forum.math.uoa.gr

Forum του Τμήματος Μαθηματικών
Ημερομηνία 26 Σεπ 2017, 09:32

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 24 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Το Εργαστήριο και η λειτουργία του
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 12 Ιουν 2009, 22:33 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 12 Μαρ 2006, 22:43
Δημοσ.: 3624
Τοποθεσια: Αθήνα
Στο Εργαστήριο υπολογιστών του Τμήματος Μαθηματικών, προσπαθούμε και προβληματιζόμαστε να προσφέρουμε και να υποστηρίζουμε διαδικασίες χρήσιμες για όλους.
Χρόνο με το χρόνο το Εργαστήριο γίνεται καλύτερο. Το χρόνο που μας πέρασε, βελτιώθηκε η λειτουργία του ΦΟΡΟΥΜ, της κεντρικής σελίδας του Τμήματος, λειτούργησε το ασύρματο δίκτυο και αρκετά άλλα.
Σπουδαία υπηρεσία επίσης προσέφερε και προφέρει η λειτουργία της σελίδας εδώ ιδιαίτερα σε φοιτητές που εργάζονται.
Τα παραπάνω δεν θα μπορούσαν να γίνουν αν δεν υπήρχε μία μεγάλη ομάδα φοιτητών του Τμήματος, που πλαισίωσαν το Εργαστήριο και εργάσθηκαν εθελοντικά και με μεράκι. Εκ μέρους του Τμήματος Μαθηματικών τους ευχαριστώ θερμά.
Καλώ όλους τους φοιτητές που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες του Εργαστηρίου κατά τη διάρκεια του χρόνου να καταθέσουν τις απόψεις τους και τις προτάσεις τους

_________________
Ευάγγελος Ράπτης


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Εργαστήριο και η λειτουργία του
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Ιουν 2009, 12:29 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 12 Μαρ 2006, 22:43
Δημοσ.: 3624
Τοποθεσια: Αθήνα
Στο πλαίσιο και της συζήτησης, που γίνεται στην τοποθεσία εδώ αλλά παρακινούμενοι από αυτή, είναι στη σκέψη μας να αναδιοργανώσουμε την υπηρεσία της σελίδας εδώ
Χρειάζεται όμως ένα μεγάλο «δίκτυο ανταποκριτών» από κάθε μάθημα. Οι ανταποκριτές αυτοί, πρέπει να είναι σε διαρκή επαφή με τους διαχειριστές της σελίδας-βοηθούς του Εργαστηρίου, στους οποίους να παραδίδουν οτιδήποτε υλικό (γραπτό, ηχητικό και τυχόν βίντεο) εχουν.
Θα αναρτηθεί ανακοίνωση στο ΦΟΡΟΥΜ λίγο πριν την έναρξη των μαθημάτων και ελπίζω να υπάρξει ανταπόκριση. Άλλωστε είναι καλό για όλους τους φοιτητές

_________________
Ευάγγελος Ράπτης


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Το Εργαστήριο και η λειτουργία του
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Ιουν 2009, 13:29 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2882
Οι "σημειώσεις από την τάξη" είναι πολύ καλή προσπάθεια. Η φυσική παρουσία στην τάξη είναι ακόμα καλύτερη. Να μου επιτρέψετε να πω ότι το δίκτυο ανταποκριτών και οι αρμοδιότητες των διαχειριστών της σελίδας στους οποίους παραδίδεται κάθε είδους υλικό (έτσι όπως περιγράφονται) είναι πράγματα ασαφή για μένα (ειδικά αν κυκλοφορούν στις αίθουσες με μαγνητόφωνα, κάμερες και άλλο εξοπλισμό αντί για το τετράδιο και το μολύβι τους). Εύχομαι στους διαχειριστές να βρουν τον απαιτούμενο χρόνο για να διαβάζουν παράλληλα.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Εργαστήριο και η λειτουργία του
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Ιουν 2009, 14:29 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 12 Μαρ 2006, 22:43
Δημοσ.: 3624
Τοποθεσια: Αθήνα
Προς τον συνάδελφο Γιαννόπουλο (apgiannop):
Κεντρικός στόχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι η πλήρης κατανόηση της διδασκόμενης ύλης και η όσο το δυνατόν εμβάθυνση σε αυτή. Ότι υπηρετεί αυτό τον στόχο, χωρίς αποκλεισμούς, είναι κατά τη γνώμη μου, αποδεκτό. Ασφαλώς η φυσική παρουσία στην τάξη είναι επιθυμητή. Όμως να είναι ενεργητική παρουσία και όχι παθητική, που απλά εκφυλίζεται σε αντιγραφή από τον πίνακα.
Η έννοια της «τάξης διδασκαλίας» έχει διευρυνθεί πια στις μέρες μας. Δεν ταυτίζεται με τη γνωστή αίθουσα διδασκαλίας των 4 τοίχων, του πίνακα και της κιμωλίας. Μπορεί να σημαίνει και την αίθουσα δίπλα ή το σπίτι. Αυτό ήδη γίνεται δίπλα μας π.χ. στο Τμήμα Πληροφορικής χρόνια τώρα. Η χρήση των μέσων «καταγραφής» κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας είναι αδύνατο να ελεγχθεί και έτσι είναι σαν να πολεμούμε τη σκιά μας επιμένοντας μόνο στο τετράδιο και το μολύβι.
Δεν μπορώ να φαντασθώ κάποια ασάφεια αν το υλικό που προκύπτει από την παρακολούθηση σε κάποιο μάθημα,
δημοσιεύεται οργανωμένα με ευθύνη του καταγράφοντος.( Άλλωστε αυτό γίνεται και τώρα, χωρίς έλεγχο σε πλήθος «φωτοτυπάδικων»). Θεωρώ ότι όλα αυτά είναι ένας ευγενής και καλός σκοπός, που στηρίζεται στην αλληλεγγύη μεταξύ των φοιτητών, αυξάνει το αίσθημα της «κοινότητας» μεταξύ μας και οφείλουμε ως Τμήμα Μαθηματικών να υποστηρίξουμε μία τέτοια δράση. Έτσι θα συνεχίσουμε προς την κατεύθυνση αναβάθμισης της υπηρεσίας όπως αυτή που συζητάμε
Το Εργαστήριο υπολογιστών πάντως, προς το παρόν, υποστηρίζει πρωτοβουλίες σαν και αυτές που περιέγραψα. Στηρίζεται στην εθελοντική προσφορά πάρα πολλών φοιτητών, οι οποίοι είναι πια ενήλικες. Δεν υπάρχει έμμεση ή άμεση πίεση από εμένα (που έχω την ευθύνη λειτουργίας του Εργαστηρίου) να αφιερώσουν μέρος του ελεύθερου χρόνου τους σε δραστηριότητες του Εργαστηρίου και όχι στη μελέτη. Οποιοσδήποτε εθελοντής-Επιτηρητής ελεύθερα αποφασίζει αν θα συμμετέχει ή όχι. Αυτό μπορούν να το επιβεβαιώσουν και οι ίδιοι.
Φυσικά δεν νομίζω ότι όλα είναι ρόδινα. Είναι ενδεχόμενο να υπάρξουν κάποιοι που θα προσπαθήσουν να εκμεταλευθούν την όλη προσπάθεια, ώστε να κερδίσουν χρήματα. Όταν αντιληφθούμε κάτι τέτοιο σίγουρα θα αντιδράσουμε με όλες μας τις δυνάμεις

_________________
Ευάγγελος Ράπτης


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Το Εργαστήριο και η λειτουργία του
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Ιουν 2009, 14:48 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2882
Γνώμη μου είναι ότι η πιο παθητική συμπεριφορά είναι να αναμένεις στο σπίτι σου και να αποθηκεύεις υλικό κάθε είδους το οποίο δεν αξιοποιείς και πολύ συχνά δεν μπορείς να επεξεργαστείς χωρίς βοήθεια.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Εργαστήριο και η λειτουργία του
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Ιουν 2009, 16:15 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 20 Οκτ 2006, 18:35
Δημοσ.: 1723
Τοποθεσια: Αθήνα
Γνώμη μου είναι πως οι ηλεκτρονικές σημειώσεις μπορούν να φανούν χρήσιμες σε περίπτωση που κάποιος φοιτητής παρακολουθεί τα αντίστοιχα μαθήματα και απλά κάτι του τύχει και χάσει κάποιες παραδόσεις. Δεν πιστεύω πως μπορείς να πάρεις πλήρη γνώση μαθημάτων όπως Απ.Λογισμοί, Γραμμικές 'Άλγεβρες κτλ μόνο από την άνεση του σπιτιού σου και μόνο διαβάζοντας τις σημειώσεις που κάποιος ανεβάζει για σένα.

Και στην τελική νομίζω είναι καλύτερα να ανεβαίνεις και απλά να αντιγράφεις από τον πίνακα, παρά να είσαι σπίτι σου και να κατεβάζεις σημειώσεις που άλλοι γράφουν για σένα. Τουλάχιστον στην πρώτη περίπτωση είσαι ενεργός και αν έχεις απορίες ρωτάς αμέσως τον καθηγητή. Ενώ αν είσαι μόνος σου και σου δημιουργηθεί απορία θα χάσεις πολύ περισσότερη ώρα μέχρι να την λύσεις (π.χ. από το διαδίκτυο) με αποτέλεσμα και να κουραστείς και να βαρεθείς ίσως.

Γνώμη μου λοιπόν είναι πως όλες αυτές οι πρωτοβουλίες είναι πολύ καλές και βοηθητικές για άτομα που παρακολουθούν. Αλλά μέχρι εκεί. Δεν μπορεί να αποκτήσει κάποιος αληθινή γνώση μόνο από αυτά. Αλλιώς θα μας δινότανε απλά μια βιβλιογραφία και θα ερχόμασταν κατ' ευθείαν για εξετάσεις.

_________________
Welcome to Stockholm


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Εργαστήριο και η λειτουργία του
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Ιουν 2009, 19:52 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 06 Δεκ 2008, 13:17
Δημοσ.: 3213
Τοποθεσια: Μακριά, πολύ μακριά
Ας μην ξεχνάμε τους φοιτητές που δουλεύουν παράλληλα με τις σπουδές τους . Για μένα που εργάζομαι , η πρωτοβουλία αυτή είναι τεράστια βοήθεια και ευχαριστώ τους πάντες που μου την προσφέρουν αφιλοκερδώς και απλόχερα . Καθετί είναι χρήσιμο αρκεί να ξέρεις να το χρησιμοποιείς . Είναι γνωστή η ιστορία με το νυστέρι που στα χέρια του χειρουργού σώζει ζωές αλλά στα χέρια του δολοφόνου αφαιρεί , ας μην κατηγορούμε λοιπόν το νυστέρι .
Σίγουρα αυτή η προσπάθεια έχει πολλά περιθώρια εξέλιξης (είναι ακόμα στην αρχή) ώστε να βελτιωθεί και να προοδεύσει σε τέτοιο βαθμό που να γίνει ένα σπουδαίο εργαλείο στα χέρια των φοιτητών και οποιουδήποτε άλλου ενδιαφέρεται .
Εύχομαι καλή συνέχεια .

_________________
77...


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Εργαστήριο και η λειτουργία του
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Ιουν 2009, 20:46 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 20 Οκτ 2006, 18:35
Δημοσ.: 1723
Τοποθεσια: Αθήνα
Είναι εργαλείο αναμφισβήτητα. Αλλά χωρίς παρακολούθηση νομίζω είναι άχρηστα.
Θέλω να ρωτήσω τα παιδιά που δουλεύουνε για να καταλάβω κάτι.
έχει περάσει κάποιος μάθημα δύσκολο (όχι φυσική μετεωρολογία ή λογισμό πινακών) μόνο με το να διαβάζει σημειώσεις που πέρνει από εδώ ή άλλους?
ρωτάω επειδή δεν ξέρω κάποιο περιστατικό εγώ και θέλω να δω τα γεγονότα για να σχηματίσω μια σφαιρική άποψη για το θέμα.
εμένα μου φαίνεται περίεργο ένα παιδί που δουλεύει και έρχεται κουρασμένο σπίτι, να διαβάζει απλά σημειώσεις π.χ. γραμμικής και να καταλαβαίνει. Εδώ εμείς που παρακολουθούσαμε όλα τα μαθήματα και πάλι δυσκολευόμασταν.....

_________________
Welcome to Stockholm


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Εργαστήριο και η λειτουργία του
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Ιουν 2009, 21:00 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2007, 17:23
Δημοσ.: 2281
Τοποθεσια: Πανορμου :-)
δηλαδη τι εννοεις οτι οσοι εχουν περασει υποχρεωτικα σημαινει οτι εχουν παρακολουθησει το μαθημα? :?

_________________
Τις περισσότερες φορές καλλιεργω το μίσος. Δεν σταματαω ομως αυτόν τον ισοπεδωτικό δρόμο... :P


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Εργαστήριο και η λειτουργία του
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Ιουν 2009, 21:03 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 16 Οκτ 2008, 23:14
Δημοσ.: 84
Υπαρχουν παρα πολλα παιδια που για διαφορους λογους δεν ειχαν τη δυνατοτητα να παρακολουθησουν μαθηματα, και πηραν πτυχιο διαβαζοντας μονοι τους στο σπιτι, απο σημειωσεις, ή και απο τα βιβλια. Υπαρχουν απειρα παραδειγματα.. Χωρις αυτο να υποβαθμιζει την αδιαμφισβητητη αξια της παρακολουθησης και της συμμετοχης στο αμφιθεατρο.. Εξαλλου ειμαι φοιτητης σημαινει <<φοιτω>> δηλαδη συμμετεχω στις εκπαιδευτικες διαδικασιες της σχολης μου.. Περα απο αυτο ομως, εγω προσωπικα και πολλοι ,παρα πολλοι συμφοιτητες μας, βρισκουμε την προσπαθεια με τις σημειωσεις στην eclass παρα παρα μα παρα πολυ χρησιμη, και πολυ αξιολογη... Μπραβο σε ολους οσους συνεβαλαν


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Εργαστήριο και η λειτουργία του
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Ιουν 2009, 21:27 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 01 Μαρ 2006, 19:18
Δημοσ.: 3078
Τοποθεσια: Από δω κι από κεί.
Υπάρχουν πολλοί φοιτητές που σπουδάζουν ή μένουν μακριά και δεν μπορούν να έρχονται στις παραδόσεις. Η ύπαρξη τέτοιων σημειώσεων επομένως πιστεύω ότι μόνο καλό μπορεί να κάνει, αφού όποιος είναι να μην μπει για μάθημα και να πάει για καφέ ή να κάτσει να κοιμηθεί θα το κάνει ούτως ή άλλως.

Ξέρω ανθρώπους που δουλεύουν εκτός Αθήνας κι έρχονται μόνο στις εξετάσεις. Αυτούς η συγκεκριμένη πρωτοβουλία τους έχει λύσει τα χέρια (από το νά ρχονται μια φορά το μήνα και να τα σκάνε τρελά για σημειώσεις στα φωτοτυπαδικα).

Γιώργο (mahnamahna) δεν είναι καθόλου άχρηστα. Πέρασα μαθήματα μόνο με διάβασμα, χωρίς να χω περάσει ούτε απέξω από τις αίθουσες, είτε γιατί έπεφταν με άλλα, είτε γιατί δε με βόλευαν στο πρόγραμμα είτε για άλλους λόγους. Ναι θα πρέπει να διαβάσεις περισσότερο απ' ότι αν παρακολουθήσεις (και ίσως σε κάποια δύσκολα υποχρεωτικά να ναι πολύ πολύ πιο δύσκολο αυτό). Προσωπικά πέρασα τη Στατιστική μόνο με διάβασμα και μάλιστα εντατικό διάβασμα. Επίσης και τον Απειροστικό 3. Και αν στίψω το μυαλό μου θα μπορέσω να βρω και άλλα μαθήματα, αλλά αυτό δε λέει τίποτα. Ούτε προφανώς λέει "μην παρακολουθείτε". Απλά λέω ότι γίνεται, απαιτεί όμως περισσότερο κόπο. Και για να σχολιάσω και το τελευταίο που γράφεις, κάποιοι καθηγητές αν και δεν το λένε, αυτό κάνουν, μια και το μάθημά τους είναι αντιγραφή καρμπόν από ένα δύο συγγράμματα, χωρίς να παραλείπεται ούτε ένα κόμμα.

_________________
Γι' αυτό σου λέω.
Την άλλη φορά που θα μας ρίξουνε
να μην την κοπανήσουμε. Να ζυγιαστούμε.
Μην ξεπουλήσουμε φτηνά το τομάρι μας ρε.
Μη. Βρέχει. Δόσμου τσιγάρο.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Εργαστήριο και η λειτουργία του
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Ιουν 2009, 21:30 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 06 Δεκ 2008, 13:17
Δημοσ.: 3213
Τοποθεσια: Μακριά, πολύ μακριά
mahnahmahna έγραψε:
Είναι εργαλείο αναμφισβήτητα. Αλλά χωρίς παρακολούθηση νομίζω είναι άχρηστα.
Θέλω να ρωτήσω τα παιδιά που δουλεύουνε για να καταλάβω κάτι.
έχει περάσει κάποιος μάθημα δύσκολο (όχι φυσική μετεωρολογία ή λογισμό πινακών) μόνο με το να διαβάζει σημειώσεις που πέρνει από εδώ ή άλλους?
ρωτάω επειδή δεν ξέρω κάποιο περιστατικό εγώ και θέλω να δω τα γεγονότα για να σχηματίσω μια σφαιρική άποψη για το θέμα.
εμένα μου φαίνεται περίεργο ένα παιδί που δουλεύει και έρχεται κουρασμένο σπίτι, να διαβάζει απλά σημειώσεις π.χ. γραμμικής και να καταλαβαίνει. Εδώ εμείς που παρακολουθούσαμε όλα τα μαθήματα και πάλι δυσκολευόμασταν.....


Έχεις δίκιο να αναρωτιέσαι . Προσωπικά έχω παρακολουθήσει με πολύ κόπο (λόγω χρόνου φυσικά) 2 μαθήματα τον 1ο χρόνο , κανένα δεν ήταν υποχρεωτικό . Το 95% των μαθημάτων που έχω περάσει είναι με διάβασμα στο σπίτι από σημειώσεις παλαιότερων ετών , σημειώσεις συμφοιτητών μου (που κυριολεκτικά είχα γατζωθεί πάνω τους) , βιβλία εκτός πανεπιστημίου , πανεπιστημιακά συγγράμματα , βοηθήματα κι ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς . Στη σχολή κατεβαίνω μόνο για να δώσω μαθήματα . Οι πρωτοβουλίες των φοιτητών και καθηγητών όπως το forum , e-class κ.α. είναι οι επαφές μου με το τμήμα .
Σίγουρα η παρακολούθηση είναι ό,τι καλύτερο αλλά για κάποιον που δεν έχει αυτή την δυνατότητα τι πρέπει να κάνει ; Να εγκαταλείψει το πανεπιστήμιο ; Αν ήταν έτσι δεν θα υπήρχε Ανοικτό Πανεπιστήμιο .

_________________
77...


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Εργαστήριο και η λειτουργία του
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Ιουν 2009, 21:31 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 02 Ιουν 2006, 18:05
Δημοσ.: 1443
Τοποθεσια: Εδιμβούργο
Θα δώσω ένα παράδειγμα για τον εαυτό μου γιώργο. Επειδή ετοιμαζόμουν να φύγω για εράσμους δεν παρακολούθησα ούτε ένα 2ωρο απειροστικό 3 και τον έδωσα το σεπτέμβρη με διάβασμα μόνη μου και πήρα 7. Πιστευω ότι το ένα πολύ μεγάλο μέρος του αποτελέσματος είναι το προσωπικό διάβασμα!

Πέρα απο αυτό όμως εκτός του ότι δουλευουν μερικοί, κάποιοι άλλοι που ίσως έχουν ξαναπαρακολουθήσει το μάθημα για τους χ-ψ λόγους δε θέλουν να το παρακολουθήσουν (ή δε μπορούν). Σκεφτείτε πόσο χρήσιμες είναι οι σημειώσεις σε αυτή την περίπτωση. Γιατί μπορεί εσύ που έχεις παρακολουθήσει να έχεις τις δικές σου σημειώσεις αλλά πολλές φορές όταν αλλάζει ο καθηγητής αλλάζει και η φιλοσοφία του μαθήματος. :)

Γενικότερα είναι μια πολύ καλή πρωτοβουλία, έχει βοηθήσει πολλούς και πραγματικά είναι καλύτερα να εκτυπώνεις τις σημειώσεις παρά να πλουτίζουν τα φωτοτυπάδικα!!

_________________
"Και στο διάβολο πουλάω την ψυχή μου εγώ για να βρεθώ, απόψε τυλιγμένος στο κορμιού σου το βυθό......"

"Κι είναι λέω ο παράδεισος για μας αγάπη μου μικρή, να μοιραζόμαστε τούτη την κόλαση μαζί"


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Το Εργαστήριο και η λειτουργία του
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Ιουν 2009, 22:13 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 01 Οκτ 2006, 11:40
Δημοσ.: 2882
Πολύ μικρή σημασία έχουν για μένα οι προσωπικές εμπειρίες δύο ή τριών ανθρώπων που θα γράψουν εδώ. Μιλάμε για μεγάλο αριθμό φοιτητών και δεν είμαι καθόλου βέβαιος (το αντίθετο θα έλεγα) ότι το δείγμα που έχουμε από αυτό το forum είναι αντιπροσωπευτικό. Έγραψα πολύ συγκεκριμένα ότι οι "σημειώσεις από την τάξη" είναι χρήσιμες. Στην περίπτωση της Πραγματικής Ανάλυσης π.χ. υπάρχουν ούτως ή άλλως και στην e-class του μαθήματος. Από εκεί και πέρα, έχω την άποψη ότι ορισμένοι υπερεκτιμούν τις δυνάμεις τους ή απλώς θέλουν μια ενημέρωση της τελευταίας στιγμής, η οποία άλλες φορές αποδίδει και άλλες όχι. Βασικά όμως ήθελα να αναφερθώ σε αυτή την ιδιότυπη θεοποίηση της "δήθεν πληροφορίας" και σε αυτή τη μόδα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (ο σωστός όρος είναι μη-φοίτηση). Τα μαθηματικά είναι πιο απαιτητικά. Ανοιχτό πανεπιστήμιο υπάρχει, αλλά για άλλο σκοπό. Δεν υπαγόμαστε σε αυτό, εκτός κι αν κάνω λάθος.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το Εργαστήριο και η λειτουργία του
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Ιουν 2009, 22:19 
Χωρίς σύνδεση
Regular Forumer

Εγγραφή: 12 Μαρ 2006, 22:43
Δημοσ.: 3624
Τοποθεσια: Αθήνα
Πιστεύω ότι με τη βοήθεια της τεχνολογίας πρέπει να βαδίσουμε προς μία μετάλλαξη της αίθουσας διδασκαλίας και της λειτουργίας της. Θα εξηγήσω παρακάτω τι εννοώ.
Προς mahnahmahna: Λάθος κατάλαβες (σχετικά με θέματα που αφορούν την άποψή μου.) Δεν τίθεται θέμα, κατά τη γνώμη μου, κατάργηση της επαφής διδάσκοντος-διδασκόμενου. Κάτι τέτοιο θα ήταν μία κακή εξέλιξη. Απλά πρέπει να ορίσουμε ξανά τι σημαίνει ότι «παρακολουθώ» κάποιο μάθημα όπως και να αναρωτηθούμε τι σημαίνει ότι «μαθαίνω».

Όταν η αίθουσα διδασκαλίας «μεγαλώσει», ώστε να συμπεριλάβει και τον «διάδρομο !» , το σπίτι κλπ, εμφανίζονται νέες ανάγκες επικοινωνίας, πέρα από την επικοινωνία διδάσκοντος-διδασκομένου στην κλασική τάξη. Αυτές οι ανάγκες μπορούν πια στις μέρες μας να καλυφθούν λίγο-πολύ από την τεχνολογία. Σε αυτό το σημείο το Τμήμα Μαθηματικών πρέπει να πρωτοστατήσει (αυτό το πιστεύω βαθειά) μετατρεπόμενο σε ένα Τμήμα με πλήρη ηλεκτρονική ανάπτυξη, κάνοντας προσεκτικά αλλά και στοχευμένα βήματα. Να πειραματισθεί κάνοντας μικρές κινήσεις (για να μπορεί να απορρίψει κάτι χωρίς μεγάλες συνέπειες αν κάτι δεν πάει καλά )

_________________
Ευάγγελος Ράπτης


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 24 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group