forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 14 Δεκ 2018, 16:43

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 251 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Θεματα Σεπτεμβριου 2009
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Οκτ 2009, 14:00 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 12 Μαρ 2006, 22:43
Δημοσ.: 3630
Τοποθεσια: Αθήνα
Προς mandy_608:

Λάθος κάνεις. Ο διάλογος δεν σταματάει

_________________
Ευάγγελος Ράπτης


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Θεματα Σεπτεμβριου 2009
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Οκτ 2009, 15:53 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 22 Ιαν 2009, 21:24
Δημοσ.: 176
Λοιπόν, μιας που ξανάνοιξε το θέμα, βρίσκω την ευκαιρία να πω κ εγώ κάποια πράγματα...

ΓΕΓΟΝΟΣ: Τα αποτελέσματα της Βασικής ήταν άσχημα.

Όσοι συμμετέχουν σε αυτή την κουβέντα, νομίζω πρέπει να δεχθούν αυτό το γεγονός. Όχι να συμφωνήσουν απαραίτητα ποιος ευθύνεται, αλλά να συμφωνήσουν στο ΓΕΓΟΝΟΣ ότι τα αποτελέσματα της Βασικής είναι ανησυχητικά και αποτελούν μείζον πρόβλημα του τμήματος μαθηματικών.

Τώρα, επιχειρήματα του τύπου

"Φταίνε οι καθηγητές διότι ήθελαν να μας κόψουν από κακία, ή επειδή υπάρχει οργανωμένο σχέδιο από την κυβέρνηση για τον ΑΣΕΠ"

είτε του τύπου

"Φταίνε οι φοιτητές γιατί δε διάβασαν ή γιατί δεν είναι αρκετά έξυπνοι ώστε να περάσουν"

δε νομίζω ότι αξίζει καν να αναφέρονται. Δεν έχουν καμμία βάση. Κανείς δεν μπορεί να αποκαλύψει τη σκευωρία της Κυβέρνησης, να αποδείξει με λογικά επιχειρήματα γιατί οι καθηγητές είναι "κακοί". Όπως και κανείς δεν μπορεί να ξέρει ακριβώς το πόσο διάβασε ο κάθε φοιτητής ή το πόσο έξυπνος ή χαζός είναι. Οι έννοιες "καλοσύνη" και "ευφυία" είναι τελείως άσχετες με το θέμα.

Επί της ουσίας, εγώ προσωπικά διακρίνω τις αιτίες στα αποτελέσματα αυτά και σε άλλα τέτοιου τύπου φαινόμενα, σε δύο κατηγορίες:

1) ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Ναι, ο κάθε καθηγητής είναι διαφορετικός άνθρωπος, ακολουθεί διαφορετικές διδακτικές μεθόδους, δίνει βάση σε διαφορετικά πράγματα. Και το κάθε μάθημα είναι διαφορετικής δυσκολίας, διαφορετικού επιπέδου, απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό, ΑΛΛΑ πρέπει να υπάρχει μία κοινή γραμμή.

Δεν είναι δυνατόν στο ίδιο μάθημα να επιτυγχάνει σε μία εξεταστική περίοδο ένας Α αριθμός φοιτητών και σε μία άλλη να επιτυγχάνει ο δεκαπλάσιος. Ούτε καν είναι δυνατόν να πετυχαίνει ένας Α αριθμός φοιτητών σε 2 από τα 14 υποχρεωτικά μαθήματα και στα υπόλοιπα 12 να πετυχαίνει ο δεκαπλάσιος. Κάποιο πρόβλημα υπάρχει.

Και να ξεκαθαρίσω, ότι είμαι κατάφωρα ενάντια στην έννοια της κανονικοποίησης (σταθερό ποσοστό π.χ. 30% επιτυχόντων σε κάθε εξεταστική περίοδο). Απλώς πιστέυω ότι θα έπρεπε να είναι κοινός στόχος του τμήματος (και του κάθε τομέα κατ'επέκταση) να υπάρχει μία σύγκλιση στα ποσοστά από εξάμηνο σε εξάμηνο και από μάθημα σε μάθημα.

Γιατί ακόμα και αν ΟΛΑ τα μαθήματα είχαν τεράστια ποσοστά αποτυχίας, θετικό αποτέλεσμα θα είχε στις σπουδές μας. Πρώτον, θα συνειδητοποιούσαν οι καθηγητές ότι δεν μπορεί η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών να μένει στάσιμη εντελώς στις σπουδές της και δεύτερον θα ωθούσε τους φοιτητές σε ένα διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης των μαθημάτων και του διαβάσματος.
Λαϊκίζοντας, "αν έχω βρει έναν συγκεκριμένο (εύκολο) τρόπο να (παρακολουθώ, διαβάζω, κατανοώ) σπουδάζω και αυτός μου αρκεί για να περάσω τα περισσότερα μαθήματα, πως είναι δυνατόν να τον αλλάξω στο 3ο ή 4ο έτος για να περάσω ένα μάθημα? Είναι αδύνατον..."

2)ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΕΠΑΝΑΠΡΟΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Εδώ η κουβέντα είναι πολύ μεγάλη... Παραθέτω συνοπτικά κάποια θέματα που θεωρώ ότι αποτελούν την αιτία των τραγικών ποσοστών.

α)Πολλοί καθηγητές στο τμήμα, είναι εξαιρετικοί ερευνητές, αλλά ΔΕΝ είναι εκπαιδευτικοί. Η απουσία των δημόσιων ερευνητικών κέντρων στην Ελλάδα αναγκάζει την κοινωνία μας να τοποθετήσει τους ερευνητές σε θέσεις καθηγητών. Ένας άνθρωπος που δεν είναι εκπαιδευτικός, που δεν έχει διδαχθεί εκπαιδευτικές μεθόδους, που δεν αγαπούσε ποτέ του τη διδασκαλία, αλλά αφιέρωσε τη ζωή του στην επιστήμη των μαθηματικών, δεν μπορεί να διδάξει. ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΑΙ να διδάξει λόγω της θέσης του, αλλά αποτυγχάνει. Όχι σπό δική του ευθύνη, αλλά γιατί δεν είναι η δουλειά του. Και αυτό γίνεται φανερό πολλές φορές στα αποτελέσματα...

β)Η συντριπτική πλειοψηφία των πτυχιούχων του τμήματος δεν ασχολείται με τα θεωρητικά μαθηματικά σε βάθος στη δουλειά του. Και μάλιστα, μπαίνει στο τμήμα γνωρίζοντας ότι δεν πρόκειται να ασχοληθεί με τα θεωρητικά μαθηματικά σε βάθος στη δουλειά του. Οι καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ναι μεν χρειάζονται κάποια γενική μαθηματική παιδεία, πέραν των σχολικών μαθηματικών, αλλά όχι στο βάθος που αυτή προσφέρεται στο πανεπιστήμιο. Χρειάζονται περισσότερα μαθήματα διδακτικής, Οι οικονομολόγοι, χρειάζονται τα μαθηματικά που διδάσκονται στις οικονομικές σχολές. Το ίδιο και οι μηχανικοί, οι προγραμματιστές κλπ. Η νοοτροπία του τμήματος είναι βασισμένη πάνω σε όσους θα ασχοληθούν στο μέλλον με θεωρητικά μαθηματικά (ερευνητές, μελλοντικούς καθηγητές πανεπιστημίου κλπ). Δηλαδή στο 3% των φοιτητών.

Συνοψίζοντας τα παραπάνω, πιστεύω πως πρέπει να επέλθει ένας επαναπροσδιορισμός στους σκοπούς και στους στόχους του Πανεπιστημίου. Η γνώμη μου είναι ότι οι σκοποί του Πανεπιστημίου μπορούν να κωδικοποιηθούν (χοντρικά..) σε τρία πράγματα:

Γενική Μόρφωση (καλλιέργεια κλπ), Επιστημονική Έρευνα, Επαγγελματική κατάρτιση.

Καθηγητές και φοιτητές οφείλουν να θέσουν τις προτεραιότητές τους με βάση τα παραπάνω για να ξέρουμε που βαδίζουμε. Αυτά τα ολίγα...

Υ.Γ. 1 Θα εκτιμούσα να διάβαζα τη γνώμη διαφόρων σχετικά με τα παραπάνω, και θα δεχθώ με μεγάλη χαρά τα όποια επιχειρήματα. Ιδιαίτερα από καθηγητές.

Υ.Γ.2 Ας κρίνουν οι διαχειριστές μήπως η δημοσίευσή μου θα έπρεπε να μεταφερθεί ή αντιγραφεί στα θέματα σχολής ή στο forum για το μέλλον του τμήματος


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Θεματα Σεπτεμβριου 2009
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Οκτ 2009, 10:05 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 02 Σεπ 2009, 11:50
Δημοσ.: 298
Ευάγγελος Ράπτης έγραψε:
Προς mandy_608:

Λάθος κάνεις. Ο διάλογος δεν σταματάει


Πως συνεχίζεται όμως με το να προτείνετε πάντα ένα πτυχίο για το 3% που περνάει τα μαθήματα και ένα πτυχίο για τους υπόλοιπους χωρίς να αλλάζει κάτι στη διδασκαλία;


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Θεματα Σεπτεμβριου 2009
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Οκτ 2009, 10:08 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 02 Σεπ 2009, 11:50
Δημοσ.: 298
Ευάγγελος Ράπτης έγραψε:
Προς mandy_608:

Λάθος κάνεις. Ο διάλογος δεν σταματάει


Πως συνεχίζεται όμως με το να προτείνετε πάντα ένα πτυχίο για το 3% που περνάει τα μαθήματα και ένα πτυχίο για τους υπόλοιπους χωρίς να αλλάζει κάτι στη διδασκαλία;

Σας ξαναπροτείνω να έρθετε στη γενική συνέλευση τη δευτέρα και να συνεχιστεί εκεί ο διάλογος. Να πειτε εκεί ότι πρέπει να θεσπιστούν 2 ειδών πτυχία και ότι το ένα πτυχίο που δίνετε τώρα το αξίζει μόνο το 3% που περνάει τα μαθήματα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Θεματα Σεπτεμβριου 2009
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Οκτ 2009, 10:39 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 12 Μαρ 2006, 22:43
Δημοσ.: 3630
Τοποθεσια: Αθήνα
Προς mandy_608:

Κατ αρχήν ερμηνεύεις κάποια από αυτά που έχω γράψει, χωρίς καν να με ρωτήσεις αν αυτό εννοώ. Σου λέω επίσης ότι ερμηνεύεις λάθος τους συλλογισμούς μου. Μοιάζει κάπως απειλητική η πρόσκλησή σου στη ΓΣ των φοιτητών τη Δευτέρα 19/10. Δηλαδή τι θα γίνει αν κάποιος (που τυχαίνει να διδάσκει σε αρκετούς από εσάς μαθηματικά προσπαθώντας πάντα για το καλύτερο έστω και με λαθεμένο τρόπο όπως εσύ λες με απόλυτη βεβαιότητα) έλθει στην ΓΣ και πει κάποιες απόψεις που δεν συμμερίζεται η πλειοψηφία;

Τώρα σχετικά με διάφορα ποσοστά που αναφέρεις, μοιάζει να κάνεις υπολογισμούς αναφερόμενη σε πρόταση μάλλον δική σου, αλλά την χρεώνεις σε μένα. Πως γίνεται αυτό;
Επίσης σχετικά με τον διάλογο γενικά, από την πλευρά μου τουλάχιστον συνεχίζεται με κάποιες καθυστερήσεις, λόγω μαθημάτων βαθμών κλπ

_________________
Ευάγγελος Ράπτης


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Θεματα Σεπτεμβριου 2009
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Οκτ 2009, 10:55 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 02 Σεπ 2009, 11:50
Δημοσ.: 298
Αν τα ερμηνεύω λάθος δεν έχετε παρά να με διορθώσετε.

Η πρόσκληση στη συνέλευση δεν είναι καθόλου απειλητική. Το είπα γιατί εκεί έχει περισσότερα άτομα οπότε θα γίνει μεγαλύτερος διάλογος. Εδώ 5-10 άτομα συμμετέχουν.

ΥΓ. Ο διάλογος είπα ότι σταματά διότι μόνο εσείς συμμετέχετε και κανένας άλλος καθηγητής και γιατί σε όσα μέρη του φόρουμ και αν κοίταξα καταλήγει στα ίδια ακριβώς πράγματα. Με το "σταματά" εννοώ ότι όλες οι απόψεις μένουν ίδιες και επαναλαμβάνονται χωρίς καμία αλλαγή στη διδασκαλία ή στις εξετάσεις ή όπου αλλού πρέπει να γίνουν.

Δηλαδή σταματά=μένει στάσιμος...Το να επαναλαμβάνονται συνεχώς τα ίδια και τα ίδια και τα ποσοστά στις εξετάσεις να είναι τραγικά μικρά σημαίνει ότι δεν γίνεται τιποτα πέρα από απλή κουβέντα.

ΥΓ2.Έστω ότι ερμηνεύω λάθος τα πτυχία δύο ταχυτήτων που προτείνετε. Ο νόμος πλαίσιο έχει χρονικό όριο σπουδών. Πότε και με ποιο τρόπο θα εφαρμοστεί αυτό που προτείνετε και τι γίνεται μέχρι τότε με όσα παιδιά (δηλαδή το 9x %) που δεν περνούν τα μαθήματα. Εμείς οι νέοι έχουμε συνολικά 8 χρόνια από τότε που μπηκαμε και οι αιώνιοι 3 χρόνια ακόμα. Πότε θα πάρει κανείς πτυχίο αν δίνει 500 φορές το ίδιο μάθημα για να το περάσει;


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Θεματα Σεπτεμβριου 2009
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Οκτ 2009, 01:57 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 31 Οκτ 2007, 17:31
Δημοσ.: 124
Τοποθεσια: Kifisia
εγω αναρωτιεμαι ποτε θα μπορεσουμε να δουμε τα γραπτα μας στη βασικη που λεγατε πως θα βγει σχετικη ανακοινωση..

καθως επισης πιστευω πως ειναι 100% αναγκαιο να γινει κ το εαρινο 6μηνο προσφερομενη η Βασικη και επισης να κανετε προοδους.


πανω σε αυτα τι εχετε να πειτε κυριε Ραπτη?

_________________
Ο Μ.Γκαντι ειχε πει πως καταστροφη ειναι η επιστημη χωρις ανθρωπια...
ΖΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ στο μαθηματικο της Αθηνας...ξεκαθαρα...


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Θεματα Σεπτεμβριου 2009
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Οκτ 2009, 10:42 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 14 Ιούλ 2009, 14:57
Δημοσ.: 29
η ανακοινωση βγηκε στη σχολη ακουσα...


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Θεματα Σεπτεμβριου 2009
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Οκτ 2009, 11:12 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 31 Οκτ 2007, 17:31
Δημοσ.: 124
Τοποθεσια: Kifisia
για ποτε?

_________________
Ο Μ.Γκαντι ειχε πει πως καταστροφη ειναι η επιστημη χωρις ανθρωπια...
ΖΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ στο μαθηματικο της Αθηνας...ξεκαθαρα...


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Θεματα Σεπτεμβριου 2009
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Οκτ 2009, 11:41 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 14 Ιούλ 2009, 14:57
Δημοσ.: 29
δεν ξερω ακριβως. να ρωτησεις τον κο Ραπτη καλυτερα....


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Θεματα Σεπτεμβριου 2009
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Οκτ 2009, 12:19 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 14 Οκτ 2008, 19:34
Δημοσ.: 398
Πρέπει να μπει προσφερόμενη η άλγεβρα. Δηλαδή κάνουν 500 θεωρητικά μαθήματα που τα παρακολουθούν 5- 10 άτομα το καθένα και λένε ότι η άλγεβρα δεν χρειάζεται να μπει προσφερόμενο. Ε έλεος με τον τομέα της αλγεβρας επιτελους


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 251 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group