructions of parallelograms, proofs by similarity require the existence of non-congruent similar triangles, and so on (S. Brodie). Based on this observation, S. Brodie has shown that the parallel postulate is equivalent to the Pythagorean theorem.


Να λοιπόν το αξίωμα που ζητάτε. Αν το δέχεστε έχει καλώς. Αν όχι τι να σας πω. (Υπενθημίζω μιλάμε πάντα για την κλασσική Ευκλείδια Γεωμετρία , ναι αυτή που δέχεται τα 5 αξιώματα του Eυκλείδη)

και για να μην το ξεχάσω υπάρχουν και αλγεβρικές αποδείξεις του Πυθαγωρείου.

Το συμπέρασμα είναι απλό. Μην κολλάτε στα σχήματα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Προς trelosnikos
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 23 Νοέμ 2006, 22:50 
Χωρίς σύνδεση
Banned

Εγγραφη: 24 Οκτ 2006, 09:35
Δημοσ.: 103
Αν θέλεις αγαπητέ φίλε να μου υποδείξεις κάποιο αξίωμα να το κάνεις στα ελληνικά.
Φρονώ είμαι σαφής επί αυτού. Με αυτή την αιτία δεν έχω συνομιλήσει άλλη φορά με τον καθηγητή του πανεπιστημίου Πατρών κύριο Κωνσταντίνο Δρόσο.
Οι λέξεις Pythagorean, theorem, parallel, parallelograms, parallel, Pythagorean, theorem είναι ελληνικές και αρνούμαι να συζητώ για γεωμετρία μέσω των εγγλέζων. Ελπίζω να γίνει σεβαστό.
Εγώ κολλάω στα σχήματα ή ο Πυθαγόρας χρησιμοποιεί σχήματα, άσχετα αν δεν είχε ακόμα κυκλοφορήσει η κόλλα στην οποία αναφέρεσαι; Εγώ ανακάλυψα τα σχήματα; Πριν καταργήσεις την εποπτεία καλό είναι να θυμηθείς ότι ο αριθμός 1 και ο κάθε άλλος που εκφράζει πλήθος, είναι εποπτικά σύμβολα.
Όταν λες 1+1+1+1=4, αυτό το 4 πως το αντιλαμβάνεσαι, για να μη κολήσουμε στα σχήματα; Σαν ακέραιο πολλαπλάσιο της μονάδας ή σαν πληθάριθμο και γιατί;
Οφείλω να δεχθώ ότι μπαίνεις στην ουσία του προβλήματος και μου αρέσει ανεξάρτητα αν είσαι απαξιωτικός. Δεν είμαι εχθρός σου φίλε και κατάλαβε ότι μιλάς με άνθρωπο αν σε ενδιαφέρει να συζητήσουμε.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προς trelosnikos
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 23 Νοέμ 2006, 22:59 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 28 Φεβ 2006, 00:25
Δημοσ.: 4858
Τοποθεσια: Χολαργός
Αντίλογος έγραψε:
Αν θέλεις αγαπητέ φίλε να μου υποδείξεις κάποιο αξίωμα να το κάνεις στα ελληνικά.
Φρονώ είμαι σαφής επί αυτού. Με αυτή την αιτία δεν έχω συνομιλήσει άλλη φορά με τον καθηγητή του πανεπιστημίου Πατρών κύριο Κωνσταντίνο Δρόσο.
Οι λέξεις Pythagorean, theorem, parallel, parallelograms, parallel, Pythagorean, theorem είναι ελληνικές και αρνούμαι να συζητώ για γεωμετρία μέσω των εγγλέζων. Ελπίζω να γίνει σεβαστό.
Εγώ κολλάω στα σχήματα ή ο Πυθαγόρας χρησιμοποιεί σχήματα, άσχετα αν δεν είχε ακόμα κυκλοφορήσει η κόλλα στην οποία αναφέρεσαι; Εγώ ανακάλυψα τα σχήματα; Πριν καταργήσεις την εποπτεία καλό είναι να θυμηθείς ότι ο αριθμός 1 και ο κάθε άλλος που εκφράζει πλήθος, είναι εποπτικά σύμβολα.
Όταν λες 1+1+1+1=4, αυτό το 4 πως το αντιλαμβάνεσαι, για να μη κολήσουμε στα σχήματα; Σαν ακέραιο πολλαπλάσιο της μονάδας ή σαν πληθάριθμο και γιατί;
Οφείλω να δεχθώ ότι μπαίνεις στην ουσία του προβλήματος και μου αρέσει ανεξάρτητα αν είσαι απαξιωτικός. Δεν είμαι εχθρός σου φίλε και κατάλαβε ότι μιλάς με άνθρωπο αν σε ενδιαφέρει να συζητήσουμε.


Για μένα όταν κάποιος θέλει να μιλήσει για αριθμούς δεν πρέπει να κολλάει στη γλώσσα. Αν δεν θες να το δεις στα Αγγλικά να στο πω και Ελληνικά.

Το πυθαγώρειο θεώρημα είναι ισοδύναμο του 5 αιτήματος του Ευκλείδη.
Οι αριθμοί που σωστά τους λες σύμβολα έχουν την δυνατότητα να τα αθροίσεις. Διαφωνείς?
Και επειδή κόλλησε ο Πυθαγόρας στα σχήματα πρέπει να κολλήσουμε και εμείς? Υπάρχουν τόσες αποδείξεις που δεν χρησιμοποιούν τρίγωνα τετράγωνα κύκλους και ότι άλλο σχήμα.
Α και αν δεν θες να χρησιμοποιώ ούτε αριθμούς γιατί είναι σύμβολα τότε και εσύ μην χρησιμοποιείς γράμματα για να γράφεις γιατί και αυτά είναι σύμβολα.

Και δεν είμαι φίλος κανενός απλά του εαυτού μου.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Προς trelosnikos
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Νοέμ 2006, 10:26 
Χωρίς σύνδεση
Banned

Εγγραφη: 24 Οκτ 2006, 09:35
Δημοσ.: 103
Μη φίλε.
1. Δεν κολλάω στη γλώσσα, αλλά τη βρίσκω ικανή την ελληνική να επικοινωνώ, ιδιαίτερα για τέτοια θέματα, αφού όπως είδες και οι αγγλόφωνοι την ελληνική χρησιμοποιούν σε πολύ μεγάλο βαθμό! Τα αγγλικά μου δεν είναι τόσο καλά και ούτε επιθυμώ να τα βελτιώσω. Αν δεν τα είχαν επιβάλει μάλιστα, δεν θα με ενδιέφεραν καθόλου. Γενικά κόλες όμως, όπως συνάγεται, χρησιμοποιείς εσύ…

2. Λες: Το πυθαγόρειο θεώρημα είναι ισοδύναμο του 5 αιτήματος του Ευκλείδη.
Λέω:
α. Εσύ μου είπες ότι με το αγγλόγωνο κείμενο μου υποδεικνείεις το αξίωμα στήριξης του πυθαγορείου που ζητάω και σας έχω ζαλίσει και αντί αυτού μου υποδεικνύεις ισοδυναμία μη ισοδύναμων προτάσεων.
β. Περί της ισοδυναμίας αξιώματος και θεωρήματος σε έχει προλάβει η κυρία Ζωή (Scott Ε. Brodie) το οποίο κείμενο βέβαια το έχω εδώ και χρόνια μεταφρασμένο για να δω τα νοητικά άλματα του καθενός που κάνει τον μαθηματικό με διαταγές ορθότητας. Ρίξε μια ματιά πιο πάνω να δεις την αλληλογραφία μας με την κυρία Ζωή και την ποιότητα αυτής της ανταλλαγής απόψεων για να μαθητεύσεις και πως και γιατί δεν μπορεί να ισχύει ισοδυναμία μεταξύ άνισων προτάσεων. Αστεία η υπόδειξη αξιώματος σου μέσω μιας αστήρικτης άποψης όπως του Brodie. Ξέρεις εμείς οι καλαματιανοί μπορεί να κατηγορούμαστε για πολλά, αλλά όχι για κατανάλωση κουτόχορτου.
γ. Το 5ο αίτημα του Ευκλείδη κατέστη αξίωμα τα τελευταία χρόνια, μετά την εμφάνιση της γεωμετρίας Λομπατσέσφκσι. Δηλονότι πριν από τον Λομπατσέφκσι το πυθαγόρειο για 2400 χρόνια ήταν αστήρικτο; Ποιο αξίωμα λοιπόν μου υποδεικνύεις που να στηρίζει το πυθαγόρειο θεώρημα; Την άποψη Brodie;
Μη ξεχνάς (για να το ξεχνάς όμως είναι απαραίτητο να το ξέρεις πρώτα) επίσης, ότι το 5ο αξίωμα εμφανίστηκε περίπου 200 χρόνια μετά το πυθαγόρειο και όχι το αντίστροφο. Δηλονότι όλες οι αποδείξεις του Πυθαγόρα και των πυθαγορείων δεν είχαν ούτε και αυτή την προσχηματική δυνατότητα να καλυφθούν από το αίτημα που μετά από χιλιάδες χρόνια θα το λέγαμε αξίωμα!
Πέραν αυτού απομένουν οι αθροίσεις σχημάτων, είτε αυτών καθαυτών, είτε των σχηματικών μέτρων υπό μορφή αριθμών, αφού το μέτρο εμβαδού είναι 1 τετράγωνο.

3. Δεν είπα να μη χρησιμοποιείς αριθμούς. Το αντίθετο μάλιστα. Σε ρώτησα η αριθμητική ισότητα 1+1+1+1=4 τι σημαίνει για σένα. Ακέραιο πολλαπλάσιο της μονάδας ή πληθάριθμο και γιατί; Μήπως δεν γίνομαι κατανοητός; Η αναφορά μου στους αριθμούς έχει να κάνει με την εποπτεία. Οι αριθμοί είναι εποπτικά σύμβολα (ευτυχώς συμφωνήσαμε) και έτσι αν προσπαθήσεις να αποφύγεις την εποπτεία μέσω των αριθμών αντιφάσκεις. Π. χ. όταν μου λες: «Υπάρχουν τόσες αποδείξεις που δεν χρησιμοποιούν τρίγωνα τετράγωνα κύκλους και ότι άλλο σχήμα» (εμφανές ότι έχεις δεχθεί συμβουλές και δεν είναι κακό) δεν κάνεις άλλο από το να προσπαθείς να αρνηθείς την εποπτεία. Όμως όπως είπαμε, εποπτεία είναι και η ίδια η χρήση των αριθμών. Κατανόησε πρώτα τι σημαίνει μονάδα και πληθάριθμός και μετά θα πάρει αξία και το πτυχίο σου και εσύ σαν μαθηματικός που τώρα παιδιαρίζεις.
Μη κατανοείς όπως και ότι θέλεις, όταν υπάρχει τόση σαφήνεια. Δεν μιλάμε για νομοσχέδιο και τα παράθυρά του.

Τέλος το «φίλε» είναι προσφώνηση. Δεν θα την χρησιμοποιήσω πλέον αφού και εγώ δεν την πιστεύω. Όμως άλλο το «δεν είμαι φίλος» και άλλο το «δεν είμαι εχθρός» και σαν μη προσφώνηση, αλλά σαν άποψη, διατύπωσα το δεύτερο. Μπορούμε να μην είμαστε φίλοι (διαφέρουμε σε ηλικία εξάλλου κι εσύ δεν παίζεις και μπιλιάρδο), αλλά αυτό δεν συνεπάγεται εχθρότητα εκτός και επιμένεις και σηκώσεις την αεροπορία παραβιάζοντας τα χωρικά ύδατά μου!
Λίγο πιο ήπια ακόμα δεν βλάπτει, γιατί δεν είμαι άρτι αφιχθείς εξ επαρχίας μη έχων ξαναδεί τρένο...


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προς trelosnikos
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Νοέμ 2006, 12:06 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 28 Φεβ 2006, 00:25
Δημοσ.: 4858
Τοποθεσια: Χολαργός
Αντίλογος έγραψε:
Μη φίλε.
1. Δεν κολλάω στη γλώσσα, αλλά τη βρίσκω ικανή την ελληνική να επικοινωνώ, ιδιαίτερα για τέτοια θέματα, αφού όπως είδες και οι αγγλόφωνοι την ελληνική χρησιμοποιούν σε πολύ μεγάλο βαθμό! Τα αγγλικά μου δεν είναι τόσο καλά και ούτε επιθυμώ να τα βελτιώσω. Αν δεν τα είχαν επιβάλει μάλιστα, δεν θα με ενδιέφεραν καθόλου. Γενικά κόλες όμως, όπως συνάγεται, χρησιμοποιείς εσύ…

2. Λες: Το πυθαγόρειο θεώρημα είναι ισοδύναμο του 5 αιτήματος του Ευκλείδη.
Λέω:
α. Εσύ μου είπες ότι με το αγγλόγωνο κείμενο μου υποδεικνείεις το αξίωμα στήριξης του πυθαγορείου που ζητάω και σας έχω ζαλίσει και αντί αυτού μου υποδεικνύεις ισοδυναμία μη ισοδύναμων προτάσεων.
β. Περί της ισοδυναμίας αξιώματος και θεωρήματος σε έχει προλάβει η κυρία Ζωή (Scott Ε. Brodie) το οποίο κείμενο βέβαια το έχω εδώ και χρόνια μεταφρασμένο για να δω τα νοητικά άλματα του καθενός που κάνει τον μαθηματικό με διαταγές ορθότητας. Ρίξε μια ματιά πιο πάνω να δεις την αλληλογραφία μας με την κυρία Ζωή και την ποιότητα αυτής της ανταλλαγής απόψεων για να μαθητεύσεις και πως και γιατί δεν μπορεί να ισχύει ισοδυναμία μεταξύ άνισων προτάσεων. Αστεία η υπόδειξη αξιώματος σου μέσω μιας αστήρικτης άποψης όπως του Brodie. Ξέρεις εμείς οι καλαματιανοί μπορεί να κατηγορούμαστε για πολλά, αλλά όχι για κατανάλωση κουτόχορτου.
γ. Το 5ο αίτημα του Ευκλείδη κατέστη αξίωμα τα τελευταία χρόνια, μετά την εμφάνιση της γεωμετρίας Λομπατσέσφκσι. Δηλονότι πριν από τον Λομπατσέφκσι το πυθαγόρειο για 2400 χρόνια ήταν αστήρικτο; Ποιο αξίωμα λοιπόν μου υποδεικνύεις που να στηρίζει το πυθαγόρειο θεώρημα; Την άποψη Brodie;
Μη ξεχνάς (για να το ξεχνάς όμως είναι απαραίτητο να το ξέρεις πρώτα) επίσης, ότι το 5ο αξίωμα εμφανίστηκε περίπου 200 χρόνια μετά το πυθαγόρειο και όχι το αντίστροφο. Δηλονότι όλες οι αποδείξεις του Πυθαγόρα και των πυθαγορείων δεν είχαν ούτε και αυτή την προσχηματική δυνατότητα να καλυφθούν από το αίτημα που μετά από χιλιάδες χρόνια θα το λέγαμε αξίωμα!
Πέραν αυτού απομένουν οι αθροίσεις σχημάτων, είτε αυτών καθαυτών, είτε των σχηματικών μέτρων υπό μορφή αριθμών, αφού το μέτρο εμβαδού είναι 1 τετράγωνο.

3. Δεν είπα να μη χρησιμοποιείς αριθμούς. Το αντίθετο μάλιστα. Σε ρώτησα η αριθμητική ισότητα 1+1+1+1=4 τι σημαίνει για σένα. Ακέραιο πολλαπλάσιο της μονάδας ή πληθάριθμο και γιατί; Μήπως δεν γίνομαι κατανοητός; Η αναφορά μου στους αριθμούς έχει να κάνει με την εποπτεία. Οι αριθμοί είναι εποπτικά σύμβολα (ευτυχώς συμφωνήσαμε) και έτσι αν προσπαθήσεις να αποφύγεις την εποπτεία μέσω των αριθμών αντιφάσκεις. Π. χ. όταν μου λες: «Υπάρχουν τόσες αποδείξεις που δεν χρησιμοποιούν τρίγωνα τετράγωνα κύκλους και ότι άλλο σχήμα» (εμφανές ότι έχεις δεχθεί συμβουλές και δεν είναι κακό) δεν κάνεις άλλο από το να προσπαθείς να αρνηθείς την εποπτεία. Όμως όπως είπαμε, εποπτεία είναι και η ίδια η χρήση των αριθμών. Κατανόησε πρώτα τι σημαίνει μονάδα και πληθάριθμός και μετά θα πάρει αξία και το πτυχίο σου και εσύ σαν μαθηματικός που τώρα παιδιαρίζεις.
Μη κατανοείς όπως και ότι θέλεις, όταν υπάρχει τόση σαφήνεια. Δεν μιλάμε για νομοσχέδιο και τα παράθυρά του.

Τέλος το «φίλε» είναι προσφώνηση. Δεν θα την χρησιμοποιήσω πλέον αφού και εγώ δεν την πιστεύω. Όμως άλλο το «δεν είμαι φίλος» και άλλο το «δεν είμαι εχθρός» και σαν μη προσφώνηση, αλλά σαν άποψη, διατύπωσα το δεύτερο. Μπορούμε να μην είμαστε φίλοι (διαφέρουμε σε ηλικία εξάλλου κι εσύ δεν παίζεις και μπιλιάρδο), αλλά αυτό δεν συνεπάγεται εχθρότητα εκτός και επιμένεις και σηκώσεις την αεροπορία παραβιάζοντας τα χωρικά ύδατά μου!
Λίγο πιο ήπια ακόμα δεν βλάπτει, γιατί δεν είμαι άρτι αφιχθείς εξ επαρχίας μη έχων ξαναδεί τρένο...


Για να μαθαίνεις, γιατί από ό,τι βλέπω είσαι και ανιστόρητος. Εφαρμογές του πυθαγορείου ξεκίνησαν πρώτοι οι Αιγύπτιοι. Στην συνέχεια το μελέτησαν περισσότερο οι Πυθαγόρειοι αλλά πρώτη ολοκληρωμένη απόδειξη, έτσι ώστε να γίνεται δεκτή, έδωσε ο Ευκλείδης. Μην ξεχνάς ότι αυτός είναι ο Πατέρας της Γεωμετρίας και θεμελειωτήςτης απόδειξης. Πριν από τον Ευκλείδη δεν είχαμε γεωμετρία (δεν μιλάω για εφαρμογές αλλά σαν αντικείμενο μελέτης)και δεν είχαμε έννοια της απόδειξη. Μήπως ο κ. Ευκλείδης έτυχε πριν το αποδείξει να έχει διατυπώσει το 5ο αίτημα? Λέω μήπως?
Α και ότι το 5 αίτημα το δεχθήκαμε σαν αξίωμα πριν 200 χρόνια δεν μου λέει τίποτα. Γιατί?
Μα για τον απλό λόγο ότι αν δεν ήταν αξίωμα θα ήταν θεώρημα. και για να έχει ισχυή θα έπρεπε η απόδειξή του να στηρίζεται στα υπόλοιπα 4. Επομένως το πυθαγόρειο θα στηριζόταν στα 4. Τώρα απλά στηρίζεται στα 5. Και όταν λέμε ότι το Πυθαγόρείο είναι ισοδύναμο του 5ου αιτήματος εννοούμε ότι αν ισχύει το ένα τότε θα ισχύει και το άλλο. Και από την στιγμή που παραδεχόμαστε το 5ο αίτημα τότε ισχύει και το Πυθαγόρειο.

Και αν κάτι είναι αστήρικτο για 2400 χρόνια είναι εικασία αλλά από την στιγμή που θα στηριχθεί λέγεται θεώρημα. Οπότε δεν με νοιάζει αν το πυθαγόρειο ήταν αστήρικτό μάχρι και χτες. Από την στιγμή που αποδεικνύεται. Πάβει κάθε κουβέντα.

Και δεν έχω καμία όρεξη να πάρω μαθήματα ποιότητας ανταλλαγής απόψεων από κάποίον που απλά δεν δέχεται την άποψη των άλλων. Ειδικότερα όταν είναι και η ορθή.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Προς Αντίλογο
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Νοέμ 2006, 12:35 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 27 Οκτ 2006, 10:54
Δημοσ.: 43
Τοποθεσια: Πατήσια
Εγώ θέλω να πω πως δεν με κουράζει καθόλου το θέμα. Ίσα ίσα που το βρίσκω ενδιαφέρον...
Επίσης δεν είχα σκοπό να μιλήσω επιθετικά και συγγνώμη αν αυτό κατάφερα να κάνω...
Αυτό που βασικά δεν έχω καταλάβει είναι τι προτείνετε για το συγκεκριμένο θέμα...
Λέτε ότι όλη η μετέπειτα γεωμετρία είναι βασισμένη σε ένα εσφαλμένο θεώρημα...Τι προτείνετε λοιπόν? Να διαγραφούν όλα? Εγώ απλά λέω ότι αυτό δεν είναι εφικτό.

Επιπλέον πιστεύω ότι αναφέρεστε στους μαθηματικούς και στα μαθηματικά με πολύ υποτιμιτικό λόγο (και γι'αυτό μάλλον φάνηκα επιθετική), ενώ δεν θα έπρεπε...
Είναι σαν να μην αναγνωρίζετε τίποτα, καμία επίτευξη, κανένα αποτέλεσμα από αυτή την επιστήμη, και όμως είναι η βάση, ή το εργαλείο, αν θέλετε, για όλες τις άλλες...Όταν ο μηχανολόγος, για οτιδήποτε θέλει να κάνει, πρέπει να βασιστει πάνω σε διαφορικές εξισώσεις, όταν η πληροφορική δεν θα υπήρχε καν αν δεν υπήρχαν οι αλγόριθμοι, όταν ο μετεωρολόγος έχει τη δυνατότητα να σας λέει να πάρετε ομπρέλα ή όχι την επόμενη μέρα, κλπ,δεν μπορείτε να λέτε ότι τα μαθηματικά είναι ένα απλό παιχνίδι...
Επειδή το πυθαγόρειο, σύμφωνα με τη γνώμη σας, είναι λανθασμένο, δε σημαίνει ότι τα μαθηματικά ειναι άχρηστα...Όταν λέτε ότι αγαπάτε τα μαθηματικά, θα πρέπει να τα φροντίζετε και να τα υποστηρίζετε. Και δεν λέω εγώ ότι πολλά πράγματα δεν είναι αμφισβητίσιμα...Αλλά όχι να υποβαθμίζουμε το σύνολο όταν βρούμε κάτι λανθασμένο...Γιατί αυτό κάνετε.

Όπως είπε και ο trelosnikos για έναν μαθηματικό, όταν κάτι αποδεικύεται ότι ισχύει, ισχύει. Και το αντίστροφο. Γι'αυτό σας ζήτησα μία απόδειξη του ότι δεν ισχύει το πυθαγόρειο θεώρημα. Η μη αξιωματική στήριξη (που υποστηρίζετε) δεν με καλύπτει στο αν ισχύει ή όχι...

Ακόμα, δεν ζήτησα την στήριξη κανενός συναδέλφου μου, ούτε απαίτησα να συμφωνήσει κανείς μαζί μου...
Όσο για τις γνώσεις μου πάνω στα μαθηματικά δεν είστε ικανός να γνωρίζετε τι ξέρω και τι όχι, γιατί δεν με ξέρετε καν. Ούτε σας μίλησα με μαθηματικό λόγο για να μπορείτε να έχετε άποψη πάνω στο θέμα. Για την αξιωματική θεμελείωση ενός θεωρήματος ειπα εγώ η ίδια, ότι αν δεν υπάρχει, δεν θα έπρεπε ούτε να αποκαλείται, ούτε να εφαρμόζεται σαν θεώρημα. Το μόνο που είπα ήταν για τις αθροίσεις σχηματων και εμβαδών...Και ξέρετε ποιο είναι το πρόβλημα? Κολλάτε στις λέξεις.
Ναι, το 1 τετραγωνικό μέτρο είναι τετράγωνο. Επειδή λοιπόν δεν ορίζεται πουθενά στην γεωμετρία η άθροιση σχημάτων, την επόμενη φορά που θα σας ρωτήσει κάποιος πόσα τετραγωνικά είναι το σπίτι σας, αν θέλετε να είστε εντάξει με τη συνείδησή σας, απαντήστε του με κάποιον άλλο τρόπο και όχι με τη γνωστή μονάδα μέτρησης...
Το ξέρω, και πάλι γίνομαι ειρωνική, αλλά καταλαβαίνετε τι θέλω να πώ? Κολλάτε στις λέξεις...

_________________
Θέλω να φύγω πια από 'δω, θέλω να φύγω πέρα, σε κάποιο τόπο αγνώριστο και νέο, θέλω να γίνω μια χρυσή σκόνη μες στον αιθέρα, απλό στοιχείο, ελεύθερο, γενναίο.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Προς trelosnikos
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Νοέμ 2006, 13:54 
Χωρίς σύνδεση
Banned

Εγγραφη: 24 Οκτ 2006, 09:35
Δημοσ.: 103
Θεωρητική γεωμετρία Α΄ Λυκείου του ΟΕΔΒ των Αλιμπινίση, Δημάκου, Εξαρχάκου, Κοντογιάννη και Τασσόπουλου, σελίδα 114 (για να μη σου παραθέσω - επειδή αρκεί αυτή η αναφορά να υποδείξει τον ανιστόρητο - την ίδια την απόδειξη του Πυθαγόρα την οποία και εσύ μπορείς να βρεις με ευκολία στο διαδίκτυο).
Εκτός από τις ποικίλες εφαρμογές του, μία ακόμα προσφορά του πυθαγορείου θεωρήματος, ήταν ότι βοήθησε του πυθαγορείους να ανακαλύψουν τους άρρητους αριθμούς. Στην προσπάθειά τους να μετρήσουν τη διαγώνιο ενός τετραγώνου με μονάδα μέτρησης την πλευρά του τετραγώνου, διαπίστωσαν ότι ο λόγος της διαγωνίου προς την πλευρά του τετραγώνου δεν ήταν ρητός αριθμός.
Δηλαδή ο Πυθαγόρας (που του αμφισβητείται ακόμα και η πατρότητα του θεωρήματος, αλλά αυτός έχει τη χάρη) και οι πυθαγόρειοι δεν απέδειξαν το πυθαγόρειο θεώρημα;
Αντιλαμβάνεσαι λοιπόν τι ανοησίες λες.
Δεν έχεις κατάρτιση και αυτό χωρίς να είναι κακό σε δείχνει περισσότερο αλαζόνα από όσο σου αναλογεί.
Σε ότι αφορά τώρα την αποδοχή του 5ου αιτήματος σαν αξίωμα, δεν έχει να κάνει με αξιωματική κάλυψη του πυθαγορείου, αλλά με υπόδειξη ισοδυναμίας θεωρήματος και αξιώματος (μη ισοδύναμες προτάσεις) σύμφωνα με την άποψη Scott Ε. Brodie. Δεν υπάρχει τέτοια επίσημη αποδοχή (της μαθηματικής σας οικογένειας – που την ζητάς σε μένα) πέραν της προσωπικής του γνώμης. Ή ο γιαλός είναι στραβός...
Μου άρεσε εξαιρετικά αυτό: Επομένως το πυθαγόρειο θα στηριζόταν στα 4.
Δεν ξέρω για το πυθαγόρειο, αλλά ο Πυθαγόρας σίγουρα στηριζόταν στα 4 αν λάβουμε υπόψη ότι πίστευε και δίδασκε μετεμψυχώσεις, μετενσαρκώσεις και άλλα συναφή τερπνά και ανωφελή.
Λες: Και αν κάτι είναι αστήρικτο για 2400 χρόνια είναι εικασία αλλά από την στιγμή που θα στηριχθεί λέγεται θεώρημα. Οπότε δεν με νοιάζει αν το πυθαγόρειο ήταν αστήρικτό μέχρι και χτες. Από την στιγμή που αποδεικνύεται. Παύει κάθε κουβέντα.
Λέω: Δεν καταλαβαίνω τίποτα. Έχεις σύγχυση. Το πυθαγόρειο, θεώρημα λεγόταν και θεώρημα λέγεται, ανεξάρτητα από τη στήριξή του. Η στήριξή του θα το κάνει ορθό και το αστήρικτο ψευδές. Γιατί μπερδεύεσαι; Από τη στιγμή που αποδεικνύεται; Πως αποδεικνύεται; Με την άποψη του Brodie που δεν είναι αποδεκτή από την Μαθηματική Οικογένεια; (!!!) Στο τέλος θα μου ζητήσεις να σας βαφτίσω και κανένα παιδί! Μα αν αποδεχθούμε ότι το θεώρημα του Πυθαγόρα είναι ισοδύναμο με το αξίωμα του Ευκλείδη (5ο αξίωμα) καθίσταται αξίωμα το ίδιο οπότε δεν χρειάζεται απόδειξη. Πως αποδεικνύεται ένα αξίωμα μήπως μπορείς να μου το πεις με δικά σου λόγια γιατί θα σαλτάρουμε εδώ μέσα;
Ή κάθισε να μελετήσεις τις έννοιες που χρησιμοποιείς ή κάνε μου τη χάρη σε παρακαλώ και μη μου πεις ξανά ότι σε έχω κουράσει.
Άκου αποδεικνύεται το πυθαγόρειο επειδή ο Brodie μετά το φαΐ πίνοντας τον καφέ του το θεώρησε ισοδύναμο με αξίωμα!
Κάτι τέλος πάντων δεν πάει καλά και μακάρι να μην πηγαίνω εγώ καλά, γιατί είσαι νέος και πρέπει να έχεις τις ευκαιρίες σου να διαπρέψεις στην μαθηματική οικογένεια. Αυτό το περί οικογένειας κάτι μου θυμίζει, αλλά δεν είναι της παρούσης να μιλάμε για τον Μάρλον Μπράντο…
ΥΓ: Δεν μου απάντησες όμως τι σημαίνει 4 για σένα και γιατί; Είναι πολύ δύσκολο για ένα μαθηματικό έστω και φοιτητή που χρησιμοποιεί τους αριθμούς ή δεν τους έχεις ακόμα κατανοήσει και σκέφτεσαι τι να απαντήσεις στο απλούστερο των ερωτημάτων περί το γνωστικό σου αντικείμενο; Αύριο μάλιστα, ίσως διδάξεις και δεν θα μου κάνει καμία εντύπωση…


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Προς Isolde
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Νοέμ 2006, 15:09 
Χωρίς σύνδεση
Banned

Εγγραφη: 24 Οκτ 2006, 09:35
Δημοσ.: 103
Αγαπητή Isolde.
Το ύφος και το ήθος του λόγου με αφοπλίζει. Αν κάπου σας έχω προσβάλει ζητώ επίσης συγγνώμη.
Το ότι βρίσκετε ενδιαφέρον το θέμα με χαροποιεί.
Λέτε: Αυτό που βασικά δεν έχω καταλάβει είναι τι προτείνετε για το συγκεκριμένο θέμα... Λέτε ότι όλη η μετέπειτα γεωμετρία είναι βασισμένη σε ένα εσφαλμένο θεώρημα...Τι προτείνετε λοιπόν? Να διαγραφούν όλα? Εγώ απλά λέω ότι αυτό δεν είναι εφικτό.
Λέω: Τίποτα δεν είναι ανέφικτο. Απόδειξη ότι η γεωμετρία Λομπατσέσφκι (εμβόλιμη ανοησία στη νόησή μας) από αδυναμία στήριξης του 5ου αιτήματος εξαιτίας του πυθαγορείου καλά κρατεί. Αυτό που προτείνω σαν πρώτο βήμα είναι να γίνει αναθεώρηση των μαθηματικών, ακόμα και αν παραστεί (που θα παραστεί) ανάγκη να διαγραφούν όλα, γιατί με εμάς δεν τελειώνει η ιστορία. Είμαστε περαστικοί και οφείλουμε στις μέλλουσες γενιές.
Λέτε: Επιπλέον πιστεύω ότι αναφέρεστε στους μαθηματικούς και στα μαθηματικά με πολύ υποτιμητικό λόγο (και γι' αυτό μάλλον φάνηκα επιθετική), ενώ δεν θα έπρεπε...
Λέω: Στα μαθηματικά ναι ισχύει αυτό που λέτε. Στους μαθηματικούς όμως όχι. Είναι οι μαθηματικοί και όμοια είμαστε και εμείς οι μη μαθηματικοί, όλοι θύματα διαχρονικής αβλεψίας. Δεν είναι υποτίμηση των μαθηματικών να τους αναγνωρίζω ότι έχουν πέσει θύματα πλάνης. Από την άλλη πάλι το ύφος μου απέναντί τους είναι πάντα ανάλογο και δεν κρύβω κάποιο βίτσιο να τα βάζω αναίτια με τους ανθρώπους.
Λέτε: Είναι σαν να μην αναγνωρίζετε τίποτα, καμία επίτευξη, κανένα αποτέλεσμα από αυτή την επιστήμη, και όμως είναι η βάση, ή το εργαλείο, αν θέλετε, για όλες τις άλλες... Όταν ο μηχανολόγος, για οτιδήποτε θέλει να κάνει, πρέπει να βασιστεί πάνω σε διαφορικές εξισώσεις, όταν η πληροφορική δεν θα υπήρχε καν αν δεν υπήρχαν οι αλγόριθμοι, όταν ο μετεωρολόγος έχει τη δυνατότητα να σας λέει να πάρετε ομπρέλα ή όχι την επόμενη μέρα, κλπ, δεν μπορείτε να λέτε ότι τα μαθηματικά είναι ένα απλό παιχνίδι...
Λέω: Το ότι τα μαθηματικά είναι ένα παιχνίδι όξυνσης του νου ή μία παρτίδα σκάκι δεν το λέω εγώ (αν και συμφωνώ απόλυτα). Απλά μεταφέρω επί λέξει τις απόψεις μαθηματικών καθηγητών όπως ο κύριος Στέλιος Μαρίνης και ο κύριος Πάρης Πάμφιλος. Όταν λοιπόν μου λέτε: «δεν μπορείτε να λέτε ότι τα μαθηματικά είναι ένα απλό παιχνίδι...» αυτό το απευθύνεται κατά προτεραιότητα σε συναδέλφους σας και όχι σε μένα. Σε ότι αφορά την εξελικτική πορεία των μαθηματικών δεν μπορούμε να κρίνουμε μονοσήμαντα. Αυτό έχουμε, αυτό βλέπουμε, χωρίς να μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε ποιο επίπεδο θα μπορούσε να είναι σήμερα ο άνθρωπος με ορθά μαθηματικά. Η ορθότητα των μαθηματικών δεν συνεπάγεται ότι ο μηχανολόγος ή ο μετεωρολόγος δεν θα έχουν τις ίδιες και ίσως μεγαλύτερες δυνατότητες. Όπως π.χ. ο αρχιτέκτονας θα έχει επί του ασφαλούς, αφού δεν θα διορθώνει κάθε φορά το πυθαγόρειο.
Λέτε: Επειδή το πυθαγόρειο, σύμφωνα με τη γνώμη σας, είναι λανθασμένο, δε σημαίνει ότι τα μαθηματικά είναι άχρηστα... Όταν λέτε ότι αγαπάτε τα μαθηματικά, θα πρέπει να τα φροντίζετε και να τα υποστηρίζετε. Και δεν λέω εγώ ότι πολλά πράγματα δεν είναι αμφισβητήσιμα...Αλλά όχι να υποβαθμίζουμε το σύνολο όταν βρούμε κάτι λανθασμένο... Γιατί αυτό κάνετε.
Λέω: Το πυθαγόρειο αποτελεί το θεμέλιο λίθο όχι μόνο της γεωμετρίας αλλά και όλων των μαθηματικών. Συνεπάγεται ότι όλα τα μαθηματικά πάσχουν εξαιτίας του. Η αγάπη για τα μαθηματικά δεν αποδεικνύεται με τις θωπείες αλλά με τη θεραπεία. Τα φροντίζω λοιπόν και τα υποστηρίζω αλλά με τον τρόπο που εγώ θεωρώ καλύτερο, δηλονότι το νυστέρι αντί για ασπιρίνη. Η πραγματική χρησιμότητα των μαθηματικών δεν έχει δειχθεί στον άνθρωπο. Τα ορθά μαθηματικά θα αλλάξουν τον κόσμο προς το καλύτερο και θα κάνουν τον άνθρωπο να έχει πρόσβαση στη φιλοσοφία. Ποτέ στη φύση δεν ισχύει το 1-1=0 αλλά ισχύει το 1-1=1ν όπου ν δηλώνει νέα θέση ή μορφή ή μορφή και θέση του 1. Όλα είναι στρεβλά και αναποδογυρισμένα γι αυτό ο κόσμος μας διαχρονικά δυστυχεί και δεν είναι απόρροια μόνο των κοινωνικών συστημάτων και της υποκρισίας τους. Πως θα προσεγγίσουμε την αλήθεια όταν τα μαθηματικά και η φυσική που αποτελούν τα μοναδικά εργαλεία βεβαίωσης των ιδεών μας σκοντάφτουν π.χ. επάνω σε πυθαγόρεια θεωρήματα, αρχές του Αρχιμίδη, αρνητικούς αριθμούς και θεωρίες περί σχετικότητας των πάντων; Το 1 είναι απόλυτο και το έχουμε καταστήσει σχετικό ονομάζοντας και αναγνωρίζοντας το 1 τετράγωνο της υποτείνουσας σαν 2. Τι αριθμητική είναι αυτή όταν το 1 το λέμε 2 και το 2 το λέμε 1 επικαλούμενοι τη σχέση που είναι κατανοητή απλά στη νόησή μας και ανύπαρκτη σαν πράξη; Και η αιτία δημιουργίας των αριθμών είναι παραγραμμένη; Οι αριθμοί είναι εποπτικά σύμβολα και δεν μπορούμε να βλέπουμε 1 τετράγωνο και να το λέμε 2 και μετά να πηγαίνουμε σινεμά να δούμε ένα δράμα που το ζούμε εμείς οι ίδιοι χωρίς να το γνωρίζουμε. Δεν θέλω να πλατειάσω, αλλά αν επιθυμείτε μπορώ να σας στείλω την εργασία μου που αποτελεί το πρώτο βήμα άρνησης όχι των μαθηματικών, αλλά των ισχυόντων μαθηματικών, χωρίς βέβαια να μου λείπει η υπόδειξη (δεύτερο βήμα) των βασικών αρχών περί νέων πραγματικά απόλυτων μαθηματικών. Τις απόψεις μου δεν τις εμπορεύομαι και τις δίνω σε όποιον μου τις ζητήσει. Αυτός είναι ο δικός μου τρόπος να εκφράζω την αγάπη μου για τα μαθηματικά και δεν στοχεύω σε κανένα πορτοφόλι, ούτε αισθάνομαι ότι είμαι καμιά μεγαλοφυΐα ή παραγνωρισμένη ιδιοφυΐα.
Είναι πολύ χονδροειδή τα σφάλματα πιστέψτε με και δεν χρειάζεται να είναι κανείς διάνοια παρά μόνο ένας απλός νους για να τα κατανοήσει όπως είναι και αυτός που τα πρεσβεύει.
Θεωρώ κρίμα σήμερα στη Γερμανία να συγγράφεται τοπολογία στηριγμένη στις απόψεις μου περί πυθαγορείου και οι Έλληνες μαθηματικοί στείροι και φοβισμένοι απέναντι στο κυρίαρχο ρεύμα, να κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου και να μου απευθύνονται με ξενόγλωσσα κείμενα. Έχω τρομάξει μαζί τους με την αυτοϋποτίμησή τους. Αντιμετωπίζουν το θέμα όπως οι πολιτικοί μας τους Αμερικάνους.
Ντρέπομαι και αγανακτώ, αλλά τι μπορώ να κάνω περισσότερο;
Ελπίζω σε σας τους νέους.
Είδατε μήπως κανέναν εδώ μέσα (στο πανεπιστήμιο έχω απευθυνθεί βρε αδελφέ) να με βάζει αιτιολογικά στη θέση μου; Όλοι λένε περί όλων αλλά κανένας δεν μου υποδεικνύει που στηρίζεται αξιωματικά το πυθαγόρειο ή δεν μου αιτιολογεί τις αθροίσεις σχημάτων. Κανένας δεν παίρνει θέση το τι σημαίνει 1+1+1+1=4. Τι σημαίνει 4; Ακέραιο πολλαπλάσιο της μονάδας ή πληθάριθμος και γιατί;
Να! η αρχή του Αρχιμήδη που είναι επίσης θεώρημα, που δείχνεται να χρήζει επίσης αξιωματικής στήριξης που δεν την έχει. Να! πως στρεβλώνεται εκ των υστέρων η έννοια της πρόσθεσης και της αφαίρεσης ακέραιων θετικών.
Λέτε: Θέλω να φύγω πια από 'δω, θέλω να φύγω πέρα, σε κάποιο τόπο αγνώριστο και νέο, θέλω να γίνω μια χρυσή σκόνη μες στον αιθέρα, απλό στοιχείο, ελεύθερο, γενναίο.
Λέω: Μπροστά σας είναι ο νέος, αγνώριστος τόπος. Εύχομαι να τον δείτε…


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Νοέμ 2006, 15:39 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 28 Φεβ 2006, 00:25
Δημοσ.: 4858
Τοποθεσια: Χολαργός
Άμά προσπαθείς να παίξεις με τις λέξεις μπράβο τα καταφέρνεις.

Αν δεν μπορείς να καταλάβεις τι εννοώ με το στηρίζεται στα 4 τότε δεν υπάρχει λόγος να μιλάω μαζί σου. Θα το κάνω όμως όχι για κανέναν άλλο λόγο,αλλά επειδή με διασκεδάζει να ακούω τις αερολογίες σου.

Επιμένεις να λές ότι δεν υπάρχει ισοδυναμία μεταξύ 5ου αιτήματος και Πυθαγορείου. Μα σου εξήγησα ότι με την λέξη ισοδυναμία εννοούμε, στην περίπτωσή αυτή, ότι

Αν δεχόμαστε το 5ο αίτημα, το οποίο δεχόμαστε γιατί τότε δεν θα μιλάγαμε για Ευκλείδια γεωμετρία, τότε το Πυθαγόρειο έχει απόδειχθει. Γιατί οι προτάσεις στις οποίες στηρίζεται κάνουνχρήση του αιτήματος.

Και ναι αμφισβητώ την απόδειξη των Πυθαγορείων γιατί τότε δεν ήξεραν καν τι θα πεί απόδειξη. Έπαιζαν με βόλους. Και απλώς έκαναν χρήση του Πυθαγορείου. Η απόδειξή τους δεν στέκεται πουθενά. Πρώτη μαθηματικά σωστά δομήμένη ήταν του Ευκλείδη.

Επίσης γιατί μάλλον δεν ξέρεις μερικά πράγματα. Θεώρημα λέγεται κάποια πρόταση μόνο αν αποδειχθεί. Αν δεν αποδειχθεί λέγεται εικασία. Τέτοιο παράδειγμα είναι το " Τελευταίο θεώρημα του Fermat" το οποίο λανθασμένα είχε περάσει στον κόσμο ώς θεώρημα ενώ ήταν εικασία. Μέχρι που το απόδειξε ο Ουάιλς.
Μάθε λοιπόν πρώτα εσύ μαθηματικά και ύστερα έλα να το παίξεις φωστήρας σε μαθηματικούς ή σε υποψήφιους μαθηματικούς. Και άσε εμένα να λέω ανοησίες να είμαι αλλαζόνας και να ζω στην αγνοιά μου. Καλήτερα άγνοια παρά παράνοια.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Νοέμ 2006, 17:22 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 01 Νοέμ 2006, 12:39
Δημοσ.: 16
Τελικά ποιο είναι το μήκος της υποτείνουσας ορθογωνίου τριγώνου με μήκη των καθέτων πλευρών 3 και 4;


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Νοέμ 2006, 17:45 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 14 Μαρ 2006, 03:26
Δημοσ.: 2224
έλεος.......ζαλίστηκα :x


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Νοέμ 2006, 17:47 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 26 Αύγ 2006, 19:56
Δημοσ.: 55
Η υποτεινουσα εχει μηκος 5 συμφωνα με το πυθαγορειο θεωρημα.Βεβαια οποιος αμφισβητει το πυθαγορειο,μπορει να το επαληθευσει με τον καλο παλιο αλλα παντα αποτελεσματικο τροπο.Το χαρακακι......


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Προς trelosnikos
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Νοέμ 2006, 18:04 
Χωρίς σύνδεση
Banned

Εγγραφη: 24 Οκτ 2006, 09:35
Δημοσ.: 103
Ορθόν.
Γλιτώνεις έκτοτε την κούραση.
Ο Πυθαγόρας και οι πυθαγόρειοι παίζανε βώλους όπως λες. Συμφωνώ. Όταν το λέω και εγώ όμως μαζί με σένα ότι γενικά το παίζανε, γίνομαι εχθρός των μαθηματικών!
Σε ότι αφορά το 4 υπάρχουν δύο εκκρεμότητες.
Η μία που δεν καταλαβαίνω εγώ γιατί δεν απαντάς τι σημαίνει 4 για σένα και γιατί, και η άλλη που εσύ δεν καταλαβαίνεις πως τον λέω τετράποδο (εσύ λες πατάει στα 4!) που γενικά παίζει.
Καλή πρόοδο και μπράβο για την ιστορία σου, που με βεβαιώνει πως οι πυθαγόρειοι ανακάλυψαν τους άρρητους (και αυτό αφισβητείται αλλά δεν είναι της ώρας) από το Πυθαγόρειο, χωρίς να το έχουν αποδείξει.
Να! που η λύση ήταν απλή.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Προς samios
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Νοέμ 2006, 18:17 
Χωρίς σύνδεση
Banned

Εγγραφη: 24 Οκτ 2006, 09:35
Δημοσ.: 103
Αν μου υποδείξετε αγαπητέ κύριε με ποιον τρόπο μετράτε το μήκος ευθύγραμμου τμήματος ευχαρίστως να σας απαντήσω. Δηλονότι υπάρχουν δύο τρόποι και έχετε δικαίωμα επιλογής:
α. Με έναν διαβήτη με άνοιγμα 1.
β. Με 4 υποδείγματα του 1 μέτρου το καθένα που τα βάζετε το ένα δίπλα στο άλλο ώστε να μην απέχουν.
Και στις 2 περιπτώσεις θα έχουμε μήκος 3 και 4, ωστόσο τα "μετρημένα" με τους δύο διαφορετικούς τρόπους μήκη ευθύγραμμων τμημάτων 3 και 4, θα είναι αντίστοιχα άνισα μεταξύ τους.
Πείτε μου τον τρόπο μέτρησης και αιτιολογείστε τον και θα σας απαντήσω για το μήκος της υποτείνουσας, αλλά ως συνήθως θα επανέλθετε με νέα απορία!
Ιδού η νήσος. Συνήθως αναφερόμαστε στη Ρόδο αλλά προς τιμή σας τώρα θα αναφερθούμε στη Σάμο.
ΥΓ: Επειδή απαντώ συνέχεια στις απορίες σας μην κάντε κατάχρηση και αρχίσετε να με ρωτάτε και για το ΠΡΟ-ΠΟ.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Αυτό το θέμα είναι κλειδωμένο, δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε δημοσιεύσεις ή να δημοσιεύσετε άλλες απαντήσεις  [ 166 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group