forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 24 Σεπ 2017, 16:09

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 1 δημοσίευση ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: DIALEKSI_DOXIADI_10.05.2006
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Μάιος 2006, 14:54 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 28 Φεβ 2006, 00:25
Δημοσ.: 4855
Τοποθεσια: Χολαργός
Παράθεση:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Τμήμα Mαθηματικων

Τμημα Μεθοδολογίας, Ιστορίας
KAI Θεωρίας Της Επιστήμης

Τμημα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας


ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ


Τμήμα Μαθηματικών και Στατιστικής

Τμημα Επιστήμων Αγωγής



Διαπανεπιστημιακό – Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών


“ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ”


Αθήνα, 3 Μαϊου 2006

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ & ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ/

*Δ Ι Α Λ Ε Ξ Η*

/ Τι σημαίνει α^2 + β^2 = γ^2 ;/

/Νόημα, μεταφορά και αφήγηση στη μαθηματική σκέψη/

*Ομιλητής :** **Απόστολος Δοξιάδης. *


*Ημερομηνία : *Τετάρτη *10 Μαϊου* 2006, *ώρα 19:00*//

*Τόπος :* Τμήμα Μαθηματικών, Αίθουσα/ /*ΑΜΦ 23/ /*

*Περίληψη*

Η κυρίαρχη άποψη παρουσιάζει τα μαθηματικά ως επιστήμη της καθαρής
λογικής, πέρα και πάνω από την τυχαιότητα, την αμφισημία και το λάθος.
Αυτή η εικόνα, με κατευθείαν καταγωγή από τον Πλάτωνα, αναπαράγεται
συνεχώς μέσα από τον τρόπο της καταγραφής των ήδη γνωστών μαθηματικών,
βάσει του Ευκλειδίου κουαρτέτου ορισμός-αξίωμα-θεώρημα-απόδειξη. Η
εικόνα όμως που προκύπτει από τη μελέτη της διαδικασίας της μαθηματικής
έρευνας είναι αρκετά διαφορετική – και σίγουρα πολύ πιο ενδιαφέρουσα.

Η έννοια της σημασίας μιας μαθηματικής πρότασης, όπως για
παράδειγμα «α^2 + β^2 = γ^2 ;», μας οδηγεί σε δυο άλλες: τη
μεταφορά και την αφήγηση. Ο μεταφορικός και ο αναλογικός τρόπος παίζουν
κεντρικό ρόλο στη μαθηματική σκέψη, καθώς και στην ανακάλυψη ή κατασκευή
– κάποτε αυτά τα δύο συγχέονται – μιας μαθηματικής πρότασης. Όμως, είναι
λιγότερο αποδεκτό ότι οι μαθηματικές αλήθειες κινούνται σε ένα ευρύτερο
εννοιολογικό πλαίσιο που είναι αφηγηματικό, πράγμα που πηγάζει από το
ότι ο παραγωγικός-αποδεικτικός τρόπος σκέψης, που αποτελεί την
πεμπτουσία των μαθηματικών, ουσιαστικά κατάγεται από τον αφηγηματικό.
Ερευνώντας την φύση της καταγωγής αυτής, αλλά και την αφανή επιβίωση της
στα σύγχρονα μαθηματικά, ανοίγεται μπροστά μας ένας άλλος τρόπος να
δούμε την διαδικασία και την ουσία τους.

_________________
Η Θυρα13 ειναι αυτο που δε μπορεις να φανταστεις αν δε το ζεις


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 1 δημοσίευση ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group