forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 23 Νοέμ 2017, 18:50

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 5 δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Η Διδακτική των μαθηματικών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Ιουν 2008, 21:00 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 04 Ιουν 2008, 20:49
Δημοσ.: 1
Καλησπέρα σε όλους.

Έχω ένα ερώτημα, όσον αφορά τη Διδακτική του κλάδου μας, που με απασχολεί αρκετό καιρό και δεν έχω βρεί μια τεκμηριωμένη αποψη η πολλές αντικρουόμενες.

Ας υποθέσουμε πως είστε καθηγητές, και θέλετε να μυήσετε "κάποιον" στον Μαθηματικό κόσμο.
Αυτός ο "κάποιος" έχει γνώσεις επιπέδου Λυκείου, είναι απόφοιτος σχολής διάφορης της Μαθηματικής, ασχολείται με αυτό που ονομάζουμε "Θεωρητική σκέψη".
λ.χ. απόφοιτος Φιλολογίας.

Έχετε κατα νου, κάποια συγκεκριμένη στρατηγική ώστε να του προκαλέσετε το ενδιαφέρον για τα Μαθηματικα;
Ποιό θα ήταν το καλύτερο "εισαγωγικό μάθημα";
Πώς μπορούμε να παρουσιάσουμε την μαθηματική ύλη όσο πιο "δελεαστικά" γίνεται;

Αυτά τα ερωτήματα έχω, ελπίζω να ημουν σαφής. :)


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Ιουν 2008, 13:51 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 05 Ιούλ 2006, 10:43
Δημοσ.: 283
Τοποθεσια: Boston
Νομίζω πως δεν υπάρχει συγκεκριμένη "στρατηγική". Ξεκινάς τη συζήτηση και.. προχωράς. :D

_________________
Αυτός ο κόσμος μαστίζεται από την αδιαφορία... αλλά τί με νοιάζει εμένα!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Η Διδακτική των μαθηματικών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 05 Ιαν 2009, 21:10 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 17 Μαρ 2006, 12:52
Δημοσ.: 672
Τοποθεσια: Ηλιούπολη
Αν ειδικά είναι των φιλολογικών.... τότε δείξε του πως όπως τα Αρχαία, έτσι και τα Μαθηματικά είναι μια γλώσσα.... του σύμπαντος..

_________________
** Αφήσαμε τα λάστιχα στην άσφαλτο.. και πήγαμε για ούζα με τα πόδια.... **


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Η Διδακτική των μαθηματικών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Μάιος 2010, 08:24 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 18 Μαρ 2006, 00:26
Δημοσ.: 302
Τοποθεσια: Κερατσίνι
Μπορείς επίσης να του αντιπαραβάλεις την "λογικού τύπου" αναζήτηση στο συντακτικό των αρχαίων, που ομοιάζει με την αξιωματική θεμελίωση της γεωμετρίας.
Πάντως αν δεν είναι ανοιχτόμυαλος μην περιμένεις και πολλά κατά τη γνώμη μου.

_________________
Ζήσε τα μαθηματικά σου!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Η Διδακτική των μαθηματικών
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Μάιος 2010, 12:40 
Χωρίς σύνδεση
Banned

Εγγραφη: 20 Απρ 2010, 12:39
Δημοσ.: 278
Απίστευτο! Ο CFG συμπτωματικά, έθεσε ένα ερώτημα κομμένο στα μέτρα μου από την πλευρά του υποψήφιου να μάθει περί των μαθηματικών. Πραγματικά το επιθυμώ, αλλά δυστυχώς μέχρι τώρα κανένας δεν σκέπτεται με τόσο ενδιαφέρον σαν του CFG, για ανθρώπους σαν εμένα. Θεωρούν ότι για να συζητήσουν μαζί σου - χωρίς να σε περιγελάσουν και να σε μειώσουν - πρέπει πρώτα να μπορείς να κατανοείς οπωσδήποτε τα παρακάτω (τυχαίο δείγμα από το φόρουμ) και παρακαλώ πηγαίνετε στο τρίτο μήνυμα - απάντηση του παρακάτω θέματος…
viewtopic.php?f=39&t=2345
… παρά το ότι δηλώνεις μη μαθηματικός. Για σας μπορεί να είναι εύκολο, αλλά για μένα είναι βουνό. Δεν είναι, ας το πω «κάπως», το κριτήριο του να αντιμετωπίζεται κάποιος μη μαθηματικός σαν καθυστερημένος επειδή δεν γνωρίζει αυτά τα απλά για σας; Επομένως θα πρέπει να αποδεχτούν με κατανόηση και όχι ειρωνικά την μη μαθηματική εξειδίκευσή του φιλοξενούμενου (δεν είναι δα κάθε μη μαθηματικός για πέταμα), ότι τα αρχικά ή βασικά των μαθηματικών (αυτά ψάχνω), είναι τα πλέον αναγκαία σε περιπτώσεις σαν την δική μου. Το πολύ φιλόξενο της σελίδας σας για το οποίο δεν είμαι ασφαλώς αγνώμων ή δεν το διαπιστώνω, είναι δεκτικό πολλών εξαιρέσεων σχετικά με την αναγκαία ευαισθησία που χρειάζεται να δειχτεί επί των όσων μη μαθηματικών φιλοξενεί. Δικαίωμά τους βέβαια, αλλά μου κάνει φοβερή εντύπωση που βρίσκω μαθηματικό σαν τον CFG που προσεγγίζει (ή επιθυμεί να προσεγγίσει) ο ίδιος κάποιον μη μαθηματικό να του μάθει πέντε πράγματα, χωρίς πρώτα να τον ωθήσει στο να δεχτεί (δίκαια) παρατηρήσεις περί την κοσμιότητά του και την απότοκη προκλητικότητά του, όταν αντιδράσει σε ύβρεις και ειρωνείες.
Ευτυχώς βρίσκω εδώ συνομιλητή με αυξημένη την ευαισθησία περί τις συμπεριφορές και τον ευχαριστώ δημόσια στο πλαίσιο του φόρουμ. Ο ίδιος ξέρει ποιος είναι.
Παράθεση:
p.mairh
Αν ειδικά είναι των φιλολογικών.... τότε δείξε του πως όπως τα Αρχαία, έτσι και τα Μαθηματικά είναι μια γλώσσα.... του σύμπαντος..

p.mairh, κάπως υπερβολικό και αυτάρεσκο νομίζω και ειδικά αν απευθυνθεί σε φιλόλογο. Ελπίζω να μην παρεξηγηθώ που λέω την άποψή μου, αλλά στο σύμπαν ποτέ το 1-1=0. Στη φιλοσοφία και φιλολογία το "τα πάντα ρεί" θέλει το 1 να είναι συνεχώς 1 χωρίς εκπτώσεις και σε κάθε πράξη μεταβολής. Αυτό λέει και η φυσική βέβαια, που δείχνει ότι τα μαθηματικά μπορούν να είναι γλώσσα του σύμπαντος, όταν και μόνο όταν, το σύμπαν σαν τα μαθηματικά, στηρίζεται σε αξιώματα (αναπόδεικτες αλήθειες) και όχι σε υπαρκτές αλληλεπιδράσεις των όσων ευρίσκονται μέσα στο χώρο με κάθε μορφή ύπαρξης το καθένα. Αυτό δηλώνει εξάλλου το αφαιρετικά της φύσης, αλλά και η ανάγκη ύπαρξης μαθηματικής φιλοσοφίας, διάφορης της διαχρονικής υπαρξιακής φιλοσοφίας. Αυτά επίσης δηλώνουν άμεσα, ομολογία των ίδιων των μαθηματικών, αποστασιοποίησης από τη φύση και δείχνει αντιφατική η διεκδίκηση της δυνατότητας να εκφράσουν τα μαθηματικά υπό μορφή γλώσσας τη φύση. Επειδή όμως, είναι αληθές ότι τα μαθηματικά εισάγουν αξιώματα εκ της εμπειρίας (και μόνο για αυτό το λόγο) έχουν δυνατότητα να περιγράψουν πολλές εκδοχές των φυσικών σχέσεων, αλλά πάντως να αποτελούν γλώσσα, κατά την άποψή μου, όχι και ελπίζω να μην ενεργοποιήσω το θυμό σας.
Παράθεση:
sotmath
Μπορείς επίσης να του αντιπαραβάλεις την "λογικού τύπου" αναζήτηση στο συντακτικό των αρχαίων, που ομοιάζει με την αξιωματική θεμελίωση της γεωμετρίας.
Πάντως αν δεν είναι ανοιχτόμυαλος μην περιμένεις και πολλά κατά τη γνώμη μου.


Αυτό δεν είναι μονοσήμαντο και εξαιρετικά δύσκολο επομένως. Μια τέτοια προσπάθεια διδαχής της μαθηματικής συλλογιστικής σε φιλόλογο, συνεπάγεται κατοχή της γλώσσας του μαθηματικού στο επίπεδο της γλώσσας του φιλόλογου. Αν το εξετάσουμε διαδικαστικά, ίσως πρώτα να πρέπει ο φιλόλογος να διδάξει φιλολογία και φιλοσοφία στον μαθηματικό, να αποκτήσουν κοινές γνώσεις και μετά με κοινά «εφόδια», να προσεγγίσουν την μαθηματική συλλογιστική και την ιδιαιτερότητα της φιλοσοφίας των μαθηματικών και τη γλώσσα τους με τις τόσες ιδιαιτερότητες και τους ερμηνευτικούς ορισμούς. Έτσι μόνο (και πάντα με ενεργή την παρουσία της καλής θέληση, της υπομονής και της προσπάθειας προς αλληλοκατανόηση) μπορεί να βρεθεί κοινός τόπος ανταλλαγής πληροφοριών χρήσιμων και για τον φιλόλογο.
Επομένως το «ανοιχτόμυαλος» που είναι και ορθό και αναγκαίο, αφορά αμφότερους τους εμπλεκόμενους σε μια τέτοια διαδικασία και όχι μόνο τον φιλόλογο έναντι του μαθηματικού, θεωρώντας σαν δεδομένο ότι ο μαθηματικός είναι οπωσδήποτε ανοιχτόμυαλος.
Ευχαριστώ για την υπομονή σας, που πέραν των θέσεών μου σχετικά με το ίδιο το θέμα, ακούσατε και ένα παράπονό μου.
Λάκης


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 5 δημοσιεύσεις ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group