forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 23 Νοέμ 2017, 18:48

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 21 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: "Τα Μαθηματικά δε χρησιμεύουν σε τίποτα!!!"
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Μαρ 2006, 02:17 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 28 Φεβ 2006, 14:47
Δημοσ.: 1751
Τοποθεσια: Αργυρούπολη
Πώς αντιμετωπίζετε ένα μαθητή ή μαθήτρια που σας λέει κάτι τέτοιο?

(Η ερώτηση είναι πολύ σοβαρή, και κύριος λόγος που η χώρα πάει κατά διαόλου είναι επειδή η Γλώσσα/Έκθεση και τα Μαθηματικά είναι τα πιο παρεξηγημένα και χειρίστως διδασκόμενα μαθήματα. Γιατί αυτά τα δύο μαθήματα διδάσκουν το Λόγο.)

Πάντως, η αγαπημένη μου ατάκα που έχω ακούσει so far είναι η εξής:
"Εγώ τι να τα κάνω τα Μαθηματικά, αφού θα γίνω τραγουδίστρια?"
:lol: :cry:

_________________
"I am the happiest man alive. I have that in me that can convert poverty into riches, adversity into prosperity, and I am more invulnerable than Achilles; fortune hath not one place to hit me."


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Μαρ 2006, 02:29 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 28 Φεβ 2006, 00:06
Δημοσ.: 5211
[url=http://www.mathsforyou.gr/index.php?option=com_wrapper&Itemid=437]Πολλοι ούτως ή άλλως πιστεύουν ότι τα μαθηματικά είναι ένα σκοτεινό δωμάτιο.
ΟΜΩΣ ΈΝΑ ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΔΕΙΟ
[/url]

Νομίζω αξίζει μια ματιά!

_________________
cogito ergo sum
δραματική σχολή


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 23 Μαρ 2006, 22:04 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 01 Μαρ 2006, 21:16
Δημοσ.: 459
Τοποθεσια: Νέος Κόσμος
Χειρότερο είναι να αντιμετωπίζεις έναν φοιτητή του τμήματος που λέει το ίδιο !!!

το κύριο επιχείρημα:

" πολύ θεωρητικά όλα αυτά .. δεν εχουν εφαρμογή - ούτε θα τα δεις πουθενα αλλού εκτός απο εδωμέσα "

Πρόσφατα μου το είπε πτυχιούχος!!!!!!!!!!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 23 Μαρ 2006, 23:39 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 28 Φεβ 2006, 00:06
Δημοσ.: 5211
Νομίζω ότι δεν ειναι θέμα πτυχιούχου ή μη.. Το θέμα είναι κατά πόσο του αρέσουν τα Μαθηματικά και πόσο τα καταλαβαίνει. (δεν υποννοώ ότι εγώ τα καταλαβαίνω)
Απλά η ιστορία μας δείχνει ότι τα Μαθηματικά είναι αρκετά μπροστά από την εποχή τους, σχεδόν πάντα. Απλώς δεν έχουν βρει την εφαρμογή ή την χρήση τους στον δικό μας κόσμο! (κοινό κόσμο αντίληψης)
Πχ. Ο Άινσταιν στη θεωρία της Σχετικότητας χρησιμοποίησε Μαθηματικά που ήδη υπήρχαν.. Αλλά είχε την ικανότητα να τα συνδέσει με την ζώη μας (δεν λέω πραγματικότητα γιατί δεν ξέρεις ποτέ ποια είναι αυτή!) :idea:

_________________
cogito ergo sum
δραματική σχολή


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: "Τα Μαθηματικά δε χρησιμεύουν σε τίποτα!!!"
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Μαρ 2006, 04:48 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 18 Μαρ 2006, 17:51
Δημοσ.: 830
noxteryn έγραψε:
Πώς αντιμετωπίζετε ένα μαθητή ή μαθήτρια που σας λέει κάτι τέτοιο?

Πάντως, η αγαπημένη μου ατάκα που έχω ακούσει so far είναι η εξής:
"Εγώ τι να τα κάνω τα Μαθηματικά, αφού θα γίνω τραγουδίστρια?"
:lol: :cry:


Λοιπόν, επειδή έχω ακούσει και εγώ από κοπέλες που κάνω μάθημα το αμίμητο μόλις μεγαλώσω θα γίνω καθηγήτρια μοντέρνου χορού ή δημοσιογράφος κτλ κτλ νομίζω μια λύση "πιάνει" κάπως. Ξεπερνάς το πόσο προφανής σου φαίνεται η απάντηση και αρχίζεις και αναλύεις σοβαρά όλους τους πιθανούς και απίθανους τομείς στους οποίους μπορεί να χρειαστεί μαθηματικά στην ζωή του κάποιος. Οκ πες για τα γενικά αναπτύσσει το μυαλό και την σκέψη αλλά μετά κάνε το εντελώς συγκεκριμένο με καθημερινά παραδείγματα. Π.χ. δημοσιογράφος; οκ! Τα χρειάζεσαι για να διαβάζεις στατιστικές, για να λες τα νέα από το χρηματιστήριο, να εξηγείς τα φορολογικά μέτρα της κυβέρνησης, τα επιτόκια των τραπεζών κ.ο.κ. Ξέρω μπορεί να ακούγεται βαρετό αλλά έτσι και αφιερώσεις σοβαρά ένα 10-λεπτο σε αυτή την συζήτηση και αντιληφθούν ότι δεν είναι αφηρημένες έννοιες που δεν χρειάζονται πουθένα μετά το σχολείο πραγματικά τα βλέπουν με άλλο μάτι. (καλά μην περιμένεις και καμία άμεση και θεαματική βελτίωση αλλά η κατάσταση στρώνει μετά- ή εγώ ήμουν τυχερή στο συγκεκριμένο :wink: ).


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Μαρ 2006, 05:32 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 28 Φεβ 2006, 00:06
Δημοσ.: 5211
marilena έγραψε:
...μεγαλώσω θα γίνω καθηγήτρια μοντέρνου χορού...

Και καλά τον δημοσιογράφο (τώρα με τις υποκλοπές πρέπει να ξέρει και προγραμματισμό)... Αλλά καθηγήτρια μοντέρνου χορού; Εδώ τι απάντησες; Να μετράει τα βήματα; Το μέτρο;

_________________
cogito ergo sum
δραματική σχολή


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 29 Μαρ 2006, 03:38 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 28 Φεβ 2006, 14:47
Δημοσ.: 1751
Τοποθεσια: Αργυρούπολη
theodore έγραψε:
[url=http://www.mathsforyou.gr/index.php?option=com_wrapper&Itemid=437]Πολλοι ούτως ή άλλως πιστεύουν ότι τα μαθηματικά είναι ένα σκοτεινό δωμάτιο.
ΟΜΩΣ ΈΝΑ ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΔΕΙΟ
[/url]

Νομίζω αξίζει μια ματιά!

Εκπληκτικό κείμενο!
(Ποιος το έγραψε?)

Το πρόβλημα είναι ότι αν ξεκινήσεις να τα λες όλα αυτά (τα πολύ μεστά) λόγια, οι μαθητές θα ροχαλίζουν πριν φτάσεις στη δεύτερη παράγραφο!

theodore έγραψε:
Και καλά τον δημοσιογράφο (τώρα με τις υποκλοπές πρέπει να ξέρει και προγραμματισμό)... Αλλά καθηγήτρια μοντέρνου χορού; Εδώ τι απάντησες; Να μετράει τα βήματα; Το μέτρο;

Για το δημοσιογράφο, μη ξεχνάς και τα Forensics, τώρα τους φόνους, τις ληστείες, και τα αστυνομικά σκάνδαλα!
:lol:

Βασικά, εγώ αποφεύγω να απαντώ άμεσα, γιατί οποιαδήποτε απάντηση ακούγεται τετριμμένη και αδιάφορη.

Αγαπημένη μου εξήγηση στο γιατί μαθαίνουμε Μαθηματικά είναι η εξής:

"Τα Μαθηματικά είναι το ίδιο χρήσιμα με την Ποίηση.
Για ποιο λόγο μαθαίνουμε Ποίηση? Σε τι χρησιμεύει η Ποίηση? Αν διαβάσω ποιήματα όταν είμαι μικρός, θα με βοηθήσει στο να γίνω ιατρός?
Ο άνθρωπος εφηύρε τη Γλώσσα. Και το έκανε αυτό για να ικανοποιήσει τις καθημερινές του ανάγκες. Η ίδια σχέση που συνδέει την Ποίηση με τον καθημερινό επικοινωνιακό λόγο, συνδέει και τα Μαθηματικά με τα "εφαρμοσμένα" Μαθηματικά.
Τα Μαθηματικά αποτελούν λυρική απεικόνιση του πραγματικού κόσμου. Τόσο στην Ποίηση, όσο και στα Μαθηματικά, επικρατεί η αρμονία, η φαντασία, και η οξυδέρκεια.
Αν διαβάσεις ποιήματα όταν είσαι μικρός, θα σε βοηθήσει στο να γίνεις άνθρωπος. Αν μελετήσεις Μαθηματικά όταν είσαι μικρός, θα σε βοηθήσει στο να γίνεις σκεπτόμενος άνθρωπος.
Είναι απαραίτητα και τα δύο."

Φυσικά, δεν πρόκειται να την αναφέρω μπροστά σε μαθητή!

_________________
"I am the happiest man alive. I have that in me that can convert poverty into riches, adversity into prosperity, and I am more invulnerable than Achilles; fortune hath not one place to hit me."


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 29 Μαρ 2006, 13:55 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 18 Μαρ 2006, 17:51
Δημοσ.: 830
Κοίτα, σοβαρά πιστεύω ότι η απορία τους είναι το που μπορούν να τους χρειαστούν τα μαθηματικά στην καθημερινότητα τους. Θέλουν συγκεκριμένες απαντήσεις. Μην ξεχνάς άλλωστε ότι ένα παιδάκι δημοτικού δεν θα συγκινηθεί ιδιαίτερα με την προοπτική του σκεπτόμενου ανθρώπου, θα το θεωρήσει πολύ γενικό. Χρειάζεται κάτι πιο απτό σε αυτές τις ηλικίες, που να το καταλάβει και να μπορεί να συνειδητοποιήσει την χρησιμότητά του.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 29 Μαρ 2006, 15:46 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 28 Φεβ 2006, 14:47
Δημοσ.: 1751
Τοποθεσια: Αργυρούπολη
Μα το παιδάκι Δημοτικού δε νομίζω να καταλαβαίνει σε τι του χρησιμεύει οποιοδήποτε μάθημα που παρακολουθεί! :lol:

Οι άνθρωποι δε γνωρίζουν τι θέλουν.
Έχω δει μαθητές να πάνε για καφέ μέχρι τις 02:00 την παραμονή Πανελληνίων Εξετάσεων. Είναι δυνατό να εξηγήσεις σε τέτοιους ανθρώπους ότι τα Μαθηματικά θα τους είναι χρήσιμα?

(Πόσο εύκολα μπορείς να πείσεις έναν καπνιστή να κόψει το κάπνισμα?)

Βέβαια, δεν είναι όλοι έτσι.
Αλλά καταλαβαίνετε το point μου...

_________________
"I am the happiest man alive. I have that in me that can convert poverty into riches, adversity into prosperity, and I am more invulnerable than Achilles; fortune hath not one place to hit me."


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 29 Μαρ 2006, 16:21 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 28 Φεβ 2006, 00:06
Δημοσ.: 5211
noxteryn έγραψε:
...Έχω δει μαθητές να πάνε για καφέ μέχρι τις 02:00 την παραμονή Πανελληνίων Εξετάσεων. Είναι δυνατό να εξηγήσεις σε τέτοιους ανθρώπους ότι τα Μαθηματικά θα τους είναι χρήσιμα!...


εεεεε... Εγώ ξύπναγα 3 ώρες νωρίτερα, (γράφαμε 9 άρα 6) για να είμαι 7 στο σχολείο!
Παίζαμε ποδόσφαιρο!!! Μιλάμε για σκληρό ματς.. Περίμενα να ξεϊδρώσω για να γράψω το όνομα μου στο επίσημο χαρτί... Δεν μπορείς να μου έξηγήσεις την αξία των Μαθηματικών λες;

_________________
cogito ergo sum
δραματική σχολή


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 29 Μαρ 2006, 21:04 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 18 Μαρ 2006, 17:51
Δημοσ.: 830
Μα ιδιαίτερα στα παιδιά του δημοτικού πρέπει να εξηγήσεις (με απλά και καθημερινά παραδείγματα) γιατί τα βάζεις να ασχολούνται με τις ώρες με τα μαθήματα. Δεν είναι λογικό να απαιτείς από αυτά να κάθονται να κάνουν πράξεις χωρίς να αναρωτηθούν ούτε στιγμή ποιό είναι το νόημα όλων αυτών!!!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Μαρ 2006, 07:09 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 28 Φεβ 2006, 14:47
Δημοσ.: 1751
Τοποθεσια: Αργυρούπολη
Μα φυσικά όχι! Δεν είπα να μην τους πεις τίποτα! :P Αλλά πολλά από αυτά που θα τους πεις δεν τους πολυ-αγγίζουν (όπως αναφέρει και ο συντάκτης του κειμένου που quoted ο theodore). Εξάλλου, αυτός είναι ο λόγος που συζητάμε το θέμα...

Theodore, αυτό που έκανες εσύ ήταν καλό! Το να ξυπνάς νωρίτερα δίνει χρόνο στο μυαλό να kickstart και να δουλεύει σε πολλές στροφές όταν είναι να γράψεις. Σε αυτό βοηθά και η άθληση. (Εξάλλου, και εγώ έπαιζα ένα γρήγορο botmatch στο Unreal Tournament πριν πάω σχολείο σχεδόν κάθε μέρα (ναι, το First-Person Shooter είναι άθλημα)!) Το να κοιμηθείς αργά (είτε για καφέ, είτε για διάβασμα) κάνει τεράστια ζημιά στον τρόπο σκέψης την άλλη μέρα, και δε νομίζω να σου προσφέρει τίποτα.

Πάντως, όταν ανέφερα το παράδειγμα του καφέ αναφερόμουν στην κατηγορία μαθητών που είναι τόσο χαμηλού βαθμού, ώστε ήθελαν να γίνουν "μπάτσοι", αλλά τόσο χαζοί, ώστε έδωσαν τρεις φορές και δεν πέρασαν (true story), και παρ'όλα αυτά, πάνε όλη την ώρα για "καφέ"! Losers...

_________________
"I am the happiest man alive. I have that in me that can convert poverty into riches, adversity into prosperity, and I am more invulnerable than Achilles; fortune hath not one place to hit me."


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Ιουν 2006, 21:43 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 25 Μάιος 2006, 02:31
Δημοσ.: 1656
Τοποθεσια: Ηλιούπολη
Bασικά δε νομίζω ότι μου αρέσει απόλυτα αυτό το "πού χρησιμεύει;".
Από όσα έκανα στη φιλοσοφία, οι αρχαίοι Έλληνες μάθαιναν με το ιδανικό του "γνώση για την γνώση". Στον Μεσαίωνα, ο σκοπός της γνώσης και της μελέτης ήτανε η σωτηρία της ψυχής. Μετά στην Αναγέννηση το ιδανικό ήτανε ο homo universalis, o άνθρωπος με σφαιρικές γνώσεις.

Όταν γνωρίζεις κάτι καλά, είτε είναι άθλημα είτε θετική επιστήμη ή οποιοσδήποτε τομέας μπορείς με παρομοιώσεις και αναλογίες, με ισομορφισμούς αν θέλεις, να κατανοήσεις και οτιδήποτε άλλο ταχύτερα. Μια προσωπικότητα σαν τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι ας πούμε, θα είχε προσφέρει πολύ λιγότερα, εάν σκεφτότανε μονίμως πού θα του χρησιμέψει η γνώση που αποκόμιζε από το αντικείμενο παρατήρησης. Για παράδειγμα είχε μελετήσει(ζωγραφίσει) και κατονομάσει δεκάδες στρόβιλους νερού.

A.E.Popham,"The drawings of Leonardo da Vinci" έγραψε:
Water played an important part in Da Vinci's life (...) His profession as a water engineer in not enough to account for what can almost be regarded as an obsession;rather than a symptom of it.


Oι άνθρωποι που σκέφτονται πού θα τους χρησιμέψει κάτι χάνουν περισσότερο χρόνο έτσι παρά εάν το μάθαιναν κατευθείαν. Είναι στην ουσία μια φυγόπονη δικαιολογία. Γιατί όταν απαντήσεις, ας πούμε, θα σου χρησιμέψει η στατιστική, η απάντηση μπορεί κάλλιστα να είναι "τότε γιατί κάνω και γεωμετρία;".

Καταλαβαίνω βέβαια ότι ο στόχος εδώ είναι να δώσεις ένα προσωπικό κίνητρο στο παιδί να διαβάσει. Και εγώ πόσες φορές δεν έχω γκρινιάξει επειδή βαριόμουνα να διαβάσω κάποιο μάθημα. Αλλά, αν κάτσω να σκεφτώ στις εμπειρίες μου με τους καθηγητές, αυτό που με ωθούσε να διαβάσω ήτανε:

-ο ενθουσιασμός του καθηγητή για το αντικείμενο
-η πειθαρχία και η πίστη ότι ξέρει τι κάνει

Όλα αυτά τα είπα με όλο το σεβασμό για όσους από εσάς έχουνε διδάξει στη πράξη μαθηματικά βέβαια. Είναι απλώς ένας προβληματισμός πάνω στο θέμα.

Νομίζω υπάρχουν τρεις τομείς των μαθηματικών που μπορεί να ενδιέφεραν έναν μαθητή: η κρυπτογραφία, η συνδυαστική και η θεωρία παιγνίων. Όχι με το φορμαλιστικό τρόπο. Αλλά μπορείς να του πεις ότι μπορεί εύκολα με τα όσα μαθαίνει να στέλνει κρυπτογραφημένα ραβασάκια στο μάθημα ή να φτιάχνει αινίγματα για τους φίλους του. Και τα αινίγματα μαθηματικά είναι. Επίσης με τη γνώση ενός απλού νόμου, να λέει κατευθείαν στην παρέα "αυτό έχει τόσους πιθανούς συνδυασμούς". Ή να ξέρει όταν παίζει ένα επιτραπέζιο εάν τον συμφέρει περισσότερο να αρχίσει πρώτος ή δεύτερος. Αυτά είναι όλα στη ζωή, και δεν είναι εξυπνάδα, είναι θέμα.... μαθηματικών.

_________________
Χρυσ/μος:πόσον ἐκοπίασεν ὁ Πλάτων μὲτοὺς μαθητᾶς του μὲτὸ νὰμᾶς συζητεῖ περὶ γραμμῆς καὶγωνίας καὶσημείου...αὐτὰ εἶναι διὰ τὴν ζωὴν περισσότερο ἄχρηστα ἀπὸ ἐκεῖνα τὰ ὑφάσματα-χωρὶς νὰ ὠφελήσει πολὺ ἢ ὀλίγον μὲ τὰς συζητήσεις αὐτᾶς ἐγκατέλειψε ἔτσι τὴν ζωή


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Ιουν 2006, 22:35 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 28 Φεβ 2006, 14:47
Δημοσ.: 1751
Τοποθεσια: Αργυρούπολη
Μπορεί πολλές φορές η χρησιμότητα να είναι έμμεση, αλλά δεν παύει να είναι χρησιμότητα. Για παράδειγμα, το Σκάκι δε σου διδάσκει μόνο υπολογισμούς. Σου διδάσκει υπομονή, γαλήνη, μαχητικότητα, ειλικρίνια, πολλά πράγματα. Δεν είναι άμεσα χρήσιμο να λύσεις μια δύσκολη ασκησούλα στα μαθηματικά, αλλά είναι έμμεσα χρήσιμο, επειδή αυτή η ασκησούλα σε έκανε λίγο πιο έξυπνο, λίγο πιο ευφάνταστο, λίγο πιο ανθεκτικό στην Alzheimer's Disease.

Άρια, πολύ ενδιαφέρουσα η τοποθέτησή σου. Συνεπώς, είναι καθήκον ενός διδασκάλου να εμπνέει τέτοια εμπιστοσύνη, πειθαρχία, και σεβασμό, ώστε ο μαθητής να τον ακούει με ενδιαφέρον σε οτιδήποτε λέει, χώρις να κάθεται να τα αναλύει με ανούσιες διερωτήσεις.

Αυτό σημαίνει ότι ο διδάσκαλος πρέπει να έχει τεράστια γνώση στο θέμα, τόσο τεχνική, όσο και ιστορική/φιλοσοφική/πνευματική. Αυτό μου θυμίζει δάσκαλο κάποιας πολεμικής τέχνης, και ίσως έτσι πρέπει να είναι ένας καθηγητής Μαθηματικών. Θεωρητικά, αυτό είναι εφικτό, αν ασχοληθεί κανείς σοβαρά και για αρκετά χρόνια με το πεδίο του.

Σύμφωνα με αυτά που λέει η Άρια, τεράστιο ρόλο παίζει και η προσωπικότητα του διδασκάλου. Πρέπει να μπορεί να συνεπάρει το μαθητή του με τον ενθουσιασμό του και τον τρόπο διδασκαλίας. Εδώ δυσκολεύουν λίγο τα πράγματα. :lol:

Είχα έναν καθηγητή στο φροντιστήριο (Β' και Γ' Λυκείου), ο οποίος ήταν πραγματικά πωρωμένος. Μας έβαζε συνέχεια ασκήσεις (ή "ασκησούλες", όπως τις έλεγε) και είχε πάντα ένα συνεχή ενθουσιασμό ("να λύσουμε ασκησούλες, να πωρωθούμε?", "κοιτάξτε τη ωραία που βγήκε αυτή η άσκηση!", "τι ωραία άσκηση που είναι αυτή!", "ρε παιδιά, πρέπει να πωρωνόμαστε!"). Επίσης, δημιουγούσε εντυπώσεις λέγοντας πόσο συχνά λύνει (ή φτιάχνει ασκήσεις): "χθες μου ήρθε μια άσκηση την ώρα που έβλεπα ειδήσεις!", "ήμουν με ένα φίλο μου σε μια καφετέρια, και μου ήρθε η λύση ενός από τα θέματα της Ολυμπιάδας, όποτε έκατσα και την έγραψα στη χατροπετσέτα!". Τέτοια πράγματα. Μπορεί να είναι (λίγο) γραφικός, αλλά κάνει καλή δουλειά, και τα παιδιά το συμπαθούν.

_________________
"I am the happiest man alive. I have that in me that can convert poverty into riches, adversity into prosperity, and I am more invulnerable than Achilles; fortune hath not one place to hit me."


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Ιουν 2006, 22:44 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 25 Μάιος 2006, 02:31
Δημοσ.: 1656
Τοποθεσια: Ηλιούπολη
noxteryn έγραψε:
Συνεπώς, είναι καθήκον ενός διδασκάλου να εμπνέει τέτοια εμπιστοσύνη, πειθαρχία, και σεβασμό, ώστε ο μαθητής να τον ακούει με ενδιαφέρον σε οτιδήποτε λέει, χώρις να κάθεται να τα αναλύει με ανούσιες διερωτήσεις.


Ναι, με κατάλαβες ακριβώς :happy:

noxteryn έγραψε:
Μπορεί πολλές φορές η χρησιμότητα να είναι έμμεση, αλλά δεν παύει να είναι χρησιμότητα. Για παράδειγμα, το Σκάκι δε σου διδάσκει μόνο υπολογισμούς. Σου διδάσκει υπομονή, γαλήνη, μαχητικότητα, ειλικρίνια, πολλά πράγματα. Δεν είναι άμεσα χρήσιμο να λύσεις μια δύσκολη ασκησούλα στα μαθηματικά, αλλά είναι έμμεσα χρήσιμο, επειδή αυτή η ασκησούλα σε έκανε λίγο πιο έξυπνο, λίγο πιο ευφάνταστο, λίγο πιο ανθεκτικό στην Alzheimer's Disease.


Aυτή είναι η καλύτερη και η πιο σύντομη απάντηση που μπορείς να δώσεις' έχει και κάποια δόση χιούμορ. Δε μπορώ να φανταστώ τι θα μπορούσε να έχει να γκρινιάξει άλλο ένας δύσπιστος μαθητής. Πέρα του ότι φαίνεται και αρκετά αυθόρμητη και δε του δείχνεις ότι ασχολήθηκες τρομερά με την ερώτησή του.

_________________
Χρυσ/μος:πόσον ἐκοπίασεν ὁ Πλάτων μὲτοὺς μαθητᾶς του μὲτὸ νὰμᾶς συζητεῖ περὶ γραμμῆς καὶγωνίας καὶσημείου...αὐτὰ εἶναι διὰ τὴν ζωὴν περισσότερο ἄχρηστα ἀπὸ ἐκεῖνα τὰ ὑφάσματα-χωρὶς νὰ ὠφελήσει πολὺ ἢ ὀλίγον μὲ τὰς συζητήσεις αὐτᾶς ἐγκατέλειψε ἔτσι τὴν ζωή


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 21 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group