forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 23 Νοέμ 2017, 18:53

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 6 δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Διαφορετικά θέματα ανά μαθητή;
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Δεκ 2009, 22:48 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 23 Νοέμ 2006, 10:32
Δημοσ.: 1888
Ένα παιδί τρίτης Γυμνασίου μου είπε ότι η καθηγήτρια του στα διαγωνίσματα, βάζει διαφορετικά θέματα σε κάθε μαθητή αναλόγως με τις ικανότητες του-βαθμούς του! Τι λέτε για αυτή την μέθοδο;

Με βάση το παραπάνω μου ήρθε μία ιδέα, που ίσως δίνει μεγαλύτερο κίνητρο στα παιδιά για διάβασμα. Ανάλογα με τους βαθμούς, χωρίζουμε τους μαθητές σε 3 κατηγορίες. Κάθε μήνα και αναλόγως με την πρόοδο των μαθητών, κάποιοι θα πέφτουν κατηγορία και κάποιοι θα ανεβαίνουν. Κάτι σαν το ποδόσφαιρο δηλαδή. Κάθε εβδομάδα θα υπάρχει ένα μικρό τεστάκι (διαφορετικού βαθμού δυσκολίας ανάλογα με την κατηγορία) το οποίο θα είναι κάτι σαν το παιχνίδι της αγωνιστικής. Η διαφορά με το ποδόσφαιρο θα είναι δηλαδή ότι κάθε 4 αγωνιστικές-τεστ θα έχουμε και ανακατατάξεις στις κατηγορίες. Κάποιοι θα πέφτουν κάποιοι θα σώζονται κάποιοι θα ανεβαίνουν :P .

Δεν ξέρω για τα κορίτσια, αλλά στα αγόρια μάλλον θα άρεσε. Το θέμα είναι κατά πόσο είναι σωστό να χωρίζουμε τους μαθητές σε κατηγορίες (αν και με τους βαθμούς αυτό δεν κάνουμε;). Στο τέλος της χρονιάς φυσικά δεν θα λείπουν τα βραβεία για τον πρωταθλητή και για αυτούς που βγήκαν Ευρώπη. :D

_________________
"Πριν ξεκινήσουμε να συζητάμε, πρέπει πρώτα να ορίζουμε τις έννοιες για να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε" - Σωκράτης


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διαφορετικά θέματα ανά μαθητή;
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 02 Δεκ 2009, 00:17 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 27 Σεπ 2007, 13:25
Δημοσ.: 838
Τοποθεσια: πειραιάς
Πολύ ωραίο θέμα...Και εγώ θα ήθελα να ακούσω γνώμες!!
Εν συντομία(θα μιλήσω πιο εκτενέστερα άλλη φορά)πιστέυω τα εξής:
1)Ο "πρωταθλητισμός" στην τάξη δε ξέρω πόσο μπορεί να βοηθήσει...Ίσως θα ήταν καλύτερα να υπήρχαν ομάδες μαθητών στην τάξη που θα συμμετείχαν σε "πρωταθλητισμό",για να αναπτυχθεί έτσι και η συνεργασία μεταξύ των μαθητών αλλά και για να νιώθουν "ενεργοί" και ικανοί και οι αδύνατοι μαθητές,και επίσης να "αναγκαστούν" να συμμετάσχουν και οι αδιάφοροι μαθητές!Αλλά όχι σε κατηγορίες γιατί πιστέω ότι έτσι μεγενθύνουμε τη διαφορά μεταξύ "δυνατών" και "αδύνατων" μαθητών!Πχ απλώς να "διαγωνίζονται" οι ομάδες σε κάποιες εργασίες και να ανταμοίβονται αναλογικά!
2)Θα ήθελα τη γνώμη σας για το αν θα ήταν πιο καλό να χωρίζονται σε τμήματα(κατηγορίες)οι μαθητές ανάλογα το επίπεδο τους και όχι με αλφαβητική σειρά!Δεν είναι πρωτιμότερο να κοιτάμε να μην υπάρχουν κοινωνικές ανισότητες(οι "χαζοί" και οι "έξυπνοι")παρά μαθησιακές ανισότητες?
Μια παρόμοια πρόταση έχει κάνει ο κ.Ράπτης για την σχολή αλλά να τελειώνει ο καθένας με διαφορετικό πτυχίο(με διαφορετικό πτυχίο ή διαφορετικό απολυτήριο)αλλά πιστέυω ότι είναι η χειρότερη λύση να βγάζουμε χαζους και έξυπνους μαθηματικούς ή χαζούς και έξυπνους μαθητές!?Θα μπορούσε να γίνει αυτό χωρίς διαφορετικό τίτλο σπουδών ή διαφορετικό απολυτήριο...αλλά και πάλι δε θα ήταν άδικο για τους καλούς μαθητές ή φοιτητές? :?
Ίσως εδώ θα μπορούσε να μας εξηγήσει εκτενέστερα την άποψη του ο κ.Ράπτης!

Υ.Γ. αν το πρωτάθλημα που σκέφτηκες eliascm21 είναι σαν το ελληνικό και εσύ είσαι ο Γκαγκάτσης,λυπάμαι τα παιδιά που θα πάρουν το ρόλο της Αεκ,του Πάοκ και των άλλων ομάδων...χαχαχαχ :P


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διαφορετικά θέματα ανά μαθητή;
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 02 Δεκ 2009, 02:26 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 22 Δεκ 2008, 06:52
Δημοσ.: 51
eliascm21 έγραψε:
Ένα παιδί τρίτης Γυμνασίου μου είπε ότι η καθηγήτρια του στα διαγωνίσματα, βάζει διαφορετικά θέματα σε κάθε μαθητή αναλόγως με τις ικανότητες του-βαθμούς του! Τι λέτε για αυτή την μέθοδο;

Με βάση το παραπάνω μου ήρθε μία ιδέα, που ίσως δίνει μεγαλύτερο κίνητρο στα παιδιά για διάβασμα. Ανάλογα με τους βαθμούς, χωρίζουμε τους μαθητές σε 3 κατηγορίες. Κάθε μήνα και αναλόγως με την πρόοδο των μαθητών, κάποιοι θα πέφτουν κατηγορία και κάποιοι θα ανεβαίνουν. Κάτι σαν το ποδόσφαιρο δηλαδή. Κάθε εβδομάδα θα υπάρχει ένα μικρό τεστάκι (διαφορετικού βαθμού δυσκολίας ανάλογα με την κατηγορία) το οποίο θα είναι κάτι σαν το παιχνίδι της αγωνιστικής. Η διαφορά με το ποδόσφαιρο θα είναι δηλαδή ότι κάθε 4 αγωνιστικές-τεστ θα έχουμε και ανακατατάξεις στις κατηγορίες. Κάποιοι θα πέφτουν κάποιοι θα σώζονται κάποιοι θα ανεβαίνουν


Η μέθοδος της καθηγήτριας που ανέφερες είναι χωρίς νόημα . Χωρισμό των μαθητών σε ομάδες θα είχε νόημα μόνο αν γινόταν και στην διδασκαλία , ώστε οι καλύτεροι μαθητές να διδάσκονται περισσότερα πράγματα . Επίσης θεωρώ λάθος την λογική του ανταγωνισμού στην τάξη , στο ποδόσφαιρο σκοπός είναι να νικήσεις τον αντίπαλο , στην τάξη σκοπός του μαθητή πρέπει να είναι να αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες ο ίδιος . Στην τελική αν κάποιος έχει για κίνητρο διαβάσματος να την πει στους άλλους , το κάνει και μόνος του , δεν χρειάζεται ένας καθηγητής να καταπιαστεί με το θέμα φτιάχνοντας πίνακες κατατάξεων .


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διαφορετικά θέματα ανά μαθητή;
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Δεκ 2009, 23:33 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 23 Νοέμ 2006, 10:32
Δημοσ.: 1888
@lazkan
Το να μπαίνουν οι μαθητές σε τμήματα ανάλογα με τις δυνατότητες τους νομίζω ότι θα βοηθούσε. Τα πράγματα που θα διδαχτούν όλοι θα είναι φυσικά τα ίδια, αυτά που ορίζει η κάθε τάξη. Αλλά αν κάποιοι το έχουν περισσότερο (δεν λέω ότι είναι πιο έξυπνοι, γιατί το ότι έχω καλός βαθμούς στα μαθηματικά δεν συνεπάγεται έχω μυαλό, ούτε και το αντίθετο) δείχνει μάλλον ότι ενδιαφέρονται περισσότερο οπότε γιατί να μην είναι όλοι μαζί σε ένα τμήμα που και να μπορέσουν να πάνε και λίγο παραπάνω τον πήχη την δυσκολίας;
Σε ένα τμήμα που συνυπάρχουν καλοί και κακοί μαθητές, και οι πρώτοι μπορεί να βαρεθούνε όταν εξηγούνται ξανά και ξανά απλά για αυτούς πράγματα και οι δεύτεροι να βαρεθούνε γιατί απλά δεν θα καταλαβαίνουν τα πιο προχωρημένα πράγματα.

Τώρα για το Πανεπιστήμιο και εγώ δεν θεωρώ ότι μπορεί να γίνει ένας τέτοιος διαχωρισμός και είμαι αντίθετος και στο να δίνονται δύο ήδη πτυχίων. Όλοι όσοι βγαίνουν από μία σχολή πρέπει να έχουν κάποιες άλφα γνώσεις, ανεξαρτήτως από το τι θα ακολουθήσουν μετά. Τώρα για αυτούς που τους ενδιαφέρουν τα μαθηματικά παραπάνω από τον μέσο όρο μπορούν να κάνουν κάλλιστα μεταπτυχιακό και να εμβαθύνουν εκεί όσο θέλουν όπου θέλουν. Για αυτό υπάρχουν και αυτά.

_________________
"Πριν ξεκινήσουμε να συζητάμε, πρέπει πρώτα να ορίζουμε τις έννοιες για να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε" - Σωκράτης


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διαφορετικά θέματα ανά μαθητή;
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Δεκ 2009, 02:33 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 01 Μαρ 2006, 19:18
Δημοσ.: 3078
Τοποθεσια: Από δω κι από κεί.
Θα συμφωνήσω με τον Nikgeo. Δεν έχει νόημα ο ανταγωνισμός, και μπορεί να δημιουργήσει άλλα προβλήματα.

_________________
Γι' αυτό σου λέω.
Την άλλη φορά που θα μας ρίξουνε
να μην την κοπανήσουμε. Να ζυγιαστούμε.
Μην ξεπουλήσουμε φτηνά το τομάρι μας ρε.
Μη. Βρέχει. Δόσμου τσιγάρο.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διαφορετικά θέματα ανά μαθητή;
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 12 Δεκ 2011, 01:21 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 13 Φεβ 2008, 02:04
Δημοσ.: 278
Μπορει να απανταω επειτα απο 2 χρονια αλλα που κολλαει αυτος ο ανταγωνισμος στην ταξη? Λες και θα εχει καποιος κινητρο για να ανεβει καποια στιγμη στο...γκρουπ των δυνατων... μαλλον το βλεπετε απο την οπτικη του μαθητη που διαβαζει... και οχι απο την οπτικη εκεινου που ΔΕΝ διαβαζει και που ΑΥΤΟΣ χρειαζεται μεγαλυτερη καθοδηγηση....Ξεθαψα το θεμα διοτι αν και 2 χρονια μετα αυτες οι κουβεντες αξιζει να γινονται!

Παντως με το μονο που συμφωνω ειναι με τια ασκησεις που εβαζε η δασκαλα στο επιπεδο του καθε μαθητη....
Θελει μεγαλη διαθεση απο τον εκπαιδευτικο για κατι τετοιο....
και για να γνωριζει το επιπεδο του ΚΑΘΕ μαθητη του.... μαγκια...
αλλα αυτο που προτινεις ξεφευγει.....

Σκεφτηκε κανεις το παιδι που θα ηταν παντα τελευταιο σε αυτη τη περιπτωση?
Μαλλον οι μαθητικοι ειχαμε συνηθηισει να ειμαστε απο τους "καλους" μεσα στην ταξη και αγνοουμε καμια φορα το ΓΙΑΤΙ πολλοι δυσκολευονται να κατανοησουν την επιστημη που εμεις γουσταρουμε....


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 6 δημοσιεύσεις ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group