forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 16 Αύγ 2018, 06:14

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 49 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3, 4  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προβληματικός Τρόπος Λειτουργίας εξετάσεων
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2008, 18:03 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 14 Μαρ 2006, 03:26
Δημοσ.: 2224
Καταρχάς συνάδελφε pad3lws1989 να σε ενημερώσω πως ο g_ppdpls τα έγραφε αυτά ειρωνικά.

Πάμε παρακάτω όμως.
pad3lws1989 έγραψε:
3)Συμφωνώ αλλά από όσο βλέπω και ακούω τα θέματα σχεδόν πάντα ανταποκρίνονται σε έναν πολύ καλά διαβασμένο και όχι σε έναν φοιτητή που απλά προσπαθεί να περάσει το μάθημα με ένα "5". Αυτό πιστεύω ότι αναβαθμίζει το τμήμα μας γιατί βγάζει πραγματικούς μαθηματικούς και όχι έναν απλό άνθρωπο με πτυχίο.


Με αυτή τη λογική ή θα παίρνεις 10 ή 0. Δεν είναι αναβάθμιση του τμήματος να δίνεις ένα μάθημα 15 φορές προκειμένουν να σου βγεί η ψυχή να το περάσεις με 5 στο τέλος. Δεν γίνεται δηλαδή να είναι τα θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας; Να μπορεί κάποις απλά διαβασμένος να φτάνει μέχρι 3-4, και μετά ανάλογα τη παραπάνω προσπάθεια που έχει κάνει είτε να περνά απλά με 5, είτε να παίρνει παραπάνω βαθμό. Προφανώς ο καθηγητής με τα θέματα που θα βάζει θα κρίνει αν και κατα πόσο ο φοιτητής με τις απαντήσεις του έχει τις απαραίτητες γνώσεις να περάσει το μάθημα.


pad3lws1989 έγραψε:
4)Στα θέματα οι ασκήσεις είναι χωρισμένες στα περισσότερα μαθήματα. Υπάρχουν ασκήσεις "της πλάκας" υπάρχουν ασκήσεις που βγαίνουν με λίγη παραπάνω σκέψη και υπάρχουν ασκήσεις για αυτούς που έχουν πιάσει πραγματικά το νόημα του μαθήματος. Για ρώτα όμως παιδιά που κηνυγούν τα μαθήματα και παρακολουθούν. Πως τα περνάνε αυτοί? Και αυτοί τα βρίσκουν δύσκολα σίγουρα αλλά έχουν μελετήσει. Ίσως το πρόβλημα είναι πως δεν υπάρχει ενημέρωση από τους καθηγητές στους φοιτητές που εργάζονται ή για οποιδήποτε λόγο δεν μπορούν να παρακολουθήσουν.


Ποτέ δεν έχω δεί θέματα της πλάκας μέχρι τώρα. Και αυτό είναι καλό. Μιλάω απλά για κλίμακούμενη δυσκολία.

pad3lws1989 έγραψε:
6)η αυστηρότητα της βαθμολόγης είναι μια πραγματικότητα. Αλλά νομίζω αυτό το αντιμετωπίζαμε από τα σχολικά μας χρόνια. Πόσο μάλλον λοιπόν στο πανεπιστίμιο.


Επομένως τι να κάνουμε; Επειδή ήταν από την αρχή στραβά τα πράγματα; Χέρια ψηλά;


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2008, 19:27 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 15 Σεπ 2007, 17:12
Δημοσ.: 174
Τοποθεσια: Ν.Σμυρνη
Θα ηθελα να κανω ενα γενικο σχολιο και συγχωρεστε με αν πιστευετε οτι ειναι ασχετο στην παρουσα συζητηση.Δν θα αναφερθω συγκεκριμενα και δν θελω κανεις να το παρει προσωπικα,αλλα...ρε παιδια μιλατε λες και σας κουβαλησαν εδω αλυσοδεμενους και καταδικασμενους να σπουδαζετε μεχρι να παρετε πτυχιο!Κανενας δν σας υποχρεωσε να ερθετε εδω,οπως και να το κανουμε το Μαθηματικο ηταν επιλογη σας.Σκεφτειτε οτι ενδεχομενως να βρισκεστε στην δυσκολοτερη σχολη της Ελλαδας,προφανως δν περιμενετε να βρειτε στρωμενα κοκκινα χαλια ε?Σιγουρα το τμημα μας δν ειναι τελειο και μπορουμε ολοι να συμβαλλουμε στο να γινει καλυτερο,επισημαινοντας τουλαχιστον τα σημεια π υστερει.Ομως κατ εμε ειναι εξ ορισμου λαθος να διαμαρτυρομαστε για το επιπεδο δυσκολιας της σχολης..Οπως προειπα δν θελω μιλησω επιθετικα,απλως εκφραζω καποιους (δικους μου και ενδεχομενως λανθασμενους) συλλογισμους...


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2008, 19:53 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 03 Σεπ 2006, 15:44
Δημοσ.: 924
Τοποθεσια: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
δε νομιζω πως θικτηκε το θεμα δυσκολιας της σχολης..ολοι ξερουμε ποσο δυσκολη ειναι δε σ=ζηταμε να γινει πιο ευκολη..δε θα χε και νοημα τι μαθηματικοι θα λεγαμε πως ειμαστε αν δεν μπορουμε να ανταπεξελθουμε και στους δυσκολους τομεις των μαθηματικων(οσο γινεται παντα :) ?απλα υπαρχει θεμα με το αν κατανεμονται και σωστα οι μοναδες στα θεματα..απο οτι εγω καταλαβα ειπωθηκε οτι μπορει να ξερεις και τα βασικα του μαθηματος και να μην περασεις λογω κακης κατανομης..(που ουσιαστικα αυτο εχει σχεση με το πως βαθμολογει ο καθηγητης δηλαδη:με βαση την αντικειμενικη δυσκολια του θεματος ή με βαση της γνωσης που δειχνει οτι εχει ενας φοιτητης οτι εχει του μαθηματος..(δεν ξερω αν το περιεγραψα καλα αυτο που εννοω :oops: ) :)


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2008, 20:06 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 30 Μάιος 2006, 18:52
Δημοσ.: 1754
Τοποθεσια: Ν.Σμύρνη
γιατι κοροιδευουμε τους εαυτους μας ολοι μας εδω περα;;πιστευετε οτι αν δεν μπει καποιος καθηγητης και τα δει θα γινει τιποτα;δηλαδη..και να μπει τι σημαινει;θα μπει και θα τα δει 1,2 αντε 5 απο οσους εχει η σχολη μας και μετα τι;μονο γενικοτητες και απο λυσεις τιποτα απολυτως.εμεις θα τα λεμε απο εδω αλλα τιποτα δεν θα γινεται.δεν θελω φυσικα να πω να μην τα λεμε..ισα ισα!αλλα μην εχετε πολλες ελπιδες..
Οσο για τα θεματα..ναι γιατι να μην πιανει οποιος θελει το 5 ανετα;δηλαδη μονο οσοι θελουν να γινουν επιστημονες πρεπει να μπουνε στη σχολη;ο αλλος θελει να γινει καθηγητακος,να τελειωσει με βαθμο 5,να συνεχισει τη ζωη του.αυτο δηλαδη ριχνει το επιπεδο του τμηματος;;οχι ολα τα αλλα τα τραγελαφικα που γινονται;ημαρτον δηλαδη.το θεμα ειναι να μπορει στις εξετασεις ο διαβασμενος να παιρνει 5 και αυτος που το εχει λιωσει 10!! Οχι η 0 η 10!ειναι απαραδεκτο!και ναι..το θεμα ειναι οτι πολλες φορες ζητουνται πραγματα που δεν εχουν διδαχτει.οχι οτι ειναι εκτος υλης , απλα η νοοτροπια τους δεν εχει διδαχθει ποτε.γιατι πρεπει να ζητανε κατι τετοιο;ειναι αστειο...

_________________
Μην ξεχνάτε...στην νέα τάξη πραγμάτων,τα πράγματα είμαστε εμείς...


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2008, 20:14 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 26 Ιαν 2008, 00:29
Δημοσ.: 312
Alucard έγραψε:
μιλατε λες και σας κουβαλησαν εδω αλυσοδεμενους και καταδικασμενους να σπουδαζετε μεχρι να παρετε πτυχιο!Κανενας δν σας υποχρεωσε να ερθετε εδω,οπως και να το κανουμε το Μαθηματικο ηταν επιλογη σας.Σκεφτειτε οτι ενδεχομενως να βρισκεστε στην δυσκολοτερη σχολη της Ελλαδας,προφανως δν περιμενετε να βρειτε στρωμενα κοκκινα χαλια ε?Σιγουρα το τμημα μας δν ειναι τελειο και μπορουμε ολοι να συμβαλλουμε στο να γινει καλυτερο,επισημαινοντας τουλαχιστον τα σημεια π υστερει.Ομως κατ εμε ειναι εξ ορισμου λαθος να διαμαρτυρομαστε για το επιπεδο δυσκολιας της σχολης..


Μάλλον δεν είναι εδώ το κατάλληλο θέμα για να συνεχιστεί αυτή η συζήτηση, μια και το θέμα είναι "ο Προβληματικός τρόπος εξετάσεων". Παρόλα αυτά, Alucard, νομίζω ότι κάνεις λάθος στην τοποθέτησή σου. Οπωσδήποτε δεν φέραν κανέναν αλυσοδεμένο στο Μαθηματικό, αλλά η μεγάλη πλειοψηφία των φοιτητών του μπήκε χωρίς να ήταν η πρώτη επιλογή τους (ούτε καν μέσα στις 10 πρώτες), ίσως με τη δεύτερη φορά. Από κει και πέρα απ'αυτούς ο καθένας πήρε την απόφαση του: άλλος να ξαναδώσει πανελλήνιες, άλλος να βρει μια δουλειά και να ξεχάσει τις σπουδές, άλλος να το παλέψει.

Το επίπεδο προσπάθειας (ίσως και το επίπεδο ταλέντου) που απαιτεί η Σχολή είναι κατά πολύ μεγαλύτερο απ'αυτό που είναι διατεθειμένος να καταβάλλει ο μέσος φοιτητής που μπαίνει στο Μαθηματικό. Αυτό οφείλεται στο τόσο άστοχο σύστημα εισαγωγής και στην μηδενική ευελιξία που υπάρχει για να αλλάξει κανείς Τμήμα σπουδών μετά την εισαγωγή του. Και είναι πολλοί οι εγκλωβισμένοι στο Μαθηματικό που πιέζονται από όλες τις πλευρές: από τον εαυτό τους, από τους γονείς τους, από την κοινωνία συνολικά.

Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να πέσει το επίπεδο σπουδών. Σίγουρα όμως κάτι πρέπει να γίνει. Στο Μαθηματικό οι Πτυχιούχοι μπορούν να συνεχίσουν με σκοπό να γίνουν Καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης, Εφαρμοσμένοι Επιστήμονες (Στατιστικοί, Επιχειρησιακοί Ερευνητές, Αναλογιστές κλπ.) ή Καθηγητές Πανεπιστημίου κλπ. Το Τμήμα καλό είναι να προσανατολιστεί έτσι ώστε να εξυπηρετούνται όλοι αυτοί οι στόχοι, ο καθένας να προοδεύει κατά τις ικανότητες και την προσπάθεια του αλλά ας μην μπούμε στη λογική ότι όλοι θα πρέπει να εκπαιδευτούν σα να είναι δυνάμει Καθηγητές Πανεπιστημίου.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2008, 22:21 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 15 Μαρ 2007, 12:37
Δημοσ.: 2388
Δεν νομιζω οτι ειναι εδω το καταλληλο μερος για να τεθουν παραπονα περι της γενικης λειτουργιας τη σχολης. Για αυτο υπαρχει το σχετικο τοπικ. Θα μιλησω για αυτο που λεει ο τιτλος και μονο, δηλαδη για τα προβληματα της εξετασης. Επειδη δεν θελω να ερθω παλι σε γενικες αντιπαραθεσεις για αυτα που θα πω, θα μιλησω με βαση την προσωπικη μου εμπειρια και μονο, δηλαδη οση εχω απ αυτες τις 11 φορες που εχει δωσει μαθημα μεχρι τωρα.

1.Ποτε δεν ειδα θεματα που να αποκλειουν εναν μετριο μαθητη απο το 5-ΠΟΤΕ.
Ως εκ τουτου δεν νομιζω οτι τιθεται θεμα να παιζουν βαθμοι μονο 0 η 10. Και αλλωστε τα αποτελεσματα σας διαψευδουν.
2. Η εκφωνηση θεματων θα συμφωνησω οτι ειναι γεγονος απαραδεκτο.
3. Εχω δει φοιτητες κυριολεκτικα ΑΣΧΕΤΟΥΣ να περνανε, και μαλιστα με 6 και 7, και να παραπονιουνται που δεν πηραν μεγαλυτερο βαθμο!!
4. Μου εχει συμβει το εξης περιστατικο, και μαλιστα πολλες φορες. Να ακουω οτι καποια θεματα ηαν ουρανοκατεβατα, η οτι σε ενα μαθημα ΠΑΝΤΑ μπαινουν δυσκολα θεματα, και μετα, οντας διαβασμενος, να βλεπω παλια θεματα και να ειναι γελοια σε επιπεδο που να μην ξερω αν θα πρεπει να κλαψω η να γελασω. Και σε μαθηματα που απ οσο ξερω παραδοσιακα κλαιει κοσμος και κοσμακης
6. Το μονο ενοχλητικο συμβαν που μου εχει συμβει προσωπικα ηταν η ακατασχετη φλυαρια ορισμενων επιτηρητων, τοσο μεταπτυχιακων οσο και καθηγητων. Με αποτελεσμα να υπαρχει προβλημα στην προσπαθεια μου να συγκεντρωθω.


Τελευταία επεξεργασία απο kamenos την 13 Φεβ 2008, 22:23, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.

Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προβληματικός Τρόπος Λειτουργίας εξετάσεων
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2008, 22:22 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 02 Οκτ 2006, 21:24
Δημοσ.: 495
mario έγραψε:
Καταρχάς συνάδελφε pad3lws1989 να σε ενημερώσω πως ο g_ppdpls τα έγραφε αυτά ειρωνικά.

Πάμε παρακάτω όμως.
pad3lws1989 έγραψε:
3)Συμφωνώ αλλά από όσο βλέπω και ακούω τα θέματα σχεδόν πάντα ανταποκρίνονται σε έναν πολύ καλά διαβασμένο και όχι σε έναν φοιτητή που απλά προσπαθεί να περάσει το μάθημα με ένα "5". Αυτό πιστεύω ότι αναβαθμίζει το τμήμα μας γιατί βγάζει πραγματικούς μαθηματικούς και όχι έναν απλό άνθρωπο με πτυχίο.


Με αυτή τη λογική ή θα παίρνεις 10 ή 0. Δεν είναι αναβάθμιση του τμήματος να δίνεις ένα μάθημα 15 φορές προκειμένουν να σου βγεί η ψυχή να το περάσεις με 5 στο τέλος. Δεν γίνεται δηλαδή να είναι τα θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας; Να μπορεί κάποις απλά διαβασμένος να φτάνει μέχρι 3-4, και μετά ανάλογα τη παραπάνω προσπάθεια που έχει κάνει είτε να περνά απλά με 5, είτε να παίρνει παραπάνω βαθμό. Προφανώς ο καθηγητής με τα θέματα που θα βάζει θα κρίνει αν και κατα πόσο ο φοιτητής με τις απαντήσεις του έχει τις απαραίτητες γνώσεις να περάσει το μάθημα.


pad3lws1989 έγραψε:
4)Στα θέματα οι ασκήσεις είναι χωρισμένες στα περισσότερα μαθήματα. Υπάρχουν ασκήσεις "της πλάκας" υπάρχουν ασκήσεις που βγαίνουν με λίγη παραπάνω σκέψη και υπάρχουν ασκήσεις για αυτούς που έχουν πιάσει πραγματικά το νόημα του μαθήματος. Για ρώτα όμως παιδιά που κηνυγούν τα μαθήματα και παρακολουθούν. Πως τα περνάνε αυτοί? Και αυτοί τα βρίσκουν δύσκολα σίγουρα αλλά έχουν μελετήσει. Ίσως το πρόβλημα είναι πως δεν υπάρχει ενημέρωση από τους καθηγητές στους φοιτητές που εργάζονται ή για οποιδήποτε λόγο δεν μπορούν να παρακολουθήσουν.


Ποτέ δεν έχω δεί θέματα της πλάκας μέχρι τώρα. Και αυτό είναι καλό. Μιλάω απλά για κλίμακούμενη δυσκολία.

pad3lws1989 έγραψε:
6)η αυστηρότητα της βαθμολόγης είναι μια πραγματικότητα. Αλλά νομίζω αυτό το αντιμετωπίζαμε από τα σχολικά μας χρόνια. Πόσο μάλλον λοιπόν στο πανεπιστίμιο.


Επομένως τι να κάνουμε; Επειδή ήταν από την αρχή στραβά τα πράγματα; Χέρια ψηλά;


Λοιπόν λοιπόν. Να ξεκαθαρίσω αρχικά ότι αυτές είναι απλά οι αποψείς μου. Και έχω κάθε όρεξη να συζητίσω και προς θεού δεν τα λέω με επιθετικό τόνο. Καταρχήν δεν είπα να παίρνεις ή 10 ή 0. Μια λύση θα ήταν να βαθμολογούμαστε για αυτά που γράφουμε. Θέλω να πω πως αν γίνεται κάποιο "λαθάκι" να μην κόβεται όλο το θέμα αλλά όπως λες κι εσύ ο καθηγητής με τα θέματα που θα βάζει θα κρίνει αν και κατα πόσο ο φοιτητής με τις απαντήσεις του έχει τις απαραίτητες γνώσεις να περάσει το μάθημα. Επίσης δεν είπα να σηκώσουμε τα χέρια ψηλά. Απλά ότι λύση και να βρεθεί πάντα θα υπάρχουν οι αυστηροί καθηγητές και οι μη αυστηροί.

_________________
The good thing with mathematics is that you cannot stop playing with the numbers… the bad thing with mathematics is that you cannot stop playing with numbers… :)


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2008, 22:29 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 02 Οκτ 2006, 21:24
Δημοσ.: 495
kamenos έγραψε:
6. Το μονο ενοχλητικο συμβαν που μου εχει συμβει προσωπικα ηταν η ακατασχετη φλυαρια ορισμενων επιτηρητων, τοσο μεταπτυχιακων οσο και καθηγητων. Με αποτελεσμα να υπαρχει προβλημα στην προσπαθεια μου να συγκεντρωθω.


συμφώνω αν και είναι μεμονομένα τα περιστατικά τουλάχιστον όσον αφορά εμένα


off topic: kamene δεν έχεις βάλει "5" (ανάμεσα στο 4 και το 6 βρίσκεται το 5, ωραία μαθηματικά ξέρεις :P )

_________________
The good thing with mathematics is that you cannot stop playing with the numbers… the bad thing with mathematics is that you cannot stop playing with numbers… :)


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2008, 22:40 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 13 Ιούλ 2006, 13:49
Δημοσ.: 29
Crube: Νομίζω ότι κάποια από τα θέματα που θέτεις έχουν συζητηθεί ήδη.
Τα 3), 4), 5), 6) νομίζω ότι είναι ένα θέμα, το εξής: είναι δύσκολο να περάσει
κάποιος τις εξετάσεις. Επί τη ευκαιρία σε διαβεβαιώ ότι όποτε βάζουμε θέματα
μας απασχολεί να μπορεί κάποιος που έχει διαβάσει το μάθημα να γράψει
τουλάχιστον 5. Τα θέματα που βάζουμε δεν απευθύνονται σε διάνοιες.

Ωστόσο το πρόβλημα παραμένει, συμφωνώ μαζί σου είναι δύσκολο να περάσει
κάποιος τις εξετάσεις. Δεν ξέρω πόσοι φοιτητές παίρνουν τελικά πτυχίο αλλά
από τα στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Μηλολιδάκης βλέπω ότι τουλάχιστον 30% δεν
παίρνουν ποτέ πτυχίο.

Επειδή συχνά αναφέρεστε στα πανεπιστήμια του εξωτερικού θα ήθελα να σας ενημερώσω
λίγο πως λειτουργεί εκεί το σύστημα. Πρώτον μπαίνεις σε μία σχολή μόνο αν έχεις επιλέξει
να σπουδάσεις σ’ αυτή και όχι κατά τύχη. Αν δε σ’ αρέσουν τα μαθηματικά θα ήσουν τρελός
να επιλέξεις το μαθηματικό. Δεύτερον αν δεν περάσεις όλα τα μαθήματα του πρώτου έτους είτε σου
δίνεται ακόμα μία ευκαιρία (στην καλύτερη περίπτωση) είτε σε διώχνουν. Τρίτον τα μαθήματα γίνονται
σε μικρά τμήματα, οι φοιτητές παρακολουθούν πρακτικά ανελιπώς και τα ποσοστά αποτυχίας
είναι λογικά. Και εκεί κάποιοι αποτυγχάνουν και αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το πανεπιστήμιο,
κάτι που το παίρνουν συχνά πολύ βαριά, σας διαβεβαιώ.

Υποθέτω κάποια απ’ τα παραπάνω σας αρέσουν και κάποια όχι, αλλά ξέρετε αυτά πάνε μαζί.
Εν πάσει περιπτώσει είμαστε στην Ελλάδα, δεν μπορούμε να μειώσουμε τον αριθμό των εισακτέων
ούτε να δίνουμε πτυχία χωρίς αντίκρυσμα. Η προσπάθειά σας να βελτιώσουμε τη σχολή είναι ότι
καλύτερο σ’ αυτές τις συνθήκες αρκεί να συνειδητοποιήσετε ότι κάποια από τα προβλήματα
λύνονται δύσκολα ή είναι αδύνατο να λυθούν. Για παράδειγμα αρκεί να έρθουν όλοι οι εγγεγραμμένοι
να δόσουν εξετάσεις και θα καταρεύσει το σύστημα, δεν υπάρχουν αρκετές αίθουσες για να εξεταστούν!

Τι μπορεί να γίνει? Όχι θαύματα. Το πρώτο είναι να συνειδητοποιήσει κάποιος τι χρειάζεται
για να τελειώσει τη σχολή. Κατά τη γνώμη μου το minimum είναι να παρακολουθεί όλα τα
μαθήματα και να διαβάζει κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Ξαναλέω αυτό είναι το minimum.
Δεν θέλω να φανώ ότι σας κάνω κήρυγμα και ξέρω ότι κάποιοι φοιτητές που ίσως μας κάνουν
περήφανους στο μέλλον γράφουν 10 χωρίς να πατήσουν στα μαθήματα. Ωστόσο για το μέσο
φοιτητή αυτό είναι το minimum. Επίσης αυτό είναι κάτι για το οποίο εμείς οι καθηγητές δεν
μπορούμε να κάνουμε και πολλά πράγματα. Είναι κάτι που εσείς πρέπει να συνειδητοποιήσετε,
ότι δυστυχώς ή ευτυχώς δε γίνεται αλλιώς.

Τώρα αν πράγματι το κάνετε αυτό και πάλι δυσκολεύεστε στις εξετάσεις είναι καλή ιδέα να πηγαίνετε
στις ώρες γραφείου των καθηγητών και να ρωτάτε ότι δεν καταλαβαίνετε. Αν εσείς έχετε τόσα παράπονα
έχω κι εγώ ένα. Όταν δίδαξα Βασική Άλγεβρα για δύο βδομάδες πριν τις εξετάσεις φροντίσαμε να βρίσκονται
σε μία αίθουσα καθημερινά από 9-5 μμ μεταπτυχιακοί φοιτητές για να μπορείτε να πηγαίνετε με απορίες κλπ.
Νομίζω ότι μόνο 2 ή 3 φοιτητές πήγαν! Δεν ξέρω γιατί απέτυχε τόσο οικτρά αυτό το ‘πείραμα’, αν μπορείτε
να μου το εξηγήσετε.

Τέλος πιστεύω ότι αν σε κάποιο μάθημα παρουσιάζονται συνεχώς πολύ μικρά ποσοστά επιτυχίας αυτό θα
πρέπει να το εξετάσει το τμήμα. Αλλά δεν νομίζω ότι είναι εκεί το πρόβλημα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2008, 23:09 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 25 Σεπ 2007, 17:31
Δημοσ.: 4279
Κυριε Παπαζογλου
επειδη ημουνα τοτε στο δικο σας τμημα
(και μαλιστα εγραψα και πολυ καλα και πιστευω οτι το ωφειλω και σε σας)
θα πω το πιο απλο
Ειναι δυσκολο μεσα στην εξεταστικη να παρατησω το διαβασμα και να κανω διαδρομη 2 ωρες απλα για μια ερωτηση
κατα τα αλλα ηταν παρα πολυ καλη κινηση

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=wbZuBDJVHEI


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2008, 23:22 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 12 Μαρ 2006, 22:43
Δημοσ.: 3629
Τοποθεσια: Αθήνα
Θίγοντας κανείς το θέμα των εξετάσεων αναγκαστικά πάει σε πολλά.
Μερικά από τα παρακάτω τα είχα ξαναγράψει σε παλιότερη συζήτηση
1) Σημαντικό ποσοστό των φοιτητών δεν θέλει να σπουδάσει Μαθηματικά. Δημιουργείται και εγκαθίσταται ένας διχασμός στο σώμα των φοιτητών
2)Σημαντικό είναι κατά τη γνώμη μου, το πρώτο εξάμηνο σπουδών, όταν κάποιος έρχεται με όνειρα,διάθεση, ενθουσιασμό. Συνήθως μια σειρά συνθήκες αντίξοες κάνουν αυτόν τον ενθουσιασμό να εξατμισθεί. Καταγράφω εδώ δυο τρία πράγματα από την εμπειρία μου ως διδάσκων χρόνια τώρα
α) Ο μεγάλος αριθμός στις τάξεις. Παρόλο που ο Τομέας ορίζει 6 ή 7 τμήματα διδασκαλίας, τα τμήματα αυτά συνήθως διαλύονται. Για αυτό υπάρχουν πολλές αιτίες. Όμως η διδασκαλία σε ένα τμήμα διδασκαλίας με πάνω από 40 φοιτητές έχει τα σπέρματα της αποτυχίας. Χάνεται η προσωπική επαφή και η δυνατότητα να ρωτήσει κάποιος φοιτητής μία ερώτηση το εξάμηνο.
β) Η μεγάλη παθητικότητα των φοιτητών-ακροατών. Πολλές φορές μου έχει τύχει να διδάσκω ένα δίωρο, οι φοιτητές μου να γράφουν και ούτε μια ερώτηση!
γ) Το 60-70% περίπου των φοιτητών έρχονται στο Τμήμα Μαθηματικών με αρνητικά συναισθήματα. Δεν θέλουν να κάνουν Μαθηματικά, δεν ήταν επιλογή τους. Αυτό ρίχνει μεγάλο βάρος στο σύστημα. Αποτέλεσμα μόνο το 16,3% των πρωτοετών φοιτητών εμπλέκεται με τις σπουδές κατά το πρώτο εξάμηνο.
Δηλαδή ούτε ένας στους πέντε πρωτοετής φοιτητής ακολουθεί κανονικά τις σπουδές!

Η άποψή μου είναι ότι τα μέτρα καταναγκασμού παρακολούθησης δεν πρόκειται να έχουν αποτέλεσμα.
Αυτό που ίσως δώσει κάποια βοήθεια είναι να δημιουργηθεί πρόγραμμα σπουδών δύο ταχυτήτων και δύο επιπέδων δυσκολίας με ελεύθερη μετακίνηση στα δύο επίπεδα.
Πρέπει να αναγνωρίσουμε την πραγματικότητα ότι ουσιαστικά υπάρχει ένας διχασμός ανάμεσα στους φοιτητές; Υπάρχουν οι φοιτητές που αγαπούν τα Μαθηματικά και έχουν μεράκι και οι φοιτητές που βλέπουν τις σπουδές βιοποριστικά. Και οι δύο στάσεις είναι σεβαστές για μένα. Είναι λάθος όμως να μην το βλέπουμε
Αν δούμε την πραγματικότητα ίσως μπορέσουμε να αρχίσουμε να λύνουμε τα προβλήματα.

_________________
Ευάγγελος Ράπτης


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2008, 23:58 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 26 Ιαν 2008, 00:29
Δημοσ.: 312
Συμφωνώ απόλυτα με τον κ. Ράπτη. Ο κ. Ράπτης είχε μάλιστα καταθέσει μια πολύ συγκεκριμένη πρόταση στην τελευταία μεγάλη αναθεώρηση του προγράμματος σπουδών (ήμαστε ακόμα στο παλαιό κτήριο) προς την κατεύθυνση αυτή. Οι συνθήκες εκτιμήθηκε ότι δεν ήταν ώριμες τότε, τώρα όμως ίσως να είναι.

Νομίζω ότι η λύση βρίσκεται ακριβώς στο να δημιουργηθούν διακριτά προγράμματα σπουδών (δύο ή και περισσότερα) τα οποία θα είναι προφανώς διαφορετικής δυσκολίας αλλά θα οδηγούν στο ίδιο ενιαίο πτυχίο Μαθηματικών (άλλωστε δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά αφού κάθε Τμήμα οδηγεί σε ένα πτυχίο). Από κει και πέρα ο κάθε φοιτητής ανάλογα με τις κλίσεις, το μεράκι και τους επαγγελματικούς στόχους του να επιλέγει αυτό που του ταιριάζει.

Έτσι ή αλλιώς το πτυχίο Μαθηματικών δεν εγγυάται πια καμία επαγγελματική αποκατάσταση. Όποιος θέλει να κατευθυνθεί προς τη Μέση Εκπαίδευση θα προετοιμάζεται από το αντίστοιχο Πρόγραμμα Σπουδών και βέβαια θα έχει μπροστά του και τις διαγωνιστικές εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Όποιος θέλει να συνεχίσει προς τα Θεωρητικά Μαθηματικά, τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά, τη Στατιστική και Επιχειρησιακή Έρευνα κλπ. θα ακολουθεί το αντίστοιχο πρόγραμμα σπουδών και κατόπιν θα πρέπει να κινηθεί προς κάποιο μεταπτυχιακό πρόγραμμα.

Εξυπακούεται η ελεύθερη μετακίνηση μεταξύ των προγραμμάτων. Οι φοιτητές δεν χρειάζεται να επιλέγουν εξαρχής ποιο θα ακολουθήσουν.

Τα οφέλη θα είναι σημαντικά για όλους και το Τμήμα θα αναπνεύσει. Ουσιαστικά θα εισαχθεί μια ευελιξία (Η ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ ήδη την έχει μεταξύ Μαθηματικών και Φυσικής) και τα επαγγελματικά δικαιώματα δεν θα θιγούν μια και μιλάμε για ενιαίο πτυχίο. Πραγματικά νομίζω ότι η λύση αυτή είναι η πιο ρεαλιστική για να διαχειριστούμε επιτυχώς το μεγάλο αριθμό εισακτέων. Η λύση αυτή είναι προς την ίδια κατεύθυνση και με άλλες ιδέες που έχουν εκφραστεί για το μέλλον του Τμήματος (βλέπε τις δημοσιεύσεις του κ. Μηλολιδάκη στο forum για τη μελλοντική κατεύθυνση του Τμήματος).


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Φεβ 2008, 00:11 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 14 Μαρ 2006, 03:26
Δημοσ.: 2224
Antonis Economou έγραψε:
Νομίζω ότι η λύση βρίσκεται ακριβώς στο να δημιουργηθούν διακριτά προγράμματα σπουδών (δύο ή και περισσότερα) τα οποία θα είναι προφανώς διαφορετικής δυσκολίας αλλά θα οδηγούν στο ίδιο ενιαίο πτυχίο Μαθηματικών (άλλωστε δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά αφού κάθε Τμήμα οδηγεί σε ένα πτυχίο). Από κει και πέρα ο κάθε φοιτητής ανάλογα με τις κλίσεις, το μεράκι και τους επαγγελματικούς στόχους του να επιλέγει αυτό που του ταιριάζει.


Απο τις καλύτερες προτάσεις που έχω ακούσει. Μακάρι να γίνει έστω και μια μικρή αναθεώρηση των τωρινών συνθηκών.

Ο κ.Ράπτης έχει δίκιο ότι όσο και να χωριζόμαστε σε τμήματα ανά ψηφίο αυτά διαλύονται και επιλέγονται συγκεκριμένοι καθηγητές. Για παράδειγμα στον Απειροστικό Λογισμό στο πρώτο έτος ξεκίνησα να παρακολουθώ τον κ. Γιαννόπουλο που ήταν και το ψηφίο μου νομίζω, αλλά η κατάσταση στο αμφιθέατρο ήταν αποπνικτική, δεν έβρισκα ποτέ θέση και κάποια στιγμή σταμάτησα να πηγαίνω. Είναι δυνατόν ένα αμφιθέατρο να είναι γεμάτο και μάλιστα οι φοιτητές να φέρνουν απ'το σπίτι τους καρέκλες (έγινε φέτος!) για να βρουν να καθίσουν - ενώ το διπλανό αμφιθέατρο να φυτοζωεί;

Μεγάλη σημασία επίσης δίνω στην προσωπική επαφή. Η εικόνα που έχω για τη σχολή μας είναι η εξής: Ψυχρή και απρόσωπη. Δυστυχώς, αλλά ειλικρινά αυτό νιώθω.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Φεβ 2008, 00:17 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 07 Φεβ 2008, 03:05
Δημοσ.: 64
Παράθεση:
Ο κ. Ράπτης είχε μάλιστα καταθέσει μια πολύ συγκεκριμένη πρόταση στην τελευταία μεγάλη αναθεώρηση του προγράμματος σπουδών (ήμαστε ακόμα στο παλαιό κτήριο) προς την κατεύθυνση αυτή.


κ. Ράπτη θα μπορούσατε να κοινοποιήσεται στο φόρουμ την πρόταση σας αυτή? Νομίζω θα είχε ενδιαφέρον να τη δούμε.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης:
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Φεβ 2008, 00:18 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Σεπ 2007, 13:25
Δημοσ.: 838
Τοποθεσια: πειραιάς
από ότι παρατηρώ οι καθηγητές μιλάνε για το επίπεδο των φοιτητών αλλά κυρίως για την όρεξη τους για δουλειά...ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ αυτά αναφέρουν(σωστά κατά τη γνώμη μου)αλλά δεν αναφέρουν κ τα λάθη των καθηγητών,που εννοείται ότι δεν είναι η πλειοψηφεία των καθηγητών.
οι φοιτητές επισημαίνουν αντίστοιχα τα λάθη κ τα προβλήματα που προκαλούν οι καθηγητές με τα οποία πάνω κάτω συμφωνώ κ πάλι...
η αλήθεια κατά την άποψη μου είναι ότι κ οι δύο πλευρές έχουν μερίδιο στο πρόβλημα(ποιός φταίει περισότερο δεν γνωρίζω)κ για αυτό πρέπει ο καθένας να αναγνωρίσει τα λάθη του.(σίγουρα κάποιοι καθηγητές κάνουν ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ τη δουλειά τους κ είμαι σίγουρος ότι το γνωρίζουν κ οι ίδιοι)αλλά ΣΙΓΟΥΡΑ έχουν κ αυτοί(κάποιοι από τους καθηγητές) μερίδιο ευθύνης κ καλό είναι να κάνουν κ την αυτοκριτική τους.
παρατηρώ ότι μερικοί φοιτητές,που ήδη έγραψαν την άποψη τους παραδέχθηκαν κάποια προβλήματα των φοιτητών(όπως το τουριστιλίκι κ η μη όρεξη για δουλειά)αλλά από κανέναν καθηγητή δεν έγινε κάτι παρόμοιο(κ ξανά λέω ότι ΣΙΓΟΥΡΑ δεν είναι όλοι κακοί επαγγελματίες)...αλλά θέλω Ε Π Ι Τ Ε Λ Ο Υ Σ να εξετάζονται κ να αξιολογούνται κ οι ίδιοι όπως αξιολογούμαι κ εγώ 3 φορές το χρόνο.

Υ.Γ. είναι βέβαιο ότι υπάρχουν κ άλλα προβλήματα όπως το σύστημα ένταξης φοιτητών που ανέφεραν πολύ σωστά κάποιοι καθηγητές αλλά πρώτα από όλα,κατά τη γνώμη μου,είναι να βελτιώσουμε τον ευατό μας κ μετά τους άλλους παράγοντες του προβλήματος.δλδ 1)αυτοκριτική,κ 2)αξιολόγηση καθηγητών(όχι 3 φορες το χρόνο όπως εμείς αλλά τουλάχιστον 1)
Υ.Γ2 mario για τον απειροστικό 1 γίνεται εμφανές αυτό που αναφέρω για αξιολόγηση καθηγητών


Τελευταία επεξεργασία απο lazkan την 14 Φεβ 2008, 00:25, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.

Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 49 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3, 4  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group