forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 22 Σεπ 2017, 15:43

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 15 δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Διδακτική επάρκεια: οι αριθμοί στο τμήμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Οκτ 2016, 10:18 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2877
Είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε τους αριθμούς στο Τμήμα μας για να συζητήσουμε το θέμα που έχει προκύψει με την πρόταση του Τμήματος για το πιστοποιητικό διδακτικής επάρκειας.

Πήρα τα στοιχεία από την πιο πρόσφατη ορκωμοσία, η οποία γίνεται σήμερα (συγχαρητήρια σε όλους και καλή σταδιοδρομία).

Οι πτυχιούχοι είναι 96. Από αυτούς, οι 84 έχουν επιλέξει την κατεύθυνση εφαρμοσμένων μαθηματικών, οι 9 την κατεύθυνση των θεωρητικών μαθηματικών, ενώ 3 έχουν καλύψει τις απαιτήσεις και των δύο κατευθύνσεων.

Σχετικά με τα έτη σπουδών: οι 44 είναι από το 2010 και μετά, οι 12 του 2009, οι 16 του 2008.

Ειδικεύσεις: 39 την ειδίκευση διδακτικής, 6 την ειδίκευση υπολογιστικών μαθηματικών, 7 την ειδίκευση στατιστικής και επιχειρησιακής έρευνας.

Πόσα μαθήματα της δέσμης διδακτικής έχουν περάσει οι 96:

10 μαθήματα: 1
9 μαθήματα: 18
8 μαθήματα: 33
7 μαθήματα: 8
6 μαθήματα: 8
5 μαθήματα: 10
4 μαθήματα: 5
3 μαθήματα: 13

Όταν λοιπόν έλεγα χτες ότι η πλειοψηφία των αποφοίτων μας παίρνει 6-8 μαθήματα της δέσμης διδακτικής, καλύτερα θα ήταν να λέω 7-9.

Ποιοι είναι οι φοιτητές που παίρνουν μικρό αριθμό μαθημάτων της δέσμης διδακτικής: αυτοί που έχουν σκοπό την ακαδημαϊκή καριέρα ή σαφή επαγγελματικό προσανατολισμό άσχετο με την εκπαίδευση.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διδακτική επάρκεια: οι αριθμοί στο τμήμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Οκτ 2016, 12:58 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 25 Σεπ 2007, 17:31
Δημοσ.: 4228
Όχι απαραίτητα, διδακτικής παίρνεις κ λόγω ευκολίας σε σχέση με άλλα, όπως κ τ αποφεύγεις όταν δεν σου αρέσουν τα μπλα μπλα.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=wbZuBDJVHEI


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διδακτική επάρκεια: οι αριθμοί στο τμήμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Οκτ 2016, 14:48 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 20 Οκτ 2016, 23:36
Δημοσ.: 9
Το ρώτησα και σε άλλο topic επειδή δεν μπόρεσα να πάω στην ενημέρωση
(ίσως να πρέπει για ευκολία να τα βάλουμε όλα σε ενα topic γιατί χάνεται κανείς)

Η διδακτική επάρκεια για όσους μπήκαν πριν το 2013 ή κατά άλλους πριν το 2010 είναι μέρος του πτυχίου ανεξαρτήτως με το πότε θα πάρει πτυχίο κανείς; Ή όσοι είναι ήδη μέσα και δεν έχουν πάρει πτυχίο θα πρέπει με κάποιον τρόπο να την αποκτήσουν και απλώς εξαιρούνται προς το παρόν από τον ΑΣΕΠ;


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διδακτική επάρκεια: οι αριθμοί στο τμήμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Οκτ 2016, 16:16 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 17 Μαρ 2012, 16:18
Δημοσ.: 354
Τοποθεσια: Lvov
george2000 έγραψε:
Η διδακτική επάρκεια για όσους μπήκαν πριν το 2013 ή κατά άλλους πριν το 2010 είναι μέρος του πτυχίου ανεξαρτήτως με το πότε θα πάρει πτυχίο κανείς;


Απ' όσα έχω καταλάβει, όσοι μπήκαν πριν το ακ. έτος '13-'14 έχουν επάρκεια, ανεξαρτήτως του πότε θα πάρουν πτυχίο. Αν θες κάτι πιο εμπεριστατωμένο, καλό θα είναι να διαβάσεις μόνος σου τον νόμο.

Πάντως πριν από 7 χρόνια σχεδον, ο Στάθης είχε περιγράψει αυτό που συμβαινει σημερα με μεγάλη ακρίβεια
στάθης έγραψε:
Τα χαρτάκια από εξωμαθηματικούς φορείς δεν είναι και η καλύτερη πιστοποίηση, φαντάσου έναν υστερικό τύπο που δεν έχει ιδέα από μαθηματικά και γι' αυτό στράφηκε αλλού, να βαθμολογεί τη διδακτική σου επάρκεια για την άδεια διδασκαλίας.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διδακτική επάρκεια: οι αριθμοί στο τμήμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Οκτ 2016, 19:16 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2877
Δεν καταλαβαίνω πού πηγαίνει το "όχι απαραίτητα". Έδωσα αριθμούς και μόνο, οι οποίοι είναι απολύτως ακριβείς και στους οποίους δεν μπορείς να φέρεις αντίρρηση. Αν αναφέρεσαι στους 13, γνωρίζω και τα ονόματα, συνεπώς αυτό που γράφω "χωρίς αριθμούς" είναι επίσης απολύτως ακριβές. Τώρα, barney, το τι ερμηνεία δίνεις στους αριθμούς δεν με απασχολεί - το θέμα μας είναι αν η πρόταση του Τμήματος είναι υλοποιήσιμη, αν είναι προτιμότερη από άλλες (επίσης, αν αναστατώνει τον προγραμματισμό των φοιτητών, αν υποβαθμίζει τις σπουδές κλπ). Οι αριθμοί είναι χρήσιμοι για τη συζήτηση. Τέλος, λάβε υπόψη σου ότι έχουν περάσει 8 περίπου χρόνια από τότε που πήρες το πτυχίο σου και ενδέχεται ο φοιτητικός πληθυσμός και οι τάσεις του να έχουν αλλάξει. Εγώ, για παράδειγμα, δεν θα μιλούσα για τους σημερινούς φοιτητές παίρνοντας σαν βάση τις αναμνήσεις μου από μια εποχή που, όπως και να το κάνουμε, είναι κάπως μακρινή.

barney έγραψε:
Όχι απαραίτητα, διδακτικής παίρνεις κ λόγω ευκολίας σε σχέση με άλλα, όπως κ τ αποφεύγεις όταν δεν σου αρέσουν τα μπλα μπλα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διδακτική επάρκεια: οι αριθμοί στο τμήμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Οκτ 2016, 20:43 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 25 Σεπ 2007, 17:31
Δημοσ.: 4228
Αυτό που είπα δεν πήγαινε στους αριθμούς, τους οποίους άλλωστε γιατί να αμφισβητήσω και πως, αλλά για το συμπέρασμα
Ποιοι είναι οι φοιτητές που παίρνουν μικρό αριθμό μαθημάτων της δέσμης διδακτικής, και απλά παρέθεσα και άλλη μια εκδοχή. Αφού δίνεται εξήγηση μπορώ να μιλήσω για αυτήν, δεν μιλώ για τους αριθμούς.
Το αν σας απασχολει ή όχι η αποψή μου είναι σεβαστό, όπως και το αφού το τοπικ δεν είναι κλειδωμένο μπορώ να πω τη γνώμη μου.
Το ότι έχουν περάσει πολλά χρόνια δεν διαφωνώ και εν μέρει θα ήταν πολύ σωστό, αλλά δεν είναι από τις δικές μου αναμνήσεις, τυχαίνει να μιλάω με πολλούς φοιτητές του μαθηματικού για αδιάφορους λόγους που δεν ενδιαφέρουν το τοπικ και προφανώς κι εσάς.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=wbZuBDJVHEI


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διδακτική επάρκεια: οι αριθμοί στο τμήμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Οκτ 2016, 21:05 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2877
Ωραία, να σου πω λοιπόν και πιο συγκεκριμένα: 6 από τους 13 είναι στην ομάδα των φοιτητών μας που έχουν βαθμό πτυχίου 9+, έχουν ολοκληρώσει τις προπτυχιακές τους σπουδές σε 6 εξάμηνα και κάνουν αιτήσεις για μεταπτυχιακά (στα θεωρητικά μαθηματικά) στο εξωτερικό ή βρίσκονται ήδη εκεί. Υπάρχουν όμως και αριστούχοι που ταυτόχρονα έχουν πάρει την ειδίκευση της διδακτικής. Οι υπόλοιποι 7 έχουν ειδίκευση στα υπολογιστικά μαθηματικά ή τη στατιστική, έχουν πάρει από πολύ νωρίς πολλά μαθήματα της περιοχής που τους ενδιαφέρει, και συνάγω ότι έχουν σαφή επαγγελματικό προσανατολισμό.

Να συμπληρώσω ότι πολλοί φοιτητές παίρνουν την ειδίκευση της διδακτικής και αμέσως μετά κάνουν μεταπτυχιακά σε εφαρμοσμένη κατεύθυνση. Και αυτό είμαι σε θέση να το γνωρίζω από τη διαδικασία των αιτήσεών τους και των συστατικών επιστολών. Το ένα δεν αποκλείει το άλλο: απλώς κρίνουν ότι είναι χρήσιμο να πάρουν δύο ειδικεύσεις, μία σε προπτυχιακό και μία αμέσως μετά σε μεταπτυχιακό επίπεδο, με τη σειρά που καταλαβαίνεις (και είναι πολύ λογική). Σε αυτό τους διευκολύνει το γεγονός ότι στο Τμήμα υπάρχει τομέας Διδακτικής και προσφέρονται πολλά μαθήματα αυτής της δέσμης, τα οποία μάλιστα είναι πολύ πιο συναφή (για να μην πω απολύτως) με τα Μαθηματικά. Κάτι που δεν θα συνέβαινε αν παρακολουθούσαν κάποιο γενικό πρόγραμμα παιδαγωγικών ή διδακτικής (περιορισμένης διάρκειας, με διδάσκοντες που μικρή σχέση έχουν με τα Μαθηματικά).

Το μιλάω με πολλούς είναι ανασφαλές κριτήριο. Συνήθως μιλάμε με την παρέα μας, ενώ το Τμήμα έχει 2000 (εντελώς) ενεργούς φοιτητές. Οι παρέες και οι αναμνήσεις είναι καλές αλλά δεν μπορούν να συγκριθούν με τα στοιχεία. Χωρίς καμία παρεξήγηση, είμαι βέβαιος ότι καταλαβαίνεις τι γράφω.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διδακτική επάρκεια: οι αριθμοί στο τμήμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Οκτ 2016, 22:33 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 27 Οκτ 2011, 15:04
Δημοσ.: 147
Παρότι έχω εισαχθεί πριν το '13-'14, τη χρονιά, δηλαδή, που εμφανίζει το "πρόβλημα", σύμφωνα με το νόμο, ήξερα εδώ και αρκετά χρόνια ότι μπορεί η επάρκεια να αρχίσει να δίνεται μόνο στους έχοντες ειδίκευση διδακτικής. Θυμάμαι τέτοιες συζητήσεις στους διαδρόμους της σχολής, αλλά και στο φόρουμ ακόμη. Προκειμένου να είμαι σίγουρη ότι θα έχω την επάρκεια, φρόντισα να αποκτήσω την ειδίκευση(ή έστω προς τα εκεί κατευθύνομαι). Και αυτό το σκεπτικό το έχω ακούσει από αρκετούς.

Πάντως, ως προς τους εισακτέους '13-'14, ας ελπίσουμε να γίνει δεκτή η πρόταση τού Τμήματος για αναστολή τού μέτρου, γιατί αυτοί που βρίσκονται κοντά στην ολοκλήρωση των σπουδών τους και δεν έχουν κάνει τις κατάλληλες επιλογές μαθημάτων, μπορεί να βρεθούν εντελώς ξεκρέμαστοι...

Κύριε Γιαννόπουλε, να υποθέσω ότι δεν έχουμε ακόμη κάποιο νέο από την πλευρά τού Υπουργείου, έτσι; Εννοώ επιπλέον αυτών που ακούσαμε στην ενημέρωση, ακόμη και αν ξέρουμε πότε αναμένουμε να εξετάσουν την πρόταση τού Τμήματος ή να μας πουν το παραμικρό... (συγγνώμη για την off topic απορία, αλλά ζούμε με την αγωνία, ελαφρώς...)


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διδακτική επάρκεια: οι αριθμοί στο τμήμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Οκτ 2016, 13:34 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 11 Οκτ 2013, 00:01
Δημοσ.: 43
Οι αριθμοι προφανως ειναι σεβαστοι η πραγματικη κουβεντα πρεπει να γινει ομως πανω στο με ποιο επιστημονικο κριτηριο θεωρουνται ανικανοι να διδαξουν οι νεοι αποφοιτοι του τμηματος ενω πριν 6-7 χρονια (δηλαδη πριν τον σχετικο νομο) θεωρουνταν μια χαρα ικανοι. Αυτο δεν το απανταει κανεις. Η αισθηση μου ειναι οτι δεν υπαρχει κανενα επιστημονικο κριτηριο που να οδηγησε στην προταση του υπουργειου και οι λογοι ειναι αλλοι. Κι αν ειναι να μιλαμε αξιωματικα να πω κι εγω οτι η παρεχομενη γνωση στην αναλυση δεν ειναι επαρκης πλεον και πρεπει να καθιερωσουμε μεσα στο πτυχιο και πιστοποιητικο αναλυτικης επαρκειας.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διδακτική επάρκεια: οι αριθμοί στο τμήμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Οκτ 2016, 18:09 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2877
Εγώ δεν "μιλάω αξιωματικά", παραθέτω αριθμούς οι οποίοι είναι απολύτως σχετικοί με το θέμα το οποίο περιγράφω. Οι αριθμοί είναι σεβαστοί αλλά ενίοτε εκνευρίζουν διότι δεν συμβαδίζουν με την εκτίμηση που μπορεί κάποιος να έχει για τα πράγματα. Σε κάθε περίπτωση, αποτρέπουν τις αερολογίες.

Σχετικά με τα επιστημονικά κριτήρια και τους νόμους πριν από 6-7 χρόνια, απλώς να σου αναφέρω (γιατί μπορεί λόγω ηλικίας να μην το γνωρίζεις) ότι πριν από δεκαοκτώ χρόνια γίνονταν "οδομαχίες" κατά τη διεξαγωγή του πρώτου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς. Εννοώ ότι πάντα υπάρχει μια προηγούμενη, μια τρέχουσα και μια επόμενη κατάσταση.

Σχετικά με τη γνώμη σου για την παρεχόμενη γνώση στην ανάλυση και το πιστοποιητικό αναλυτικής επάρκειας, παρόλο που θεωρώ τη συγκεκριμένη "ατάκα" απόλυτη κενολογία, μπορείς αν θέλεις να μας ορίσεις τα δικαιώματα κάποιου που έχει αναλυτική επάρκεια για να γίνεις πιο κατανοητός. Αν κάποτε μας επιβληθεί μια τέτοια έννοια δια νόμου, θα δούμε με τη σειρά μας, αν είμαστε ακόμα εδώ, τι θα κάνουμε. Για την ώρα σε παραπέμπω στον οδηγό σπουδών (υποχρεωτικά-ΠΚΘΜ-ΠΚΕΜ-ΚΘΜ-ΚΕΜ) για να μας υποδείξεις πού υστερούμε. Στην ουσία τώρα, υπάρχει π.χ. αναλυτική επάρκεια με βάση την οποία κρίνεται κάποιος για να καταλάβει θέση ΔΕΠ με γνωστικό αντικείμενο την ανάλυση. Υπάρχει και η φιλοσοφική έννοια της "αναλυτικής επάρκειας". Εκεί, το παλεύουμε ακόμα όσοι ασχολούμαστε με αυτή την περιοχή, χωρίς να νομίζουμε και ότι τα έχουμε καταφέρει πλήρως.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διδακτική επάρκεια: οι αριθμοί στο τμήμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Οκτ 2016, 19:08 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: 11 Οκτ 2013, 00:01
Δημοσ.: 43
Ωραια για να μιλαμε πιο πρακτικα προσωπικα δεν ειναι το ονειρο της ζωης μου να διδαξω στη μεση εκπαιδευση οποτε στους αριθμους που παραθεσατε ανηκω στην κατηγορια που θα τελειωσει με τρια μαθηματα διδακτικης, γιατι πρεπει να παρω μια σειρα αλλων μαθηματων που θα με προετοιμασουν καταλληλα για το μεταπτυχιακο μου. Παρ' ολα αυτα με ενδιαφερει να εχω διδακτικη επαρκεια γιατι δεν ξερω πως τελικα θα εξελιχθει η ζωη μου, δεδομενου οτι για να ασχοληθεις πλεον με τα θεωρητικα μαθηματικα και να εχεις μια θεση καθηγητη σε καποιο τμημα ειναι πολυ πιθανο να χρειαστει να μεταναστευσεις, αφου οπως σιγουρα γνωριζετε στην Ελλαδα τα τμηματα χανουν σιγα σιγα το προσωπικο τους. Η ερωτηση ειναι με ποιο κριτηριο κρινομαι εγω ανικανος να διδαξω πλεον και ειναι σαφης. Συγκεκριμενα η προταση του υπουργειου μιλαει για αναγκαιοτητα να εχει καποιος μαζεψει 60 πιστωτικες μοναδες (ECTS) σε μαθηματα διδακτικης, κατι που θεωρω οτι δεν εχει κανενα επιστημονικο κριτηριο, αλλα αποτερο στοχο εχει να διασπασει το πτυχιο μας. Οσον αφορα την "αναλυτικη επαρκεια" ηταν απλα ενα παραδειγμα για να δειξει τον αβασιμο χαρακτηρα της κουβεντας για τη διδακτικη επαρκεια βασει οσον ειπα παραπανω και προφανως δεν πιστευω οτι πρεπει να υπαρχει ξεχωριστο πιστοποιητικο για αυτην.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διδακτική επάρκεια: οι αριθμοί στο τμήμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Οκτ 2016, 19:51 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2877
Βασικά, προτιμώ να διορθώσω τα τεστ του Απειροστικού και της Ανάλυσης Ι, αλλά επειδή γνωριζόμαστε καλά από τα μαθήματα, όπως και με πάρα πολλά άλλα παιδιά, να απαντήσω. Το παράδειγμα του 1998 το αναφέρω διότι τότε ανατράπηκε ο όποιος τέλος πάντων σχεδιασμός μιας γενιάς (ή περισσοτέρων, εξαρτάται τι διάρκεια δίνουμε σε κάθε γενιά) σχετικά με το διορισμό στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μάλιστα, αυτή ήταν η γενιά η δική μου, το 98 πολλοί συμφοιτητές και φίλοι μου μετρούσαν δέκα και περισσότερα χρόνια στην ουρά. Δεκαοκτώ χρόνια μετά δεν γνωρίζω από πόσους θεωρείται θετικός και από πόσους αρνητικός ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, δεν έχω στοιχεία, αλλά νομίζω ότι το ερώτημα είναι μάλλον γιατί έχει τόσα χρόνια να γίνει.

Τη μέτρηση την κάνω γιατί σαν τμήμα, αφού δε νομοθετούμε και αφού κάπου εφαρμόζουμε τους νόμους που μας αφορούν, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι πως αυτό το τμήμα ανταποκρίνεται στις δοσμένες συνθήκες. Γνώμη μου είναι, και μόνο αυτό εξέφρασα πιο πάνω, ότι με βάση τους αριθμούς, το πρόγραμμα σπουδών στο τμήμα μας και ο προγραμματισμός των φοιτητών μας, επηρεάζονται πολύ λίγο μέσα από την πρόταση που έχει καταθέσει το Τμήμα. Κι αυτό λόγω της πολυετούς λειτουργίας τομέα Διδακτικής μέσα στο Τμήμα. Ένα αγκάθι είναι το μάθημα της πρακτικής άσκησης, το οποίο θεωρώ ενδιαφέρον και χρήσιμο, που πρέπει να πάρει χαρακτηριστικά υποχρεωτικού μαθήματος και απαιτεί οργανωτική υποστήριξη αν μεγαλώσει σε τέτοιο βαθμό. Όταν λέω υποστήριξη εννοώ άτομα που θα ασχολούνται με αυτό έξω από τις ώρες διδασκαλίας του. Αντίστοιχη υποστήριξη μπορεί κάποιοι να θεωρούμε ότι χρειάζονται και τα μαθήματα του πρώτου έτους, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.

Περιέγραψα πιο πάνω τις ομάδες φοιτητών που δεν παίρνουν πάνω από 3 μαθήματα διδακτικής. Μου είναι τελείως σαφές αυτό, αλλά όταν μπορέσω θα κάνω τη μέτρηση για τις τελευταίες π.χ. 15 ορκωμοσίες για να είμαστε σίγουροι. Δεν θα πάρει πάνω από 5-6 ώρες, η γραμματεία έχει φακέλους που είναι πολύ εύχρηστοι σε σχέση με το συγκεκριμένο ερώτημα.

Δεν διαφωνώ ότι ένας αριστούχος φοιτητής, ακόμα κι αν δεν ενδιαφέρεται να διδάξει, ικανοποιεί τις πλέον απαιτητικές προδιαγραφές του επαγγέλματος σε ίσως μεγαλύτερο βαθμό από κάποιον που απλώς "αγαπάει να διδάσκει". Όπως και να το κάνουμε, αν ξέρεις τότε τουλάχιστον αυτά που λες είναι σωστά. Άσε που όταν έρθεις σε επαφή με τους μαθητές σου μπορεί να αρχίσει να σου "αρέσει να διδάσκεις". Τρώγοντας έρχεται η όρεξη.

Τι θα μπορούσε όμως να κάνει το τμήμα γι' αυτό; Να προσθέσει μια παράγραφο στην πρότασή του που να λέει ότι όποιος έχει π.χ. βαθμό πτυχίου >8.25 παίρνει τη διδακτική επάρκεια; Ας συζητηθεί, αλλά ποιες μπορεί να είναι οι "εξαιρέσεις" και πώς θα περιγραφούν; Eγώ επαναλαμβάνω ότι άλλοι 6 στους 96 με βαθμό πτυχίου άριστα έχουν ταυτόχρονα πάρει την ειδίκευση διδακτικής (προφανώς υπερβαίνοντας τον αριθμό των 36 μαθημάτων).

Για τη διάσπαση του πτυχίου θα έλεγα ότι αν κάποιος θέλει να γνωρίζει πραγματικά (εννοώ να έχει πάρει ικανό αριθμό μαθημάτων σε) όλες τις περιοχές που αντιπροσωπεύονται στο πρόγραμμά μας τότε θα πρέπει να πάρει σχεδόν όλα τα μαθήματα των περιορισμένων καταλόγων και ικανό αριθμό μαθημάτων επιλογής, πράγμα που σαφώς δε γίνεται με 36 μαθήματα. Αν λοιπόν κοιτάξεις τις αναλυτικές βαθμολογίες των πτυχιούχων μας (και βλέπω πάρα πολλές, πάνω από 100 κάθε χρόνο, πίστεψέ με) θα δει πολλά "διαφορετικά πτυχία". Όλα όμως έχουν το μαθηματικό τους βάρος, την αξία τους, και φυσικά τον κόπο τους. Το θεωρώ πλεονέκτημα του προγράμματος, και όχι διάσπαση, το ότι έχει μια ευελιξία και αφήνει τους φοιτητές του τμήματος να σχεδιάσουν διάφορους δρόμους.

Ένας από αυτούς είναι και η διδασκαλία, εξακολουθεί πιστεύω να κατευθύνεται εκεί η πλειοψηφία των αποφοίτων μας. Αυτό κάνει τη "διδακτική επάρκεια" κάτι πιο χειροπιαστό από την "αλγοριθμική επάρκεια" για να αστειευτώ κι εγώ με τη σειρά μου. Η τάση για ουσιαστική εκπαίδευση σε αυτά τα ζητήματα είναι διεθνής και δεν υπήρχε πριν από τριάντα χρόνια. Μπορεί να διαφωνεί ή να συμφωνεί κανείς, αλλά μιλάμε για τους δασκάλους και τους καθηγητές στα σχολεία μας, και όλοι συμφωνούν ότι η κατάρτισή τους είναι πολύ σοβαρό ζήτημα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διδακτική επάρκεια: οι αριθμοί στο τμήμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 28 Οκτ 2016, 08:00 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 20 Φεβ 2007, 16:28
Δημοσ.: 304
Καλημέρα !

Κύριε Γιαννόπουλε, οι αριθμοί πράγματι μας δίνουν μια μάλλον ασφαλή εκτίμηση για τα πράγματα και σίγουρα μας προστατεύουν από αυθαίρετα συμπεράσματα. Πιστεύω ωστόσο ότι δεν αρκούν μόνο οι αριθμοί για να συμπληρωθεί η εικόνα, και σε κάποιες περιπτώσεις ίσως χρειάζεται κανείς να κάνει μια πιό πολιτική (;) προσέγγιση. Αυτή θα επιχειρήσω πιό κάτω.

Θυμάμαι πολύ χαρακτηριστικά το 1998 στο οποίο αναφερθήκατε, ήμουν έφηβος τότε. Ήταν η εποχή που άρχισαν να ακούγονται για πρώτη φορά λέξεις όπως "πιστοποίηση","κατάρτιση","επάρκεια" κλπ. Αργότερα έγινε της μόδας η φράση "δια βίου μάθηση", η οποία στη συνέχεια υιοθετήθηκε και απ'τους επίσημους φορείς με τη μορφή ινστιτούτου. Γιατί συνέπεσαν όλα αυτά τότε; Είναι άραγε σύμπτωση ότι την ίδια εποχή προέκυψε ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ ; Κάποιοι τον ερμήνευσαν αρχικά ως μια πρώτη απόπειρα του Δημοσίου, να απαλλαγεί απ'την υποχρέωσή του να αποκαθιστά επαγγελματικά τους νέους επιστήμονες των καθηγητικών σχολών, όπως γινόταν για πολλά χρόνια μέσω της επετηρίδας. Άλλωστε η δημοφιλής φράση "αδιόριστος εκπαιδευτικός" δημιούργησε και τόνιζε για πολλά χρόνια στη συνείδηση του κόσμου, το χρέος της Πολιτείας να "αμείβει" με μιά θέση εργασίας κάθε ενδιαφερόμενο απόφοιτο καθηγητικής σχολής. Αυτό κατά πολλούς έπρεπε να σταματήσει, και τελικά σταμάτησε.

Κάποτε έφταιγε το κακό κράτος που δεν διόριζε εκπαιδευτικούς και που τους είχε στην αναμονή για χρόνια, έστω και αν πολλά σχολεία λειτουργούσαν "διπλοβάρδια" και υπήρχαν απομακρυσμένα μέρη χωρίς καθηγητές -ευτυχώς και τα δύο αυτά φαινόμενα είχαν σχεδόν εξαλειφθεί στις αρχές του 2000. Μετά όμως η ευθύνη βάραινε αποκλειστικά τους υποψήφιους που δεν διάβασαν αρκετά για τον ΑΣΕΠ. Σε λίγο θα τους βαραίνει ακόμα ένα αμάρτημα, αυτό της μη έξυπνης επιλογής μαθημάτων κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών τους.

Εν κατακλείδι θεωρώ ότι όλη αυτή η προσπάθεια έχει τεθεί απ'τη μεριά του υπουργείου, ως ένα επιπλέον ανάχωμα στις προσδοκίες των αποφοίτων των καθηγητικών σχολών να εργαστούν στη δημόσια μέση εκπαίδευση. Δεν πιστεύω ότι το καινούργιο αυτό εμπόδιο είναι υψηλό, θα το χαρακτήριζα αμελητέο. Δείχνει όμως σε κάθε περίπτωση τη γενικότερη συμπεριφορά και νοοτροπία που διαμορφώνεται. Σε κάθε περίπτωση το Τμήμα αντέδρασε υποδειγματικά, και μακάρι η πρότασή του να γίνει αποδεκτή.

Καλό Σαββατοκύριακο και καλή διόρθωση !

ΥΓ: Ενδιαφέρον θα είχε να δει κανείς τί συμβαίνει και στα ιδιωτικά σχολεία, όπου αρκετοί εκπαιδευτικοί επιλέγουν μετά από 20-25 χρόνια προϋπηρεσίας να κάνουν μεταπτυχιακό στη διδακτική της επιστήμης που σπούδασαν. Όχι επειδή θέλουν να γίνουν καλύτεροι δάσκαλοι -πράγμα που θα ήταν θεμιτό και ευκταίο- αλλά για να είναι πιό ανταγωνιστικοί απέναντι στους 30ρηδες που πηγαίνουν για συνέντευξη έχοντας μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Και γιατί όχι, ας ρίξουμε και μιά ματιά στα μεταπτυχιακά της διδακτικής που τελευταία ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια, και αρκετά κοστίζουν 2-3 χιλιάδες ευρώ για λίγα εξάμηνα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Διδακτική επάρκεια: οι αριθμοί στο τμήμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 28 Οκτ 2016, 12:19 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 03 Ιουν 2009, 22:40
Δημοσ.: 603
Ας θυμηθούμε και μια παλιότερη πρωτοβουλία του τμήματός μας:

Την δημιουργία του Τομέα Διδακτικής των Μαθηματικών, εδώ και πάνω από 20 χρόνια. Αρχικά, ο Τομέας απαρτίστηκε από Καθηγητές άλλων Τομέων (Νεγρεπόντης, Γιαννακούλιας, Ζαχαριάδης, Φαρμάκη, Παπασταυρίδης, Αραχωβίτης, Λάππας, Σαγιάς, Σπύρου, ....) και οργάνωσε τα μαθήματα στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών και στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών http://www.math.uoa.gr/me/ .
Σήμερα, το προσωπικό του Τομέα απαρτίζεται από Καθηγητές με ειδίκευση στη Διδακτική, τη Φιλοσοφία των Επιστημών κά.

Με την προσθήκη μαθημάτων από τη <Δέσμη Διδακτικής> η απόκτηση πτυχίου απαιτούσε 40 μαθήματα. Ο αριθμός 40 κράτησε κάποια ακ.χρόνια, μετά επανήλθε στα 36.

Μέχρι τότε (~1994) διπλωματικές και διδακτορικές διατριβές για τη Διδακτική των Μαθηματικών μπορούσαν να εκπονηθούν στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ και σε άλλα μη μαθηματικά τμήματα.
Η ύπαρξη του Τομέα, μας δίνει την ευκαιρία να δώσουμε την Διδακτική Επάρκεια μέσω του Τμήματος Μαθηματικών.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Διδακτική επάρκεια: οι αριθμοί στο τμήμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 02 Νοέμ 2016, 11:01 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφη: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2877
Προσθέτω τα στοιχεία από τις δύο προηγούμενες ορκωμοσίες (συγχαρητήρια σε όλους και καλή σταδιοδρομία).

Περίοδος Ιανουαρίου 2016

Οι πτυχιούχοι είναι 86.

Ειδικεύσεις: 30 την ειδίκευση διδακτικής, 9 την ειδίκευση υπολογιστικών μαθηματικών, 1 την ειδίκευση στατιστικής και επιχειρησιακής έρευνας.

Πόσα μαθήματα της δέσμης διδακτικής έχουν περάσει οι 86:

10 μαθήματα: 1
9 μαθήματα: 13
8 μαθήματα: 28
7 μαθήματα: 9
6 μαθήματα: 12
5 μαθήματα: 10
4 μαθήματα: 4
3 μαθήματα: 9

Περίοδος Σεπτεμβρίου 2015

Οι πτυχιούχοι είναι 78.

Ειδικεύσεις: 28 την ειδίκευση διδακτικής, 1 την ειδίκευση υπολογιστικών μαθηματικών, 5 την ειδίκευση στατιστικής και επιχειρησιακής έρευνας.

Πόσα μαθήματα της δέσμης διδακτικής έχουν περάσει οι 78:

10 μαθήματα: 1
9 μαθήματα: 9
8 μαθήματα: 31
7 μαθήματα: 6
6 μαθήματα: 7
5 μαθήματα: 7
4 μαθήματα: 5
3 μαθήματα: 12


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 15 δημοσιεύσεις ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group